Jump to content

Jaki godny następca Forestera SG 2.0xt


szamann1

Recommended Posts

Jako że Forek dożywa swoich dni pomału trzeba myśleć o następcy. Czy macie jakieś typy samochodu w stylu Forestera, podwyższone kombi w miarę solidnego (nie Subaru). W grę wchodzą używane samochody 5-7 letnie, ze skrzynią automatyczną.

 

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

 

 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, skwaro napisał(a):

Macan :)

Nie nazwałbym tego podniesionym kombi :OO: do tego mało miejsca na tylnej kanapie. Bagażnik natomiast całkiem pojemny :)

Link to comment
Share on other sites

Teraz, Kiwi 4ester napisał(a):

Nie nazwałbym tego podniesionym kombi :OO: do tego mało miejsca na tylnej kanapie. Bagażnik natomiast całkiem pojemny :)

Bo Forek SG to nie jest podniesione kombi tylko klasa sama w sobie. Idealne wypośrodkowanie prowadzenia z imprezy z możliwością wjechania w całkiem niezły teren. I moim zdaniem i wielkością i charakterem pasuje Macan. No może jeszcze Cupra Formentor :)

Link to comment
Share on other sites

Outlander trochę krowa, jeśli xc 60 to jaki silnik? Totalnie nie znam volvo, ale jest jeszcze xc70 cross country. Cupra fajny, niestety wychodzi poza możliwości finansowe....

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka



Link to comment
Share on other sites

40 minut temu, szamann1 napisał(a):

Outlander trochę krowa, jeśli xc 60 to jaki silnik? Totalnie nie znam volvo, ale jest jeszcze xc70 cross country. Cupra fajny, niestety wychodzi poza możliwości finansowe....

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka


 

@ewemarkam może podpowiesz albo link do Twoich przemyśleń? :)

Link to comment
Share on other sites

A dlaczego nie SJ?
 
Tak jak napisałem, szukam godnego następcy nie ze stajni Subaru, chyba że zaczną montować silniki do obsługi których nie trzeba czarodzieja i wymiana świec nie zajmuje 2 dni...
Możliwe że taki nie istnieje:), ale zapytać warto

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, szamann1 napisał(a):

Tak jak napisałem, szukam godnego następcy nie ze stajni Subaru, chyba że zaczną montować silniki do obsługi których nie trzeba czarodzieja i wymiana świec nie zajmuje 2 dni...
Możliwe że taki nie istnieje:), ale zapytać warto

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
 

2 dni trochę przesada. Mi zajęło tylko 2h :upside-down-face_1f643-small:

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, szamann1 napisał(a):

xc 60 to jaki silnik?

Ja miałem 2.4 D AWD. z AT

Stara pancerna i niezniszczalna konstrukcja. Tylko trzeba sprawdzić, czy w AT był olej wymieniany. Bo serwis nie wymagał wymiany i chyba nawet nie rekomendował. 

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, szamann1 napisał(a):

Outlander trochę krowa, jeśli xc 60 to jaki silnik? Totalnie nie znam volvo, ale jest jeszcze xc70 cross country. Cupra fajny, niestety wychodzi poza możliwości finansowe....

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka


 

XC60 to krowa jak nie wiem, podobnie XC70. Każdy silnik 5 cylindrowym w Volvo jest ok. Ale ostatnio przewiozłem cały kredens wysoki na 180 i zamknąłem klapę u Siebie. Sam byłem pod wrażeniem. Pomógł mi bardzo teraz w przeprowadzce. 

Automaty to trochę mina bo jest aisin. Ale jak kupisz zadbaną skrzynia to będzie jeździł. Mój ma 380 tys zrobione i oleju nie łyka. 2.5t ma fajnie moment rozłożony, praktycznie od 1800 masz już maks. 

Edited by ewemarkam
Link to comment
Share on other sites

XC60 to krowa jak nie wiem, podobnie XC70. Każdy silnik 5 cylindrowym w Volvo jest ok. Ale ostatnio przewiozłem cały kredens wysoki na 180 i zamknąłem klapę u Siebie. Sam byłem pod wrażeniem. Pomógł mi bardzo teraz w przeprowadzce. 
Automaty to trochę mina bo jest aisin. Ale jak kupisz zadbaną skrzynia to będzie jeździł. Mój ma 380 tys zrobione i oleju nie łyka. 2.5t ma fajnie moment rozłożony, praktycznie od 1800 masz już maks. 
Czyli 2.5t benzyna lub 2.4 td jeśli chodzi o Volvo, jak się spalanie prezentuje przy tych silnikach? Jeździłem dawno temu starszym xc70cc z 2.4t benzyna nawet się to odpychało

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

A dlaczego nie SJ?
 
