Jump to content

Outback boxer diesel 2010


coolczak
 Share

Recommended Posts

Witajcie. 

Mam do odkupienia 10 letniego outbacka w dieslu, od pierwszej właścicielki, 210 przebiegu, serwis długo ASO, twierdzi, że nic jeszcze przy silniku nie robiła, oprócz płynów ustrojowych, nawet sprzęgła nie ruszała. Domyślam się, że teraz to wszystko zacznie się sypać, wtryski, sprzęgło, może panewki?? A może panikuję?

Link to comment
Share on other sites

No tak prawda, ale ten diesel pracuje bardzo ładnie, czuć kopa, nie dymi czy zimny czy ciepły, może dzięki DPF nie wiem, ale dobrze jeździ bez zasłony dymnej, tylko trzyma wysokie jałowe obroty, tak z 900 obr/min Sprzęgło na pewno do wymiany, bo już nisko bierze. 

Link to comment
Share on other sites

40 minut temu, coolczak napisał:

A może panikuję?

Nie panikujesz. :)

Reagujesz racjonalnie, nie daj się omamić okazyjną ceną bo to jeżdżąca bomba zegarowa.

Diesel z 2010 + 200 tys. przebiegu + niepełna historia ASO = kasa w błoto (+nerwy)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Nie gniewaj się ale tego typu posty strasznie mnie bawią.

Oczekujesz, że na podstawie tego opisu forum wyda wyrok - TAK, BIERZ albo NIE - TO JEST ZŁOM?

 

O SBD jest masa wątków. Poczytaj, wyrób sobie własną opinię. Jeśli z analizy wyjdzie Ci, że możesz kupić (bo np. jeździsz trasy a auto wydaje się być w dobrym stanie) to jedź na porządny przegląd przedzakupowy i kupuj. A jak wyjdzie, że się obawiasz (jak można się obawiać każdego 10-letniego auta szczególnie w dieslu z DPF) to nie kupuj.

 

Tutaj zaraz dostaniesz masę postów (pewnie w większości od osób które nigdy SBD nie miały) jakie to ryzyko i dramat.

A ja Ci napiszę (jako były właściciel), że byłem zadowolony a mój kolega kupił 3 lata temu używany MY2009 i jeździ bez problemu do teraz.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ja tak mam, że lubię wyzwania; 2.5, h6, jakieś turbo się przewinęło, diesla nie miałem. Jeździłem nim i jest naprawdę super, elastyczny, nawet słychać podczas jazdy, że to bokser, zero wibracji na jałowych tylko wg mnie troszkę za wysokie te obroty. One tak mają z tymi obr?

Link to comment
Share on other sites

Miałem tego diesla 3 lata od nowego, sprzedałem jeszcze zanim stracił dobrą opinię. Mogę tylko powiedzieć, że nie nadaje się do miasta , na korki. Za dużo wachlowania biegami. Dynamika fajna, oszczędny ale teraz to już duże ryzyko po takim przebiegu.
No, ale zrobisz, jak chcesz.

Wysłane z mojego ONEPLUS A3000 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Jeśli nie miał sprzęgła wymienionego po 100 tys km to może ukręcić wał albo przekręcić panewkę.
Trzeba tez bardzo pilnować oleju.
Jeśli byl jeżdżony głównie w trasie to z DPF nie powinno być problemu. U mnie w ASO zwracali jeszcze uwagę na czyszczenie i kalibracje wtryskow oraz czyszczenie dolotu. Mam SBD od 3 lat, nalot ok 125 kkm z czego moje 65 kkm. Jezdzi to super ale lepiej szukać z automatem, zdecydowanie rzadziej miały awarie silnika i nie trzeba sprzęgła wymieniać. Jeśli do miasta to kiepski pomysł, skrzynia (manual) jest tak zestopniowana że na 3 biegu muli go przy 50 km/h i zaraz masz 70-80 w zabudowanym a na 2 biegu wyje.
Jezdzi się trochę jak benzyną, lubi jak się zmienia biegi przy 2,5 tyś obrotów.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Zależy co to oznacza dobra cena? Doliczyć 10tys i sprawdź czy Ci się dalej opłaci. I to najpierw zapytaj w ASO czy gdyby padł blok, wymienią jako gest handlowy? Bo jak nie to słabo...
Mój miał wymieniony blok przy 205k kms ( chyba) a teraz ma z 85k więcej. Już znam wszystkie bolączki ( tak jak kolega pisał wysokie obroty do zmiany biegów 1 na 2 i na 3). Z DPFem da się żyć ( nie wymieniony jeszcze, tylko umyty). Koniecznie sobie zainstalować czytnik ODB2.
Pali 8l i mniej to tylko na trasie przy 90km/h
Najlepsze to jak w subaru napęd no i przestronne jest.
Ja tam może zmienię, ale na drugie w dieslu i w automacie, model 2023


Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Po odliczeniu VAT 15k. W ASO czym się kierują kwalifikując auto do wymiany?? Do czego ten czytnik?? Tyle błędów mu wywala?? 8 litrów to wcale nie mało

Edited by coolczak
Link to comment
Share on other sites

Po odliczeniu VAT 15k. W ASO czym się kierują kwalifikując auto do wymiany?? Do czego ten czytnik?? Tyle błędów mu wywala?? 8 litrów to wcale nie mało
Gest handlowy SIP robiło jak auto z dieslem umarło a było do końca serwisowane w ASO i z polskiej dystrybucji.
Generalnie SBD nie pali mało, jeśli potrzebujesz oszczędnego diesla kup 1.9 TDI 90 km.
SBD na pewno ma większy zasieg niż benzyna i fajnie sobie radzi z dość dużym autem i napędem AWD.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Oszczędnego diesla to ja już mam w E91 tam 5litrów to żaden wyczyn i masz tak samo 350Nm i więcej koni bo 177 no i RWD, i wadliwy rozrząd, który u mnie na razie się nie ujawnia, a podobno taki wadliwy. Jak dbasz tak masz.

