Skocz do zawartości

Spadek mocy Forester XT, 2.0 Turbo, 241KM, 2013


MiecioXT

Rekomendowane odpowiedzi

17 godzin temu, Robert_zxcq napisał:

może to tylko UPG :blink:

Nie zauważyłeś czy dymi przy przyśpieszaniu?

Najlepiej to widać wieczorem w lusterku wstecznym jak przyspieszasz a inny samochód z tyłu świeci ci światłami.

U mnie tak się zaczynał każdy remont silnika. Spadek mocy i dymienie przy ostrzejszym  przyspieszaniu.

 

Statystyka u mnie wyglada tak, że remont średnio co 100tyś.km Takie te nasze Subary :facepalm:

Ile masz przebiegu?

Dymienia brak, przebieg 85 tyś. Diagnostyki nic nie wykazały, logi dynamiczne w normie. W marcu wypada mi przegląd więc może w ASO coś mi więcej powiedzą no chyba że wymiana wszystkich filtrów rozwiąże sprawę bo i to może powodować spadek mocy. 

Edytowane przez MiecioXT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, MiecioXT napisał:

no chyba że wymiana wszystkich filtrów rozwiąże sprawę bo i to może powodować spadek mocy. 

Zdziwię się jeżeli to będzie powodem.., no chyba że jeździłeś po tak zanieczyszczonym terenie lub bardzo długo ich nie wymieniałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Dzik44 napisał:

Zdziwię się jeżeli to będzie powodem.., no chyba że jeździłeś po tak zanieczyszczonym terenie lub bardzo długo ich nie wymieniałeś.

Odkąd Forek jest w moich rękach to terenu nie widział, a jeśli chodzi o wymianę filtrów to były robione ok 11 tyś temu - mam FV od Subaru Koper. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, MiecioXT napisał:

Dymienia brak, przebieg 85 tyś. Diagnostyki nic nie wykazały, logi dynamiczne w normie. W marcu wypada mi przegląd więc może w ASO coś mi więcej powiedzą no chyba że wymiana wszystkich filtrów rozwiąże sprawę bo i to może powodować spadek mocy. 

85 tyś to młody zawodnik, jeszcze za wcześnie na UPG. Przynajmniej tyle wiesz że nie będziesz musiał nic grubego z silnikiem robić. 

Filtry to raczej nie to ;)

Mi kiedyś przepływomierz powietrza padł, ale to na komputerze w ASO powinno wyjść 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.02.2020 o 12:44, Robert_zxcq napisał:

85 tyś to młody zawodnik, jeszcze za wcześnie na UPG. Przynajmniej tyle wiesz że nie będziesz musiał nic grubego z silnikiem robić. 

 

a były w silnikach DIT problemy z UPG ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to Ci pomoże ale ja dostałem takiego maila od Subaru:

Sz. (KANCELARIA RADCY PRAWNEGO.......

Uprzejmie informuję, że Subaru Corporation (producent samochodów Subaru) poinformował nas o konieczności sprawdzenia szczelności kolektora wylotowego w pewnej partii wyprodukowanych samochodów Subaru. Istnieje możliwość wystąpienia nieprawidłowego działania układu wydechowego spowodowanego nieszczelnościami. Zjawisko to może doprowadzić do nieprawidłowego działania silnika (spadek mocy).

Nie odnotowaliśmy w samochodach wprowadzonych przez nas na polski rynek takiego przypadku, jednakże aby zabezpieczyć pojazdy przed taką ewentualnością, podjęliśmy decyzje o rozpoczęciu kampanii przywoławczej. Grupa pojazdów przeznaczonych do akcji została wyselekcjonowana i dostarczona nam przez Subaru Corporation. 

Do grupy tych pojazdów należy/ą zakupiony/e przez Państwa i wg. naszej wiedzy w dalszym ciągu użytkowany samochód o numerze identyfikacyjnym VIN: JF1SJGL.......

Jeżeli w/w pojazd/y nie jest/są już Państwa własnością, prosimy o przesłanie tej wiadomości jego obecnym właścicielom oraz kontakt z nami (kontakt@subaru.pl) w celu dodania odpowiedniej adnotacji w bazie Klientów Subaru.

