Skocz do zawartości

Przytarty nowy pasek rozrządu ej253


conradek

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, 133699 napisał(a):

Za nisko jest zabezpieczenie/blaszka przy wielotrybie/triggerze na wale. Poprawna wysokość to 1mm od paska

Ok, dzięki za wskazówkę. Komplet z gatesa, więc chyba w paczce jest takie narzędzie do ustawienia odstępu? Chyba, że nie w każdym zestawie... Robione w krakowskim nie-ASO

 

 

2 godziny temu, ewemarkam napisał(a):

Niektóre komplety mają taki dystans w zestawie. Ale jeśli masz automat to można to zdjąć, w silniku z automatem to nie występowało.

 

Tu w temacie masz opisane o co chodzi.

 

No i druga kwestia to silnik z AT przełożony do MT :ph34r: tylko, że pompa oleju nie była zmieniana, a to chyba do niej się przykręca tą osłone/zabezpieczenie, tak jak @mirasek pisał w tamtym wątku...

 

Nie wiem czy mam ten element w takim razie - zobaczę jeśli będę w stanie lub poproszę o sprawdzenie w serwisie.

 

Czy jest inna opcja ocierania? Rolka jakaś/napinacz?

 

Co w tej sytuacji z paskiem, czy wystarczy podnieść tą osłonę do 1mm  jeśli tam jest i jeździć, czy to już kwalifikuje pasek do wymiany? :coffee:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinien być taki "lizak" koloru czerwonego (gates), aczkolwiek nigdy nie zamawiałem takiego.

 

AT niema go fabrycznie, ale może przełożyli. Ja przykładowo jak lepiłem komuś AT, to mu to dokładałem. 

 

W DOHC mogłoby w teorii dotykać w jednym punkcie na pokrywie. w ssaku tego nie czuje, ale można sprawdzić. Zdjęcie pokryw to chwila, gorzej z kołem pasowym

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, 133699 napisał(a):

Za nisko jest zabezpieczenie/blaszka przy wielotrybie/triggerze na wale. Poprawna wysokość to 1mm od paska


Blaszka przyciera pasek tylko środkiem, a tutaj jest po całej szerokości jakby rolka się ślizgała po pasku i go wycierała. Poza tym to SOHC i nie jestem pewien, ale tam chyba nie było blaszek w ogóle

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę cię martwić, ale ostatnio rozmawiałem w warsztacie i był wysyp wadliwych elementów rozrządów od Gates... (lub podrabianych)

ale dla ciebie bez różnicy...

 

Gates oczywiście zrzucał na montaż, ale nie zmienia faktu że z glitu zrobione

Przykład:

https://warsztat.pl/artykuly/uszkodzenia-nastawnika-producent-wykryl-przyczyne-,70514?fbclid=IwAR0A3ORtTlYRqd89FovznE-hF59A_2WlRzlAzx7WzpluY7DoeHWyX4XdeFc

 

i wynurzenia mechaników ;-)

https://forum-mechanika.pl/threads/wadliwe-rolki-gates.57589/

Edytowane przez artaa
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, artaa napisał(a):

Gates oczywiście zrzucał na montaż, ale nie zmienia faktu że z glitu zrobione

Producent zawsze zwala na montaż.

 

12 godzin temu, ir3n3usz napisał(a):

Poza tym to SOHC i nie jestem pewien, ale tam chyba nie było blaszek w ogóle

Wszystkie EJ w manualnej skrzyni miały, w AT nie było.

 

15 godzin temu, conradek napisał(a):

pompa oleju nie była zmieniana,

Miejsce na blaszkę w każdej pompie jest.

 

Rozrząd do rozebrania i sprawdzenia, kiedyś w jakiejś rolce dekiel spadł z łożyska, wpadł pod pasek, i rozrząd na jednej głowicy przeskoczył o 7 zębów. Finalnie 4 zawory pogięte. EJ202.

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lutek34 to niedopatrzenie w serwisie. Myślę, że może nie trzymała ciśnienia i poprawili tą śrubową, żeby nie spuszczać płynu? Nie wiem, nie wracałem się żeby ją ściągać, ale ona nie ociera tam przecież, a na zdjeciu widać też inne ciekawe rzeczy - jak choćby dodatkowe oznaczenie pozycji rozrządu na linii śruby osłony górnej - nie wiem po co :ph34r: dodatkowo to kolanko jakoś przetarte, sączy się, kropelkuje na łuku. Do wymiany kolanko, więc opaska też będzie poprawiona :P

 

 

Dzięki wszystkim za odpowiedzi i wskazówki. Rozrząd do sprawdzenia znaki oraz to zabezpieczenie.

 

Pytanie jak rozmawiać w serwisie? Łapie się to na reklamację? Cały komplet do ściągnięcia? Nie wiem czego się spodziewać...

 

 

18 godzin temu, Krystian Lasota napisał(a):

Jak by mnie patrzeć to 3 rolki i pompa wody chodzą po tej stronie wystarczy ze powierzchnia nie będzie idealna i już będą wzorki. U mnie się tak stało po wymianie rolek.

Czy zmieniłeś ponownie, czy jeździsz dalej na takim oznaczonym pasku? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wyglądało to tak że silnik był wyjęty do upg i rolki były już dyskusyjne więc je wymieniłem cały rozrząd był względnie świeży. Po roku i gdzieś 10k pompa wody zaczęła ciec więc wpadł też i nowy pasek. Musiałbym teraZ zdjąć ta osłonę i zobaczyć bo rolki zostały te same.

PS:tata miał jaja z rozrządem bo ktoś przeciągnął gwint napinacza i rolka zaczynała iść po skosie :wacko:

Edytowane przez Krystian Lasota
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.02.2023 o 19:03, artaa napisał(a):

Widzisz ten bałagan i jeszcze się pytasz??

Byłem na oględzinach "na szybko" i dowiedziałem się tylko, że to normalne i paski tak mają, wszystko ok, nie ma powodów do zmartwień i "można nawet do Ameryki jechać" -_- termin mam umówiony, zobaczymy co dalej.

 

@Krystian Lasota 

Jeśli była by okazja to jesteś w stanie zobaczyć jak wygląda Twój?

 

W dniu 5.02.2023 o 22:23, Krystian Lasota napisał(a):

PS:tata miał jaja z rozrządem bo ktoś przeciągnął gwint napinacza i rolka zaczynała iść po skosie 

Tego się obawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...