Skocz do zawartości

Podniesienie XV


RoAn52

Rekomendowane odpowiedzi

O ile się podniosło? No i po ile sztuk dawałeś na jedną sprężynę?

 

Kupiłem XV i chce go trochę zmodyfikować. Na pewno koła takie jak u Ciebie BF Goodrich, trochę do góry go podnieść. Bagaznik na dach itd

 

Docelowo ma być taki

Screenshot_20231208_185923_Instagram.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, RoAn52 napisał(a):

O ile się podniosło? No i po ile sztuk dawałeś na jedną sprężynę?

Początkowo planowałem 30mm, ale skończyło się na 15, czyli każda sprężyna dostała 1 element Spaccer + gumowy profil do niego.

https://www.spaccer.com/pl_PL/system/spaccer-do-sprezyn-spiralnych

 

Dziś raczej założyłbym Ironmany.

https://www.quatro4x4.pl/1803-xv-crosstrek-2018

 

Ale nie narzekam na Spaccery. Tyle, że wtedy, kiedy je kupowałem i zakładałem, Ironmanów w Polsce jeszcze nie było i należało je ściągać ze Stanów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, dzis zestaw całego zawieszenia Ironmann jest dostępny, ale nie ma certyfikatów żadnych. Ja mieszkam na co dzień w Niemczech I bez tüv nie da rady

 

A skoro Masz już doświadczenie w temacie, może znasz kogoś kto że Stanów sprowadza części? Potrzebuję orurowania progów niedostępne w Europie

Screenshot_20231210_163541_Instagram.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, RoAn52 napisał(a):

Potrzebuję orurowania progów niedostępne w Europie

Czy wobec tego, że:

Godzinę temu, RoAn52 napisał(a):

mieszkam na co dzień w Niemczech I bez tüv nie da rady

nie będziesz potrzebował i tak jakichś papierów, że jest to bezpieczne, homologowane czy certyfikowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, RoAn52 napisał(a):

No tak, dzis zestaw całego zawieszenia Ironmann jest dostępny, ale nie ma certyfikatów żadnych. Ja mieszkam na co dzień w Niemczech I bez tüv nie da rady

 

A skoro Masz już doświadczenie w temacie, może znasz kogoś kto że Stanów sprowadza części? Potrzebuję orurowania progów niedostępne w Europie

 

Firm z takimi gratami jest w USA sporo. Bez problemu wyślą Ci, co chcesz. Do Polski wysyłają bez problemu, więc i do Niemiec pewnie też. Pozostaje tylko kwestia opłat za przesyłkę i cło. Przymierzałem się do kilku zakupów, ale priorytety się po drodze zmieniły, więc jest jak jest.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się boisz osobiście, to są ludzie, którzy robią zakupy w USA za Ciebie i po otrzymaniu towaru dopiero wysyłają do Ciebie. Ale to dodatkowe koszty. Sam korzystałem z takiej opcji, ale tylko w przypadku, kiedy amerykańska firma nie wysyłała poza USA (np. akcesoria strzeleckie). Trochę kombinacja, troche drożej, ale wielokrotnie działało bez zarzutu. Jeśli się zdecydujesz, to pisz na PW, dam Ci 100%-owo pewny kontakt.

 

 

 

Edytowane przez radix99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.01.2024 o 20:18, RoAn52 napisał(a):

O ile się podniosło? No i po ile sztuk dawałeś na jedną sprężynę?

 

Kupiłem XV i chce go trochę zmodyfikować. Na pewno koła takie jak u Ciebie BF Goodrich, trochę do góry go podnieść. Bagaznik na dach itd

 

Docelowo ma być taki

Screenshot_20231208_185923_Instagram.jpg

Cześć, 

Co chciałbyś osiągnąć podnosząc XV? Jakie masz oczekiwania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląd, oraz możliwość jazdy po szutrowych, nierównych drogach bez większej obawy ze urwę coś pod spodem. 

Chcę uczestniczyć w Subariadach i wiem że 21 cm które jest obecnie jest troszkę niewystarczające. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, RoAn52 napisał(a):

Wygląd, oraz możliwość jazdy po szutrowych, nierównych drogach bez większej obawy ze urwę coś pod spodem. 

Chcę uczestniczyć w Subariadach i wiem że 21 cm które jest obecnie jest troszkę niewystarczające. 

Mój Szary Mnich miał 22 cm po wyjeździe z fabryki ale może Subaru tak jak człowiek na starość się... kurczy?

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, RoAn52 napisał(a):

Wygląd, oraz możliwość jazdy po szutrowych, nierównych drogach bez większej obawy ze urwę coś pod spodem. 

