Skocz do zawartości

Magia regeneracji reflektorów


coocer

Rekomendowane odpowiedzi

Szkoda mi życia na 27 minut z tym talentem, który jak przez telefon usłyszał "Subaru", to szybciej powiedział "nie dzięki" niż zdążył w ogóle przemyśleć problem awarii.

Od siebie dodam tylko, że 2x w roku Farecla G3, potem G10, na to Fusso Coat i wystarczy. Roboty na 2x15 minut rocznie.

Edytowane przez Panbenonium
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Panbenonium napisał:

Szkoda mi życia na 27 minut z tym talentem, który jak przez telefon usłyszał "Subaru", to szybciej powiedział "nie dzięki" niż zdążył w ogóle przemyśleć problem awarii.

W sensie, chciałeś oddać Subaru do warsztatu Łysego i powiedział, że "nie dzięki"? :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filmik włączyłem żeby zobaczyć o co chodzi. Przeskoczyłem kilka razy i co na pewno - robi to mega niechlujnie wiec obstawiam, że do ideału będzie daleko.

 

a wracając do czajniczka - jeśli się przyłożysz to efekt będzie dobry. Ja co prawda wolę po szlifowaniu użyć polerki i zabezpieczyć powłoką ceramiczną. No ale każdy mechanik ma swój planik ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, rickson napisał:

Filmik włączyłem żeby zobaczyć o co chodzi. Przeskoczyłem kilka razy i co na pewno - robi to mega niechlujnie wiec obstawiam, że do ideału będzie daleko.

 

a wracając do czajniczka - jeśli się przyłożysz to efekt będzie dobry. Ja co prawda wolę po szlifowaniu użyć polerki i zabezpieczyć powłoką ceramiczną. No ale każdy mechanik ma swój planik ;)

ja powłok używałem kilka i nie były raczej budżetowe jednak efekt wystarczał na kilka miesięcy po czym poliwęglan żółkł, przy szlifowaniu jest to nawet widoczne bo pył ma brudny kolor zamiast białego.

K2 położyłem tego lata i jest dużo lepiej jeśli chodzi o trwałość. nie też to trudne do wykonania mam wrażenie że przejrzystość klosza jest na wyższym poziomie niż stosując papiery końcowy 5000tyś gradacje  plus ceramikę czy pastę polerska.

K2 wypełnia minimalne rysy

Nie używać rurki z zestawu tylko zatyczki która jest zamocowana na stałe. 

Rurką zrobisz szybciej ale z rurki lubią robić się zacieki.

Przy dużym wietrze wykonując pracę na zewnątrz trudno będzie o wykonanie prawidłowo powłoki.

WAŻNE aby nie było starej powłoki ochronnej inaczej wejdzie w reakcje z płynem powstaną białe plamy.

KOLEJNA WAŻNA informacja powłoka zyskuje jakąkolwiek wytrzymałość po 24H a najlepiej aby lampy nie miały kontaktu z wodą przez kilka dni.

Jak po kilku godzinach chciałbyś przetrzeć lampę wodą to ją bardzo ładnie porysujesz.

Unikać dłuższego nadmuchu pary na elementy karoseryjne ponieważ można im uszkodzić powłokę lakierniczą

 

 

Edytowane przez SubaruLPG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, SubaruLPG napisał:

ja powłok używałem kilka i nie były raczej budżetowe jednak efekt wystarczał na kilka miesięcy po czym poliwęglan żółkł, przy szlifowaniu jest to nawet widoczne bo pył ma brudny kolor zamiast białego.

K2 położyłem tego lata i jest dużo lepiej jeśli chodzi o trwałość. nie też to trudne do wykonania mam wrażenie że przejrzystość klosza jest na wyższym poziomie niż stosując papiery końcowy 5000tyś gradacje  plus ceramikę czy pastę polerska.

K2 wypełnia minimalne rysy

Nie używać rurki z zestawu tylko zatyczki która jest zamocowana na stałe. 

Rurką zrobisz szybciej ale z rurki lubią robić się zacieki.

Przy dużym wietrze wykonując pracę na zewnątrz trudno będzie o wykonanie prawidłowo powłoki.

WAŻNE aby nie było starej powłoki ochronnej inaczej wejdzie w reakcje z płynem powstaną białe plamy.

KOLEJNA WAŻNA informacja powłoka zyskuje jakąkolwiek wytrzymałość po 24H a najlepiej aby lampy nie miały kontaktu z wodą przez kilka dni.

