Jump to content

MiecioXT

Nowy
  • Content Count

    17
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutralny

About MiecioXT

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Pruszków
  • Auto
    Forester XT, 2.0 T, 240KM, MY13

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Odkąd Forek jest w moich rękach to terenu nie widział, a jeśli chodzi o wymianę filtrów to były robione ok 11 tyś temu - mam FV od Subaru Koper.
  2. Dymienia brak, przebieg 85 tyś. Diagnostyki nic nie wykazały, logi dynamiczne w normie. W marcu wypada mi przegląd więc może w ASO coś mi więcej powiedzą no chyba że wymiana wszystkich filtrów rozwiąże sprawę bo i to może powodować spadek mocy.
  3. może zalana w tym czasie benzyna była kiepskiej jakości lub z czymś zmieszana i nie miała wystarczającej ilości oktanów. Grunt że problem ustapił.
  4. W kwesti rozwiania wątpliwości: (wyczytane na jakiś portalach moto) "Zatem przyczyny spalania stukowego w niemodyfikowanym i sprawnym silniku wynikają tylko i wyłącznie z dwóch rzeczy: - złej liczby oktanowej paliwa a dokładnie za niskiej co dla silnika gdzie dedykowany jest 95 nie powino wystapić jeśli nie zalejesz mniej oktanów - ze źle wyregulowanego zapłonu Podsumowując, oto najczęstsze przyczyny spalania stukowego: Uszkodzony czujnik spalania stukowego Źle wyregulowany kąt wyprzedzenia zapłonu Przestawiony wałek rozrządu w wyniku nieprawidłowej wymiany napędu rozrządu Za niska liczba oktanowa paliwa Zbyt wysoki stopnień sprężania Wysoka temperatura panująca w cylindrze (zły skład mieszanki lub przegrzanie silnika)" Benzynę „98” od „95” mocno odróżnia pakiet dodatków czyszczących. W tej o 98 oktanach jest ich więcej, dlatego lepiej troszczą się one np. o końcówki wtryskiwaczy, a to najdroższy element układu zapłonowego. Jeśli więc stosować LOB98, to dla tego efektu czyszczącego – ale wystarczy to zrobić raz na 10 tankowań."
  5. Wielkie dzięki za konkrety. Też obstawiam pkt 2, ale psychicznie wole być przygotowany na różne możliwości.
  6. ..zainspirowałeś mnie do poczytania na ten temat i faktycznie z technicznego punktu widzenia potwierdza się to co napisałeś.
  7. to trzeba stroić pod 98? ..co sie zmienia lub powinno ?
  8. Dzięki za sprostowanie ... ale nie łykam wszystkiego jak pelikan, staram sie weryfikować i z rozsądkiem podchodzić do tematu ;-) ..dlatego też tu jestem
  9. ..i to mi się podoba, tak powinno być
  10. Zgadza się, jestem nowym, lekko zafascynowanym i nieświadomym posiadaczem Forka dlatego za wszystko żałuję i sugestię zastosuję Pozdro PS. szkoda tylko, że niecałe 2 miesiące od zakupu już mam przygody :-\
  11. Spoko. ..a przepali co trzeba? Profilaktycznie od czasu do czasu?.. czy ten motor po prostu tak lubi i lać tylko to?
  12. - spadek mocy jest odczuwalny cały czas, brak wahań dynamiki - 3/4 baku - szarpnięcia nie było, nagle brak dynamicznej reakcji na gaz, turbo raczej pracuje normalnie, nie zauważyłem różnicy - kolejne uruchomienie to samo Z benzyną to spróbuje przy następnym tankowaniu, choć ciężko mi uwierzyć żeby to miało takie znaczenie ale nie zaszkodzi zalać czegoś mocniejszego ;-). Miałem podbny przypadek w Golfie z turbo i tam było lekkie przetarcie na rurze dolotowej przy opasce zaciskowej. Skoczę na kompa, być może zrobię logi dynamiczne i zobaczymy co dalej. Dzięki za sugestie
  13. Dzięki, to pewnie będzie najszybsze wyjście ;-)
  14. Choinki brak ani innych dziwnych objawów
  15. AD primo - sorki, już się przywitałem AD secundo - spodziewam się porad od osób bardziej doświadczonych a nie sarkastycznych komentarzy
×
×
  • Create New...