forek23 Opublikowano 24 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2023 Witam, od niedawna jestem posiadaczem nowego Forestera. Po przejechaniu zaledwie kilkuset kilometrów, w tym autostradą w deszczu, stwierdziłem pod maską samochodu na komorze silnika mocne zapiaszczone zacieki. Przetarłem, powtórzyłem eksperyment w podobnych warunkach - znów porządne zabrudzenia. W poprzednich samochodach (markach) tego nie miałem, przynajmniej w takim stopniu. Czy to jakaś wada (brak odpowiednich zabezpieczeń od dołu? nieszczelna maska silnika?), czy ten model tak ma? Będę wdzieczny za opinie i rady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 24 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2023 9 minut temu, forek23 napisał(a): Witam, od niedawna jestem posiadaczem nowego Forestera. Po przejechaniu zaledwie kilkuset kilometrów, w tym autostradą w deszczu, stwierdziłem pod maską samochodu na komorze silnika mocne zapiaszczone zacieki. Przetarłem, powtórzyłem eksperyment w podobnych warunkach - znów porządne zabrudzenia. W poprzednich samochodach (markach) tego nie miałem, przynajmniej w takim stopniu. Czy to jakaś wada (brak odpowiednich zabezpieczeń od dołu? nieszczelna maska silnika?), czy ten model tak ma? Będę wdzieczny za opinie i rady. Co prawda nie jeżdżę Foresterem tylko Legacy, ale chyba nie różni się to mocno. Pod silnikiem powinieneś mieć plastikową płytę, która dość skutecznie chroni przed syfem od spodu. Natomiast maska powinna mieć kawałek gumy od spodu przez całą szerokość, który coś tam osłania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 24 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2023 U mnie też ostatni silnik się zasyfił. Jak będzie pogoda to szmatka, woda, coś żeby plastiki ładnie się błyszczały i święto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 25 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2023 11 godzin temu, forek23 napisał(a): Witam, od niedawna jestem posiadaczem nowego Forestera nie masz na niego gwarancji ze szukasz na forum? Dlaczego z problemem nie zgłosisz się do gwaranta czyli salonu który Ci auto sprzedał? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
forek23 Opublikowano 25 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2023 "Dlaczego z problemem nie zgłosisz się do gwaranta czyli salonu który Ci auto sprzedał?" - Bo nie wiem (być może naiwnie), czy to nie jest norma w tego typu samochodach, może terenówki tak mają? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
forek23 Opublikowano 25 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2023 Dziękuję za wpisy, chyba rozwiązałem problem mentalnie:). Przyjrzałem się zabezpieczeniom, o których pisał Orear, i doszedłem do wniosku, że komora silnika nie musi być specjalnie czysta, a jeśli wspomniane wcześniej zabezpieczenia są za słabe, to niech się martwi serwis:). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 26 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2023 Nie jest to norma. Jak juz napisano pod silnikiem powinna byc plastikowa oslona a pod maska lub na grillu ( tak byli np w xv)powinny byc gumki ktore po docisnieciu przez maske tworza szczelne zamkniecie. Jezeli silnik jest brudny to oznacza ze cos nie spelnia swojej funkcji np przez zle spasowanie albo brak czegos. Dlatego podczas wizyty w serwisie warto zapytac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamW202 Opublikowano 27 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2023 Po jeździe w błocie pośniegowym, drogą pełną tirów, aut które rozbryzgują tą breję na Twoje auto, przejżdżającymi z naprzeciwka pługami posypującymi tą marznącą breję solą a Ty w tym wszystkim jedziesz z dość sporą prędkością to jest normalne, że silnik potem jest brudny. W Forku zaobserwowałem to bardziej widoczne niż w XV (może dlatego że XV jeżdżę wolniej), z tym że ten brud jest biały, tak jakby ktoś spryskał cały silnik białym syfem, to nie jest bezpośrednio to błoto z ulicy tylko rozbryzgi cholernej solanki wpieprzającej nasze auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
forek23 Opublikowano 8 Marca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2023 Tak, w XV też miałem mniejsze zabrudzenia na komorze silnika niż w Foresterze. Może dlatego, że forek ma większe prześwity w atrapie chłodnicy (jest większy) i wchodzi przez te dziury z przodu więcej brudu, niestety... W każdym razie, jak poradzono mi w serwisie, lepiej ich nie uszczelniać:). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 9 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2023 W dniu 27.02.2023 o 06:58, adamW202 napisał(a): Po jeździe w błocie pośniegowym, drogą pełną tirów, aut które rozbryzgują tą breję na Twoje auto, przejżdżającymi z naprzeciwka pługami posypującymi tą marznącą breję solą a Ty w tym wszystkim jedziesz z dość sporą prędkością to jest normalne, że silnik potem jest brudny. W jednych markach / modelach normalne, w innych nie. To kwestia tego, jak bardzo producent a wcześniej projektant przyłożyli się do tego tematu (ilość i jakość uszczelek, sposób zabudowy komory silnika, rozwiązania aerodynamiczne etc.). W dniu 24.02.2023 o 22:19, forek23 napisał(a): Witam, od niedawna jestem posiadaczem nowego Forestera. Po przejechaniu zaledwie kilkuset kilometrów, w tym autostradą w deszczu, stwierdziłem pod maską samochodu na komorze silnika mocne zapiaszczone zacieki. Przetarłem, powtórzyłem eksperyment w podobnych warunkach - znów porządne zabrudzenia. W poprzednich samochodach (markach) tego nie miałem, przynajmniej w takim stopniu. Czy to jakaś wada To cecha - TTTM. W dniu 25.02.2023 o 15:39, forek23 napisał(a): Przyjrzałem się zabezpieczeniom, o których pisał Orear, i doszedłem do wniosku, że komora silnika nie musi być specjalnie czysta, a jeśli wspomniane wcześniej zabezpieczenia są za słabe, to niech się martwi serwis:). Serwis powiadasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
forek23 Opublikowano 9 Marca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2023 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gustaf Opublikowano 9 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2023 Ile przebiegu ma to auto? Nowe ma powłokę ochronną z wosku do którego brud się lepi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
forek23 Opublikowano 9 Marca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2023 Jest nowe, ale gdy pierwszy raz zobaczyłem te białe zacieki po powrocie z trasy, wytarłem je szmatką namoczoną w wodzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dirkdiggler Opublikowano 23 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2023 W dniu 9.03.2023 o 22:31, forek23 napisał(a): Jest nowe, ale gdy pierwszy raz zobaczyłem te białe zacieki po powrocie z trasy, wytarłem je szmatką namoczoną w wodzie. Te auta tak mają. W outbacku również silnik mocno się brudzi piaskiem i błotem. Dolna osłona tylko częściowo zasłania silnik. Nieosłonieta część wpuszcza piach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się