To są właśnie dylematy, muszę się przymierzyć do niego, nie miałem okazji jechać jeszcze, szukam też czegoś u konkurencji, prostszego w obsłudze przede wszystkim. Nie wiem czy coś mi podejdzie, bo SG naprawdę mi leży w prostym wnętrzu i naprawdę wytrzymałym podwoziu i świetnym prowadzeniu, użytkuję go do wszystkiego i nie ma lekko.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, skwaro napisał(a):

Bo Forek SG to nie jest podniesione kombi tylko klasa sama w sobie. Idealne wypośrodkowanie prowadzenia z imprezy z możliwością wjechania w całkiem niezły teren. I moim zdaniem i wielkością i charakterem pasuje Macan. No może jeszcze Cupra Formentor :)

 

Absolutnie się zgadzam. Pierwsza generacja Hondy HR-V jeszcze moim zdaniem była czymś podobnym do forka....ale jednak to dołączany napęd, a nowe już nie są tym co pierwsza generacja. Toyota RAV4...choć tutaj podobnie, iteracje z roczników jakie szukasz to już nie to co generacja I i II. Popatrz na Lexusy może ale tutaj chyba podobnie.

No nie ma alternatywy

Link to comment
Share on other sites

Trwałość podwozia? Więc mój SG z 2004 r. musiał mieć jakieś braki Też szukałem alternatywy... Skończyło się na zakupie budy SG z 2006 r. (LL Bean) i kompleksowej odbudowie, skoro i tak był wybebeszony. Może utworzę o tym oddzielny wątek.
Tak, czy inaczej - alternatywy nie znalazłem. Być może dlatego, że zakochany jestem w SG i za słabo szukałem...

Wysłane z mojego SM-G996B przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, szamann1 napisał(a):

Czyli 2.5t benzyna lub 2.4 td jeśli chodzi o Volvo, jak się spalanie prezentuje przy tych silnikach? Jeździłem dawno temu starszym xc70cc z 2.4t benzyna nawet się to odpychało

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
 

Mam porównanie miasto 100% i trasa 100%.

Więc w pierwszym przypadku, łykał mi 15-20 LPG na 100km. A w drugim da się zmieścić w 10. Co ciekawe pali tyle samo jeżdżąc 90 jak i 120. W manualu na pewno da się mniej zejść. Bo automat to aisin wspomniany i lockup spina na 4 biegu dopiero od 60km/h. Ale jak pocisniesz ze świateł to klei od 1 biegu. Najbardziej elastyczny silnika jakim miałem okazję jeździć. Na obecną chwilę nie zamienię na nic innego. No chyba że V70 ośka z tym silnikiem w manualu. Bo teraz 99% przebiegów to mam trasę. Do pracy ekspresem 35km w jedną stronę. Za Volvo przemawia jeszcze jedna kwestia, mój ma 20 lat już i grama rdzy nie ma na nim.

Edited by ewemarkam
Link to comment
Share on other sites

Trwałość podwozia? Więc mój SG z 2004 r. musiał mieć jakieś braki Też szukałem alternatywy... Skończyło się na zakupie budy SG z 2006 r. (LL Bean) i kompleksowej odbudowie, skoro i tak był wybebeszony. Może utworzę o tym oddzielny wątek.
Tak, czy inaczej - alternatywy nie znalazłem. Być może dlatego, że zakochany jestem w SG i za słabo szukałem...

Wysłane z mojego SM-G996B przy użyciu Tapatalka


Mój też jest z 2004 i jeszcze kupy się trzyma, zawieszenia nie ruszałem przez 11 lat, po zakupie jedynie włożyłem sprężyny i amortyzatory na tył od starszej wersji zamiast sls. Pomijam przygody silnikowo-skrzyniowe, po części spowodowane moją ignorancją;).Jednak pomału zaczyna ruda wychodzić, silnik też już nie cuda, albo będę ratował to co jest, albo pora zmienić......

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

EJ205 wytrzymał mi 321 tys. zanim postanowiłem zbudować TwinScroll. Obecnie moje stare serce napędza Imprezę GH z "umarniętym" dieslem. Silnik i skrzynia (dyfer również) nigdy mnie nie zawiodły. Przy rewizji przy wałkach usłyszałem "ooo... Tego zaczyna chyba brać. Ale to mają TFSI przy 100 tys.". Niestety nawet nie sama budowa kielichów, a "wszystko co się z nimi łączyło" spowodowało, że postanowiłem odbudować SG.

Wysłane z mojego SM-G996B przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...