Edited by coolczak
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, janekbe napisał:

Gest handlowy SIP robiło jak auto z dieslem umarło a było do końca serwisowane w ASO i z polskiej dystrybucji.
Generalnie SBD nie pali mało, jeśli potrzebujesz oszczędnego diesla kup 1.9 TDI 90 km.
SBD na pewno ma większy zasieg niż benzyna i fajnie sobie radzi z dość dużym autem i napędem AWD.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 

Jakto  nie pali mało? Trasa do Francji przez włoskie Alpy we wrześniu, zrobiłem 4200km i spalił średnio 5,8L/100. Przejechałem nim przez Stelvio na ponad 2700m n.p.m. Na autostradach 120km/h na tempomacie. Legacy V w kombi.  Najwięcej zrobiłem na zbiorniku 950km.

Do autora: nie kupuj. :) Diesla może kupić tylko z wymienionym shortblockiem.  Jak nieruszane było sprzęgło, to już jest to wymiany razem z dwumasą :) A silnik to tykająca bomba w obecnym stanie. W takim stanie jak obecnie ten samochód jest warty 10tyś zł.

Edited by ir3n3usz
Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, ir3n3usz napisał:

Jakto  nie pali mało? Trasa do Francji przez włoskie Alpy we wrześniu, zrobiłem 4200km i spalił średnio 5,8L/100. Przejechałem nim przez Stelvio na ponad 2700m n.p.m. Na autostradach 120km/h na tempomacie. Legacy V w kombi.  Najwięcej zrobiłem na zbiorniku 950km.
 

Może to zależne od stylu jazdy, faktycznie na drogach do 90 km/h jest ok, ale autostrada, tempomat, górki to już lubi wypić. Może ja go trochę za bardzo gonię, na co dzień mam SF-a 125 km w automacie, jak wsiadam do OBK to jakoś tak sam szybciej jedzie...

Link to comment
Share on other sites

Jakto  nie pali mało? Trasa do Francji przez włoskie Alpy we wrześniu, zrobiłem 4200km i spalił średnio 5,8L/100. Przejechałem nim przez Stelvio na ponad 2700m n.p.m. Na autostradach 120km/h na tempomacie. Legacy V w kombi.  Najwięcej zrobiłem na zbiorniku 950km.

 

Do autora: nie kupuj.  Diesla może kupić tylko z wymienionym shortblockiem.  Jak nieruszane było sprzęgło, to już jest to wymiany razem z dwumasą A silnik to tykająca bomba w obecnym stanie. W takim stanie jak obecnie ten samochód jest warty 10tyś zł.

Pali mało jak się chce żeby paliło, mi najwięcej na baku wyszło 910kms, a najmniej udało się "spalić" 5,44 l/100km.

Z moich ostatnich 100k kms, średnio 8,08l/100kms. Dużo autostrad że średnią 140km/h .

 

Mało to palą VW , Fordy z małymi silnikami do 90km/h.

Reszta to tylko bajki...

 

Ale nie przesadzajmy z tymi 10tys!!!, to 5 przeglądów!

17tyś to jak za darmo! Patrząc ile dziś kosztują inne auta, nawet z tego rocznika!

 

 

 

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ja użytkuję OBK z 2008/9 od ponad roku. Zakupiony z przebiegiem 230k, przy czym po 150k był wymieniony silnik, sprzęgło, dwumasa.

W ciągu roku zrobiłem ok 20k, średnie spalanie z ostatnich 7k wychodzi ok 7,2L/100km. W dużej mierze po mieście, trochę ekspresówek.

 

Przez ten rok użytkowania, oprócz standardowych wymian płynów musiałem wymienić pasek wieloklinowy który powodował piszczenie oraz miałem przygodę z gaśnięciem silnika. Pewien serwis spod Piaseczna wymienił mi zawór SCV, co miało rozwiązać problem, niestety nie rozwiązało, później było bujanie się przez 2 miesiące, aż pojechałem do ASO na Jubilerską - rozwiązaniem była zmiana oprogramowania, które powodowało spadek obrotów przy dużej pracy klimatyzacji.

Szybko i sprawnie.

 

Z mojej perspektywy (w podobnej cenie kupiłem) jestem zadowolony. Auto daje radę na trasie, lekkim terenie (las,działki etc.) i jak się dba i nie katuje to nic się specjalnie nie dzieje.

 

Pozdr ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeśli silnik nie był robiony nie warto, z duże prawdopodobieństwo, że się skończy. Chcesz Subaru diesla kup po wymianie short blocka, bądź od roku 2013. Wada polega na nadmiernym zużyciu panewek głównych silnika co skutkuje nawet pęknięciem wału. Rocznik 2010 jest wstanie przejechać ponad 200 tys. tylko teraz pytanie na ile jeszcze starczy? Decyzja należy do Ciebie, OHV w FSO też ma to do siebie, że padają panewki, ale koszty naprawy są nieporównywalnie niższe.  

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...