Skocz do zawartości

Subarynka nielota. Tani wolnossak? Wolne Żarty XD


Kiwi 4ester

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 14.01.2023 o 16:19, Kiwi 4ester napisał(a):

Żona pojechała w trasę.

Żona: "Za bardzo huczy, zrób coś z tym".

Ja: "Jak będziesz miała pomysł to zgłoś mi i zrobię".

Ż: "Mogę pojechać do specjalisty, który załatwi sprawę, ja się nie znam".

Ja: :censored::facepalm:

 

Jak już Wam śmiechy przejdą :upside-down-face_1f643-small:to proszę o rzeczową opinię czy samo zamontowanie silencera pomoże, czy muszę pomyśleć o wymianie puchy? ^_^

Przyjedźcie w Bieszczady, jak moja mnie przekonała do zdjęcia silencera po pierwszej jeździe to i Twoją przekona...:P

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, VEC napisał(a):

spotkałem gdzieś opinie, że center bez rezonatora daje właśnie tyle, że bardziej buczy w środku kabiny (jest głośniejszy, ale wcale nie przyjemniejszy). Sam mam center z MG z rezonatorem i wg mnie nic nie buczy. Więc polecę, wygląda na to że końcowe puszki mamy takie same :)

Center póki co mam jeszcze OEM :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Szürkebarát napisał(a):

Potwierdzam. Dzisiaj zrobiłem tylko przestawkę, bom daleko od domu wczoraj zaparkował, i świetnie się przyspieszało i hamowało na tym mokrym śniegu. No ale kapcie są ganc nowe. ;-)

szczególnie to hamowanie w 4x4 jest nader skuteczne :lol:;):P

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, VEC napisał(a):

również polecam. szczególnie na autostradach przy awaryjnym hamowaniu ze 140 :lol::hi:

Nie słuchajcie go!!! To jest legitny wątek, a nie niewiadomo co:D, ale jak już będzie to awaryjne hamowanie to miejcie ze sobą numer polisy assistance :biglol:

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Szürkebarát napisał(a):

Tak jeszcze nie jechałem, dzięki za podpowiedź.

 

2 godziny temu, Szürkebarát napisał(a):

Na autostradach jazda z włączonym reduktorem :huh: ? Ale kto bogatemu zabroni.

a na wsteku jak hamuje... poezja B) tylko czasem problem z wbiciem biegu, ale musisz być nieustępliwy :P

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, VEC napisał(a):

 

a na wsteku jak hamuje... poezja B) tylko czasem problem z wbiciem biegu, ale musisz być nieustępliwy :P

I w razie w mieć zapasową skrzynię, no i numer do assistance :biglol:

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E tam może nie przy 140 ale zdarzało się używać reduktora przy wyższych prędkościach, z tym że trzeba wiedzieć jakie przełożenie dobrać :P

A ja jak widzę taką pogodę od razu bezpiecznik ABS out, juz nawet podczas jazdy potrafię go namierzyć :D:biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czołem :) 

I co??? Jak tam? Co słychać?:D

 

Żaróweczki (a raczej ledy) wymienione w przyciskach :)

IMG_20230206_143837.thumb.jpg.46127204b01255794047947462d31e1a.jpg

 

IMG_20230207_053758.thumb.jpg.6d03736a609fc74458013130371d4266.jpg

 

Jednej się coś porobiło i żeby były wszystkie w takim samym odcieniu, to już wymieniłem całość:)

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedni pisali, że to w godzinę się robi, ale nieeeee... Mi musiało zejść 2 dni :biglol: @aplam13 miał rację, trzeba było się nie spieszyć, no ale chyba za bardzo mnie nosi jak nagle - w dodatku tak trywialna rzecz jak tylna wycieraczka - pomału zaczyna odmawiać posłuszeństwa :upside-down-face_1f643-small:

Wspomogłem się tym tematem, który ułatwił mi podjęcie się tego zadania :thumbup: @RadziejS - Dzięki :hi:

 

Ode mnie natomiast teraz krótka historyjka :D

Dawno, dawno temu, za jednym bokserem, czterema siedzeniami i roletą bagażnika znajdowała się szyba, a na tej szybie samotna, pojedyncza wycieraczka. Bohaterka, której wielu kierowców nie docenia, wielu z niej nie korzysta, a jeszcze inni... Nie ważne. I tak Ci inni kierowcy nie jeżdżą moją (haaaa tfu) żony Subarynką :biglol: 

 

Na "dzień dobry" odkręcona rączka :)

IMG_20230216_164156.thumb.jpg.8071e33ba8e72b6b54af75d618ed5d41.jpg

 

Z takimi bardzo cienkimi podkładkami (nie pogubcie).

