ozarek Opublikowano 16 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2020 6 godzin temu, ewemarkam napisał: Nie rozumiem dlaczego akurat w AT? jeżeli wierzyć w to co tu było pisane AT przy warunkach asfaltowych przekazuje 90-10 na przód Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 16 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2020 Tak, przy jeździe ze stałą prędkością np autostradą. Tak jest wtedy 90/10 coś koło tego. Ale przy ruszaniu, przyśpieszaniu itp. dopina sprzęgło. Sprawdzałem jak się to zachowuje gdy nie miałem tylnego napędu. Diagnozowałem to czy to wina zaworu czy TCU. W końcu okazało się że zawór nie puszczał ciśnienia na sprzęgło. W każdym razie nie ma mowy aby przód kiedykolwiek zamienił. Przy sprawnym napędzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 16 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2020 9 godzin temu, Norweski_Pacjent napisał: Nie zmienia to faktu, że są to wartości absurdalne i nijak się mają do warunków w jakich się te auta użytkuje. Dużo większe różnice zachodzą przy codziennym pokonywaniu rond i zakrętów. dla jednego absurdalne , dla mnie nie -to nie jest nic konkretnego. Na rondach i ostrych zakrętach auta jeżdżą mały procent czasu. I wtedy prędkość jest sporo mniejsza niż w trasie /autostradzie- a prędkość jest kluczowa. Na autostradzie przy 140 km/h różnica jaką przenosi wiskoza między osiami to ok. 14 obr/min. Gdy auto jedzie kilka godzin, to można zgadywać ile wisko wytrzyma , ale na pewno krócej niż bez tej różnicy . pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 16 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2020 Godzinę temu, ewemarkam napisał: Tak, przy jeździe ze stałą prędkością np autostradą. Tak jest wtedy 90/10 coś koło tego. Ale przy ruszaniu, przyśpieszaniu itp. dopina sprzęgło. ale opony nie zużywają się tylko przy ruszaniu, przyspieszaniu czy hamowaniu. Owszem wtedy przeciążenia są większe, ale przy normalnej jeździe 'autostradowej' opony na osi przenoszącej więcej momentu bardziej się zużywają. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norweski_Pacjent Opublikowano 16 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2020 Podsumowując. Jeżdżąc Forkiem z AT 60% czasu po autostradach na tempomacie powinienem zmieniać opony częściej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 16 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2020 ale opony nie zużywają się tylko przy ruszaniu, przyspieszaniu czy hamowaniu. Owszem wtedy przeciążenia są większe, ale przy normalnej jeździe 'autostradowej' opony na osi przenoszącej więcej momentu bardziej się zużywają. Tak, masz rację, oś która bardziej "ciągnie" zużywa bardziej bieżnik. Zwłaszcza że przednia oś tak czy tak skręca. Więc tutaj przez to też jest większe zużycie. Dlatego też jak wyżej chyba napisane było. Rotować opony co sezon albo co 10 tys km.Jest parę wzorów w internecie jak to robić w przypadku napędu jaki mamy w samochodzie.Ja to robię dwa razy w roku. Mimo wielosezonowych, na wiosnę i na jesień wyważam. I po pół roku się okazało że z każdej trzeba zdjąć trochę gramów. Są ciągle wytwarzane na tej samej maszynie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 23 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2020 I jak się temat skończył? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarro Opublikowano 3 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2020 (edytowane) właśnie! Jak się skończyła? Bo u mnie się zaczyna. Mam Autocasco w Generali. Własnie rozpracowuję jak odzyskać pieniądze za komplet opon w przypadku zniszczenia jednej (mają w tej chwili 10000 km przejechane) Edytowane 3 Lipca 2020 przez yarro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aigle Opublikowano 16 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2020 Po wysłaniu pisma od prawnika , przelali mi pieniądze za pozostałe 3 opony. Dziękuję za zainteresowanie . Pozdrawiam 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polter_83 Opublikowano 16 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2020 Gratki! Czyli miałem rację że warto walczyć! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 16 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2020 Czyli wszystko się da tylko trzeba chcieć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aigle Opublikowano 17 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2020 (edytowane) Dziki kraj , w którym ubezpieczyciel dostaje wytyczne od serwisu i je zlewa wraz z właścicielem ... Edytowane 17 Listopada 2020 przez aigle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Game Opublikowano 19 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2020 Dziki kraj , w którym ubezpieczyciel dostaje wytyczne od serwisu i je zlewa wraz z właścicielem ...Dokładnie ale to nagminna sytuacjaWysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się