Skocz do zawartości

Spadek mocy Forester XT, 2.0 Turbo, 241KM, 2013


MiecioXT

Rekomendowane odpowiedzi

Jak czytam porady chłopaków to odnoszę wrażenie że XT to auto specjalnej troski lub prom kosmiczny ;)

1) zobacz co masz napisane na wlewie paliwa ( ron 95 czy ron98 ) 

2) sprawdź szczelność dolotu - wszystkie  obejmy itp. Obstawiam ze tu leży problem 

3) podjedz do ASO lub nie ASO specjalizującego sie w Subarach żeby sprawdzili czy są jakies błędy w kompie i wgrali najnowszy soft

4) oliwa minimum 0w40 / 5w40 dla bezpieczeństwa silnika

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, lutek34 napisał:

 

oczywiście że trzeba, fabrycznie masz silnik wystrojony pod 95 czy nawet 93, wlewanie 98 niczego nie wnosi do takiego silnika.

..zainspirowałeś mnie do poczytania na ten temat i faktycznie z technicznego punktu widzenia potwierdza się to co napisałeś. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Karas napisał:

Jak czytam porady chłopaków to odnoszę wrażenie że XT to auto specjalnej troski lub prom kosmiczny ;)

1) zobacz co masz napisane na wlewie paliwa ( ron 95 czy ron98 ) 

2) sprawdź szczelność dolotu - wszystkie  obejmy itp. Obstawiam ze tu leży problem 

3) podjedz do ASO lub nie ASO specjalizującego sie w Subarach żeby sprawdzili czy są jakies błędy w kompie i wgrali najnowszy soft

4) oliwa minimum 0w40 / 5w40 dla bezpieczeństwa silnika

 

Wielkie dzięki za konkrety. Też obstawiam pkt 2, ale psychicznie wole być przygotowany na różne możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, lutek34 napisał:

oczywiście że trzeba, fabrycznie masz silnik wystrojony pod 95 czy nawet 93, wlewanie 98 niczego nie wnosi do takiego silnika.

To mnie zaciekawiłeś.., a co się stanie jeśli nie wystroję pod 98 a jeżdżę na takim paliwie..?

Bo ja uważam że zupełnie nic, natomiast zabezpieczam się przed spalaniem stukowym które czasem przy 95 potrafi wystąpić pomimo tego że silnik jest wystrojony pod 95, bo mój na pewno nie jest wystrojony pod 93.. 

W instrukcji mam wyraźnie napisane że paliwo o liczbie oktanowej "nie niższej niż 95"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem przez 3 lata(100 tysięcy) głównie na 95 bo nie widziałem sensu wydawać więcej jeżdżąc po mieście gdzie szybko paliwo znikało i auto jeździ do dzisiaj.

Lanie v-power bez strojenia jest dla mnie bez sensu chyba, że raz na jakiś czas jak nie ma co się robić z pieniędzmi.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Dzik44 napisał:

To mnie zaciekawiłeś.., a co się stanie jeśli nie wystroję pod 98 a jeżdżę na takim paliwie..?

Bo ja uważam że zupełnie nic, natomiast zabezpieczam się przed spalaniem stukowym które czasem przy 95 potrafi wystąpić pomimo tego że silnik jest wystrojony pod 95, bo mój na pewno nie jest wystrojony pod 93.. 

W instrukcji mam wyraźnie napisane że paliwo o liczbie oktanowej "nie niższej niż 95"

 

W kwesti rozwiania wątpliwości: (wyczytane na jakiś portalach moto)

 

"Zatem przyczyny spalania stukowego w niemodyfikowanym i sprawnym silniku wynikają tylko i wyłącznie z dwóch rzeczy:

- złej liczby oktanowej paliwa a dokładnie za niskiej co dla silnika gdzie dedykowany jest 95 nie powino wystapić jeśli nie zalejesz mniej oktanów

- ze źle wyregulowanego zapłonu

 

Podsumowując, oto najczęstsze przyczyny spalania stukowego:

  • Uszkodzony czujnik spalania stukowego
  • Źle wyregulowany kąt wyprzedzenia zapłonu
  • Przestawiony wałek rozrządu w wyniku nieprawidłowej wymiany napędu rozrządu
  • Za niska liczba oktanowa paliwa
  • Zbyt wysoki stopnień sprężania
  • Wysoka temperatura panująca w cylindrze (zły skład mieszanki lub przegrzanie silnika)"

Benzynę „98” od „95” mocno odróżnia pakiet dodatków czyszczących. W tej o 98 oktanach jest ich więcej, dlatego lepiej troszczą się one np. o końcówki wtryskiwaczy, a to najdroższy element układu zapłonowego. Jeśli więc stosować LOB98, to dla tego efektu czyszczącego – ale wystarczy to zrobić raz na 10 tankowań."

