Cyclopunx Posted April 6, 2021 Share Posted April 6, 2021 Witam wszystkich, jestem nowy w temacie Subaru i na forum również. Kupiłem Forestera XT z 2014 roku. Po przeglądzie zdiagnozowano tarcze i klocki na wykończeniu i za komplet przód i tył zapowiedziano koszt w okolicach 4000 zł. Czy to nie aby nieco dużo? Jakie polecacie tarcze i klocki żeby było dobrze i niekoniecznie najdrożej na rynku? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted April 6, 2021 Share Posted April 6, 2021 a co Ty tam za heble masz? Brembo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cyclopunx Posted April 6, 2021 Author Share Posted April 6, 2021 Szczerze, nie wiem co tam mam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spawalniczy Posted April 6, 2021 Share Posted April 6, 2021 Zrób zdjęcie zacisków przez otwór w feldze. Być może poprzedni właściciel założył jakieś zmodyfikowane hamulce i stąd taka cena. Jeśli hamulce są standardowe - fabryczne, to koszt jaki Ci podano jest kosmiczny. Kto Ci to tak wycenił? Link to comment Share on other sites More sharing options...
M_isza Posted April 6, 2021 Share Posted April 6, 2021 pewnie wycena ASO... przy tak świeżym roczniku nie spotkałem się jeszcze z modzeniem hebli na brembo:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cyclopunx Posted April 6, 2021 Author Share Posted April 6, 2021 Wycena z ASO Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kukson Posted April 6, 2021 Share Posted April 6, 2021 Widać seryjny hebel. Przód i tył z robocizną może tyle w ASO być wyceniony. Ja bym poszukał coś lepszego na przód bo seria szału nie robi i dosyć szybko pada. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cyclopunx Posted April 6, 2021 Author Share Posted April 6, 2021 1 minutę temu, Kukson napisał: Widać seryjny hebel. Przód i tył z robocizną może tyle w ASO być wyceniony. Ja bym poszukał coś lepszego na przód bo seria szału nie robi i dosyć szybko pada. A konkretniej czego? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spawalniczy Posted April 6, 2021 Share Posted April 6, 2021 To są standardowe hamulce. 11 minut temu, Cyclopunx napisał: Wycena z ASO Albo komuś się coś pomyliło w ASO, albo w ostatnim roku Subaru przeniosło się pod względem cen do grona marek premium. Poproś o ofertę pisemną z rozpisaniem na poszczególne części i robociznę - będziesz miał jasność. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lisek Posted April 6, 2021 Share Posted April 6, 2021 Cena jest absolutnie normalna jak na OEM. Tyle to teraz kosztuje. Wymieniałem w XT18 rok temu tarcze i klocki przód i same materiały 1600(lub ciut więcej) na przód+robota ale mam rabat stałego klienta:) Łączniki stabilizatora przód to koszt 700 z hakiem za 2 sztuki + wymiana robi się 800 z hakiem. Tuleja wahacza przód to ok 300 pln sztuka. Za wymianę oleju w CVT moje ASO chcę 2100 brutto. Ceny części i serwisu idą w górę i trzeba się z tym oswoić. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kukson Posted April 6, 2021 Share Posted April 6, 2021 45 minut temu, Cyclopunx napisał: A konkretniej czego? Ja zmieniłem przód na DBA T2 + Hawk HPS i skończyło się wymienianie klocków co max 40 tysięcy i tarczy co 60+. Na tym zestawie mam najechane z 60+ tysięcy i jeszcze klocków nie zmieniałem. Tył pozostawiłem seria. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cyclopunx Posted April 6, 2021 Author Share Posted April 6, 2021 Czyli zakładając porządne tarcze i klocki poza ASO ile można oszczędzić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lesiorip Posted April 6, 2021 Share Posted April 6, 2021 Za zestaw tarcz i klocków ATE przód wyszło coś koło 900 PLN z robocizną. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted April 6, 2021 Share Posted April 6, 2021 kolego, zadaj sobie tyle trudu i znajdź tarcze i klocki jakie potrzebujesz na internecie, na pewno będzie taniej. Jeśli obecna skuteczność hamulców jest dla Ciebie wystarczająca, to nie musisz iść w zestawy performance. Ja z czystym sumieniem mogę polecić tarcze BluePrint, w OBK zrobione 17kkm i nawet rant się nie wykształcił a skuteczność jest bardzo dobra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmiciuk Posted April 6, 2021 Share Posted April 6, 2021 hehe, ja się trochę zdziwiłem ostatnio jak za przednią szybę z wymianą usłyszałem 4950. Dodam, że nie mam ES więc nie chcę nawet wiedzieć ile kosztuje do wersji z ES. Ale pamiętam, że kiedyś kupowałem w ASO nadkole (w sensie ten czarny plastik) to było taniej niż na allegro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted April 6, 2021 Share Posted April 6, 2021 (edited) w ASO może tyle to teraz kosztować z robocizną. Komplet OEM przód pewnie z 1,5k , komplet OEM tył 1k , robocizna i jakieś pierdoły i robi się pokaźna 4 cyfrowa kwota. Spokojnie można robic poza ASO na dobrym zamienniku typu ATE, TRW ( w szczególności że auto leciwe i nie na gwarancji) . Z bluprinta nie polecam klocków bo w pudełku są twarde kaszanki ( kashijamy )za to tarcze są bardzo ok (miałem kiedys w civicu z klockami hawk hps i hamowało zacnie i nigdy się nie pogięły) Edited April 6, 2021 by Karas 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
buc niskopienny Posted April 6, 2021 Share Posted April 6, 2021 Jak chcesz tanio poprawić skuteczność hamulca kup zwykłe tarcze (brembo, trw, textar, ate, bluerint) i zastosuj klocek typu hawk hps lub ferodo ds performance lub jakiś bardziej agresywny. Tania tarcza, dobry klocek plus czyszczenie i smarowanie wszystkiego przy wymianie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cyclopunx Posted April 6, 2021 Author Share Posted April 6, 2021 48 minut temu, lutek34 napisał: kolego, zadaj sobie tyle trudu i znajdź tarcze i klocki jakie potrzebujesz na internecie, na pewno będzie taniej. Jeśli obecna skuteczność hamulców jest dla Ciebie wystarczająca, to nie musisz iść w zestawy performance. Ja z czystym sumieniem mogę polecić tarcze BluePrint, w OBK zrobione 17kkm i nawet rant się nie wykształcił a skuteczność jest bardzo dobra. Zadałem sobie tyle trudu, tylko słabo się znam i dlatego zapytałem co warto kupić, żeby było dobrze. Trudno wybrać w internecie te tarcze i klocki które mi pasują, jak nie mam pojęcia jakie mi pasują. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted April 6, 2021 Share Posted April 6, 2021 i tak tego sam nie będziesz wymieniał, podjedz do w miarę ogarniętego warsztatu w Twojej okolicy, poproś o wycenę z częściami, żeby się nie okazało że pozamawiasz coś, co nie będzie pasowało i na szybko warsztat będzie zamawiał, żeby poskładać i zwolnić podnośnik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted April 6, 2021 Share Posted April 6, 2021 w szczególności że to prosta wymiana jest. Napisz skąd jesteś to może ktoś naprowadzi Cie na przyzwoity zakład w twojej okolicy -bo nazwy i adresu wypowiedzieć nie wypada bo to forum importera ( tak jakbyś do restauracji przyszedł z własnym jedzeniem ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
MOTOCHATA Posted April 6, 2021 Share Posted April 6, 2021 Nie zakładaj oryginalnych części bo nie ma czym hamować . Tutaj masz katalog BREMBO https://www.bremboparts.com/europe/pl/catalogue/subaru-forester-sj-2-0-xt-awd-sjg/000058702-1 . Po numerach katalogowych wyszukaj w necie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MOTOCHATA Posted April 6, 2021 Share Posted April 6, 2021 Tarcze przód Brembo 2 X 230 zł + klocki 160 zł Link to comment Share on other sites More sharing options...
FOR CVT Posted April 7, 2021 Share Posted April 7, 2021 18 godzin temu, jmiciuk napisał: za przednią szybę z wymianą usłyszałem 4950. Dodam, że nie mam ES więc nie chcę nawet wiedzieć ile kosztuje do wersji z ES we wroclawiu w aso 4900 oryginal szyba do eye-sight plus wymiana, czekasz 7-10dni w aso w rotterdamie za to samo 1900euro, czekasz 1-2dni tapatalked verstuurd vanaf mijn iphone Link to comment Share on other sites More sharing options...
spawalniczy Posted April 7, 2021 Share Posted April 7, 2021 W lutym zmieniałem szybę czołową w ASO w BMW 5 (G31) - dostępna od ręki - zapłaciłem dokładnie 3941 zł za oryginalną szybę wraz z wymianą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmiciuk Posted April 7, 2021 Share Posted April 7, 2021 Czyli wychodzi na to że BMW wcale nie jest takie premium Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now