Jump to content

MiecioXT

Nowy
  • Content Count

    25
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutralny

About MiecioXT

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Pruszków
  • Auto
    Forester XT, MY13 , 2.0 T, 240KM

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Najbardziej optymalna jest barwa 6000K która jest zimną bielą bo 8000k i powyżej jest zbliżona do niebieskiej więc przy gorszej pogodzie i widoczność może być nie najlepsza a dodatkowo obiło mi się o uszy że barwa 8000K jest na polskich drogach niedozwolona(pewności nie mam) bo mi takich z homologacją nie udało się znaleźć
  2. Nie namawiam ... ale daję alternatywę o którą prosiłeś ;-) ...i to chyba lepszą niż Osram czy Philips przynajmniej względem poprawy widoczności. Mają homologację wydaną w UK. Osram w DE a gdzie Philips tego nie wiem.
  3. M-Tech mają 3200lm, niby nie wiele więcej ale z zimną barwą która jak sam napisałeś poprawia kontrast powinny nieco polepszyć widoczność, ale największą robotę wg mnie robią ledy zamiast długich HB3 bo standarodwe żarówki były żółte i wg mnie praktycznie nie poprawiały widoczności względem krótkich. Jak sam wiesz wielkiego wyboru nie ma, ale coś da się zrobić, nie wiele ale jednak ;-)
  4. Nie wiem czy Osram albo Philips posiada w swojej ofercie D4R o barwie 6000K bo nie znalazłem. Ze swojej strony mogę polecić M-Tech premium HID D4R 42V 35W 6000K które mam u siebie, jest jeszcze Mamooth, kom-max, jakieś budżetowe Super Vision - wszystkie dostępne na najpopularniejszym portalu aukcyjnym w Polsce.
  5. Wielkiego wyboru nie ma ale jest wystarczający aby co nieco poprawić (no chyba, że pytasz tylko w ASO co nie jest wykładnikiem dostępności czy wyboru) - u siebie wszystkie zarówki w tym żarniki wymieniłem , no oprócz kierunku ;-)
  6. Jeśli jest to HID w konstrukcji odbłyśnikowej to żarniki mijania D4R wymieniasz na mocniejsze białe światło niż w standardzie i efekt jest widoczny bo żarnik żarnikowi nie równy. Są żarniki za 30zł i za 200zł, te które mają pomarańczowe światło 4300k i te które mają zimną biel 6000k więc polecam wybrać min ze średniej półki cenowej w maxymalnej dozwolonej na naszych drogach barwie białej, a pozostałe spokojnie na ledy - piszę tu o długich które na bezdrożach sprawdzą się o wiele lepiej niż standard HB3 i ew do jazdy dziennej choć te w halogenach poprawiają jedynie naszą widoczność na drodze co z kolei jest równie ważne.
  7. Na PRIV podesłałem Ci zestaw żarówek D4R i LEdowych barwy białej 6000k o większej jasności niż standardowe, które powinny sporo poprawić na widoczności, a regulacja wysokości to już inna kwestia choć ze standardowymi żarówkami za wiele nie wnosi.
  8. Dzięki, ale coś mi się obiło o uszy, że to dotyczyło Forków od rocznika 16. Sprawdziłem na srt.subaru.pl i dla mojego VIN nie ma tej akcji.
  9. Odkąd Forek jest w moich rękach to terenu nie widział, a jeśli chodzi o wymianę filtrów to były robione ok 11 tyś temu - mam FV od Subaru Koper.
  10. Dymienia brak, przebieg 85 tyś. Diagnostyki nic nie wykazały, logi dynamiczne w normie. W marcu wypada mi przegląd więc może w ASO coś mi więcej powiedzą no chyba że wymiana wszystkich filtrów rozwiąże sprawę bo i to może powodować spadek mocy.
  11. może zalana w tym czasie benzyna była kiepskiej jakości lub z czymś zmieszana i nie miała wystarczającej ilości oktanów. Grunt że problem ustapił.
  12. W kwesti rozwiania wątpliwości: (wyczytane na jakiś portalach moto) "Zatem przyczyny spalania stukowego w niemodyfikowanym i sprawnym silniku wynikają tylko i wyłącznie z dwóch rzeczy: - złej liczby oktanowej paliwa a dokładnie za niskiej co dla silnika gdzie dedykowany jest 95 nie powino wystapić jeśli nie zalejesz mniej oktanów - ze źle wyregulowanego zapłonu Podsumowując, oto najczęstsze przyczyny spalania stukowego: Uszkodzony czujnik spalania stukowego Źle wyregulowany kąt wyprzedzenia zapłonu Przestawiony wałek rozrządu w wyniku nieprawidłowej wymiany napędu rozrządu Za niska liczba oktanowa paliwa Zbyt wysoki stopnień sprężania Wysoka temperatura panująca w cylindrze (zły skład mieszanki lub przegrzanie silnika)" Benzynę „98” od „95” mocno odróżnia pakiet dodatków czyszczących. W tej o 98 oktanach jest ich więcej, dlatego lepiej troszczą się one np. o końcówki wtryskiwaczy, a to najdroższy element układu zapłonowego. Jeśli więc stosować LOB98, to dla tego efektu czyszczącego – ale wystarczy to zrobić raz na 10 tankowań."
  13. Wielkie dzięki za konkrety. Też obstawiam pkt 2, ale psychicznie wole być przygotowany na różne możliwości.
  14. ..zainspirowałeś mnie do poczytania na ten temat i faktycznie z technicznego punktu widzenia potwierdza się to co napisałeś.
  15. to trzeba stroić pod 98? ..co sie zmienia lub powinno ?
×
×
  • Create New...