Skocz do zawartości

Walka z P2096 sonda Lambda


Jackname

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry szanownemu gronu forumowemu.

 

Od dłuższej chwili walczę z P2096 w moim OBK 2008 2.5 SOHC USA.

 

Powinienem sprawdzić czy to nie tylna somda lambda, tzw druga. U mnie ma tulei.

 

Wersje USA są inne niż EU z tego co zdążyłem się zorientować. Na nową OEM w tej chwili mnie nie stać, szczególnie w ciemno, nie mając potwierdzenia, że to faktycznie ten problem. Używki USA nie znalazłem w najbliższej sieci.

 

Pomyślałem, że spytam tutaj, czy komuś nie wala się gdzieś w garażu taki grat, czyli druga sonda lambda od wersi USA OBK 2005-2009?

 

Jakby ktoś coś to pogadajmy o tym :)

 

Z poważaniem,

J

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Jackname napisał(a):

Dzień dobry szanownemu gronu forumowemu.

 

Od dłuższej chwili walczę z P2096 w moim OBK 2008 2.5 SOHC USA.

 

Powinienem sprawdzić czy to nie tylna somda lambda, tzw druga. U mnie ma tulei.

 

Wersje USA są inne niż EU z tego co zdążyłem się zorientować. Na nową OEM w tej chwili mnie nie stać, szczególnie w ciemno, nie mając potwierdzenia, że to faktycznie ten problem. Używki USA nie znalazłem w najbliższej sieci.

 

Pomyślałem, że spytam tutaj, czy komuś nie wala się gdzieś w garażu taki grat, czyli druga sonda lambda od wersi USA OBK 2005-2009?

 

Jakby ktoś coś to pogadajmy o tym :)

 

Z poważaniem,

J

 

 

 

Przecież to błąd ubogiej mieszanki. Druga sonda odpowiada za kontrolę katalizatora. Od regulacji mieszanki jest pierwszą sonda. Trzeba sprawdzić jakie ma korekty paliwowe silnik, sprawdzić czystość przepływomierza, szczelność układu dolotowego i wydechowego. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Jackname napisał(a):

@ir3n3usz

 

Dolot sprawdzony, na wylocie mam małą nieszczelność na Y przed tylnymi tłumikami. Przepływomierz sprawdzony, pierwsza sonda wymieniona.

 

Na forum przygody ludzie mają różne, pomysł z drugą sondą mam stąd 

 

 

A jakie są korekty paliwowe długoterminowe i krótkoterminowe? Jakie wartości pokazuje komputer ?

Edytowane przez ir3n3usz
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Jackname napisał(a):

Wersje USA są inne niż EU z tego co zdążyłem się zorientować

Nieprawda, w Legasiu 2.5 turbo zakładałem zamiennik Boscha i wszystko śmigało.

 

U mnie też ten błąd wywalało jak zatankowałem słabe paliwo.

Edytowane przez thomson0073
  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Jumpman Oczywiście, że jest LPG, inaczej wiele bym nie pojeździł :)

 

@ir3n3usz Nie znam odpowiedzi na Twoje pytanie, przeglądanie danych w komputerze pozostawiam mistrzom co mi tę furę rychtują.

 

@thomson0073 ja głównie śmigam na LPG, mój samochód w porównaniu do Twojego z opisu to taki do wożenia ziemniaków bardziej. Zakładam, że zamiennik może być ok jeśli jest dobrze dobrany. Z tego co wiem to mój model z USA (opisany jako PHEV) musiał przejść jakieś restrykcyjne normy na Kalifornię i sondy obydwie są inaczej wystrojone niż wersje EU. Więc pewnie twój zamiennik był dobrze dobrany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się czy zamiennik pierwszej sondy, tej przed katem, nie jest powodyrem tego problemu. Sypał mi wcześniej już P2096 ale nie z taką częstotliwością. Sonda pierwsza była wymieniona z innego powodu, przez zawodnika w innym warsztacie, który niespecjalnie wiedział co robi. Mam poprzednią, która na pewno jest z tej fury i jest Denso. Wrzucę ją wkrótce spowrotem i zobaczymy czy coś się zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro jest LPG to moze problem jest w instalacji LPG? W sensie wymaga regulacji ,a blad jest sluszny i jest tylko konsekwencja niewlasciwych dawek lpg? 

