Jump to content

Koszt wymiany hamulców - Forester SJ XT 2014


Cyclopunx

Recommended Posts

Witam wszystkich,

jestem nowy w temacie Subaru i na forum również. Kupiłem Forestera XT z 2014 roku. Po przeglądzie zdiagnozowano tarcze i klocki na wykończeniu i za komplet przód i tył zapowiedziano koszt w okolicach 4000 zł. Czy to nie aby nieco dużo? 

 

Jakie polecacie tarcze i klocki żeby było dobrze i niekoniecznie najdrożej na rynku?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Zrób zdjęcie zacisków przez otwór w feldze. Być może poprzedni właściciel założył jakieś zmodyfikowane hamulce i stąd taka cena.

Jeśli hamulce są standardowe - fabryczne, to koszt jaki Ci podano jest kosmiczny.

Kto Ci to tak wycenił?

Link to comment
Share on other sites

pewnie wycena ASO... przy tak świeżym roczniku nie spotkałem się jeszcze z modzeniem hebli na brembo:)

Link to comment
Share on other sites

Widać seryjny hebel. Przód i tył z robocizną może tyle w ASO być wyceniony. Ja bym poszukał coś lepszego na przód bo seria szału nie robi i dosyć szybko pada.

Link to comment
Share on other sites

To są standardowe hamulce.

 

11 minut temu, Cyclopunx napisał:

Wycena z ASO

 

Albo komuś się coś pomyliło w ASO, albo w ostatnim roku Subaru przeniosło się pod względem cen do grona marek premium.

 

Poproś o ofertę pisemną z rozpisaniem na poszczególne części i robociznę - będziesz miał jasność.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Cena jest absolutnie normalna jak na OEM. Tyle to teraz kosztuje.

Wymieniałem w XT18 rok temu tarcze i klocki przód i same materiały 1600(lub ciut więcej) na przód+robota ale mam rabat stałego klienta:)

Łączniki stabilizatora przód to koszt 700 z hakiem za 2 sztuki + wymiana robi się 800 z hakiem.

Tuleja wahacza przód to ok 300 pln sztuka.

Za wymianę oleju w CVT moje ASO chcę 2100 brutto.

Ceny części i serwisu idą w górę i trzeba się z tym oswoić.

 

 

 

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

45 minut temu, Cyclopunx napisał:

A konkretniej czego?

Ja zmieniłem przód na DBA T2 + Hawk HPS i skończyło się wymienianie klocków co max 40 tysięcy i tarczy co 60+. Na tym zestawie mam najechane z 60+ tysięcy i jeszcze klocków nie zmieniałem. Tył pozostawiłem seria.

Link to comment
Share on other sites

kolego, zadaj sobie tyle trudu i znajdź tarcze i klocki jakie potrzebujesz na internecie, na pewno będzie taniej. Jeśli obecna  skuteczność hamulców jest dla Ciebie wystarczająca, to nie musisz iść w zestawy performance. Ja z czystym sumieniem mogę polecić tarcze BluePrint, w OBK zrobione 17kkm i nawet rant się nie wykształcił a skuteczność jest bardzo dobra.

Link to comment
Share on other sites

hehe, ja się trochę zdziwiłem ostatnio jak za przednią szybę z wymianą usłyszałem 4950. Dodam, że nie mam ES więc nie chcę nawet wiedzieć ile kosztuje do wersji z ES. 

Ale pamiętam, że kiedyś kupowałem w ASO nadkole (w sensie ten czarny plastik) to było taniej niż na allegro :) 

Link to comment
Share on other sites

w ASO może tyle to teraz kosztować z robocizną. Komplet OEM przód pewnie z 1,5k , komplet OEM tył 1k , robocizna i jakieś pierdoły i robi się pokaźna 4 cyfrowa kwota. Spokojnie można robic poza ASO na dobrym zamienniku typu ATE, TRW ( w szczególności że auto leciwe i nie na gwarancji) . Z bluprinta nie polecam klocków bo w pudełku są twarde kaszanki ( kashijamy )za to tarcze są bardzo ok (miałem kiedys w civicu z klockami hawk hps i hamowało zacnie i nigdy się nie pogięły)

Edited by Karas
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jak chcesz tanio poprawić skuteczność hamulca kup zwykłe tarcze (brembo, trw, textar, ate, bluerint) i zastosuj klocek typu hawk hps lub ferodo ds performance lub jakiś bardziej agresywny. Tania tarcza, dobry klocek plus czyszczenie i smarowanie wszystkiego przy wymianie.

Link to comment
Share on other sites

48 minut temu, lutek34 napisał:

kolego, zadaj sobie tyle trudu i znajdź tarcze i klocki jakie potrzebujesz na internecie, na pewno będzie taniej. Jeśli obecna  skuteczność hamulców jest dla Ciebie wystarczająca, to nie musisz iść w zestawy performance. Ja z czystym sumieniem mogę polecić tarcze BluePrint, w OBK zrobione 17kkm i nawet rant się nie wykształcił a skuteczność jest bardzo dobra.

Zadałem sobie tyle trudu, tylko słabo się znam i dlatego zapytałem co warto kupić, żeby było dobrze. Trudno wybrać w internecie te tarcze i klocki które mi pasują, jak nie mam pojęcia jakie mi pasują. 

Link to comment
Share on other sites

i tak tego sam nie będziesz wymieniał, podjedz do w miarę ogarniętego warsztatu w Twojej okolicy, poproś o wycenę z częściami, żeby się nie okazało że pozamawiasz coś, co nie będzie pasowało i na szybko warsztat będzie zamawiał, żeby poskładać i zwolnić podnośnik.

Link to comment
Share on other sites

w szczególności że to prosta wymiana jest. Napisz skąd jesteś to  może ktoś  naprowadzi Cie na przyzwoity zakład w twojej okolicy -bo nazwy i adresu  wypowiedzieć nie wypada bo to forum importera ( tak jakbyś do restauracji przyszedł z własnym jedzeniem B) )

 

Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, jmiciuk napisał:

za przednią szybę z wymianą usłyszałem 4950. Dodam, że nie mam ES więc nie chcę nawet wiedzieć ile kosztuje do wersji z ES

 

 

we wroclawiu w aso 4900 oryginal szyba do eye-sight plus wymiana, czekasz 7-10dni

w aso w rotterdamie za to samo 1900euro, czekasz 1-2dni

 

tapatalked

verstuurd vanaf mijn iphone

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...