Legacy96 Opublikowano 10 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2022 10 godzin temu, artaa napisał: Dokładnie, było dobrze = normalnie ja na zużyte tarcze, a po naprawie i wydaniu kasy nie jest dobrze... ja widzę związek przyczynowo - skutkowy ;-) Jakis zwiazek moze byc, ale zeby to ustalic trzeba najpierw rozebrac hamulce. Trudno uwierzyc zeby wszystkie cztery hamulce mialy zle zamontowane klocki. Chodzi o znalezienie przyczyny... moge przejechac ze stala predkoscia jakis odcinek po autostradzie i... no wlasnie, co? pomierzyc temperature klockow? tarcz? zaciskow? jak szybko jechac? zwalniac powoli czy zhamowac normalnie i zjechac na parking ? Naturalnie dzis rano auto jechalo bezproblemowo. Do serwisu mam ca. 30 km i to drogami pozamiejskimi z ograniczeniem do 50-70 km/h. Wiec prawdopodobnie gdy przyjade na miejsce wszysko bedzie dzialac bez problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 10 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2022 33 minuty temu, Legacy96 napisał: Jakis zwiazek moze byc, ale zeby to ustalic trzeba najpierw rozebrac hamulce. Trudno uwierzyc zeby wszystkie cztery hamulce mialy zle zamontowane klocki. Chodzi o znalezienie przyczyny... moge przejechac ze stala predkoscia jakis odcinek po autostradzie i... no wlasnie, co? pomierzyc temperature klockow? tarcz? zaciskow? jak szybko jechac? zwalniac powoli czy zhamowac normalnie i zjechac na parking ? Naturalnie dzis rano auto jechalo bezproblemowo. Do serwisu mam ca. 30 km i to drogami pozamiejskimi z ograniczeniem do 50-70 km/h. Wiec prawdopodobnie gdy przyjade na miejsce wszysko bedzie dzialac bez problemu. Zabrać szefa serwisu na przejażdżkę po autostradzie i pokazać mu jak się zachowuje układ hamulcowy przy tych prędkościach których nie ma na normalnych drogach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 10 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2022 Tak, do najblizszej autostrady z tamtad jest prawie godzina jazdy. Watpie by szef zgodzil sie jezdzic trzy godziny za darmo. Ja zreszta tez nie mam teraz na to czasu. No i pytanie czy to oni cos zle zrobili, czy wyskoczyl teraz jakis problem. Ja czasem naprawiam znajomym laptopy czy telewizory. Jesli padnie w laptopie np. display, wymienie go, wszystko dziala, a za kilka dni padnie zasilacz z ktorym nic nie robilem, to co, mam go naprawic za darmo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 10 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2022 Chyba nie rozumiesz co się do Ciebie pisze , te objawy co podajesz ewidentnie związane są z układem hamulcowym który był przez serwis robiony. Podane są minimum trzy rodzaje usterek które mogą wpływać na takie zachowanie i wszystkie trzy mieszczą się w czynnościach wykonywanych przez serwis. Jedziesz do nich i reklamujesz prace działania układu hamulcowego jak się zachowuje w określonych warunkach i to już problem serwisu jak to będzie sprawdzać. Druga sprawa to czy serwis proponował wymianę przewodów elastycznych ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 10 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2022 Juz pisalem, serwis mial wymienic plyn hamulcowy, wszystkie tarcze i klocki. Z przewodami, pompa itd. nie bylo nic robione bo nic takiego nie zlecilem. Nie zlecalem tez naprawy ukladu hamulcowego bo wszystko bylo w porzadku, chodzilo o wymiane zuzytych elementow. Auto ma 18 lat, jesli po wymianie plynu padla np. pompa hamulcowa, to zaden serwis nie uwzgledni takiej reklamacji i nie ma w tym nic dziwnego. Watek zalozylem nie poto by szukac winnych tylko by szukac usterki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 10 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2022 Niemiecki serwis który nie wymienia w 18 letnim aucie przewodów elastycznych i nawet tego nie proponuje To chyba w garażu u Henriha Coś zostało zrąbane podczas tej wymiany, zły płyn hamulcowy, złe klocki mogą powodować takie objawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 10 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2022 Serwis istnieje od ponad 30 lat, kupilem u nich Legacy i Forestera, serwisowalem tez dwa inne Subaru, w tym obecne. Nie bylo problemu. Plym hamulcowy DOT4, firme mam na rachunku, klocki i tarcze z przodu TRW, z tylu ATE, w komplecie ze slizgami, blaszkami itp. numery czesci zgadzaja sie z moim autem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 10 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2022 (edytowane) W subarowych hamulcach masz dwa rodzaje klocków zamiennie stosowane w zależności od jarzma: Oba pasują do tego samego