Jump to content

TPMS


mattom

Recommended Posts

Jadąc w góry zapalił mi się błąd TPMS i zgasły ciśnienia na wskaźniku. Podjechałem do ASO Jelenia Góra i ustawili mi nie wiedząc jednocześnie czemu wystąpił problem. Następnego dnia znowu błąd, przez jakiś czas jeszcze pokazywało ciśnienie, później i ono zgasło. Znowu ASO, ustawili i cos wspomnieli że prawdopodobnie przy wymianie opony uszkodzono jeden czujnik bo komputer pokazuje błąd tylnego lewego czujnika(wymiana 4 miesiąc wcześniej). Nie byli tego jednak pewni bo chciałem żeby wymienili czujnik od razu, ale powiedzieli że dopiero jak problem się powtórzy.. Po ustawieniu następnego dnia powtórzyło się dokładnie to samo.

Teraz chcę podjechać do ASO w szczecinie tylko mam pytanie (może ktoś miał podobny problem)

- czy można uszkodzić czujnik i efekt uszkodzenia wyjdzie po 4 miesiącach ?

-czy uszkodzenie jednego czujnika może powodować że system nie pokazuje wszystkich czterech?

Samochód na gwarancji.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

U mnie uszkodzenie czujnika przy wymianie spowodowalo brak wskazania czterech kół. Najgorszy jest długi okres bezwładności systemu. Kilka- kilkadziesiąt km. Wymieniasz opony i w zależności od przebiegu np za kilka dni zapala ci się TPMS. I weź teraz jedź i rekalmuj u gumiarza....


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

39 minut temu, Gazik napisał:

U mnie uszkodzenie czujnika przy wymianie spowodowalo brak wskazania czterech kół. Najgorszy jest długi okres bezwładności systemu. Kilka- kilkadziesiąt km. Wymieniasz opony i w zależności od przebiegu np za kilka dni zapala ci się TPMS. I weź teraz jedź i rekalmuj u gumiarza....


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Wyłącz to dziadostwo :) 

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Gazik napisał:

U mnie uszkodzenie czujnika przy wymianie spowodowalo brak wskazania czterech kół. Najgorszy jest długi okres bezwładności systemu. Kilka- kilkadziesiąt km. Wymieniasz opony i w zależności od przebiegu np za kilka dni zapala ci się TPMS. I weź teraz jedź i rekalmuj u gumiarza....


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Ale w XV II TPMS działa bardzo szybko i wskazania ciśnienia zmieniają się nie dłużej niż po 300-400m.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

O bezwładności piszę na podstawie Forka. Żona była na wymianie XVem i tu było podobnie bo zauważyłem po kilku dniach jak wsiadłem do auta


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Po dopompowaniu na 2,7 w czasie kilkunastopniowego mrozu, postanowiłem obniżyć ciśnienie bo czekało mnie kilkaset kilometrów do przejechania. Szkoda opon. Zrobiłem to (fajnym) automatem na stacji benzynowej i po paruset przejechanych metrach miałem we wszystkich kołach wskazanie ciśnienia jak z manuala.

Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, FOR CVT napisał:

to tpms da sie wylaczyc w foresterze?

tak, ale zależy w którym 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

 
 
niestety w my19 n/a nie dalismy rady 
 
tapatalked
verstuurd vanaf mijn iphone

Czym to chcieliście wyłączyć ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

a w xv 2014 da rade to wyłączyc programowo?

