Skocz do zawartości

Podniesienie XV


RoAn52

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 5.01.2024 o 19:27, Karas napisał(a):

(...) 2 czy 3 cm absolutnie nic nie zmienią podczas jazdy po lesie oprócz tego że zmieni się geometria zawieszenia i wszystko co z nią związane. (...)

2-3 cm jednak coś zmienia, bo się dalej po traktor idzie:mrgreen:. A geometrię się ustawia. Granica ustawialności kątów pochylenia na oryginalnych śrubach to 4-5cm przód, 5cm tył.

W XV najsłabszym parametrem jest kąt natarcia (długi dziób zderzaka). Jak przód przejdzie, to środkiem i tyłem nie zawiśnie. Ten zderzak aż prosi się o podcięcie, przemodelowanie. W xv1  cały ten pasek pseudocarbonu do kratki zderzaka mógłby być wycięty i wstawiony na wysokości kratki chłodnicy. Jest dobre 5 cm zwisu które niczego nie zasłania. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.01.2024 o 22:13, RoAn52 napisał(a):

Opony AT BF Goodrich (chyba obecnie najlepsze) 

 

 

Niedawno nabyłem i założyłem. Cholernie ciężkie są. Różnica masy yokohama 17'AT/17' BFG  26kg/31kg. BfG trochę cięższą felgę dostały.  Efekt taki że na pierwszej jeździe w zakrętach zostałem powiadomiony o sworzniu wahacza drżeniem kierownicy. Na badaniach technicznych ten sworzeń nie budził zastrzeżeń, jedynie na progach zwalniających delikatnie czasem puknął.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, BiP napisał(a):

 

Niedawno nabyłem i założyłem. Cholernie ciężkie są. Różnica masy yokohama 17'AT/17' BFG  26kg/31kg. BfG trochę cięższą felgę dostały.  Efekt taki że na pierwszej jeździe w zakrętach zostałem powiadomiony o sworzniu wahacza drżeniem kierownicy. Na badaniach technicznych ten sworzeń nie budził zastrzeżeń, jedynie na progach zwalniających delikatnie czasem puknął.

Ciężkie, zgadzam się, ale za to pancerne. Po zmianie na Coopery stałem się bardziej uważny na to, jak wygląda droga B)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od niepamiętnych czasów nie wożę zapasu. Jeden trzymam w pracy, drugi w domu. I ostatnio się przydał.

 

Kupiłem OBKa do lasu. Bardzo dużo w podwoziu powymieniane. Pioerwsze jazdy, najechałem dość szybko na niewidoczny kamień, aż dobiło -na oko przestawił się kąt pochylenia. Będę podnosił zawias to i tak całość do zrobienia. Nie zaglądałem, bo opony śmieciowe więc nie szkoda. Minął może tydzień, może miesiąc, jadę z klientem (znajomym) pokazać mu drewno opałowe. Przyznam, trochę się dałem podpuścić bo ochał i achał jak toto idzie. No i pojechałem na skróty przez testową górkę. Górka jak górka, moje tam wchodzą wszystkie, ale zjazd koło feralnego kamienia. Pamiętając, że należy go ominąć przytulając się do krawędzi lewej koleiny (szerokie koleiny po forwarderze) ominąłem, nawet go zobaczyłem i dosłownie kilka metrów dalej znalazłem kolejny. Walnąłem tak, że kierownica o dobre 45stopni przestawiona, w bonusie smród gumy. Wyjechaliśmy z błota na drogę, mcPherson skrzywiony w szyjce, opona ociera o podstawę sprężyny. 225 ocierało i byłby koniec jazdy, a dojazdówkę założyłem i był luz. Przy rozbiórce okazało się że prawa strona w tym samym miejscu zgięta. I tak się dowiedziałem, że kolumny marki kamoka nawet jak prawie nowe są warte 90gr/kg.

 

 035.thumb.jpg.ce9edf858e3941552d571b55e08ca5ba.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...