outbacka z takim samym silnikiem a jednak delikatnie się różnią. Edytowane 10 Czerwca 2022 przez ipsx82 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 10 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2022 Porównaj mocowania starych klocków z nowymi czy aby na pewno takie same , czy aby na pewno założyli nowe blaszki ślizgowe bo często się o tym zapomina a po założeniu koła zonk bo w opakowaniu zostały nowe blaszki i nie chce sie demontować wszystkiego by je wymienić. Czy jarzma były czyszczone drucianką przed założeniem nowych blaszek. To niby pierdołowate szczególiki które mają bardzo duży wpływ na pracę klocków. Ja jak wymieniałem u siebie ATE tarcze i klocki to pomimo oczyszczeniu jarzma montażu nowych blaszek i tak musiałem szlifować klocki bo się zacinały co mi wydłużyło pracę o co najmniej dwie godziny - myślisz że serwis ma czas na tak precyzyjną robotę ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 10 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2022 25 minut temu, ipsx82 napisał: musiałem szlifować klocki bo się zacinały Też mi się kilka razy zdarzyło, za dużo lakieru na klocku ;-) serwis z reguły wbija je i niech się dzieje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 10 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2022 Ten serwis liczy sobie na godzine, wiec chetnie dluzej pracuja czy robia dodatkowe prace. Klocki z przodu to TRW GDB3371, z tylu ATE 13.0460-5669.2. Sprawdzalem, sa takie jak maja byc. Jutro zdemontuje klocki i zobaczymy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 10 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2022 2 godziny temu, Legacy96 napisał: Sprawdzalem, sa takie jak maja byc Ja też piszę o "dodatkowym dopasowaniu" właściwych modelowo klocków. Muszą chodzić w miarę płynnie, bez zacięć, a często są wbijane... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 11 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2022 Wlasnie poskladalem hamulce. Wszystkie klocki poruszaly sie plynnie, bez zaciec, blaszki prowadnic klockow nowe i nasmarowane. Jedyna roznica do to to, ze z przodu na zewnetrznym klocku byly obie blaszki, gumowana i blaszana. W serwisowce zewnetrzne klocki maja byc bez gumowanej blaszki, wiec je zdemontowalem. Czy to pomoze? Nie wiem. Co ciekawe kupilem jakis czas temu OEM klocki do Forester XT, mialy tylko te gumowane blaszki i to fabrycznie przyklejone do klockow. Moze trzeba zostawic tylko gumowane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 11 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2022 1 godzinę temu, Legacy96 napisał: Moze trzeba zostawic tylko gumowane? Przetestujesz to napisz ;-) Ale jedno mi się przypomniało, ostatnie klocki TRW jakie miałem były słabe (słaba mieszanka?) Więc zmaniłem firmę na TEXTAR klocki i tarcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 12 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2022 Jak na razie bez wiekszych zmian, hamulce sie grzeja. moze tloczki sie blokuja... ale wszystkie 6 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 12 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2022 (edytowane) Zostaje chyba sprawdzenie rzeczy wspólnych (pompa, ABS itp) albo jednak stare przewody elastyczne po zagniataniu padły... Albo te klocki TRW są takie same jak ja miałem... pomogła tylko wymiana klocków i tarcz na inne, a wcześniej też walczyli, płyn, nowe przewody nic nie pomagało grzało się i nie hamowało... Edytowane 12 Czerwca 2022 przez artaa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 13 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2022 Tylko że z tyłu ma ATE , i winę klocków jeśli nie klinują sie bym wyeliminował z kręgu podejrzeń. Albo zapowietrzyli układ podczas wymiany płynu , albo użyli niewłaściwego lub świeży płyn naruszył wewnętrzną warstwę gumy i podczas pracy puchnie i nie ma jak cofać się do zbiorniczka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daroot Opublikowano 13 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2022 To może ten płyn choruje na amaksofobię, bo tylko przy wyższej prędkości ten problem występuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 13 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2022 Zasada działania hamulców tarczowych jest prosta, w cylindrze jest pod skosem gumka która powoduje przy braku ciśnienia cofanie się tłoka o dziesiąte milimetra. Większe cofanie wytwarza poduszka powietrzna wirującej tarczy im szybciej sie kręci koło to większy pęd odpychający tarcze , jeśli szczelina jest za mała to dochodzi do przegrzewania sie układu hamulcowego