Edytowane przez MiecioXT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, klev napisał:

przy strojeniu mojego forka na 95 potrafiły sie pokazywac stukowe, po zmianie na 98 nie pojawiły sie ani razu. Też leje 98 (bo na niej w końcu został wystrojony) i stukowych nie ma :)

 

może zalana w tym czasie benzyna była kiepskiej jakości lub z czymś zmieszana i nie miała wystarczającej ilości oktanów. Grunt że problem ustapił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, MiecioXT napisał:

 

może zalana w tym czasie benzyna była kiepskiej jakości lub z czymś zmieszana i nie miała wystarczającej ilości oktanów. Grunt że problem ustapił.

 

obie benzyny były z 1 stacji, nie ma mozliwości ze paliwo było "złe". Do tego strojenie trwało pół roku i przeszło wieeeele modyfikacji. Polecam 98 do grzebanych autek :) W seryjnych gdzie nikt nie podnosił osiągów itp raczej bym nie lał droższego paliwa. Ale w modyfikowanych JEST różnica.

Edytowane przez klev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, MiecioXT napisał:

W kwesti rozwiania wątpliwości: (wyczytane na jakiś portalach moto)

 

"Zatem przyczyny spalania stukowego w niemodyfikowanym i sprawnym silniku wynikają tylko i wyłącznie z dwóch rzeczy:

- złej liczby oktanowej paliwa a dokładnie za niskiej co dla silnika gdzie dedykowany jest 95 nie powino wystapić jeśli nie zalejesz mniej oktanów

- ze źle wyregulowanego zapłonu

 

Podsumowując, oto najczęstsze przyczyny spalania stukowego:

  • Uszkodzony czujnik spalania stukowego
  • Źle wyregulowany kąt wyprzedzenia zapłonu
  • Przestawiony wałek rozrządu w wyniku nieprawidłowej wymiany napędu rozrządu
  • Za niska liczba oktanowa paliwa
  • Zbyt wysoki stopnień sprężania
  • Wysoka temperatura panująca w cylindrze (zły skład mieszanki lub przegrzanie silnika)"

Benzynę „98” od „95” mocno odróżnia pakiet dodatków czyszczących. W tej o 98 oktanach jest ich więcej, dlatego lepiej troszczą się one np. o końcówki wtryskiwaczy, a to najdroższy element układu zapłonowego. Jeśli więc stosować LOB98, to dla tego efektu czyszczącego – ale wystarczy to zrobić raz na 10 tankowań."

Sęk w tym że u nas normy jakościowe paliw są jednymi z najniższych w Europie.., i czasami tankując 95 nie koniecznie masz 100% pewności że to będzie faktycznie 95. A o zanieczyszczeniach już nie wspomnę..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Dzik44 napisał:

Sęk w tym że u nas normy jakościowe paliw są jednymi z najniższych w Europie.., i czasami tankując 95 nie koniecznie masz 100% pewności że to będzie faktycznie 95. A o zanieczyszczeniach już nie wspomnę..

bez przesady nasze rafinerie są jednymi z najnowocześniejszych w Europie. Idąc tym tokiem to jaką masz pewność że zatankowana 98 zamiast 95 będzie miała przynajmniej te 95 oktanów? 

Troche więcej wiary w krajowe wyroby. Opony Dębicy pewnie też uważasz za beeB)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Karas napisał:

bez przesady nasze rafinerie są jednymi z najnowocześniejszych w Europie. Idąc tym tokiem to jaką masz pewność że zatankowana 98 zamiast 95 będzie miała przynajmniej te 95 oktanów? 

Troche więcej wiary w krajowe wyroby. Opony Dębicy pewnie też uważasz za bee

Rafinerie są ok, ale niestety nie normy wyznaczane dla naszych paliw..

Dla tego (na wszelki wypadek) leję 98 bo jak będzie coś nie tak to mam większą szansę że parametry nie spadną poniżej 95..

A lejąc "wyjściowo" 95 to  jeśli jej parametry (oczywiście przypadkowo..) spadną to na pewno już poniżej..

Opony Dębicy uważam za bardzo dobre.., co nie zmienia faktu że jeżdżę na lepszych...:)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Karas napisał:

Troche więcej wiary w krajowe wyroby. Opony Dębicy pewnie też uważasz za beeB)

 

zimowe opony Dębica mam w Berlingu i PT Cruiserze córki, tankuję na Orlenie, filtry jak dostępny kupuję Sędziszów, poza oleju do Subaryn, ze względu na ciśnienie otwarcia bypassa w filtrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o benzynkę to w USA jest problem z paliwem wysokooktanowym... tam paliwa niskooktanowe są modne a to nie służyło i nie służy części jednostek napędowych. 