Jak po kilku godzinach chciałbyś przetrzeć lampę wodą to ją bardzo ładnie porysujesz.

 

 

Żółkł bo nie była zdarta warstwa ochronna. Zdarza się, rzadko bo rzadko, że aby się jej pozbyć trzeba zacząć od 240. 

 

Ja kończę na 3000 i polerowanie.

Edytowane przez rickson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Orear napisał:

W sensie, chciałeś oddać Subaru do warsztatu Łysego i powiedział, że "nie dzięki"? :biglol:


Chciałem oddać mu Subaru Impreze WRX z 2006, bo wypadał mi zapłon. Trochę się z tym kopałem, kiedyś jak ten talent zaczynał dopiero karierę na ju(_._), ale miał już tam oglądaczy tysiace, zadzwoniłem do jego warsztatu do Kościerzyny i powiedziałem, kobicie w słuchawce o co chodzi, że nie zależy mi specjalnie na czasie, zależy mi na tym, żeby ktoś ogarnięty to zrobił. Powiedziała, że ona sie na tym nie zna, jest tylko od telefonów, no i że oddzwoni jak sie dowie. No i oddzwoniła po minucie, że Subaru nie robimy.

Ps. A co najśmieszniejsze, w tym samym czasie ten dziwny gość co ferrari za 100 000 zł naprawiał, tam był u niego i robili mu głowice do ferrari, czy coś. Czaisz typa. Jak go nazwać.

Edytowane przez Panbenonium
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Panbenonium napisał:


Chciałem oddać mu Subaru Impreze WRX z 2006, bo wypadał mi zapłon. Trochę się z tym kopałem, kiedyś jak ten talent zaczynał dopiero karierę na ju(_._), ale miał już tam oglądaczy tysiace, zadzwoniłem do jego warsztatu do Kościerzyny i powiedziałem, kobicie w słuchawce o co chodzi, że nie zależy mi specjalnie na czasie, zależy mi na tym, żeby ktoś ogarnięty to zrobił. Powiedziała, że ona sie na tym nie zna, jest tylko od telefonów, no i że oddzwoni jak sie dowie. No i oddzwoniła po minucie, że Subaru nie robimy.

Ps. A co najśmieszniejsze, w tym samym czasie ten dziwny gość co ferrari za 100 000 zł naprawiał, tam był u niego i robili mu głowice do ferrari, czy coś. Czaisz typa. Jak go nazwać.

A zastanawiałem się dlaczego nie widziałem u niego nigdy Subaru. Już mam jaką taką odpowiedź. :biglol: 

 

A odnośnie polerowania lamp. Ze swojej strony polecam polerkę do czysta i folię ppf. Mam u siebie od roku i nie muszę co kilka tygodni polerować, nakładać jakichś powłok ani niczego innego.

Kosztowało mnie to 400 złotych w zakładzie, który robi takie rzeczy. 

Edytowane przez Orear
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Orear napisał:

A zastanawiałem się dlaczego nie widziałem u niego nigdy Subaru. Już mam jaką taką odpowiedź. :biglol: 

 

A odnośnie polerowania lamp. Ze swojej strony polecam polerkę do czysta i folię ppf. Mam u siebie od roku i nie muszę co kilka tygodni polerować, nakładać jakichś powłok ani niczego innego.

Kosztowało mnie to 400 złotych w zakładzie, który robi takie rzeczy. 

 

Mój tato wykonał taką operację u siebie w Maździe. Na razie ma jakieś pół roku...obserwujemy :coffee:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.10.2022 o 23:22, Orear napisał:

A zastanawiałem się dlaczego nie widziałem u niego nigdy Subaru. Już mam jaką taką odpowiedź. :biglol: 

 

A odnośnie polerowania lamp. Ze swojej strony polecam polerkę do czysta i folię ppf. Mam u siebie od roku i nie muszę co kilka tygodni polerować, nakładać jakichś powłok ani niczego innego.

Kosztowało mnie to 400 złotych w zakładzie, który robi takie rzeczy. 

