Jump to content
MiecioXT

Spadek mocy Forester XT, 2.0 Turbo, 241KM, 2013

Recommended Posts

Witam serdecznie,

 

Wczoraj w moim Foresterze zauważyłem spory spadek mocy. Ujechałem parę kilometrów aż w  pewnym momencie przy dodaniu gazu brak dynamicznej reakcji tak jak zwykle to bywało. Od czego zaczać diagnozę żeby od razu nie pchać się w warsztatowe koszty? Zapewne jednego sprawdzonego rozwiązania nie ma bo i przyczyn może być wiele...na początek myślę o  wypięciu aku celem resetu, raczej nie zaszkodzi a potem?

 

Pozdrawiam

Marcin

Edited by MiecioXT

Share this post


Link to post
Share on other sites

primo - dział WITAM żeby sie przywitac i przedstawić

secundo - wróżenia z fusów sie nie spodziewaj - "jade, nagle auto przestało jechać, co to może być?" no sorry majk..... czego Ty sie spodziewasz od forum ?

 

Jedź do najbliższego ASO i tam Ci zdiagnozują za pare zł - nie musisz od razu naprawiać za kupe hajsu.

Edited by klev
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Choinki na desce nie ma?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A potem proponuję podjechać na diagnostykę podpiąć się w ASO do kompa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minuty temu, klev napisał:

primo - dział WITAM żeby sie przywitac i przedstawić

secundo - wróżenia z fusów sie nie spodziewaj - "jade, nagle auto przestało jechać, co to może być?" no sorry majk..... czego Ty sie podziewasz od forum ?

 

Jedź do najbliższego ASO i tam Ci zdiagnozują za pare zł - nie musisz od razu naprawiać za kupe hajsu.

AD primo - sorki, już się przywitałem

AD secundo - spodziewam się porad od osób bardziej doświadczonych a nie sarkastycznych komentarzy

Edited by MiecioXT

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, lutek34 napisał:

Choinki na desce nie ma?

Choinki brak ani innych dziwnych objawów

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

A potem proponuję podjechać na diagnostykę podpiąć się w ASO do kompa :)

Dzięki, to pewnie będzie najszybsze wyjście ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jestem mechanikiem, ale zadałbym parę dodatkowych pytań:

- czy to był chwilowy spadek mocy czy dłuższy?

- ile paliwa miąłeś w baku?

- jakieś szarpanie się pojawiło przy tym spadku mocy?

- po kolejnym uruchomieniu  problem się pojawił?

 

W zależności od odpowiedzi stawiałbym na:

- przytkany filtr paliwa/wtryskiwacz/brud w baku?

- nieszczelność dolotu?

- problemy z turbiną?

 

Odpięcie AKU niewiele pomoże. Tak jak pisali inni, ASO lub mechanik z dobrym komputerem do odczytania danych. Możesz tez spróbować zmienić paliwo na 98.

 

Pozdrawiam!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minut temu, tswiatlo napisał:

Nie jestem mechanikiem, ale zadałbym parę dodatkowych pytań:

- czy to był chwilowy spadek mocy czy dłuższy?

- ile paliwa miąłeś w baku?

- jakieś szarpanie się pojawiło przy tym spadku mocy?

- po kolejnym uruchomieniu  problem się pojawił?

 

W zależności od odpowiedzi stawiałbym na:

- przytkany filtr paliwa/wtryskiwacz/brud w baku?

- nieszczelność dolotu?

- problemy z turbiną?

 

Odpięcie AKU niewiele pomoże. Tak jak pisali inni, ASO lub mechanik z dobrym komputerem do odczytania danych. Możesz tez spróbować zmienić paliwo na 98.

 

Pozdrawiam!

 

- spadek mocy jest odczuwalny cały czas, brak wahań dynamiki

- 3/4 baku

- szarpnięcia nie było, nagle brak dynamicznej reakcji na gaz,  turbo raczej pracuje normalnie, nie zauważyłem różnicy

- kolejne uruchomienie to samo

 

Z benzyną to spróbuje przy następnym tankowaniu, choć ciężko mi uwierzyć żeby to miało takie znaczenie ale nie zaszkodzi zalać czegoś mocniejszego ;-).

 

Miałem podbny przypadek w Golfie z turbo i tam było lekkie przetarcie na rurze dolotowej przy opasce zaciskowej.

 

Skoczę na kompa, być może zrobię logi dynamiczne i zobaczymy co dalej. Dzięki za sugestie

Edited by MiecioXT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z benzyną to dla pewności jak będziesz lał to zalej nie zwykłe 98, tylko  Shella V-power Reacing..

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Dzik44 napisał:

Z benzyną to dla pewności jak będziesz lał to zalej nie zwykłe 98, tylko  Shella V-power Reacing..

Spoko. ..a przepali co trzeba? :P

 

Profilaktycznie od czasu do czasu?.. czy ten motor po prostu tak lubi i lać tylko to?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak trochę żartem, ale widzę, że kolega jeszcze nie wie, że...

