Skocz do zawartości

Opiłki metalu po wymianie oleju.


MARCIN.SLASK

Rekomendowane odpowiedzi

Legacy III, 2001, 2.5. 228kkm.

Dzisiaj wymieniałem olej w silniku. Po zlaniu do wiadra, a potem przelaniu do pojemnika 5l, na dnie wiadra sporo opiłków srebrnych o wielkości 0.5*0.5mm do 1*2mm. W samym filtrze paliwa czysto, no może 1 opiłek.

Czyżby panewki? Na zimnym silniku wyraźniej jest głośniejszy (bardziej stuka). Rok temu były zawory (luzy) regulowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć . Na dole masz opis mojej sytuacji (może coś trochę pomoże) . Koledzy z forum rozjaśnili mi łeb przydatnymi informacjami (zero bicia piany i konkretne odpowiedzi). Resztę przeczytasz  w poście... powodzenia.

Ps jak już ogarniesz temat , to napisz "co i jak". Będę dopingować...

 

 

Edytowane przez Qubu666-Baja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyściłam ostatnio przy okazji UPG miskę. Miałem takie cuda. Nie było ich dużo ale wyglądały jak resztki po odlewaniu bloku. Takie małe kawałki łusek aluminium. Które nie zostały doczyszczone po odlewaniu. Stwierdziłem że to nic groźnego, podobne resztki zostają faktycznie przy odelawniu bloku silnika (pracuje w odlewni aluminium).251a1ea2cabb4141933b56c73c90308e.jpgbd7e5965580f7e643f76631e10835995.jpg38cfe31a532315b1917fca0e12d619e6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No podobne kawałki były. Może nie takie matowe, tylko bardziej srebrzyste.

Jak silnik nie padnie, to pod koniec marca zrobię powtórkę z olejem i zobaczymy czy się coś pojawi. Pewnie najlepiej byłoby zdjąć miskę olejową i obejrzeć ( o ile da się coś wtedy lepiej zobaczyć).

Ciekawi mnie fakt, dlaczego filtr był bez opiłków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smok oleju, podczas zasysania oleju zasysa go przez metalową siatkę, właśnie po to żeby duże zanieczyszczenia zostały w misie i nie zatkały kanałów olejowych, filtr ma za zadanie wyłapać mniejsze zanieczyszczenia które przeszły przez siatkę.

Taptane Tapatalkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, koziolek napisał:

Smok oleju, podczas zasysania oleju zasysa go przez metalową siatkę, właśnie po to żeby duże zanieczyszczenia zostały w misie i nie zatkały kanałów olejowych, filtr ma za zadanie wyłapać mniejsze zanieczyszczenia które przeszły przez siatkę.

Taptane Tapatalkiem
 

Dzięki za wyjaśnienie :) Znowu coś wiem więcej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No podobne kawałki były. Może nie takie matowe, tylko bardziej srebrzyste.
Jak silnik nie padnie, to pod koniec marca zrobię powtórkę z olejem i zobaczymy czy się coś pojawi. Pewnie najlepiej byłoby zdjąć miskę olejową i obejrzeć ( o ile da się coś wtedy lepiej zobaczyć).
Ciekawi mnie fakt, dlaczego filtr był bez opiłków.
Filtr też rozciąłem, bo myślałem że tam coś znajdę. Ale nic w nim nie było. Te kawałki to taki może 2mm x 5mm cienkie na 0.2-0.3mm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.01.2020 o 22:06, miki_mi2 napisał:

Rozetnij sobie stary filtr oleju. Jak będą zlociny to panewki już są zużyte i należy zrobić naprawę. 

W dniu wymiany poprzecinałem i czysto (chociaż jeden opiłek niewielki był (ale możliwe, że z obudowy filtra jak przecinałem, ale starałem się zaślepić, by do środka nic nie wleciało)).

 

W dniu 26.01.2020 o 13:27, DETT napisał:

Można pokusić się o zmianę korka spustowego na taki z magnesem neodymowym. Aluminiowych nadlewek nie ściągnie, ale jeśli będą jakieś opiłki stalowe to po kilku godzinach pracy silnika taki korek będzie wyglądał jak jeżozwierz.

Zapomniałem sprawdzić czy opiłki magnes przyciąga :/

 

Edytowane przez MARCIN.SLASK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, MARCIN.SLASK napisał:

W dniu wymiany poprzecinałem i czysto (chociaż jeden opiłek niewielki był (ale możliwe, że z obudowy filtra jak przecinałem, ale starałem się zaślepić, by do środka nic nie wleciało)).

 

Zapomniałem sprawdzić czy opiłki magnes przyciąga :/

 

Jeśli były opilki to sprawa jest jasna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tak nagle u mnie. I nie wiem dlaczego, bo olej zmieniam w porę na dobry, nie daję gazu w podłogę (może z 2-3 razy zdarzyło się, że musiałem wyprzedzić, i obroty poszły na 5000-5500rpm, ale to na dobrze rozgrzanym silniku). Na zimnym po odpaleniu z 2 minuty zawsze czekam, potem przez 3-5km spokojnie jadę by się zagrzał do właściwej temperatury. W ostatnim miesiącu raz był na warsztacie i raz na myciu i pastowaniu. Może ktoś chciał poszaleć, ale nie mam żadnych dowodów.

Pozbywam się samochodu. Przemyślałem i nie opłaca mi się już inwestować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...