Skocz do zawartości

LEDy


Szürkebarát

Rekomendowane odpowiedzi

12 minut temu, aflinta napisał:

Wiem, że są.... ale po co zmieniać wtedy? Jasność żarówek jeszcze mi w kabinie odpowiada, może za dziesięć lat będzie z moimi oczami gorzej ;)

Natomiast tych dodatkowych do bagażnika nie znalazłem w innej barwie by reszta parametrów mi odpowiadała i były w miarę szybko dostępne. Z drugiej strony to zimne w bagażniku jest całkiem OK.

Mniej prądu zużywają, auto mniej pali :)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, dine napisał:

Tylko z tego co widziałem, to wymiana np. na C5W wymaga "rzeźbienia" czyli odginania orgyinalnych uchwytów. Lampki, które kupiłem powinny idealnie pasować. 

Szczerze ?...to nie pamiętam, czy "rzeźbiłem" :rolleyes: lata temu włożyłem i palą do tej pory :coffee: 

Ok, sprawdziłem w historii zamówienia, lampki miały (mają) długość 31mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Snuff napisał:

lampki miały (mają) długość 31mm

A powinny mieć 28mm i wchodzą jedynie dlatego, że te metalowe elementy na końcach mają kształt stożka. Widziałem na YT jak typ to montował i trzeba było odginać. Można jednak bez problemu kupić takie jak oryginał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, CUV napisał:

Czy  macie doświadczenia z ledami w światłach cofania , oświetleniu tablicy rejestracyjnej , kierunkowskazach?

Wszystkie z powyższych są oznaczone w instrukcji. Nie ma problemu z zamiennikami LED. Nie montowałem jednak i nie mam zamiaru :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, CUV napisał:

Czy  macie doświadczenia z ledami w światłach cofania , oświetleniu tablicy rejestracyjnej , kierunkowskazach?

Wymieniłem cofania, tablicy, kierunkowskazy przód/tył oraz czerwone. Wszystko znajdziesz w temacie podlinkowanym parę postów wyżej. 

 

ok, zadałem sobie trochę trudu ;) (ale poczytaj cały wątek, znajdziesz tam dużo przydatnych informacji)

 

schowek - https://forum.subaru.pl/topic/102794-xv-2018-akcesoria-gdzie-kupić/?do=findComment&comment=2776950
schowek - https://forum.subaru.pl/topic/102794-xv-2018-akcesoria-gdzie-kupić/?do=findComment&comment=2781769

oświetlenie wewnętrzne - https://forum.subaru.pl/topic/102794-xv-2018-akcesoria-gdzie-kupić/?do=findComment&comment=2781367


przeciwmgielne przód (by @PetterL) - https://forum.subaru.pl/topic/102794-xv-2018-akcesoria-gdzie-kupić/?do=findComment&comment=2787699

tył - https://forum.subaru.pl/topic/102794-xv-2018-akcesoria-gdzie-kupić/?do=findComment&comment=2793630
tył cofania - https://forum.subaru.pl/topic/102794-xv-2018-akcesoria-gdzie-kupić/?do=findComment&comment=2794094

Edytowane przez Snuff
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki , założyłem w światła wsteczne i tablicę, oraz do bagażnika . Ładnie się z białym komponują.

A jako doświetlenie bagażnika używam „reklamówki” ,  którą dostałem razem z zamówionymi żarówkami do żonowozu

6B7E4700-4654-43AA-BC4A-8A908312CCCE.jpeg

46E79926-BB8A-45D4-B681-D082AA31DFB4.jpeg

Edytowane przez CUV
Dodanie informacji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Moje auto to co prawda Impreza z 2018 ale pokrewne XV, więc tu zaglądam. Wersja z Kanady. Ma całe możliwe oświetlenie w LED - raczej fabrycznie. Czyli da się. Ostatnio przytrafiła się przykra niespodzianka  - nocną porą straciłem oświetlenie pozycyjne i tablicy całego auta. Winowajcą okazała się  dioda LED z oświetlenia tablicy rejestracyjnej, która zakończyła żywot i spowodowała zwarcie, czyli walnął bezpiecznik. W jeden na x przypadków tak kończą LEDy i z tym trzeba się  liczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.12.2022 o 06:47, ferszta napisał(a):

Ma całe możliwe oświetlenie w LED - raczej fabrycznie

Raczej nie. Nawet nowa toyota GR86 (tak na prawdę to subaru) nie ma wewnątrz ledów. Nawet nowy crosstrek nie będzie ich miał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Celowo użyłem słowa "możliwe", gdyż nie sprawdzałem wewnętrznego oświetlenia. Istotą wpisu było co innego. Ale zmobilizowałeś mnie do sprawdzenia. Rzeczywiście wnętrze jest oświetlone żarowo. @dine

Edytowane przez ferszta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam.