spowodowane zbyt małą szczeliną pomiędzy klockiem a tarczą. Za ową szczelinę odpowiadają podkładki ślizgowe które mają powodować swobodny ruch klocków i zdrowe przewody elastyczne bez uszkodzeń wewnętrznych. Gdy brak podkładek lub stare to klocki się blokują przekrzywiając w jarzmie. Gdy przewód elastyczny zużyty, przeżarty wewnętrznie to puchnie powodując zakleszczenie się otworu i hamować się da ale jest ciężej a po zakończeniu hamowania ta siła poduszki powietrznej wytwarzana przez tarczę jest za słaba by cofnąć tłoczki z klockami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 13 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2022 (edytowane) 5 godzin temu, ipsx82 napisał: Zasada działania hamulców tarczowych jest prosta, w cylindrze jest pod skosem gumka która powoduje przy braku ciśnienia cofanie się tłoka o dziesiąte milimetra. Większe cofanie wytwarza poduszka powietrzna wirującej tarczy im szybciej sie kręci koło to większy pęd odpychający tarcze , jeśli szczelina jest za mała to dochodzi do przegrzewania sie układu hamulcowego spowodowane zbyt małą szczeliną pomiędzy klockiem a tarczą. Za ową szczelinę odpowiadają podkładki ślizgowe które mają powodować swobodny ruch klocków i zdrowe przewody elastyczne bez uszkodzeń wewnętrznych. Gdy brak podkładek lub stare to klocki się blokują przekrzywiając w jarzmie. Gdy przewód elastyczny zużyty, przeżarty wewnętrznie to puchnie powodując zakleszczenie się otworu i hamować się da ale jest ciężej a po zakończeniu hamowania ta siła poduszki powietrznej wytwarzana przez tarczę jest za słaba by cofnąć tłoczki z klockami. za cofnięcie się klocka odpowiada nie tylko chyba gumka w tłoczku ale sam również pedał hamulca (sprzężenie) w Subaru jest DOT 3 zalewając DOT 4 który ma inną "gęstość" może dojść do reakcji spuchnięcia gumek i zakleszczania się hamulców czy też wycieków jednak osobiście nigdy nie spotkałem się z takim zjawiskiem choć zmieniałem DOTy w kilku samochodach które użytkowałem. Wiem że w Legacy IV/OBK III możesz mieć problem z sztywnymi hamulcowymi przewodami na osi tylnej. korozja pojawia się tuż przy mocowaniu przewodu do karoserii.(na pierwszy rzut oka tego może być niestety nie widać) choć w DE ponoć częstą praktyką jest smarowanie przewodów hamulcowych smarem aby nie doszło do ich pęknięcia na skutek korozji i nagłego wzrostu ciśnienia w układzie. Edytowane 13 Czerwca 2022 przez SubaruLPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 14 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2022 W dniu 8.06.2022 o 15:36, Legacy96 napisał: Gdy auto ostygnie i jade powoli (50-70km/h) wszystko jest znowu w porzadku W dniu 9.06.2022 o 11:01, Legacy96 napisał: po zatrzymaniu i ruszeniu na goracych hamulcach nic nie trze ani nie blokuje, hamulce dzialaja normalnie. Napisz tak,żeby nie plątać się w zeznaniach.Musi wystygnąc ,czy nie? Zapytaj,czy nie regulowali trzpieniem przy pompie. Czy hamulec łapie samoczynnie - nie dotykając pedału? Kierowałbym na serwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
halvaekiu Opublikowano 14 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2022 17 godzin temu, SubaruLPG napisał: korozja pojawia się tuż przy mocowaniu przewodu do karoserii Potwierdzam. Kilka miesięcy temu moje OBK zaczęło z tego miejsca pluć płynem hamulcowym. Na szczęście mechanik to naprawił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 14 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2022 10 godzin temu, respect napisał: Napisz tak,żeby nie plątać się w zeznaniach.Musi wystygnąc ,czy nie? Zapytaj,czy nie regulowali trzpieniem przy pompie. Czy hamulec łapie samoczynnie - nie dotykając pedału? Kierowałbym na serwo. Nic przy serwis nie bylo robione. Nie musi wystygnac, als trzeba sie zatrzymac. Dzis w akcie desperacji wymontowalem klocki, wyczyscilem prowadnice klockow i zaciskow, przesmarowalem moimi smarami i zdemontowalem blaszki z klockow zostawiajac tylko gumowane. Jutro zobaczymy czy pomoglo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 14 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2022 Chyba niepotrzebnie,ale dobrze się upewnić.Spróbuj jeszcze jak się to zdarzy nie dotykać hamulca ,tylko zatrzymać się wybiegiem -na końcu ręcznym . Ciekawe ,czy po zatrzymaniu odpuszczą. ps. Zobacz do helpdesku komputerowego, mam tam pytanie , może znasz odpowiedź. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 22 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2022 W dniu 14.06.2022 o 22:19, Legacy96 napisał: Jutro zobaczymy czy pomoglo. I? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się