Skocz do zawartości

Spadek mocy Forester XT, 2.0 Turbo, 241KM, 2013


MiecioXT

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

Wczoraj w moim Foresterze zauważyłem spory spadek mocy. Ujechałem parę kilometrów aż w  pewnym momencie przy dodaniu gazu brak dynamicznej reakcji tak jak zwykle to bywało. Od czego zaczać diagnozę żeby od razu nie pchać się w warsztatowe koszty? Zapewne jednego sprawdzonego rozwiązania nie ma bo i przyczyn może być wiele...na początek myślę o  wypięciu aku celem resetu, raczej nie zaszkodzi a potem?

 

Pozdrawiam

Marcin

Edytowane przez MiecioXT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

primo - dział WITAM żeby sie przywitac i przedstawić

secundo - wróżenia z fusów sie nie spodziewaj - "jade, nagle auto przestało jechać, co to może być?" no sorry majk..... czego Ty sie spodziewasz od forum ?

 

Jedź do najbliższego ASO i tam Ci zdiagnozują za pare zł - nie musisz od razu naprawiać za kupe hajsu.

Edytowane przez klev
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, klev napisał:

primo - dział WITAM żeby sie przywitac i przedstawić

secundo - wróżenia z fusów sie nie spodziewaj - "jade, nagle auto przestało jechać, co to może być?" no sorry majk..... czego Ty sie podziewasz od forum ?

 

Jedź do najbliższego ASO i tam Ci zdiagnozują za pare zł - nie musisz od razu naprawiać za kupe hajsu.

AD primo - sorki, już się przywitałem

AD secundo - spodziewam się porad od osób bardziej doświadczonych a nie sarkastycznych komentarzy

Edytowane przez MiecioXT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem mechanikiem, ale zadałbym parę dodatkowych pytań:

- czy to był chwilowy spadek mocy czy dłuższy?

- ile paliwa miąłeś w baku?

- jakieś szarpanie się pojawiło przy tym spadku mocy?

- po kolejnym uruchomieniu  problem się pojawił?

 

W zależności od odpowiedzi stawiałbym na:

- przytkany filtr paliwa/wtryskiwacz/brud w baku?

- nieszczelność dolotu?

- problemy z turbiną?

 

Odpięcie AKU niewiele pomoże. Tak jak pisali inni, ASO lub mechanik z dobrym komputerem do odczytania danych. Możesz tez spróbować zmienić paliwo na 98.

 

Pozdrawiam!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, tswiatlo napisał:

Nie jestem mechanikiem, ale zadałbym parę dodatkowych pytań:

- czy to był chwilowy spadek mocy czy dłuższy?

- ile paliwa miąłeś w baku?

- jakieś szarpanie się pojawiło przy tym spadku mocy?

- po kolejnym uruchomieniu  problem się pojawił?

 

W zależności od odpowiedzi stawiałbym na:

- przytkany filtr paliwa/wtryskiwacz/brud w baku?

- nieszczelność dolotu?

- problemy z turbiną?

 

Odpięcie AKU niewiele pomoże. Tak jak pisali inni, ASO lub mechanik z dobrym komputerem do odczytania danych. Możesz tez spróbować zmienić paliwo na 98.

 

Pozdrawiam!

 

- spadek mocy jest odczuwalny cały czas, brak wahań dynamiki

- 3/4 baku

- szarpnięcia nie było, nagle brak dynamicznej reakcji na gaz,  turbo raczej pracuje normalnie, nie zauważyłem różnicy

- kolejne uruchomienie to samo

 

Z benzyną to spróbuje przy następnym tankowaniu, choć ciężko mi uwierzyć żeby to miało takie znaczenie ale nie zaszkodzi zalać czegoś mocniejszego ;-).

 

Miałem podbny przypadek w Golfie z turbo i tam było lekkie przetarcie na rurze dolotowej przy opasce zaciskowej.

 

Skoczę na kompa, być może zrobię logi dynamiczne i zobaczymy co dalej. Dzięki za sugestie

Edytowane przez MiecioXT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Dzik44 napisał:

Z benzyną to dla pewności jak będziesz lał to zalej nie zwykłe 98, tylko  Shella V-power Reacing..

