Jackname Opublikowano 18 Czerwca Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca Dzień dobry szanownemu gronu forumowemu. Od dłuższej chwili walczę z P2096 w moim OBK 2008 2.5 SOHC USA. Powinienem sprawdzić czy to nie tylna somda lambda, tzw druga. U mnie ma tulei. Wersje USA są inne niż EU z tego co zdążyłem się zorientować. Na nową OEM w tej chwili mnie nie stać, szczególnie w ciemno, nie mając potwierdzenia, że to faktycznie ten problem. Używki USA nie znalazłem w najbliższej sieci. Pomyślałem, że spytam tutaj, czy komuś nie wala się gdzieś w garażu taki grat, czyli druga sonda lambda od wersi USA OBK 2005-2009? Jakby ktoś coś to pogadajmy o tym Z poważaniem, J Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 18 Czerwca Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 25 minut temu, Jackname napisał(a): Dzień dobry szanownemu gronu forumowemu. Od dłuższej chwili walczę z P2096 w moim OBK 2008 2.5 SOHC USA. Powinienem sprawdzić czy to nie tylna somda lambda, tzw druga. U mnie ma tulei. Wersje USA są inne niż EU z tego co zdążyłem się zorientować. Na nową OEM w tej chwili mnie nie stać, szczególnie w ciemno, nie mając potwierdzenia, że to faktycznie ten problem. Używki USA nie znalazłem w najbliższej sieci. Pomyślałem, że spytam tutaj, czy komuś nie wala się gdzieś w garażu taki grat, czyli druga sonda lambda od wersi USA OBK 2005-2009? Jakby ktoś coś to pogadajmy o tym Z poważaniem, J Przecież to błąd ubogiej mieszanki. Druga sonda odpowiada za kontrolę katalizatora. Od regulacji mieszanki jest pierwszą sonda. Trzeba sprawdzić jakie ma korekty paliwowe silnik, sprawdzić czystość przepływomierza, szczelność układu dolotowego i wydechowego. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackname Opublikowano 18 Czerwca Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca @ir3n3usz Dolot sprawdzony, na wylocie mam małą nieszczelność na Y przed tylnymi tłumikami. Przepływomierz sprawdzony, pierwsza sonda wymieniona. Na forum przygody ludzie mają różne, pomysł z drugą sondą mam stąd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 18 Czerwca Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca LPG jest? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 18 Czerwca Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca (edytowane) 3 godziny temu, Jackname napisał(a): @ir3n3usz Dolot sprawdzony, na wylocie mam małą nieszczelność na Y przed tylnymi tłumikami. Przepływomierz sprawdzony, pierwsza sonda wymieniona. Na forum przygody ludzie mają różne, pomysł z drugą sondą mam stąd A jakie są korekty paliwowe długoterminowe i krótkoterminowe? Jakie wartości pokazuje komputer ? Edytowane 18 Czerwca przez ir3n3usz 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomson0073 Opublikowano 18 Czerwca Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca (edytowane) 7 godzin temu, Jackname napisał(a): Wersje USA są inne niż EU z tego co zdążyłem się zorientować Nieprawda, w Legasiu 2.5 turbo zakładałem zamiennik Boscha i wszystko śmigało. U mnie też ten błąd wywalało jak zatankowałem słabe paliwo. Edytowane 18 Czerwca przez thomson0073 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackname Opublikowano 18 Czerwca Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca @Jumpman Oczywiście, że jest LPG, inaczej wiele bym nie pojeździł @ir3n3usz Nie znam odpowiedzi na Twoje pytanie, przeglądanie danych w komputerze pozostawiam mistrzom co mi tę furę rychtują. @thomson0073 ja głównie śmigam na LPG, mój samochód w porównaniu do Twojego z opisu to taki do wożenia ziemniaków bardziej. Zakładam, że zamiennik może być ok jeśli jest dobrze dobrany. Z tego co wiem to mój model z USA (opisany jako PHEV) musiał przejść jakieś restrykcyjne normy na Kalifornię i sondy obydwie są inaczej wystrojone niż wersje EU. Więc pewnie twój zamiennik był dobrze dobrany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackname Opublikowano 18 Czerwca Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca Zastanawiam się czy zamiennik pierwszej sondy, tej przed katem, nie jest powodyrem tego problemu. Sypał mi wcześniej już P2096 ale nie z taką częstotliwością. Sonda pierwsza była wymieniona z innego powodu, przez zawodnika w innym warsztacie, który niespecjalnie wiedział co robi. Mam poprzednią, która na pewno jest z tej fury i jest Denso. Wrzucę ją wkrótce spowrotem i zobaczymy czy coś się zmieni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 19 Czerwca Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca Skoro jest LPG to moze problem jest w instalacji LPG? W sensie wymaga regulacji ,a blad jest sluszny i jest tylko konsekwencja niewlasciwych dawek lpg? Na benzynie jest to samo? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 19 Czerwca Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 23 godziny temu, Jackname napisał(a): Zastanawiam się czy zamiennik pierwszej sondy, tej przed katem, nie jest powodyrem tego problemu. Sypał mi wcześniej już P2096 ale nie z taką częstotliwością. Sonda pierwsza była wymieniona z innego powodu, przez zawodnika w innym warsztacie, który niespecjalnie wiedział co robi. Mam poprzednią, która na pewno jest z tej fury i jest Denso. Wrzucę ją wkrótce spowrotem i zobaczymy czy coś się zmieni. Lambdę w Subaru wsadza się tylko OEM. Temat przerobiony setki razy. A najprościej jest wykręcić tę która się zepsuła, spisać z niej numery i zamontować taką samą. Więc jeśli masz wsadzony jakiś zamiennik to najpierw napraw to co Ci ten mechanik nie-pomógł. To, że komuś działa zamiennik Boscha czy inny to tylko wyjątek potwierdzający regułę. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 20 Czerwca Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 18 godzin temu, Orear napisał(a): Lambdę w Subaru wsadza się tylko OEM. Temat przerobiony setki razy. OEM lub Denso, które jest montowane na pierwszy montaż A kosztuję połowę 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackname Opublikowano 22 Czerwca Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca Z powodu powracającego błędu p2096 wróciłem do sondy lambda denso, która oryginalnie była zamontowana w samochodzie gdy go kupiłem (w zeszłym roku wcześniej wymieniona na denso ale inaczej opisane, jak wyżej wspomniałem, słyszałem, że sondy na USA są inaczej wystrojone?). No więc teraz jeżdżę na oryginalnej sondzie, błędu p2096 już nie ma, ale za to, niespodzianka, z taką samą częstotliwością sypie teraz błędem P1153 czyli mieszanka LEAN, za dużo powietrza na banku 1 czyli na pierwszej sondzie. Gdy błąd się pojawia, jest lekkie szarpnięcie, jeżdżę na gazie, który był regulowany w zeszłym tygodniu. Po wymianie sondy na oryginalną, samochód zaczął szarpać, tracić moc, silnik trząsł sie na wolnych obrotach. W związku z czym samochód został podłączony do komputera diagnostycznego, którego wskazania, korekty, voltaż lambdy były wszystkie prawidłowe. Zostały wykasowane wszystkie błędy z ECU. 50 km jazdy jak złoto, i znowu P1153 Błąd P1153 pojawia się podczas jazdy na LPG, gdy się pojawi i wyłącze gaz to samochód znowu zaczyna szarpać i tracić moc. Co może być przyczyną? Nieszczelność na wylocie do kolektora spalin (coś ostatnio znowu czuję spaliny w kabinie jak stoje, może uszczelka)? Nieszczelność na odcinku Y wydechu przed końcowymi katami (wiem, że mam tam jakiś przedmuch)? Proszę o jakieś podpowiedzi, bo kończą mi się pomysły. Samochód ma od jakichś 8 miesięcy wstawiony uniwersalny katalizator stalowy w normie euro 4. Pierwszy, drugiego nie ma wcale. Druga sonda Lambda jest na tulejce. Ale zarówno błąd P2096 jak i P1153 dotyczą pierwszej sondy jeśli dobrze rozumiem. Z poważaniem, J Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 23 Czerwca Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca Skoro czujesz spaliny na postoju to albo masz pęknięcie w kolektorze wydechowym, albo uszczelki tego kolektora do wymiany. Ogólnie wydech pod silnikiem do sprawdzenia w poszukiwaniu nieszczelności. Przedmuch na łączniku Y nie powinien powodować nic oprócz zmiany dźwięku na końcowych tłumikach. Przynajmniej u mnie nic złego się nie działo, choć ja nie mam LPG, mam wszystkie katy oryginalne i drugą sondę bez tulejki, więc konfiguracja auta z deka inna. Ale w pierwszej kolejności pozbądź się zapachu spalin w kabinie, to niebezpieczne dla zdrowia. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackname Opublikowano 23 Czerwca Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca @Orear niecały rok temu wkładałem kata i wtedy był zdejmowany kolektor wydechowy, ktoś tam wcześniej grzebał i użył niewłaściwej śruby, rozwalił gwint (są dwie szpile i śruba na stronę jeśli dobrze pamiętam), uszczelki wymieniliśmy wtedy też. Przez jakiś czas nie było czuć zapachu spalin w kabinie, ale ostatnio jakby znowu coś czuć. Też nie sądziłem że nieszczelny łącznik Y może mieć z tym coś wspólnego, ale tak jak pisałem kończą mi się pomysły. 