Bez problemu


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

 
 
interfejsem diagnostycznym w aso we wroclawiu
 
tapatalked
verstuurd vanaf mijn iphone

Oj to chyba trzeba kogoś tam wysłać na szkolenie z obsługi SSM4 ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, carfit napisał:

na szkolenie z obsługi SSM4

 

 

ciekawe rzeczy piszesz  :huh:

bede w pl to najade ich ponownie i jestem ciekawy ich reakcji, aczkolwiek elektryk w aso w rotterdamie tez polegl

pozdrawiam i dzieki

 

tapatalked

verstuurd vanaf mijn iphone

Link to comment
Share on other sites

20 minut temu, FOR CVT napisał:

ciekawe rzeczy piszesz  :huh:

Możliwe, bo ta opcja jakby to powiedzieć ;) nie jest praktykowana i polecana w ASO, co oczywiście zrozumiałe, podobnie jak system start/stop i inne ekologiczne wymysły, co nie oznacza że nie ma możliwości wyłączenia , ale to się nadaję do nielegala :) 

Link to comment
Share on other sites

Byłem w ASO w Szczecinie i już nie mówili o uszkodzeniu przy wymianie opon (bo to było 4 miesiące temu), ale że pewnie gdzieś najechałem i uszkodziłem czujnik i naprawa będzie płatna.

Jak zdjęli oponę to okazało się że nie ma żadnych widocznych uszkodzeń czujnika, ale okazało się że nie maja na wymianę :}

Zmontowali i miałem jeździć, jak się znowu pojawi błąd to zamówią. Taj jak im powiedziałem błąd zapali się po 15  km (tak jakoś to jest zaprogramowane że po 15 km jest informacja o błędzie) bo nie ma cudów i tak też się stało. Czekam teraz aż dostana ten czujnik (już tydzień).

A błąd jednego czujnika powoduje brak wyświetlania wszystkich.

 

Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, mattom napisał:

A błąd jednego czujnika powoduje brak wyświetlania wszystkich.

Ja miałem sytuację gdzie jeden z czujników był fizycznie uszkodzony - nastąpiło to przy zmianie opon. Wymiana też była płatna, ale gumiarz wziął to na siebie.

Z całkowitym przekonaniem napisałem, że nie widziałem tylko jednego koła, ale sam mam już wątpliwości czy tak było. Błąd się świecił, ale ciśnienia ... :huh:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tak więc dopadło dzisiaj i mnie - jakieś rozszczelnienie opony (pewnie gwóźdź), rano po ruszeniu pokazało mi w jednym kole 143 kPa i wywaliło komunikat na wyświetlaczu, zatrzymałem się - popatrzyłem na koła, wyglądały normalnie. Pomyślałem, że może czujnik zaczyna szwankować. Ale podjechałem na stację i faktycznie 1,4 bara tylko. Dobiłem do 2,3 i obserwuję (teraz już po kilku godzinach widzę, że dalej powoli spada i jadę na wulkanizację). Na dobicie powietrza nie wyłączałem silnika, i jak wsiadałem do auta to już pokazywało prawidłowe ciśnienie. Zaskoczyło mnie to nieco, że koła nie muszą się kręcić - może przypadkiem był czujnik w zasięgu anteny :)

Ogólnie system mogę z tej perspektywy ocenić bardzo pozytywnie. 

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Wracając do początku tego wątku, to byłem na wymianie czujnika, po wymianie czujnik nie było wskazywane ciśnienie (tylko w tym kole), ale miałem pojeździć aby się załączył. Przejechałem ponad 120 km i nic. Powiedzieli żeby poczekać tydzień. 

Na dzisiaj (6 dni od wymiany) zgasły wszystkie odczyty ciśnienia, jedynie na plus, to po wymianie czujnika nie włącza się komunikat o błędzie. 

Co ciekawe gdy spuściłem trochę  powietrza z koła to wyskoczył komunikat o niskim ciśnieniu, po dopompowaniu i przejechaniu kilku km, informacja zgasła. Wygląda że czujniki podają ciśnienie do komputera, tylko brak wyświetlania wartości. 

Link to comment
Share on other sites

Ciekawe zachowanie. Może spróbować totalny reset systemu - wypiąć akumulator i rozładować całość i doprowadzić do resetu całości. No chyba, że już było i nie pomogło. 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, aflinta napisał:

Ciekawe zachowanie. Może spróbować totalny reset systemu - wypiąć akumulator i rozładować całość i doprowadzić do resetu całości. No chyba, że już było i nie pomogło. 

Na święta nie będę próbował, jeszcze system nie odpali :) 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...