radiolog Opublikowano 6 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2021 Przy odrobinie wprawy i gwarancji że ktoś pojedzie przed Tobą to w zasadzie na tym klawiszu przy kierownicy ( regulacja prędkości ) można pokonać naprawdę sporo kilometrów nie naciskając na pedał hamulca Fakt, z klawiszem wygoda 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
durst Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2021 W dniu 5.08.2021 o 11:03, GREGG napisał: Wcale nie trzeba wciskać gazu, wystarczy kliknąć guzik na kierownicy Whoaaa, idę przetestować 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2021 (edytowane) 59 minut temu, durst napisał: Whoaaa, idę przetestować Raczej - jadę przetestować? Trzeba też regulować dystans czyli jazdę "na plutonowego" i na "starszego szeregowego" . Na plutonowego (cztery "belki") gdy korek pełznie albo i staje a na "starszego szeregowego" czyli na jedną "belkę" gdy korek rusza się szybciej. Tempomat powinien być w trybie normal, comfort powoduje za wolną reakcję systemu i co i raz ktoś wjeżdża przed maskę. Tempomat w tryb eco - nie ustawiać wcale. Wracając do tematu - moje kłopoty z ES chyba się skończyły. Właściwie jestem pewny, że były spowodowane zakurzeniem się kamer. Dobrze, że upały ustąpiły i nie będzie konieczne uchylanie szyb na dłuższym postoju w słońcu więc już się kamerki nie zakurzą. Raczej . Edytowane 10 Sierpnia 2021 przez Szürkebarát Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiolog Opublikowano 11 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2021 Chyba odwrotnie, więcej belek jak jedzie się szybciej, mniej belek jak jedzie się wolniej .Nigdy nie ustawiałem więcej niż 2 belki.Raz na czas psikam sprężonym powietrzem z puszki 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmbm Opublikowano 11 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2021 (edytowane) edit. Edytowane 11 Sierpnia 2021 przez bmbm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 11 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2021 1 godzinę temu, radiolog napisał: Chyba odwrotnie, więcej belek jak jedzie się szybciej, mniej belek jak jedzie się wolniej . Nigdy nie ustawiałem więcej niż 2 belki. Raz na czas psikam sprężonym powietrzem z puszki To zależy jaki efekt chcesz uzyskać. Jeśli jadąc szybko chcesz żeby ES utrzymywał cię w większej odległości od następnego pojazdu to 4 belki. Jeśli jadąc wolno chcesz powoli dojeżdżać do następnego pojazdu i żeby HOLD nie włączył się i START/STOP nie wyłączył silnika to też 4 belki. Jeśli nie boisz się mmniejszego dystansu przy dużej prędkości to jedna belka. "powietrze" z puszki (przypominam że to łatwopalny bezwonny propan- butan!) rozwiązało moje zastrzeżenia do działania ES zatem wracam do słuchania dźwięku otwierania i zamykania lusterka od strony kierowcy. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiolog Opublikowano 11 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2021 Przy dużej prędkości z 1 belka tez utrzymuje dystans 2 sekund do poprzedzającego pojazdu, jedyna różnica w reakcji jak zauważyłem to odległość od poprzedzającego pojazdu kiedy ES zaczyna hamować 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skodziarz Opublikowano 26 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2021 Ciekawy news i kilka obserwacji z mojej strony. Jako, że gwarancja się skończyła, postanowiłem zwyczajnie, po ludzku... wytrzeć szkiełka kamer ES. Tak normalnie, szmatką do okularów, bez ceregieli czy delikatności (jak bym to zrobił zbyt delikatnie, to by się pomazało tylko - mam spore doświadczenie z czyszczeniem szkieł w okularach ). Czy samochód od tego wybuchł? Nie Czy ES przestało po tym działać? Nie Czy działa lepiej? Tak Czy jestem zadowolony z efektów? To zależy Po kolei, rozbijając na cztery funkcje, które ES obsługuje: 1. ACC (aktywny tempomat) - różnicy w działaniu nie zauważyłem żadnej, bo i przedtem nie zauważyłem degradacji tej funkcji. Uwagę mam od samego początku do odległości, z jakiej wykrywa pojazd przede mną - ona jest zdecydowanie za mała, wręcz momentami niebezpieczna. O ile pojazd z przodu porusza się, to jeszcze wszystko jest dobrze. Ale kiedy z przodu jest korek, reakcja systemu następuje duuuuuuużo za późno - co kończy się albo ostrym hamowaniem, albo wręcz kolizją (na szczęście do niej nigdy nie doszło). To jest mega słabe od samego początku. Ale poza tym, to przy dynamicznym przyspieszaniu (poziom 4) ACC działa całkiem zadowalająco. 2. LDW (line departure warning) - spuszczę zasłonę milczenia, jakie to jest głupiutke. Takie było, takie jest, takie będzie. Dobrze, że tylko "pipczy", nie próbuje wibrować kierownicą jak np w BMW. 3. LKA (line keeping assistant) - no tu się sporo poprawiło. Ten system nigdy nie był mistrzem w wypatrywaniu pasów (choć momentami potrafi zaskoczyć pozytywnie), ale teraz jest duuużo lepiej. Austrorady w AT, jeśli chodzi o zakręty, w PL nie załapały by się nawet na ekspresówki - zakręty potrafią być bardzo ciasne. Przed czyszczeniem na takich odcinkach LKA nie potrafił się dopatrzeć linii w ogóle, teraz czasami tylko zgubi, ale za chilę odnajduje. Tylko.... wcale nie wiem, czy się z tego cieszyć, bo szybko przypomniałem sobie początki z XV, jak mi lubił na zakrętach kierownicę "przechwytywać" - ten algorytm obliczania jak trzeba skręcić kierownicę, by utrzymać pas, jest mocno niedoskonały, przez co na ciasnych łukach potrafię się siłować z kierownicą! Chyba jednak było lepiej, jak tych pasów nie widzał tak często 4. PCA (pre-collision assistant - chyba tak się ten system nazywa?) - zrobił się sporo czujniejszy. Czasem aż za, ale to akurat mi nie przeszkasza, lepiej, jak czasem popipczy za dużo, niż gdyby miał nie zareagować, jak będzie potrzeba. Do tej pory, od kiedy jeżdżę XV, chyba raz mi tyłek (czy raczej przedni zderzak samochodowi) uratował i chwała mu za to. Podsumowując - czyszczenie szybek coś daje. Ale czy warto - no dla samego PCA chyba tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiolog Opublikowano 27 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2021 ES przy ustawieniu na 1 i 2 belki w przypadku napotkania na korek ze stojącymi autami działa rzeczywiście tak jakby miało dojść do zderzenia, zawsze wcześniej przejmuję kontrolę i nie pozwalam na rozplaszczenie się pasażerów na przedniej szybie , prawdopodobnie przy 4 belkach byłoby ok. Też mam wieloletnie doświadczenie z czyszczeniem okularów i nawet piłowanie szmatka po szkle nie oczyści tak dobrze jak płyn do mycia naczyń , a porysuje szkło i owszem nawet dosyć szybko ( przepraszam plastik).ES-a szmatka bym się nie odważył , może nasączona ściereczka do czyszczenia okularów ale myśle, ze smugi by zostały.Zostanę przy sprężonym powietrzu raz na czas 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się