4 ty rok mam fure, lubię ją, ale ciągle coś Dużo poruszam się na tempomacie a każdy błąd mi go wyłącza. Więcej zdejmuje klem z aku i odbijam się od mechaników niż pokonuję kilometrów. Więcej kasy na naprawy niż na paliwo, trochę bez sensu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackname Opublikowano 25 Czerwca Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca Sonda oryginalna - Denso 11Q16 - kod błęd P1153 Sonda nowa (kupiona po VIN w polskim sklepie co ogarnia części subaru) - H-F035 - kod błędu P2096 Oryginalna sonda lambda była wymieniona przez mechanika niesłusznie, przy poszukiwaniu problemu z MAF a dokładnie z jego wiązką. Od tamtej pory wrzuciłem też przedniego kata i siało P2096. Wrzuciłem starą sondę mając nadzieję, że to coś zmieni, zmieniło ale ma gorsze. Może ktoś z was ma jakieś pomysły, poza tym, że oryginalna sonda uszkodzona, a zamiennik np nie pasuje do wersji USA? Moje się kończą powoli Z poważaniem, J Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackname Opublikowano 25 Czerwca Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca Zapomniałem dodać, a może to być jakaś podpowiedź w rozwiązaniu zagadki. Oryginalna sonda przeleżała rok w szufladzie. Oryginalna sonda rzuca błąd raz na 50km po zdjęciu klema. Zamiennik rzuca błąd raz na tankowanie czyli ok 350-400km. Zazwyczaj dzieje się to ma tempomacie, dużo go używam. Czy na Cruise komputer potrzebuje więcej informacji z sensorów, czy to ma jakiś wpływ? Problem istnieje na benzynie jak i na LPG. Na benzynie na oryginalnej sondzie z błędem P1153 motor zachowuje się zdecydowanie gorzej niż na załączonym LPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 25 Czerwca Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca Jaki przebieg ma auto? Jak wygladaja swiece i kiedy byly wymieniane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackname Opublikowano 25 Czerwca Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca @Legacy96 Przebieg to ok 360 tys km, luzy zaworowe, świece, przewody zapłonowe wymienione ok 10 miesięcy temu. Wtedy też wymieniono pierwszą lambdę, z okazji tej naprawy). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 25 Czerwca Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca Jak wpiszesz swój VIN na partsouq.com to jaka sonda ma być? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackname Opublikowano 25 Czerwca Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca @lutek34 na partsouk.com po moim numerze vin pokazuje - 22641AA36A SENSOR ASSEMBLY-AIR/FUEL RATIO Zgodnie z opisem na mojej sondzie ze zdjęcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ura_bus Opublikowano 26 Czerwca Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca Te błędy od sond to raczej nie ich niesprawność (chociaż nie można tego całkowicie wykluczyć) tylko efekt złego składu mieszanki. Przyczyny moga być różne i jest ich wiele. Od nieszczelności w dolocie lub wydechu po przepływkę, świece, cewkę i przewody zapłonowe, rozrząd, zawory i pewnie kilka innych przypadłości. Bierze ci olej i jak dużo ? Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackname Opublikowano 26 Czerwca Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca @ura_bushej, oleju nie pije, przynajmniej nie ma tyle aby trzeba było go dolewać. Rozebrałem dolot i nie stwierdziłem żadnych nieszczelności, przepływki mam dwie denso, na obydwu to samo. Świece i przewody zapłonowe mają po 10 miesięcy, cewka sprawna. Rozrząd zrobiony 40 tysięcy temu, zawory regulowane 10 miesięcy temu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackname Opublikowano 26 Czerwca Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca Offtop ciekawostka, dwa x MAF od denso, czarny OEM, drugi -zamiennik, inne oznaczenia, obydwa pracują jak należy (mechanik niesłusznie wymienił szukając po omacku problemu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 26 Czerwca Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca Pytalem jak wygladaja swiece bo po ich wygladzie mozna cos powiedziec na temat spalania. Ale stawiam na nieszczelnosc dolotu, ta plastikowa puszka przy przepustnicy lubi pekac, waz do filtra powietrza zreszta tez. Trzeba zdemontowac, zatkac otwory i napompowac lub nadmuchac gdy sie ma dobre pluca. Nieszczelnosc slychac, ew. mozna zanurzyc w wodzie i szukac babelkow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackname Opublikowano 26 Czerwca Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca @Legacy96 dwa tygodnie temu puściły mi oringi w jednym z wtrysków, obejrzę świece, ale P2096 pojazd wyrzucał dużo wcześniej, no z pół roku jak nie więcej. Ta puszka plastikowa wygląda bardzo zdrowo, ale wyjme ją i obejżę z każdej strony. Dzięki za podpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się