Skocz do zawartości

Biała świnia w lanosie, która udaje WRX


Luku

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Infra napisał:

u mnie w FB20 też cykają... a silnik dopiero złożony ;) muszę nagrać czy też tak głośno..

wlasnie dlatego Cie wezwałem :D

wiem, że ostatnio składałeś bo widziałem filmik i tez cyklami, kwestia tego czy tak głośno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

runda druga, (najwyraźniej będzie jeszcze jedna) czyszczenia komory.


Przed

 

IMG_0903.thumb.JPG.668727d627fdd57d7f61ca1e361bbf3f.JPG


Po


IMG_0950.thumb.JPG.cee2390ccb7d1e2b2b213387ceaf6517.JPG
        
było uwalone takim gęstym klejącym szlamem, jakby ktoś zabezpieczał wszystko, tylko czemu z tej strony? :D
Zostało jeszcze dużo "mijoków" ale bałem się rozkręcać niektóre  rzeczy bo jeszcze nie wiedziałem do czego są, a wyszedłem z założenia "nie wiem co to jest, to nie ruszam żeby nie zepsuć".

Znalazł się też zaginiony wężyk wchodzący do filtru powietrza, o którym pisałem stronę wcześniej, nie wiem jakim cudem spadł, ale po zdjęciu rury od dolotu zobaczyłem, że sobie po prostu leży...

 

IMG_0944.thumb.JPG.f64d5b94afb2718de014543164bdd06c.JPG

 

Teraz parę pytań do, quiz znajomości silnika :D

 

1. To jest przykręcone do kolektora ssącego, wygląda jak jakieś uziemienie, albo masa, ale nie wiem od czego i czy wykręcenie tego będzie dobrym pomysłem, mogę to po prostu wykręcić i później przykręcić samą śrubę żeby syf nie leciał do środka?

 

IMG_0940.thumb.JPG.8f61b6ca5aaf16d3e7b998538ce14fc8.JPG

 

IMG_0941.thumb.JPG.630ca478fdc09179e0c13d3cb4ddd48a.JPG

 

2. Na froncie kolektora są trzy rzeczy o które chciałem zapytać:
   A. wężyk wchodzi do jakiegoś czegoś z kostką a potem bezpośrednio w kolektor, jego się po prostu zakłada na wcisk?
   B. wtyczka, która wchodzi w coś dziwnego, co to jest, i czy mogę to rozkręcać
   C. pod tą plastikową wtyczką jest śruba która znowu trzyma coś w rodzaju uziemienia, co to jest i czy można kręcić

 

IMG_0943a.thumb.jpg.5c40d23fdc2595d069dc2ffefa2e1386.jpg

 

3. znalazłem dziwną uszczelkę, która chyba tak nie powinna wyglądać, bo pękła w rękach..

 

        
z dwóch stron było takie ucho które wystawało za obrys, prawe po dotknięciu po prostu się oderwało, lewe jak widać na filmie, zachowywało się jak plastik, to do wymiany? co to uczelnia?


Pytania takie, że ktoś pewnie się złapie za głowę i pomyśli "co za debil", ale "jestem tu nowy" :D

 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1. To jest przykręcone do kolektora ssącego, wygląda jak jakieś uziemienie, albo masa, ale nie wiem od czego i czy wykręcenie tego będzie dobrym pomysłem, mogę to po prostu wykręcić i później przykręcić samą śrubę żeby syf nie leciał do środka?

 

Jest to uziemienie, możesz odkręcić tą śrubę razem z "konektorem oczkiem", tylko później dokręć porządnie, ale z wyczuciem aby konektor dobrze przylegał do powierzchni.

 

2. Na froncie kolektora są trzy rzeczy o które chciałem zapytać:
   A. wężyk wchodzi do jakiegoś czegoś z kostką a potem bezpośrednio w kolektor, jego się po prostu zakłada na wcisk?
   B. wtyczka, która wchodzi w coś dziwnego, co to jest, i czy mogę to rozkręcać
   C. pod tą plastikową wtyczką jest śruba która znowu trzyma coś w rodzaju uziemienia, co to jest i czy można kręcić

 

A.