 

+1 

 

Ile ja się napałowałem z polerką relfektorów w MR2, jakie to mi powłoki ceramiczne i teflonowe nakładali a i tak po jakimś czasie reflektory żółkły. W końcu folia PPF u detailera i spokój. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, coocer napisał:

Tak się zastanawiam czy jest sens i możliwość wypolerowania  czy lepiej od razu kupić reflektory albo same fronty

IMG_20221019_193310~2.jpg

Da się to zrobić ale z jednym zejdzie z 4 godziny i zaczął bym od 240 wodnym a nawet 180. Ja będę testować żółwika zestaw Turtle Wax 53685 spead headlight kit na kupionych używanych kloszach. Używane lampy całe po 300-400 nowy klosz w ASO jeden 800 zł a z aliexpresu za komplet 550 zł

Edytowane przez ipsx82
  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, coocer napisał:

Tak się zastanawiam czy jest sens i możliwość wypolerowania  czy lepiej od razu kupić reflektory albo same fronty

IMG_20221019_193310~2.jpg

według mnie nie ma możliwości naprawienia takich pęknięć. pajączki będą zbyt głęboko. można zmniejszyć liczebność takich mikropęknięć a nie je wyeliminować 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej kupić całe lampy z połamanymi mocowaniami dla samych kloszy, ja tak zrobiłem u siebie. Takie z całymi kloszami ale z połamanymi mocowaniami do auta chodzą po 250-350 zł. Bez problemu zdejmuje się klosz bo są uszczelniane silikonem płynnym i nie trzeba ich do piekarnika wkładać czy opalarką katować. A jak delikatnie się zdejmie to nie trzeba nowej warstwy tego uszczelniacza dawać. Tak zdobyty używany klosz bez problemu oczyścisz i zabezpieczysz na nowo przed promieniowaniem UV. 

 

Na allegro jest za 399 z anglika którą śmiało można kupić bez obaw bo klosz  (gładka powierzchnia brak soczewek) nie wpływa na asymetrie bo za to odpowiadają bebechy które masz sprawne w swojej. 

https://allegro.pl/oferta/subaru-forester-sg-lift-lampa-prawa-przednia-slizg-12571149260

Edytowane przez ipsx82
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ipsx82 napisał:

Najlepiej kupić całe lampy z połamanymi mocowaniami dla samych kloszy, ja tak zrobiłem u siebie. Takie z całymi kloszami ale z połamanymi mocowaniami do auta chodzą po 250-350 zł. Bez problemu zdejmuje się klosz bo są uszczelniane silikonem płynnym i nie trzeba ich do piekarnika wkładać czy opalarką katować. A jak delikatnie się zdejmie to nie trzeba nowej warstwy tego uszczelniacza dawać. Tak zdobyty używany klosz bez problemu oczyścisz i zabezpieczysz na nowo przed promieniowaniem UV. 

 

Na allegro jest za 399 z anglika którą śmiało można kupić bez obaw bo klosz  (gładka powierzchnia brak soczewek) nie wpływa na asymetrie bo za to odpowiadają bebechy które masz sprawne w swojej. 

https://allegro.pl/oferta/subaru-forester-sg-lift-lampa-prawa-przednia-slizg-12571149260

Hmmm. Trzeba by do ASO zadzwonić i spytać po ile nowe klosze. Będzie drożej, ale nówki nieśmigane :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Kiwi 4ester napisał:

Aaa to Ty o polifcie :upside-down-face_1f643-small:

Właśnie miałem do ciebie pisać. 

 

Pan w ASO nie może znaleźć samego klosza. Masz możliwość sprawdzenia jakie numery części im podałeś? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, ipsx82 napisał:

Najlepiej kupić całe lampy z połamanymi mocowaniami dla samych kloszy, ja tak zrobiłem u siebie. Takie z całymi kloszami ale z połamanymi mocowaniami do auta chodzą po 250-350 zł. Bez problemu zdejmuje się klosz bo są uszczelniane silikonem płynnym i nie trzeba ich do piekarnika wkładać czy opalarką katować. A jak delikatnie się zdejmie to nie trzeba nowej warstwy tego uszczelniacza dawać. Tak zdobyty używany klosz bez problemu oczyścisz i zabezpieczysz na nowo przed promieniowaniem UV. 

 

Na allegro jest za 399 z anglika którą śmiało można kupić bez obaw bo klosz  (gładka powierzchnia brak soczewek) nie wpływa na asymetrie bo za to odpowiadają bebechy które masz sprawne w swojej. 

https://allegro.pl/oferta/subaru-forester-sg-lift-lampa-prawa-przednia-slizg-12571149260

Hmmm co do bebechów to ciekaw jestem czy przypadkiem nie mam nadal wkładów US. Niby od 5 lat przeglądy przechodzi ale to nic nie znaczy 

 

Klosz nawet taniej można z US dorwać i rozważam taką opcję. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...