Jump to content

problem z filtrem paliwa


Kamil Kańtoch
 Share

Recommended Posts

34 minuty temu, Kamil Kańtoch napisał:

Witam, ostatnio wymieniałem wszytskie filtry i nie potrafię zlokalizować filtra paliwa 

Autko : Legacy 3 (2000r) 

Silnik 2.0 

 

Z góry dziękuje i pozdrawiam ;)

Siema, jak nie ma przy prawym kielichu to znajduje się w zbiorniku przy pompie paliwa.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli nie ma przy zbiorniku płynu do spryskiwacza pod maską to jest w zbiorniku i jest niewymienny (chyba,  że z całą obudową pompy paliwa). W tym drugim przypadku się go nie wymienia.

Link to comment
Share on other sites

W zbiorniku masz filtr, wpisz na znanym portalu 42072AE000, ten tańszy to obudowa nie pasuje, ale wkładka jest jak najbardziej ok, obudowę starą zostawiasz.

Wymiana banalna, rewizję masz pod prawą częścią kanapy.

Edited by Adam Symp
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
On 9/10/2020 at 5:20 AM, Adam Symp said:

W zbiorniku masz filtr, wpisz na znanym portalu 42072AE000, ten tańszy to obudowa nie pasuje, ale wkładka jest jak najbardziej ok, obudowę starą zostawiasz.

Wymiana banalna, rewizję masz pod prawą częścią kanapy.

Kolego, a podpowiesz mi jaki do mnie powinien pójść filtr paliwa i uszczelka(ki)? Jakieś opaski czy inne przy okazji trzeba kupić? Autko to Legacy V 2.5GT automat 5EAT z 2011 roku. Będę wdzięczny za wskazanie oryginału. Jak potrzeba to na priv podeślę VIN - bo nie mam żadnego sposobu, aby po VIN wyszukać część co będzie na 100% pasować. 
a jeśli już byś miał jak, to też szukam jaki filtr oleju skrzyni ATF u mnie 5giegów powinien być? I Jakie inne części do wymiany ATF kupić, jaka podkładka pod korek i czy coś jeszcze. Wiem że miskę składam na silikon. Z góry dzięki!

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, artaa said:

Filtr  SCT

https://allegro.pl/oferta/sct-germany-filtr-paliwa-10931290727

 

ale wydaje mi się że to tylko Turbo mają go wymienny w pompie, NA ma wg mojego super ASO tylko siateczkę i co gorsza aby się dostać to trzeba zdjąć zbiornik benzyny.

Kolego, ja mam 2.5GT więc turbo. Pytanie tylko jak się upewnić, że u mnie jest właśnie ten filtr? czy wiesz jaka uszczelka dodatkowo do tego SCT ewentualnie? 
I czy wiecie w jaki sposób można oryginalny kupić i gdzie? 
strona subaru jakoś widzę nie udostępnia żadnego sklepu części. 

Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, frisco said:

@Krisugr numery części możesz namierzyć samodzielnie po numerze VIN, choćby na partsouq.com albo amayama.com. Polecam najpierw sprawdzić ceny w ASO, można sie czasem miło zaskoczyć;)

 

 

Dzięki @frisco. Mnie nie chodzi o szukanie tańszych źródeł :) oczywiście nie ma co przepłacać za ten sam produkt. Ale po prostu ASO jak do tej pory mi nawet nic nie odpowiedziało. Do tej pory zamówiłem już wiele elementów od różnych tu obecnych :) tylko w chwili jak dwa źródła polecają mi dwie różne części to mam zagwozdkę:) do tej pory nie wiedziałem gdzie można po VINie znaleźć części. Dzięki!

Link to comment
Share on other sites

W dniu 28.12.2021 o 14:38, Krisugr napisał:

Kolego, ja mam 2.5GT więc turbo. Pytanie tylko jak się upewnić, że u mnie jest właśnie ten filtr? czy wiesz jaka uszczelka dodatkowo do tego SCT ewentualnie? 
I czy wiecie w jaki sposób można oryginalny kupić i gdzie? 
strona subaru jakoś widzę nie udostępnia żadnego sklepu części. 