Nie jestem pewny, ale możliwe że na końcu rurki powinna być taka obejma jak na zdjęciu. Ale tak jak mówię nie jestem pewny i możliwe, że nie jest ona tam potrzebna 

opaska-sprezysta-39-47mm.thumb.jpg.5f85f1146913dd98cdc0c12c259ef826.jpgC.

Jest to zasilanie idące od alternatora, też możesz je odkręcić, tylko również pamiętaj aby dobrze przykręcić.

 

3. znalazłem dziwną uszczelkę, która chyba tak nie powinna wyglądać, bo pękła w rękach..

 

Jest to uszczelka przepustnicy. Ma ona wystający własnie fragment. Jeśli ułamałeś tylko ten mały kawałek, to nie powinno się nic stać, bo dalej uszczelnia, natomiast jeśli już zaczynasz bawić się w czyszczenie pod maską, to możesz odkręcić przepustnicę i ją wyczyścić (np brake cleanerem lub zmywaczem do gaźników + pędzelek) i od razu dać świeżą uszczelkę :)

SUBARU-IMPREZA-USZCZELKA-PRZEPUSTNICY-2-0-WRX-STI.jpeg.71e8d664f55ff0cace046f4d7798e708.jpeg

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z ciekawostek, zrobiłem przegląd, ale diagnosta wchodzi pod samochód i "ło kurła, tu Ci się leje jak z kranu", patrzę, a tu faktycznie, filtr cały obrzygany, kapie na kolektor, kopci i śmierdzi olejem ( już wiem co to za smród spalin ;) )

zrobiłem na szybko zdjęcia kładąc telefon na podłodze bo nie wpadłem na to żeby zrobić jak byłem w kanale... będzie potrzebna szybka akcja, miejmy nadzieję, że tylko filtr był niedokręcony, albo się jakimś cudem poluzował, albo nie wiem... niech to będzie filtr :wacko:

 

image1.thumb.jpg.706edbc2a21a77f10919af2a982ba7d4.jpg

 

image0.thumb.jpg.64cd254727b7beb9e0b5908a06dd5301.jpg

 

Zrobiłem najdłuższa trasę od miesiąca, więc olej się rozgrzał konkretnie, wcześniej aż takiej rzepy nie było. Kumpel jeszcze obstawia ewentualnie wymiennik ciepła, który może być nad filtrem i to on może robić syf, ale na razie wróżenie z fusów, muszę w poniedziałek zdobyć filtry, oleje i jadę ze zmianą, modlonko, że to właśnie filtr :toobad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Poprzedni post jak się okazało był to właśnie filtr oleju, który jakimś cudem przepuszczał.

 

 

Co do nowości - dużo ciszy było, bo nic się nie działo..

Dzisiaj już wiem, moje klepanie to nie panewka, tylko źle wyregulowane zawory, przez co klepią. Mam się umawiać z panem mechanikiem na naprawę, tyle że do tego trzeba wyjmować moto.. no jak trzeba to trzeba.

 

Dzisiaj za to odebrałem świnię z nowym sprzęgłem Exedy (rany boskie jaka ulga..) cytując mechanika "ten szrot z Valeo chcesz zabrać, czy mam ja wyrzucić?" :biglol: i nową poduszką pod silnikiem (kość).

 

Jutro nowe buty zimowe dla świnki, bo nie miałem do tej pory opon.. tak wiem, niebezpieczne :P

 

poza tym w przyszłym tygodniu będziemy walczyć u blacharza z rudą, bo niestety błotniki tylne trochę rudzieją, plus taki, że na białym szybko widać ze coś się dzieje :D

 

Będę informował tym co im się chce zaglądać :thumbup:

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
3 godziny temu, VEC napisał:

niezła diagnoza łożysk transferu, to bez otwierania tak pewnikiem?

 

musi byc mega głośno w tym Twoim samochodzie skoro tyle rzeczy łożyskowych na raz do wymiany :ph34r:

transfer "na ucho" bo faktycznie wyje skrzynia, ale myślałem że to od napędów.