Dziś wymieniłem kierunki, postojowe i oświetlenie kabiny na LED-y i powstało zwarcie. Nie działa tryb Hybrydowy. Auto jeździ ok. Elektryka działa. Z wyjątkiem otwierania drzwi z tyłu i bagażnika. Nie mogę też zamknąć auta z pilota

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Nahorny84 napisał(a):

Witam.

Dziś wymieniłem kierunki, postojowe i oświetlenie kabiny na LED-y i powstało zwarcie. Nie działa tryb Hybrydowy. Auto jeździ ok. Elektryka działa. Z wyjątkiem otwierania drzwi z tyłu i bagażnika. Nie mogę też zamknąć auta z pilota

 

Dzięki za info. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Nahorny84 napisał(a):

Co poszło nie tak?

Szklanej kuli nikt nie ma, ale skoro:

27 minut temu, bmbm napisał(a):

Dziś wymieniłem kierunki, postojowe i oświetlenie kabiny na LED-y i powstało zwarcie.

To albo zostało zrobione to nieumiejętnie, albo zostały zastosowane elementy o niskiej jakości. 

26 minut temu, Nahorny84 napisał(a):

Przepiał się bezpiecznik??

Warto sprawdzić bezpieczniki i wymienić. Jak upali jeszcze raz, to szukać usterki tam gdzie były robione zmiany. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który to będzie dokładnie bezpiecznik? Ledy z allegro. Niby z ok. Jakie polecacie lepsze, trwalsze ledy za miast żarówek na tył? Podejrzewam że to wymiana leda od kierunków narobiła bałaganu
Edytowane przez Nahorny84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, aflinta napisał(a):

Szklanej kuli nikt nie ma, ale skoro:

To albo zostało zrobione to nieumiejętnie, albo zostały zastosowane elementy o niskiej jakości. 

Warto sprawdzić bezpieczniki i wymienić. Jak upali jeszcze raz, to szukać usterki tam gdzie były robione zmiany. 

Powróciłem do seryjnej żarówki. Dalej to samo. Wyłączony tryb EV Jutro bezpiecznik i błędy.

W dniu 28.09.2022 o 08:34, Snuff napisał(a):

 

Jak masz LED-y na tylnej lampie i beż zwarć podeślij linka gdzie i jakie kupiłeś na wsteczne, kierunki. Dziękuje !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.03.2023 o 23:11, Nahorny84 napisał(a):

 

Jak masz LED-y na tylnej lampie i beż zwarć podeślij linka gdzie i jakie kupiłeś na wsteczne, kierunki. Dziękuje !

Chłopie, to sto lat temu było :D

ok, poszukałem w zamówieniach:

cofania - https://pl.aliexpress.com/item/32856270756.html?spm=a2g0o.order_detail.order_detail_item.5.4b3e43ce94cXGu&gatewayAdapt=glo2pol
kierunki (przód/tył) - https://pl.aliexpress.com/item/32847076578.html?spm=a2g0o.order_detail.order_detail_item.3.4b3e43ce94cXGu&gatewayAdapt=glo2pol
tylne poz - https://pl.aliexpress.com/item/32954748354.html?spm=a2g0o.order_detail.order_detail_item.7.4b3e43ce94cXGu&gatewayAdapt=glo2pol
(białe i czerwone, czerwone dają ładne światło IMO)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo po którymś roku żarówki w lampach mają komunikację po szynie CAN i jak się wstawi zwykłego leda to grzeje się i dochodzi do zwarcia. Chcąc wymienić np kierunkowskazy czy stop to trzeba kupić leda dedykowanego do pracy z CAN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Bernard napisał(a):

Rozumiem, że poruszamy się w rodzinie produktów z homologacją.

