Skocz do zawartości

problem z filtrem paliwa


Kamil Kańtoch

Rekomendowane odpowiedzi

34 minuty temu, Kamil Kańtoch napisał:

Witam, ostatnio wymieniałem wszytskie filtry i nie potrafię zlokalizować filtra paliwa 

Autko : Legacy 3 (2000r) 

Silnik 2.0 

 

Z góry dziękuje i pozdrawiam ;)

Siema, jak nie ma przy prawym kielichu to znajduje się w zbiorniku przy pompie paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zbiorniku masz filtr, wpisz na znanym portalu 42072AE000, ten tańszy to obudowa nie pasuje, ale wkładka jest jak najbardziej ok, obudowę starą zostawiasz.

Wymiana banalna, rewizję masz pod prawą częścią kanapy.

Edytowane przez Adam Symp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
On 9/10/2020 at 5:20 AM, Adam Symp said:

W zbiorniku masz filtr, wpisz na znanym portalu 42072AE000, ten tańszy to obudowa nie pasuje, ale wkładka jest jak najbardziej ok, obudowę starą zostawiasz.

Wymiana banalna, rewizję masz pod prawą częścią kanapy.

Kolego, a podpowiesz mi jaki do mnie powinien pójść filtr paliwa i uszczelka(ki)? Jakieś opaski czy inne przy okazji trzeba kupić? Autko to Legacy V 2.5GT automat 5EAT z 2011 roku. Będę wdzięczny za wskazanie oryginału. Jak potrzeba to na priv podeślę VIN - bo nie mam żadnego sposobu, aby po VIN wyszukać część co będzie na 100% pasować. 
a jeśli już byś miał jak, to też szukam jaki filtr oleju skrzyni ATF u mnie 5giegów powinien być? I Jakie inne części do wymiany ATF kupić, jaka podkładka pod korek i czy coś jeszcze. Wiem że miskę składam na silikon. Z góry dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr  SCT

https://allegro.pl/oferta/sct-germany-filtr-paliwa-10931290727

 

ale wydaje mi się że to tylko Turbo mają go wymienny w pompie, NA ma wg mojego super ASO tylko siateczkę i co gorsza aby się dostać to trzeba zdjąć zbiornik benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 hours ago, artaa said:

Filtr  SCT

https://allegro.pl/oferta/sct-germany-filtr-paliwa-10931290727

 

ale wydaje mi się że to tylko Turbo mają go wymienny w pompie, NA ma wg mojego super ASO tylko siateczkę i co gorsza aby się dostać to trzeba zdjąć zbiornik benzyny.

Kolego, ja mam 2.5GT więc turbo. Pytanie tylko jak się upewnić, że u mnie jest właśnie ten filtr? czy wiesz jaka uszczelka dodatkowo do tego SCT ewentualnie? 
I czy wiecie w jaki sposób można oryginalny kupić i gdzie? 
strona subaru jakoś widzę nie udostępnia żadnego sklepu części. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minutes ago, frisco said:

@Krisugr numery części możesz namierzyć samodzielnie po numerze VIN, choćby na partsouq.com albo amayama.com. Polecam najpierw sprawdzić ceny w ASO, można sie czasem miło zaskoczyć;)

 

 

Dzięki @frisco. Mnie nie chodzi o szukanie tańszych źródeł :) oczywiście nie ma co przepłacać za ten sam produkt. Ale po prostu ASO jak do tej pory mi nawet nic nie odpowiedziało. Do tej pory zamówiłem już wiele elementów od różnych tu obecnych :) tylko w chwili jak dwa źródła polecają mi dwie różne części to mam zagwozdkę:) do tej pory nie wiedziałem gdzie można po VINie znaleźć części. Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.12.2021 o 14:38, Krisugr napisał:

Kolego, ja mam 2.5GT więc turbo. Pytanie tylko jak się upewnić, że u mnie jest właśnie ten filtr? czy wiesz jaka uszczelka dodatkowo do tego SCT ewentualnie? 
I czy wiecie w jaki sposób można oryginalny kupić i gdzie? 
strona subaru jakoś widzę nie udostępnia żadnego sklepu części. 