Zachęcamy też do sprawdzenia czy pojazd nie powinien mieć przeprowadzonych działań w ramach innej kampanii przywoławczej na: srt.subaru.pl

Uprzejmie prosimy o kontakt z jedną z naszych Autoryzowanych Stacji Obsługi Subaru i uzgodnienie dogodnego terminu wizyty, w celu wykonania koniecznej kontroli i usprawnień, które zostaną wykonane przez ASO Subaru bezpłatnie.

Mam nadzieję, że te profilaktyczne działania, ukierunkowane na wydłużenie bezpiecznego użytkowania samochodów Subaru, spotkają się z Państwa życzliwym przyjęciem.

 

Z poważaniem,
Zbigniew Karcz
Assistant Manager
Dział Marketing/IT

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Lesiorip napisał:

Nie wiem czy to Ci pomoże ale ja dostałem takiego maila od Subaru:

Sz. (KANCELARIA RADCY PRAWNEGO.......

Uprzejmie informuję, że Subaru Corporation (producent samochodów Subaru) poinformował nas o konieczności sprawdzenia szczelności kolektora wylotowego w pewnej partii wyprodukowanych samochodów Subaru. Istnieje możliwość wystąpienia nieprawidłowego działania układu wydechowego spowodowanego nieszczelnościami. Zjawisko to może doprowadzić do nieprawidłowego działania silnika (spadek mocy).

Nie odnotowaliśmy w samochodach wprowadzonych przez nas na polski rynek takiego przypadku, jednakże aby zabezpieczyć pojazdy przed taką ewentualnością, podjęliśmy decyzje o rozpoczęciu kampanii przywoławczej. Grupa pojazdów przeznaczonych do akcji została wyselekcjonowana i dostarczona nam przez Subaru Corporation. 

Do grupy tych pojazdów należy/ą zakupiony/e przez Państwa i wg. naszej wiedzy w dalszym ciągu użytkowany samochód o numerze identyfikacyjnym VIN: JF1SJGL.......

Jeżeli w/w pojazd/y nie jest/są już Państwa własnością, prosimy o przesłanie tej wiadomości jego obecnym właścicielom oraz kontakt z nami (kontakt@subaru.pl) w celu dodania odpowiedniej adnotacji w bazie Klientów Subaru.

Zachęcamy też do sprawdzenia czy pojazd nie powinien mieć przeprowadzonych działań w ramach innej kampanii przywoławczej na: srt.subaru.pl

Uprzejmie prosimy o kontakt z jedną z naszych Autoryzowanych Stacji Obsługi Subaru i uzgodnienie dogodnego terminu wizyty, w celu wykonania koniecznej kontroli i usprawnień, które zostaną wykonane przez ASO Subaru bezpłatnie.

Mam nadzieję, że te profilaktyczne działania, ukierunkowane na wydłużenie bezpiecznego użytkowania samochodów Subaru, spotkają się z Państwa życzliwym przyjęciem.

 

Z poważaniem,
Zbigniew Karcz
Assistant Manager
Dział Marketing/IT

 

Dzięki, ale coś mi się obiło o uszy, że to dotyczyło Forków od rocznika 16. Sprawdziłem na srt.subaru.pl i dla mojego VIN nie ma tej akcji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, K0 MAR napisał:

Panowie uszczelka pod głowicą a uszczelka pod kolektorem wydechowym to odrobinę inny ciężar gatunkowy ;)

Szczerze mówiąc nie słyszałem jeszcze o UPG w 2.0 DIT...

 

a no własnie ja tez nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.02.2020 o 22:32, ewemarkam napisał:

Tak w celu wyjaśnienia po co bypass w filtrze oleju.

Czyli jest (albo powinien być) też w filtrze. U siebie mam oryginalny (niebieski, podobno gorszy niż ten czarny) subaru. Przy kolejnej wymianie sprawdzę czy jest w nim ten zawór, o którym mowa w artykule.

Dzięki za info i pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...