Chcę uczestniczyć w Subariadach i wiem że 21 cm które jest obecnie jest troszkę niewystarczające

Jest w zupelnosci wystarczajace. Jazda po kamulcach 20 pare centrymetrowych to juz offroad a xv do tego sie nie nadaje. Zaraz cos urwiesz w zawieszeniu lub przedni zderzak. Probowalem takich zabaw xv i wiecej nerwow z tego bylo niz przyjemnosci - skonczylo sie uszkodzeniem nakladki progu i jego wyciaganiem u blacharza. Co wiecej przedni zwis jest gigantyczny i nic nie poradzisz. A do jazdy po szuterku, piachu czy lekkim blotku xv jest wrecz stworzony i wystarczy dobra opona , miekkie chlapaki i pelen zbiornik plynu do spryskiwaczy. Imo szkoda zachodu do jakis modow zawieszenia. Chyba ze tylko dla bojowego wygladu ale wtedy nie wyobrazam sobie jazdy tym autem podczas wietrznej pogody bo juz na seryjnym zawieszeniu to auto bylo jak zagiel.

Edytowane przez Karas
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tobie może wystarczy seryjne 22 cm (czyli 21 zmierzone)

Ale ja jednak wolę trochę wyżej. 3 cm do góry i wówczas jest super. 

Chociażby dla bojowego wyglądu jak to stwierdziłeś. 

Kto bogatemu zabroni.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Karas napisał(a):

Jest w zupelnosci wystarczajace. Jazda po kamulcach 20 pare centrymetrowych to juz offroad a xv do tego sie nie nadaje. Zaraz cos urwiesz w zawieszeniu lub przedni zderzak. Probowalem takich zabaw xv i wiecej nerwow z tego bylo niz przyjemnosci - skonczylo sie uszkodzeniem nakladki progu i jego wyciaganiem u blacharza. Co wiecej przedni zwis jest gigantyczny i nic nie poradzisz. A do jazdy po szuterku, piachu czy lekkim blotku xv jest wrecz stworzony i wystarczy dobra opona , miekkie chlapaki i pelen zbiornik plynu do spryskiwaczy. Imo szkoda zachodu do jakis modow zawieszenia. Chyba ze tylko dla bojowego wygladu ale wtedy nie wyobrazam sobie jazdy tym autem podczas wietrznej pogody bo juz na seryjnym zawieszeniu to auto bylo jak zagiel.

Nie po to się kupuje Subaru, żeby jezdzic serią :biglol:

Chłopa auto, ma prawo zrobić z nim co tylko dusza zapragnie ;)

Sky is the limit.

 

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, RoAn52 napisał(a):

Tobie może wystarczy seryjne 22 cm (czyli 21 zmierzone)

Ale ja jednak wolę trochę wyżej. 3 cm do góry i wówczas jest super. 

Chociażby dla bojowego wyglądu jak to stwierdziłeś. 

Kto bogatemu zabroni.

Nie przejmuj się Karasem, on wszystkim odradza :P

@Karas:thumbup::drinks:

 

Edytowane przez radix99
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, radix99 napisał(a):

Nie przejmuj się Karasem, on wszystkim odradza :P

odradzam bo uważam że to nie ma sensu. 2 czy 3 cm absolutnie nic nie zmienią podczas jazdy po lesie oprócz tego że zmieni się geometria zawieszenia i wszystko co z nią związane. Jako ex posiadacz XV uważam że kasę lepiej wydać na ( jeżeli chcesz inwestować w auto i chcesz śmigać po szutrach lasach piachach ) osłony stalowe silnika, skrzyni dyfra ( ale nie z papierowej blachy tylko solidne) , konserwację podwozia ( bo XV jej nie posiada), folie ochronna na lakier bo jest miękki, chlapacze gumowe bo kamienie spod kół niszczą lakier , koło zapasowe bo XV nie posiada, lepsze dywaniki coś ala kuwetki , OPONY bo seryjne to kupsko, może orurowanie nie jest złym pomysłem pod warunkiem że nie zabierze nic z prześwitu i tyle. A i tak po jakimś czasie stwierdzisz że jednak jeep czy patrol będzie lepszą opcją do jazdy po bezdrożach i cała ta kasa okazuje się wyrzuconą w błoto bo za auto dopakowane extra partsami proponują Ci cenę rynkową i lepiej je wymontować i sprzedać osobno za 1/2 ceny za którą kupiłeś :facepalm: Temat przerabiałem , pisze z własnego doświadczenia z XV jak i z tuningami 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mialbym patrzeć na to w ten sposób to rzeczywiście kupiłbym sobie Patrola i cieszył się terenówką. 

Ale ja, wybrałem XV, bo....mi się podoba. Bo chcę. Bo to Subaru. Itd....itd...

Mam w planie podnieść go nie więcej niż 3 cm i nie każde podniesienie ingeruje w zmianę geometrii itp.

Poza tym jak wkładasz np zestaw Ironmann to Masz tam wszystko czyli pełen zestaw do zmiany również dopasowane do geometrii. Skoro to przerabiałeś to powinieneś wiedzieć..

Oslony aluminiowe pod silnik i dyfer są w planie. Bagażnik Front Runner również. Opony AT BF Goodrich (chyba obecnie najlepsze) 

A dywaniki, rynienki, wanienki itp już mam. Auto dostanie też folię na cały lakier w celu ochrony.

I taki mam plan, bo chce, bo mi się podoba, bo lubię, bo zakochałem się w tym autku. Bo to Subaru.

:-)

Robię to z pełną świadomością że to nie terenówka tylko Crossover.

pozdrawiam 

  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...