Spoko. ..a przepali co trzeba? :P

 

Profilaktycznie od czasu do czasu?.. czy ten motor po prostu tak lubi i lać tylko to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, grzes124 napisał:

Tak trochę żartem, ale widzę, że kolega jeszcze nie wie, że...

1. Paliwo min 100 oktanowe

2. Olej wymieniać co 5 tys km, i tylko 0w50

3. Jeździć wyłącznie na trybie s i s#

Poza tym to całkiem fajny samochód ;)

Zgadza się, jestem nowym, lekko zafascynowanym i nieświadomym posiadaczem Forka dlatego za wszystko żałuję i sugestię zastosuję :P Pozdro

 

PS. szkoda tylko, że niecałe 2 miesiące od zakupu już mam przygody :-\

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, MiecioXT napisał:

Profilaktycznie od czasu do czasu?.. czy ten motor po prostu tak lubi i lać tylko to?

Jak uważasz.. Ja do swojego stale leję tylko tego Shella V-Power Reacing na zmianę z  98 Lotos Dynamic, owszem jest trochę drożej, ale  do tej pory mam święty spokój a Forek idzie jak "zły"..;)

 

Edytowane przez Dzik44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Dzik44 napisał:

Jak uważasz.. Ja do swojego stale leję tylko tego Shella V-Power Reacing na zmianę z  98 Lotos Dynamic, owszem jest trochę drożej, ale  do tej pory mam święty spokój a Forek idzie jak "zły"..;)

..i to mi się podoba, tak powinno być :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, MiecioXT napisał:

Zgadza się, jestem nowym, lekko zafascynowanym i nieświadomym posiadaczem Forka dlatego za wszystko żałuję i sugestię zastosuję :P Pozdro

Poczytasz forum, to dowiesz się, że niektórzy wierzą w to co napisałem ;)

 

Życzę powodzenia w rozwiązaniu problemu i wielu przejechanych kilometrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, grzes124 napisał:

Tak trochę żartem, ale widzę, że kolega jeszcze nie wie, że...

1. Paliwo min 100 oktanowe

2. Olej wymieniać co 5 tys km, i tylko 0w50

3. Jeździć wyłącznie na trybie s i s#

Poza tym to całkiem fajny samochód ;)

Spoko, bo kolega jeszcze wszystko przyjmie na serio..:D

1. Paliwo lej 98, raz w roku dodaj coś czyszczącego wtryski..

2. Olej wymiana co 8-10km , może być dobry 0w-40..

3. Faktycznie czasem warto trochę depnąć i nie uprawiać ekojazdy, ale dopiero jak olej rozgrzejesz do tych 85-90 st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Dzik44 napisał:

Spoko, bo kolega jeszcze wszystko przyjmie na serio..:D

1. Paliwo lej 98, raz w roku dodaj coś czyszczącego wtryski..

2. Olej wymiana co 8-10km , może być dobry 0w-40..

3. Faktycznie czasem warto trochę depnąć i nie uprawiać ekojazdy, ale dopiero jak olej rozgrzejesz do tych 85-90 st.

Dzięki za sprostowanie ... ale nie łykam wszystkiego jak pelikan, staram sie weryfikować i z rozsądkiem podchodzić do tematu ;-) ..dlatego też tu jestem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, lutek34 napisał:
1 minutę temu, MiecioXT napisał:

to trzeba stroić pod 98? ..co sie zmienia lub powinno ?

 

Nie trzeba.., tu na forum po prostu są tacy którzy są za 98 i tacy którzy są za 95 - jak to w życiu..:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, MiecioXT napisał:

 to trzeba stroić pod 98? ..co sie zmienia lub powinno ?

 

oczywiście że trzeba, fabrycznie masz silnik wystrojony pod 95 czy nawet 93, wlewanie 98 niczego nie wnosi do takiego silnika.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Warto tez nie jeździć w deszczu i zima. Trzymany pod kocem ma lepsza blachę. Podobno w Wawie są weekendowe kursy dla pilotów 747, wiec warto żebyś się zapisał, bo procedura startowa jest podobna :D 

Ja mojego jeszcze głaszczę i czule do niego mówię jak podłączam prostownik żeby mu dodać trochę prądu który mu niedobry ISR zabiera..:angry:

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...