 

W Polsce niema paliw o tak stukowym i problematycznym spalaniu:)

 

Jeśli ktoś porusza temat pakietów czyszczących to myślę ze o wiele efektywniejsze jest dodanie do paliwa uszlachetnień na własną rękę czy kupienie gotowego specyfiku w celu oczyszczenia układu

proszę poczytać sobie o dodatkach pakietów do paliw premium.

 

Odnośnie natomiast oleju to olej z normą 5w40 może być gorszym olejem od 0w40 i odwrotnie. Jest to trudny temat oleje bywają podkręcone krótkotrwale czyli parametry wyjściowe olej ma bardzo pożądane niestety dość szybko następuje ich zjazd.

Nie jest też prawdą że większa druga cyfra im wyższa tym lepiej zabezpiecza nasz silnik w ekstremalnie wysokich temperaturach.

Sam parametr doboru SAE dla naszych samochodów jest moim zdaniem błędny, szerszy zakres SAE nie oznacza lepszego jakościowo oleju.

Olej który szybciej ciemnieje może być lepszej klasy olejem, ponieważ lepiej rozpuszcza zanieczyszczenia dostające się do skrzyni korbowo-tłokowej oraz magistrali olejowej.

 

Czy polskie oleje są dobre? zalewam sam polski wynalazek do subaru gdyż w karcie katalogowej wypada ten olej świetnie w stosunku do ceny.(nie wiem jak jest w rzeczywistości)

 

Jeśli chodzi o spalanie stukowe to istotnym czynnikiem z tego co pamiętam jest dobór parametrów świecy iskrowej (determinacją samej iskry jej ciepłotą etc) 

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, lutek34 napisał:

zimowe opony Dębica mam w Berlingu i PT Cruiserze córki

frigo to moje następne zimówki. Taka ciekawostka z Krynicy. Miejscowi zaopatrzeni w te opony wjeżdżają obecnie praktycznie wszędzie. Warszawka która przyjechała na ferie luksusowymi autami wyposażonymi w najdroższe opony klasy ultra premium ślizga się i zakupuje gdzie to tylko możliwe:biglol: 

 

Oleje lotos lane były w wiekszosci ASO do Subaraków Kii, Hundayów, Fordów. Silniki nie wybuchały nie zacierały się itp. Gdyby seria quazar nie kosztowała tyle ile kosztuje zalewałbym dalej

Edytowane przez Karas
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Karas napisał:

frigo to moje następne zimówki. Taka ciekawostka z Krynicy. Miejscowi zaopatrzeni w te opony wjeżdżają obecnie praktycznie wszędzie. Warszawka która przyjechała na ferie luksusowymi autami wyposażonymi w najdroższe opony klasy ultra premium ślizga się i zakupuje gdzie to tylko możliwe

Miałem kiedyś opony frigo. Złego słowa nie powiem.

Miejscowi po prostu znają teren i umieją w nim jeździć. Nie dopatrywałbym się magicznych mocy w oponach.

Luksusowy samochód z najlepszymi oponami nie pomoże, przy braku umiejętności poruszania się w terenie górskim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Karas napisał:

Warszawka która przyjechała na ferie luksusowymi autami wyposażonymi w najdroższe opony klasy ultra premium ślizga się i zakupuje gdzie to tylko możliwe:biglol: 

Bo te auta superwypasione są po prostu za ciężkie na śnieg. Znam ten problem. Też mieszkam w górach.  Traktory mają co robić też w zimie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.02.2020 o 08:56, MiecioXT napisał:

Witam serdecznie,

 

Wczoraj w moim Foresterze zauważyłem spory spadek mocy. Ujechałem parę kilometrów aż w  pewnym momencie przy dodaniu gazu brak dynamicznej reakcji tak jak zwykle to bywało. Od czego zaczać diagnozę żeby od razu nie pchać się w warsztatowe koszty? Zapewne jednego sprawdzonego rozwiązania nie ma bo i przyczyn może być wiele...na początek myślę o  wypięciu aku celem resetu, raczej nie zaszkodzi a potem?

 

Pozdrawiam

Marcin

może to tylko UPG :blink:

Nie zauważyłeś czy dymi przy przyśpieszaniu?

Najlepiej to widać wieczorem w lusterku wstecznym jak przyspieszasz a inny samochód z tyłu świeci ci światłami.

U mnie tak się zaczynał każdy remont silnika. Spadek mocy i dymienie przy ostrzejszym  przyspieszaniu.

 

Statystyka u mnie wyglada tak, że remont średnio co 100tyś.km Takie te nasze Subary :facepalm:

Ile masz przebiegu?

Edytowane przez Robert_zxcq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...