IMG_20230216_164203.thumb.jpg.eec3379caefbbc342c804a266db3d673.jpg

 

Potem trzeba ściągnąć trzy zaślepki, a potem... :D

Sharp-logo-huge.thumb.png.bc17d30129f665d239c9bde2e834fa1c.png

Dość hardo się trzyma ten plastik od bagażnika.

Tu już widok na silniczek.

IMG_20230213_195121.thumb.jpg.a69e8bdcdbee495e080c8a2e2da64a6e.jpg

 

Tu na kostki, żeby sobie nie pomylić. Są tak zrobione, że się nie da pomylić, ale tak na wszelki wypadek :upside-down-face_1f643-small:

IMG_20230214_070406.thumb.jpg.7d45c3ec9b7596d6f04ead7d7698569e.jpg

 

4808848.jpg.1a96aa3ce3dfa4e91919f04fac357646.jpg

 

Samo odkręcenie pierwszej nakrętki - luzik. Teraz ramię wycieraczki - no już nie taki luzik. Niestety tutaj szarpanie nie pomogło. OK - no to ściągaczem... Nie mam ściągacza. Mam skąd wziąć - wziąłem i nie pasuje. Wkurzyłem się i dremelem zarżnąłem ramię i zaślepkę:facepalm:. Ramię już zamówiłem, a na zaślepkę czekam jeszcze na telefon z ASO.

IMG_20230214_080820.thumb.jpg.ba4922f9b86d260b2b8be1bf49c35fa5.jpg

 

Za koszt zaślepki mógłbym sobie kupić ściągacz :facepalm:

 

Ku mojemu pozytywnemu zaskoczeniu, nakrętka pod nasadkę 23mm zeszła bez niczego, a to dzięki temu, że pod zaślepką nie było ani grama rdzy. Szok proszę Państwa, SZOK :D W ogóle to tak wyglądało jakbym to ja był pierwszy przy Subarynce, kto zabiera się za silniczek tylnej wycieraczki :) Dalej to już luzik :dance:

 

No i po ściągnięciu silniczka jeszcze jest taka podkładka.IMG_20230214_070415.thumb.jpg.c79232401f6da9fa8e40a4a9a166ff0e.jpg

 

Nie wiedziałem czy może wypaść więc ją podkleiłem taśmą :)

Tak czy inaczej pacjent wylądował na stole.

IMG_20230214_073627.thumb.jpg.d6beeea940438ea64949fbdb8ee97244.jpg

 

No i zaczęła się rozbieranie.

IMG_20230214_084834.thumb.jpg.541baf821751c8ff26e43420db570fb5.jpg

 

IMG_20230214_084840.thumb.jpg.4449eaf647ead1380ed66b43d927e6b1.jpg

 

Trzpieniowi trzeba było pomóc trochę młotkiem, bo już faktycznie zaczął stawać betonowo, ale się poddał i wylazł.

IMG_20230214_085825.thumb.jpg.cb0fdd9fe4a0a746b7adc019602601c8.jpg

 

Widać, że najbardziej zasyfione jest od uszczelki do samego gwintu. Dobrze oczyścić z syfu oraz rdzy i to wszystko:D. Uwaga, żeby sobie za bardzo nie przeszlifować tego naciętego miejsca do osadzania ramienia, żeby miało się jak dobrze złapać.

Temat uszczelki - akurat w Krakowie mam specjalistyczny sklep, który mi identyko dobrał za całe pisiont groszy. Można próbować szukać po sklepach z łożyskami czy czymś takim albo dobrze sobie pomierzyć i na necie też coś znajdziecie:)

Samo gniazdo na trzpień też dobrze oczyścić. Najlepiej papierem ściernym.

IMG_20230214_085842.thumb.jpg.d33389b4fa8fb2dca6784b7cf27ae3c7.jpg

 

Jak już mamy wszystko ładnie wyczyszczone to bierzemy wazelinę techniczną i ładnie sobie wszystko smarujemy.

