Skocz do zawartości

Sprawdzanie hamulców na SKP


mati19999

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Nurtuje mnie pytanie odnośnie sprawdzania hamulców w subaru imprezie z wiskozą w tylnym dyfrze, a mianowicie podczas ostatniej wizyty na przeglądzie poinformowałem diagnostę, że auto ma stały napęd 4x4 i że na wcześniejszych przeglądach w związku z tym nie sprawdzali hamulców. Diagnosta wziął auto i mówi że przestawi ścieżkę na 4x4 i sprawdzi hamulce. Przestawienie ścieżki polegało na tym, że w momencie najechania na rolki jedno koło kręciło się w jednym kierunku a drugie w przeciwnym. Czy takie badanie jest poprawne czy może uszkodzić coś w napędzie np. wiskozę ? Pozdrawiam i dzięki za pomoc 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Główny problem to wiskoza w tylnym dyfrze, powinien wtedy dać przód na rolki a tył ma się kręcić w tym samym kierunku. Jeśli tylne koła kręcą się w przeciwnych kierunkach wiskoza w dyfrze dostaje po tyłku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Krystian Lasota napisał:

Główny problem to wiskoza w tylnym dyfrze, powinien wtedy dać przód na rolki a tył ma się kręcić w tym samym kierunku. Jeśli tylne koła kręcą się w przeciwnych kierunkach wiskoza w dyfrze dostaje po tyłku.

Ok. A czy w takim razie takie badanie mogło coś uszkodzić od razu, ewentualnie jak sprawdzić czy wszystko jest ok ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnosta męczył trochę tylne visco, bo nie wiedział ,że je masz.  Awaria visco może się zdarzyć , ale niekoniecznie. To tak jak ruszasz z poślizgiem opon na betonie- opony się zużywają , ale nie od razu spalisz. Najlepiej gdyby miał dodatkowe lużne rolki i podkładałby pod oś nie badaną.-mało gdzie takie są. oszczędził za to centralną szperę. (chyba też masz visco). Mógł badać każde z tylnych kół osobno-jedno stoi, drugie kręci i wtedy pracuję dyfer i tylny i centralny ,tyle ,że , różnica prędkości obrotowych visco centralnego jest ok. 2 x większa niż tylnego-a ,że spięcie centralnego jest większe od tylnego to działa to na niekorzyść centralnego. Chyba ,że v2 ma mocne visco z tyłu.

Ale nie będzie wybuchu  z tego powodu.Po prostu przez chwilkę mocno popracuje.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat był już poruszany wielokrotnie na forum. Badanie na SKP jest nieszkodliwe dla napędu, również w sytuacji kiedy tylny MR jest wyposażony w wisko. 

Nawet w takiej sytuacji, że diagnosta nieświadomy obecności wisko pozwolił, aby drugie koło kręciło się w przeciwnym kierunku. Prędkość obrotowa koła na takim badaniu jest tak mała, a czas wykonania tak krótki, że tam się nie ma prawa nic wydarzyć. 

 

  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Tomasz_555 napisał:

Temat był już poruszany wielokrotnie na forum. Badanie na SKP jest nieszkodliwe dla napędu, również w sytuacji kiedy tylny MR jest wyposażony w wisko. 

Nawet w takiej sytuacji, że diagnosta nieświadomy obecności wisko pozwolił, aby drugie koło kręciło się w przeciwnym kierunku. Prędkość obrotowa koła na takim badaniu jest tak mała, a czas wykonania tak krótki, że tam się nie ma prawa nic wydarzyć. 

 

dokładnie tak, szkodliwość pomijalna, po za tym każda SKP musi być wyposażona w tzw. opóźnienomierz i możesz sobie tak kazać sprawdzić hamulce, tym sposobem :) 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, carfit napisał:

dokładnie tak, szkodliwość pomijalna, po za tym każda SKP musi być wyposażona w tzw. opóźnienomierz i możesz sobie tak kazać sprawdzić hamulce, tym sposobem :) 

Czyli hamowanie na normalnej drodze i zmierzenie opóźnienia? Co z warunkami na drodze, oponami, itp - mogą mieć znaczący wpływ na wynik. Na rolkach to właściwie sam układ hamulcowy jest badany, opony i nawierzchnia już nie mają wpływu na test.

Edytowane przez Korton
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Korton napisał:

Czyli hamowanie na normalnej drodze i zmierzenie opóźnienia?

Z grubsza tak, przy czym musi to być odcinek płaski, utwardzony, suchy. Prędkość pomiarowa 30km/h. Opóźnienie zmierzone nie może być niższe niż 5,2m/s2. 

 

11 godzin temu, Korton napisał:

Co z warunkami na drodze, oponami, itp - mogą mieć znaczący wpływ na wynik.

Rodzaj nawierzchni pomijalny - asfalt/beton mają podobne współczynniki tarcia. Opona, o ile jest sprawna, nie wpłynie na wynik pomiaru - nie przy tak małej prędkości pomiarowej i nie w takich warunkach jak sucha nawierzchnia utwardzona. 

To badanie, podobnie jak badanie z użyciem rolek, ma wskazać nieprawidłowości w układzie hamulcowym i ogólną jego skuteczność. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...