Nie polecam instalacji "żarówek" do lamp zespolonych z pominięciem homologacji.

 

Jaka homologacja?

W Polsce żadne LED-y nie maja homologacji...ale jest sposób byśmy jako społeczność poruszająca się określonymi modelami pojazdów zdobyli legalnie takie homologacje.

Dla każdego modelu trzeba byłoby dokonać oddzielnej homologacji. Wstepnie to kwestia ok. 2000 pln . Myślę, że w przypadku każdego z modeli zbierze się grupa co najmniej 10 osoób (choć uważam, że więcej) i koszt rozłożymy na wiekszą grupę.

Co wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, ipsx82 napisał(a):

Bo po którymś roku żarówki w lampach mają komunikację po szynie CAN i jak się wstawi zwykłego leda to grzeje się i dochodzi do zwarcia. Chcąc wymienić np kierunkowskazy czy stop to trzeba kupić leda dedykowanego do pracy z CAN.

(z tego co wiem)

Żarówki są takie same, to komputer w aucie sprawdza czy żarówka działa aby ewentualnie powiadomić kierowcę o konieczności wymiany. Sprawdzanie odbywa się topornie (oporność / pobór prądu przy włączeniu) i to nie działa dobrze przy źródłach typu LED. "Dedykowany LED do CAN" to często dodany opornik do LED aby oszukać CAN.

Co do powyższego zwarcia to skłaniam się do opinii, że dodanie rezystora dla CAN powoduje grzanie i przy jakości pewnych producentów element poddaje się po minucie.

Ogólnie - klosze lamp zespolonych projektowane i homologowane są przez producentów. Jak zrobią na żarówkach to tylko takie można stosować. Kropka.

Dlatego jest dużo LED pod światła dzienne montowane poza kloszami zespolonymi.

 

Z mojego osobistego doświadczenia - zmieniłem na LED kierunkowskazy w Levorgu (MY16) - migały za szybko przy sygnalizacji skrętów (przy awaryjnych migały OK) - wycofałem zmianę. Okazało się, że dodatkowo trzeba było zmienić przerywacz na wersję "LED-ready" - od LEXUS'a i po wymianie było OK ale na drogę publiczną nie wyjechałem. Wróciłem do klasycznych żarówek bo poczytałem o potencjalnych problemach z (1) upierdliwym policjantem; (2) diagnostą na stacji; (3) ubezpieczycielem jak inny uczestnik zdarzenia oświadczy o oślepieniu przez Twój samochód - wtedy mierzysz się z nielegalną modyfikacją samochodu skutkującą utratą homologacji i teraz Ty musisz bujać się po sądach z biegłymi których opłacasz, aby z tego się wyjść. Wiem, że to mało prawdopodobny scenariusz ale ja nie mam ochoty na takie przejścia.

  • Zdrówko! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Szürkebarát napisał(a):

Chwilunia. Mój cały Szary Mnich ma homologację a jego światła główne nie? :unsure:

 

Homologowany jest z jakimi lampami, pod jakiego typu światła - halogeny, czy xenony, a może pod LEDy? Nie wiem. Mój jest pod halogeny i uzywanie LEDów  w takim wypadku jest łamaniem prawa.

 

 

Edytowane przez Neutrino33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Neutrino33 napisał(a):

Dla każdego modelu trzeba byłoby dokonać oddzielnej homologacji. Wstepnie to kwestia ok. 2000 pln . Myślę, że w przypadku każdego z modeli zbierze się grupa co najmniej 10 osoób (choć uważam, że więcej) i koszt rozłożymy na wiekszą grupę.

Co wy na to?

 

Problem jest taki, że dostaniesz zgodę na ten konkretny LED jaki przetestujesz (jak wszystko będzie OK). Jak po pół roku się przepali z producent zrobi ~ciut nowszą wersję - robisz to ponownie.

Trzeba czekać na homologacje producentów, jak OSRAM i PHILIPS przecierają szlak to kibicujemy. Uwaga - każdy model samochodu przechodzi ten proces (no każda lampa zespolona).

https://motofocus.pl/prawo-i-przepisy/104286/retrofity-led-gdzie-sa-legalne-a-gdzie-nie

pierwsze sukcesy są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...