Na benzynie jest to samo?

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

23 godziny temu, Jackname napisał(a):

Zastanawiam się czy zamiennik pierwszej sondy, tej przed katem, nie jest powodyrem tego problemu. Sypał mi wcześniej już P2096 ale nie z taką częstotliwością. Sonda pierwsza była wymieniona z innego powodu, przez zawodnika w innym warsztacie, który niespecjalnie wiedział co robi. Mam poprzednią, która na pewno jest z tej fury i jest Denso. Wrzucę ją wkrótce spowrotem i zobaczymy czy coś się zmieni.

 

Lambdę w Subaru wsadza się tylko OEM. Temat przerobiony setki razy.

A najprościej jest wykręcić tę która się zepsuła, spisać z niej numery i zamontować taką samą. 

Więc jeśli masz wsadzony jakiś zamiennik to najpierw napraw to co Ci ten mechanik nie-pomógł. 

To, że komuś działa zamiennik Boscha czy inny to tylko wyjątek potwierdzający regułę. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z powodu powracającego błędu p2096 wróciłem do sondy lambda denso, która oryginalnie była zamontowana w samochodzie gdy go kupiłem (w zeszłym roku wcześniej wymieniona na denso ale inaczej opisane, jak wyżej wspomniałem, słyszałem, że sondy na USA są inaczej wystrojone?). No więc teraz jeżdżę na oryginalnej sondzie, błędu p2096 już nie ma, ale za to, niespodzianka, z taką samą częstotliwością sypie teraz błędem P1153 czyli mieszanka LEAN, za dużo powietrza :) na banku 1 czyli na pierwszej sondzie.

Gdy błąd się pojawia, jest lekkie szarpnięcie, jeżdżę na gazie, który był regulowany w zeszłym tygodniu.

 

Po wymianie sondy na oryginalną, samochód zaczął szarpać, tracić moc, silnik trząsł sie na wolnych obrotach. W związku z czym samochód został podłączony do komputera diagnostycznego, którego wskazania, korekty, voltaż lambdy były wszystkie prawidłowe. Zostały wykasowane wszystkie błędy z ECU.

50 km jazdy jak złoto, i znowu P1153 :)

 

Błąd P1153 pojawia się podczas jazdy na LPG, gdy się pojawi i wyłącze gaz to samochód znowu zaczyna szarpać i tracić moc.

 

Co może być przyczyną?

Nieszczelność na wylocie do kolektora spalin (coś ostatnio znowu czuję spaliny w kabinie jak stoje, może uszczelka)?

Nieszczelność na odcinku Y wydechu przed końcowymi katami (wiem, że mam tam jakiś przedmuch)?

 

Proszę o jakieś podpowiedzi, bo kończą mi się pomysły.

 

Samochód ma od jakichś 8 miesięcy wstawiony uniwersalny katalizator stalowy w normie euro 4. Pierwszy, drugiego nie ma wcale.

Druga sonda Lambda jest na tulejce.

Ale zarówno błąd P2096 jak i P1153 dotyczą pierwszej sondy jeśli dobrze rozumiem.

 

Z poważaniem,

J

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro czujesz spaliny na postoju to albo masz pęknięcie w kolektorze wydechowym, albo uszczelki tego kolektora do wymiany. Ogólnie wydech pod silnikiem do sprawdzenia w poszukiwaniu nieszczelności. 

 

Przedmuch na łączniku Y nie powinien powodować nic oprócz zmiany dźwięku na końcowych tłumikach. 

Przynajmniej u mnie nic złego się nie działo, choć ja nie mam LPG, mam wszystkie katy oryginalne i drugą sondę bez tulejki, więc konfiguracja auta z deka inna. 