 

To nie jest filtr do Twojego samochodu. 
Legacy V 2.5T z 2011 ma taki filtr 42072AJ040. Wymienia się kosz pompy.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, ir3n3usz said:

 

To nie jest filtr do Twojego samochodu. 
Legacy V 2.5T z 2011 ma taki filtr 42072AJ040. Wymienia się kosz pompy.

Dzięki za wsparcie @ir3n3usz. A czy jest to do ogarnięcia (wymiana) samemu? Czy tylko w warsztacie? I czy wiesz może czy i jakaś uszczelka potrzebna do tego filtra? Pod jakąś pokrywę czy coś? Ktoś pisał wcześniej, że po rozkręceniu stara nie uszczelnia dobrze i wali paliwem. Chcę wszystko wymienić przy okazji, ewentualne opaski na przewody, uszczelki ... itd. Jakoś tego nie ogarnąłby jeszcze jak sprawdzać części współpracujące:) 

Link to comment
Share on other sites

Teraz, Krisugr napisał:

Dzięki za wsparcie @ir3n3usz. A czy jest to do ogarnięcia (wymiana) samemu? Czy tylko w warsztacie? I czy wiesz może czy i jakaś uszczelka potrzebna do tego filtra? Pod jakąś pokrywę czy coś? Ktoś pisał wcześniej, że po rozkręceniu stara nie uszczelnia dobrze i wali paliwem. Chcę wszystko wymienić przy okazji, ewentualne opaski na przewody, uszczelki ... itd. Jakoś tego nie ogarnąłby jeszcze jak sprawdzać części współpracujące:) 


Tam jest kawał grubej i szerokiej gumy. Jak jej nie wymienisz, to nic się nie stanie. Ale dla pewności i własnego spokoju, jak będzie dostępna to można ją wymienić. Jeśli da się ją kupić, bo w obecnych czasach różnie to bywa. Przy wymianie filtra w zbiorniku nie może być więcej niż 3/4 paliwa. Im mniej, tym lepiej.  Wymiana jest łatwa, ale trzeba zachować ostrożność przy benzynie. Wszystkie czynności robić uważnie i nie pogubić części od pompy. Do wymiany jest potrzebny filtr i ewentualnie uszczelka, nic poza tym. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, ir3n3usz said:


Tam jest kawał grubej i szerokiej gumy. Jak jej nie wymienisz, to nic się nie stanie. Ale dla pewności i własnego spokoju, jak będzie dostępna to można ją wymienić. Jeśli da się ją kupić, bo w obecnych czasach różnie to bywa. Przy wymianie filtra w zbiorniku nie może być więcej niż 3/4 paliwa. Im mniej, tym lepiej.  Wymiana jest łatwa, ale trzeba zachować ostrożność przy benzynie. Wszystkie czynności robić uważnie i nie pogubić części od pompy. Do wymiany jest potrzebny filtr i ewentualnie uszczelka, nic poza tym. 

Jeszcze raz dzięki!!!

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Krisugr napisał:

I czy wiesz może czy i jakaś uszczelka potrzebna do tego filtra? Pod jakąś pokrywę czy coś?

 

Zobacz na schematy na podanych przeze mnie powyżej stronach, tam wszystko jest rozpisane. Oringi dobrze wymianic od razu - są dostepne oem, można szukać zamienników, wszystko zależy od tego ile masz czasu na to i czy chce Ci sie bawić w szukanie po sklepach odpowiednich rozmiarów. Ja polecam wziąć oem, bo zamienniki nie zawsze się sprawdzają.

 

2 godziny temu, Krisugr napisał:

A czy jest to do ogarnięcia (wymiana) samemu?

 

Jest to dość łatwa operacja, ale czasochłonna z racji umiejscowienia filtra. Im mniej paliwa w baku tym lepiej (!)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...