Jump to content

Wymiana łożyska tył xv


pino

Recommended Posts

Witam szanowne grono .

Jak w tytule muszę wymienić tylne łozysko w swoim xv i to już drugi raz

Czy może mi ktoś polecić jakiś przyzwoity zamiennik bo oryginał wytrzymał 50 tyś. Co sądzicie np o łozyskach RIDEX.

Pozdrawiam. 

Link to comment
Share on other sites

Godnymi zamiennikami OEM będzie NTN i SKF ale różnica cenowa pomiędzy nimi a OEM tak znikoma że chyba wolał bym ponownie OEM 

Zamiast na wyborze producenta bardziej bym się skupił na przyczynie skróconej żywotności. Sprawdź zacisk hamulcowy czy płynnie działa czy nie powoduje grzanie się tarczy a jednocześnie piasty i łożyska. 

Edited by ipsx82
Link to comment
Share on other sites

SKF to dobry zamiennik ale chyba nie robią tylnych łożysk. Przednie nie jest wciskane więc nie powinno byc problemów ze złym montażem. ipsx82 dobrze pisze. Sprawdź przyczynę, bo szkoda kasy na części i robociznę

Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, pino napisał:

Dzięki za podpowiedzi .

Ale z tyłu wymieniam łożyska razem z piasta. Wiedz ryzyko złego założenia jest dużo mniejsze.

Niż przy wprasowaniu. 

Pozdrawiam

 

Możliwości dwie  uszkodzenia łożyska:

Pierwsza o której wspomniałem wcześniej to niesprawny zacisk hamulca powodujący grzanie sie tarczy hamulcowej która jest przykręcana do piasty.

Wytrzymałość chwilowa termiczna łożyska jest do 150 C. Stała bodajże do 90 C.

Druga to zły moment przykręcania centralnej nakrętki dociskającej łożysko do półosi. W instrukcji serwisowej jest podane z jakim Nm należy dokręcać.

 

Jeszcze trzecia  mi się przypomniała -  niewyważone opon,  ale o niej może więcej powie @Pan Dziedzic

Edited by ipsx82
Link to comment
Share on other sites

Ja tak miałem w legacy, pół polski zjeździłem by ustalić że opony  po rocznym użytkowaniu miały wadę fabryczną i powodowały drgania auta. Dopiero w stolicy znajomi ze szkoleń z klimatyzacji mieli wyważarkę Huntera z testem drogowym i na niej wyszła nierównomierna sztywność promieniowa. Opon po 2 sezonach się pozbyłem a nie były to kormorony a markowe goodyery. Po przygodzie z tymi oponami  wymieniłem w każdym kole łożyska dla świętego spokoju.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
W dniu 27.10.2022 o 14:10, ipsx82 napisał(a):

Ja tak miałem w legacy, pół polski zjeździłem by ustalić że opony  po rocznym użytkowaniu miały wadę fabryczną i powodowały drgania auta. Dopiero w stolicy znajomi ze szkoleń z klimatyzacji mieli wyważarkę Huntera z testem drogowym i na niej wyszła nierównomierna sztywność promieniowa. Opon po 2 sezonach się pozbyłem a nie były to kormorony a markowe goodyery. Po przygodzie z tymi oponami  wymieniłem w każdym kole łożyska dla świętego spokoju.

Miałem tak po jednym sezonie na letnich goodyerach. Tylne łożysko poleciało a po kolejnym sezonie drugie. Chociaż przebieg to już 260 tyś. A może to dlatego że te gumy są takie "przyklejone" do drogi.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...