1. Paliwo min 100 oktanowe

2. Olej wymieniać co 5 tys km, i tylko 0w50

3. Jeździć wyłącznie na trybie s i s#

Poza tym to całkiem fajny samochód ;)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, grzes124 napisał:

Tak trochę żartem, ale widzę, że kolega jeszcze nie wie, że...

1. Paliwo min 100 oktanowe

2. Olej wymieniać co 5 tys km, i tylko 0w50

3. Jeździć wyłącznie na trybie s i s#

Poza tym to całkiem fajny samochód ;)

Zgadza się, jestem nowym, lekko zafascynowanym i nieświadomym posiadaczem Forka dlatego za wszystko żałuję i sugestię zastosuję :P Pozdro

 

PS. szkoda tylko, że niecałe 2 miesiące od zakupu już mam przygody :-\

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minut temu, MiecioXT napisał:

Profilaktycznie od czasu do czasu?.. czy ten motor po prostu tak lubi i lać tylko to?

Jak uważasz.. Ja do swojego stale leję tylko tego Shella V-Power Reacing na zmianę z  98 Lotos Dynamic, owszem jest trochę drożej, ale  do tej pory mam święty spokój a Forek idzie jak "zły"..;)

 

Edited by Dzik44

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Dzik44 napisał:

Jak uważasz.. Ja do swojego stale leję tylko tego Shella V-Power Reacing na zmianę z  98 Lotos Dynamic, owszem jest trochę drożej, ale  do tej pory mam święty spokój a Forek idzie jak "zły"..;)

..i to mi się podoba, tak powinno być :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, MiecioXT napisał:

Zgadza się, jestem nowym, lekko zafascynowanym i nieświadomym posiadaczem Forka dlatego za wszystko żałuję i sugestię zastosuję :P Pozdro

Poczytasz forum, to dowiesz się, że niektórzy wierzą w to co napisałem ;)

 

Życzę powodzenia w rozwiązaniu problemu i wielu przejechanych kilometrów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, grzes124 napisał:

Tak trochę żartem, ale widzę, że kolega jeszcze nie wie, że...

1. Paliwo min 100 oktanowe

2. Olej wymieniać co 5 tys km, i tylko 0w50

3. Jeździć wyłącznie na trybie s i s#

Poza tym to całkiem fajny samochód ;)

Spoko, bo kolega jeszcze wszystko przyjmie na serio..:D

1. Paliwo lej 98, raz w roku dodaj coś czyszczącego wtryski..

2. Olej wymiana co 8-10km , może być dobry 0w-40..

3. Faktycznie czasem warto trochę depnąć i nie uprawiać ekojazdy, ale dopiero jak olej rozgrzejesz do tych 85-90 st.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Dzik44 napisał:

Paliwo lej 98, raz w roku dodaj coś czyszczącego wtryski..

 

a co, był strojony pod 98?

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Dzik44 napisał:

Spoko, bo kolega jeszcze wszystko przyjmie na serio..:D

1. Paliwo lej 98, raz w roku dodaj coś czyszczącego wtryski..

2. Olej wymiana co 8-10km , może być dobry 0w-40..

3. Faktycznie czasem warto trochę depnąć i nie uprawiać ekojazdy, ale dopiero jak olej rozgrzejesz do tych 85-90 st.

Dzięki za sprostowanie ... ale nie łykam wszystkiego jak pelikan, staram sie weryfikować i z rozsądkiem podchodzić do tematu ;-) ..dlatego też tu jestem

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

"a co, był strojony pod 98?"

Nie, ale silnik mi na tym paliwie pracuje zdecydowanie bardziej "aksamitnie";) i nie miałem nigdy spalania stukowego..

Edited by Dzik44

Share this post


Link to post
Share on other sites

Warto tez nie jeździć w deszczu i zima. Trzymany pod kocem ma lepsza blachę. Podobno w Wawie są weekendowe kursy dla pilotów 747, wiec warto żebyś się zapisał, bo procedura startowa jest podobna :D 

  • Haha 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, lutek34 napisał:

 

a co, był strojony pod 98?

 to trzeba stroić pod 98? ..co sie zmienia lub powinno ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, lutek34 napisał:
1 minutę temu, MiecioXT napisał:

to trzeba stroić pod 98? ..co sie zmienia lub powinno ?

 

Nie trzeba.., tu na forum po prostu są tacy którzy są za 98 i tacy którzy są za 95 - jak to w życiu..:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, MiecioXT napisał:

 to trzeba stroić pod 98? ..co sie zmienia lub powinno ?

 

oczywiście że trzeba, fabrycznie masz silnik wystrojony pod 95 czy nawet 93, wlewanie 98 niczego nie wnosi do takiego silnika.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Warto tez nie jeździć w deszczu i zima. Trzymany pod kocem ma lepsza blachę. Podobno w Wawie są weekendowe kursy dla pilotów 747, wiec warto żebyś się zapisał, bo procedura startowa jest podobna :D 

Ja mojego jeszcze głaszczę i czule do niego mówię jak podłączam prostownik żeby mu dodać trochę prądu który mu niedobry ISR zabiera..:angry:

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...