 

Ale w pierwszej kolejności pozbądź się zapachu spalin w kabinie, to niebezpieczne dla zdrowia. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Orear niecały rok temu wkładałem kata i wtedy był zdejmowany kolektor wydechowy, ktoś tam wcześniej grzebał i użył niewłaściwej śruby, rozwalił gwint (są dwie szpile i śruba na stronę jeśli dobrze pamiętam), uszczelki wymieniliśmy wtedy też. Przez jakiś czas nie było czuć zapachu spalin w kabinie, ale ostatnio jakby znowu coś czuć. Też nie sądziłem że nieszczelny łącznik Y może mieć z tym coś wspólnego, ale tak jak pisałem kończą mi się pomysły. 4 ty rok mam fure, lubię ją, ale ciągle coś :) Dużo poruszam się na tempomacie a każdy błąd mi go wyłącza. Więcej zdejmuje klem z aku i odbijam się od mechaników niż pokonuję kilometrów. Więcej kasy na naprawy niż na paliwo, trochę bez sensu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda oryginalna - Denso 11Q16 - kod błęd P1153

 

Sonda nowa (kupiona po VIN w polskim sklepie co ogarnia części subaru) - H-F035 - kod błędu P2096

 

Oryginalna sonda lambda była wymieniona przez mechanika niesłusznie, przy poszukiwaniu problemu z MAF a dokładnie z jego wiązką. Od tamtej pory wrzuciłem też przedniego kata i siało P2096. Wrzuciłem starą sondę mając nadzieję, że to coś zmieni, zmieniło ale ma gorsze. 

 

Może ktoś z was ma jakieś pomysły, poza tym, że oryginalna sonda uszkodzona, a zamiennik np nie pasuje do wersji USA?

Moje się kończą powoli :)

 

Z poważaniem, J

20240625_110631.jpg

20240625_110757.jpg

20240625_110822.jpg

20240625_110828.jpg

20240625_110902.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać, a może to być jakaś podpowiedź w rozwiązaniu zagadki. Oryginalna sonda przeleżała rok w szufladzie. Oryginalna sonda rzuca błąd raz na 50km po zdjęciu klema. Zamiennik rzuca błąd raz na tankowanie czyli ok 350-400km. Zazwyczaj dzieje się to ma tempomacie, dużo go używam. Czy na Cruise komputer potrzebuje więcej informacji z sensorów, czy to ma jakiś wpływ? Problem istnieje na benzynie jak i na LPG. Na benzynie na oryginalnej sondzie z błędem P1153 motor zachowuje się zdecydowanie gorzej niż na załączonym LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te błędy od sond to raczej nie ich niesprawność (chociaż nie można tego całkowicie wykluczyć) tylko efekt złego składu mieszanki.

Przyczyny moga być różne i jest ich wiele. Od nieszczelności w dolocie lub wydechu po przepływkę, świece, cewkę i przewody zapłonowe, rozrząd, zawory i pewnie kilka innych przypadłości.

Bierze ci olej i jak dużo :) ?

Pozdrawiam,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ura_bushej, oleju nie pije, przynajmniej nie ma tyle aby trzeba było go dolewać. Rozebrałem dolot i nie stwierdziłem żadnych nieszczelności, przepływki mam dwie denso, na obydwu to samo. Świece i przewody zapłonowe mają po 10 miesięcy, cewka sprawna. Rozrząd zrobiony 40 tysięcy temu, zawory regulowane 10 miesięcy temu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytalem jak wygladaja swiece bo po ich wygladzie mozna cos powiedziec na temat spalania. Ale stawiam na nieszczelnosc dolotu, ta plastikowa puszka przy przepustnicy lubi pekac, waz do filtra powietrza zreszta tez. Trzeba zdemontowac, zatkac otwory i napompowac lub nadmuchac gdy sie ma dobre pluca. Nieszczelnosc slychac, ew. mozna zanurzyc w wodzie i szukac babelkow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...