 

To nie jest filtr do Twojego samochodu. 
Legacy V 2.5T z 2011 ma taki filtr 42072AJ040. Wymienia się kosz pompy.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minutes ago, ir3n3usz said:

 

To nie jest filtr do Twojego samochodu. 
Legacy V 2.5T z 2011 ma taki filtr 42072AJ040. Wymienia się kosz pompy.

Dzięki za wsparcie @ir3n3usz. A czy jest to do ogarnięcia (wymiana) samemu? Czy tylko w warsztacie? I czy wiesz może czy i jakaś uszczelka potrzebna do tego filtra? Pod jakąś pokrywę czy coś? Ktoś pisał wcześniej, że po rozkręceniu stara nie uszczelnia dobrze i wali paliwem. Chcę wszystko wymienić przy okazji, ewentualne opaski na przewody, uszczelki ... itd. Jakoś tego nie ogarnąłby jeszcze jak sprawdzać części współpracujące:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Krisugr napisał:

Dzięki za wsparcie @ir3n3usz. A czy jest to do ogarnięcia (wymiana) samemu? Czy tylko w warsztacie? I czy wiesz może czy i jakaś uszczelka potrzebna do tego filtra? Pod jakąś pokrywę czy coś? Ktoś pisał wcześniej, że po rozkręceniu stara nie uszczelnia dobrze i wali paliwem. Chcę wszystko wymienić przy okazji, ewentualne opaski na przewody, uszczelki ... itd. Jakoś tego nie ogarnąłby jeszcze jak sprawdzać części współpracujące:) 


Tam jest kawał grubej i szerokiej gumy. Jak jej nie wymienisz, to nic się nie stanie. Ale dla pewności i własnego spokoju, jak będzie dostępna to można ją wymienić. Jeśli da się ją kupić, bo w obecnych czasach różnie to bywa. Przy wymianie filtra w zbiorniku nie może być więcej niż 3/4 paliwa. Im mniej, tym lepiej.  Wymiana jest łatwa, ale trzeba zachować ostrożność przy benzynie. Wszystkie czynności robić uważnie i nie pogubić części od pompy. Do wymiany jest potrzebny filtr i ewentualnie uszczelka, nic poza tym. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, ir3n3usz said:


Tam jest kawał grubej i szerokiej gumy. Jak jej nie wymienisz, to nic się nie stanie. Ale dla pewności i własnego spokoju, jak będzie dostępna to można ją wymienić. Jeśli da się ją kupić, bo w obecnych czasach różnie to bywa. Przy wymianie filtra w zbiorniku nie może być więcej niż 3/4 paliwa. Im mniej, tym lepiej.  Wymiana jest łatwa, ale trzeba zachować ostrożność przy benzynie. Wszystkie czynności robić uważnie i nie pogubić części od pompy. Do wymiany jest potrzebny filtr i ewentualnie uszczelka, nic poza tym. 

Jeszcze raz dzięki!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Krisugr napisał:

I czy wiesz może czy i jakaś uszczelka potrzebna do tego filtra? Pod jakąś pokrywę czy coś?

 

Zobacz na schematy na podanych przeze mnie powyżej stronach, tam wszystko jest rozpisane. Oringi dobrze wymianic od razu - są dostepne oem, można szukać zamienników, wszystko zależy od tego ile masz czasu na to i czy chce Ci sie bawić w szukanie po sklepach odpowiednich rozmiarów. Ja polecam wziąć oem, bo zamienniki nie zawsze się sprawdzają.

 

2 godziny temu, Krisugr napisał:

A czy jest to do ogarnięcia (wymiana) samemu?

 

Jest to dość łatwa operacja, ale czasochłonna z racji umiejscowienia filtra. Im mniej paliwa w baku tym lepiej (!)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...