IMG_20230215_070156.thumb.jpg.265cefd0b82d2dc94194839dc0de579d.jpg

 

Składamy silniczek w całość i z powrotem do auta :)

Ja sobie jeszcze wazeliny wrzuciłem wokół tej dużej nakrętki, jakby czasem jakiś syf miał się dostać.

IMG_20230215_084942.thumb.jpg.94d21a7b1503d16d27528b6bc5252d63.jpg

 

Efekt końcowy - śmiga aż miło :yahoo:

Aż z wrażenia komuś na filmiku szczęka opadła :biglol: 

 

Edit

Wleciała nowa zaślepka.

IMG_20230224_210832.thumb.jpg.6c103bd3f7576e76ef1d5ebb9bc20d1b.jpg

 

Tym samym temat silniczka tylnej wycieraczki uznaję za zamknięty. :yahoo:

Edytowane przez Kiwi 4ester
  • Super! 2
  • Haha 1
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji jak już miałem rozebrany plastik bagażnika to popatrzyłem sobie na klamkę bagażnika od środka. Przyda się jej odświeżenie. Niestety nie mogę sobie pozwolić na demontaż tejże więc u kolegi @Wade zanabyłem drugą. Dzięki :thumbup::drunk:

IMG_20230215_091112.thumb.jpg.3788877773c8a2104473dbf266059d57.jpg

 

Trzeba było trochę popsikać WD40 i postukać młotkiem w ten trzpień, żeby to wylazło.

IMG_20230215_091121.thumb.jpg.fb572f75fd338b0ba7348c0dbd0dc7d4.jpg

 

IMG_20230215_091127.thumb.jpg.36f87f85bbb13580048032e826755ccf.jpg

 

Później jak będę składał to jeszcze jakąś podkładkę trzeba będzie wymyślić.

IMG_20230215_093807.thumb.jpg.3f98d649e709006eb2f3800e8b486ce6.jpg

 

IMG_20230215_093810.thumb.jpg.4287810b96e0a4d5e12cdaf2c6df9e49.jpg

 

IMG_20230215_093901.thumb.jpg.0da645c71f3c64d5f94b8c9851e21836.jpg

 

IMG_20230215_093923.thumb.jpg.886e8c5d209edf7c1953d414dd89f056.jpg

 

Tak czy inaczej, plan jak zwykle - do piachu, do ocynku iiii... :D Na czarno :P

Choć chyba zamiast tej szpilki to wymyślę coś innego. Może takie z pręta gwintowanego i skręcone nakrętkami? Czas pokaże :)

IMG_20230215_115620.jpg

IMG_20230215_115624.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno rodzinką byliśmy na przejażdżce. Niedaleko, ale było bardzo fajnie :thumbup: Ponieważ taki wpis już popełniłem, więc odsyłam do niego o tutaj... :)

... ale jedno zdjęcie wrzucę też tutaj :D

IMG_20230218_110928_edit_1172567367582534.thumb.jpg.fb7ec539c1b45293865e11eb9cdcdfa4.jpg

 

No może dwa :biglol:

IMG_20230218_161131_edit_1173333275050125.thumb.jpg.240fca30f240a30dbadbc0f7b7d175fd.jpg

Edytowane przez Kiwi 4ester
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przyszłość jak chcesz smarować rzeczy, a mają nie zbierać syfu to kup sobie smar grafitowy.

Jest odporny na działanie zimnej wody, nie przyciąga syfu (wiadomo, jak nie zasypiesz piachem) i całkiem nieźle sobie radzi z wysokimi temperaturami bo dość trudno sprawić by wypłyną kiedy dany element się nagrzeje. 

Generalnie napisane jest na nim, że idealny do montażu wszelkich elementów ruchomych w maszynach i przekładniach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Orear napisał(a):

Na przyszłość jak chcesz smarować rzeczy, a mają nie zbierać syfu to kup sobie smar grafitowy.

Jest odporny na działanie zimnej wody, nie przyciąga syfu (wiadomo, jak nie zasypiesz piachem) i całkiem nieźle sobie radzi z wysokimi temperaturami bo dość trudno sprawić by wypłyną kiedy dany element się nagrzeje. 

Generalnie napisane jest na nim, że idealny do montażu wszelkich elementów ruchomych w maszynach i przekładniach. 

Akurat ta duża nakrętka jest nieruchoma :P więc wazelina wystarczy, tym bardziej, że wcześniej bez niej było cacy. W środku mechanizmu po prostu dołożyłem, bo jeszcze jakaś wazelina OEMowa tam była :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...