W zakrętach słychać te łożyska od kół (przynajmniej tak mi się wydaje)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Dzisiaj świnia wracaaaaa :yahoo::yahoo:

 

jutro montujemy panel z miejscem na 2 kubki, bo "na wór mnie ten reduktor" :D

 

image0.thumb.jpg.2f2c88664d2c3f30569512142ef8a6ca.jpg

 

 

 

 

Co było zrobione blacharza, bo jednak trochę powychodziło:

 

Reperaturki błotników tylnych + cieniowanie drzwi,
lakierowanie:
 - zderzaka
 - klapy tylnej
 - wnęki pod klapa
 - nakładek progowych z wymiana
 Uzupełnienie ślizgów, nadkole lewe, końcówki nadkoli

 

ale jak to mówią kto zabroni biednemu bogato żyć

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, blackphoenix1212 napisał:

A cóż to za falga? Podoba mnie się to ;)

no to mnie zagiąłeś, jak będę miał jak odczytać z założonej to Ci powiem :D ale kupiłem od gościa na facebooku, który miał takie w legacy, nieco poprzecierane, ale mam je na zimówkach. Podobają mi się tak, że chyba je oddam do regeneracji.

 

121296714_333499594610515_5973107432561993752_n.thumb.jpg.55fec8ca30012ce5a581bad6e55849ce.jpg

 

 

Na aucie tak nie widać :biglol:

 

 

Biała dostała białą listwę i W KOŃCU białą lampę:

IMG_0677.thumb.JPG.9eac4c0962d2271a2d940fc37665d8de.JPG

 

image0.thumb.jpg.59c20246b0353a9976b3bef6a5da367d.jpg

 

:thumbup:

  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, MDsuperstar napisał:

Pssst... Spojler w kolor ;)

na razie i tak mi korki wybiło jak wyliczył lakierowanie samego tego co trzeba, blendę prawie gratis zrobił :D

 

spoiler jest czarny, ale dach też, więc pewnie jakbym miał lakierować do dach + spoiler

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MDsuperstar

 

Z dachem wygląda jako tako 

 

IMG_1546.thumb.JPG.6b56f2a6a7b5e99d7d0d101c7647631f.JPG

 

IMG_1548.thumb.JPG.04223aa296d1c69f443d4701c809932e.JPG

 

 

 

W końcu wymieniłem tunel

 

IMG_1561.thumb.JPG.b454d303c79a2e2257006e0f94a07287.JPG

 

Teraz pytanie do tych trzech osób śledzących białą :D

rozkręciłem te dwie śruby

 

IMG_1556.thumb.JPG.ef9f65567d1812b9806abdfd15f7c1c1.JPG

 

potem ta i wyciągnąłem cięgno "w dół":

 

IMG_1558.thumb.JPG.00e97f1a505c141d275baebc5080c957.JPG

 

Samo cięgno zostało pod tunelem, ale obwinąłem szmatą (profesjonalnie), dość ciężko chodziło, więc zakładam, że samo się nie przestawi, ale wrócić tam i zabezpieczyć jakoś dodatkowo?

 

 

Dodatkowo:

 

IMG_1550.thumb.JPG.c0389b5d07d509982f62b85170c89176.JPG

 

Jak wyciąga się ten element? Na chama czy są jakieś śrubki?

Pytam bo trzeszczy to potwornie na każdej nierówności, chciałem spróbować jakoś ogarnąć

IMG_1547.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, 1uq napisał:

@MDsuperstar

Dodatkowo:

 

IMG_1550.thumb.JPG.c0389b5d07d509982f62b85170c89176.JPG

 

Jak wyciąga się ten element? Na chama czy są jakieś śrubki?

Pytam bo trzeszczy to potwornie na każdej nierówności, chciałem spróbować jakoś ogarnąć

1. daszek zegarów usunąć ciągnąc do siebie, siedzi na 4 (?) małych zielonych/cytrynowych klipsach - prawa krawędź kratki jest pod nim schowana;

2. boczną osłonę deski usunąć - też kilka klipsów tylko;

3. jak usuniesz boczną osłonę zobaczysz śrubki do odkręcenia lewej krawędzi kratki, może masz niedokręcone i lata

4. można spróbować brzegi plastików oklejać taśmą materiałową ew. silikon bezbarwny ;) 

IMG_20210325_002618146.jpg

Edytowane przez blackphoenix1212
dodano zdjęcie po wycieczce do garażu :)
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...