Jakub.P Posted November 6, 2019 Share Posted November 6, 2019 Witam, Po weekendowej podróży niestety doszło kolejne zmartwienie z Subaru ... Auto zaczęło szarpać przy niskich obrotach, na początku objawiło się to przy starcie z miejsca naciskając pedał gazu odczułem wrażenie jakby się zapadł nie było reakcji "tej co zawsze" tylko bardzo powolne wkręcanie się na obroty a od tego momentu auto poszarpuje przy 2200-3000 obrotów w szczególności przy prędkości od 40 do 90 km/h. Co może być przyczyną ? Przebieg jest znikomy bo wynosi 32 tyś. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dottoree Posted November 6, 2019 Share Posted November 6, 2019 Paliwo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jakub.P Posted November 7, 2019 Author Share Posted November 7, 2019 To była moja pierwsza myśl, jak się to stało bylem na paliwie Orlenowskim a później dolałem 35 l z Cyrcle K i jest to samo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Urbi Posted November 9, 2019 Share Posted November 9, 2019 A CVT przypadkiem nie pracuje głośniej? Jakieś inne dźwięki? Bez obciążenia na N silnik pracuje równo? Olej i płyn w chłodnicy w normie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jakub.P Posted November 18, 2019 Author Share Posted November 18, 2019 Urbi nie zauważyłem, że skrzynia zachowuje się głośniej, na N obroty nie falują. Jest to dosyć dziwna usterka. Wczoraj znów zrobiłem dłuższą trasę, samochód przy 2000 tyś obrotu reaguje na gaz bardzo ociężale( wciśnięcie przepustnicy na poziomie 30-40 %), szarpie dopiero jak się wkręci wyżej jest ok. Może jest ktoś z okolic Rzeszowa i poleci dobry serwis ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kukson Posted November 18, 2019 Share Posted November 18, 2019 Na tym forum polecą ASO albo zrobić sobie wycieczkę do Nowego Sącza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sewa Posted November 30, 2019 Share Posted November 30, 2019 W dniu 6.11.2019 o 14:35, Jakub.P napisał: Witam, Po weekendowej podróży niestety doszło kolejne zmartwienie z Subaru ... Auto zaczęło szarpać przy niskich obrotach, na początku objawiło się to przy starcie z miejsca naciskając pedał gazu odczułem wrażenie jakby się zapadł nie było reakcji "tej co zawsze" tylko bardzo powolne wkręcanie się na obroty a od tego momentu auto poszarpuje przy 2200-3000 obrotów w szczególności przy prędkości od 40 do 90 km/h. Co może być przyczyną ? Przebieg jest znikomy bo wynosi 32 tyś. Pozdrawiam Brzmi jak początek problemów z CVT: http://www.subarucomplaints.com/cvt/ (w USA Subaru przedłużyło gwarancję na CVT) Link to comment Share on other sites More sharing options...
konrad85 Posted October 20, 2020 Share Posted October 20, 2020 (edited) witam Mam identyczny problem ze swoim Subaru Levorg 2018. Moje auto jest jeszcze na gwarancji, jednak mieszkam na Islandii a tutaj serwisy jak i mechanicy nie nalezą do najlepszych(najmądrzejszych) Ktoś moze wytłumaczyć jak i na czym ma polegać naprawa tej usterki? Żebym mogl to wytłumaczyć w serwisie. Dodam jeszcze ze tydzień temu samochód byl w serwisie na wymianie olejów i filtrów, powiedzieli ze wszystko jest ok. A 5 dni potem skrzynia szarpie. Edited October 20, 2020 by konrad85 Link to comment Share on other sites More sharing options...
raju Posted November 15, 2020 Share Posted November 15, 2020 W dniu 20.10.2020 o 10:04, konrad85 napisał: witam Mam identyczny problem ze swoim Subaru Levorg 2018. Moje auto jest jeszcze na gwarancji, jednak mieszkam na Islandii a tutaj serwisy jak i mechanicy nie nalezą do najlepszych(najmądrzejszych) Ktoś moze wytłumaczyć jak i na czym ma polegać naprawa tej usterki? Żebym mogl to wytłumaczyć w serwisie. Dodam jeszcze ze tydzień temu samochód byl w serwisie na wymianie olejów i filtrów, powiedzieli ze wszystko jest ok. A 5 dni potem skrzynia szarpie. Skoro masz samochód na gwarancji postaraj się o wymianę przepływomierza i sprawdź czy to pomoże. To samo dotyczy kolegi zakładającego wątek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
raju Posted November 15, 2020 Share Posted November 15, 2020 W dniu 30.11.2019 o 17:27, sewa napisał: Brzmi jak początek problemów z CVT: http://www.subarucomplaints.com/cvt/ (w USA Subaru przedłużyło gwarancję na CVT) Nie spotkałem się w naszym kraju z jakimkolwiek problemem w skrzyni CVT w Subaru Levorg. Jednego jestem pewien - Subaru nie lubią Orlena (ale ja zwykle pecha miałem). W obu przypadkach sugeruję wymianę przepływomierza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
konrad85 Posted December 10, 2020 Share Posted December 10, 2020 W dniu 15.11.2020 o 21:25, raju napisał: Skoro masz samochód na gwarancji postaraj się o wymianę przepływomierza i sprawdź czy to pomoże. To samo dotyczy kolegi zakładającego wątek. A popsuty przepływomierz może mieć wpływ na że auto gaśnie? Nie chodzi mi o system start/stop, po prostu czasami gaśnie na zimnym silniku po dojechaniu np. do skrzyżowania. Bylem też z autem w serwisie i zostało wgrane nowe oprogramowanie skrzyni biegów, ale skrzynia jak szarpała tak szarpie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FilipBB Posted December 10, 2020 Share Posted December 10, 2020 W dniu 15.11.2020 o 22:27, raju napisał: Nie spotkałem się w naszym kraju z jakimkolwiek problemem w skrzyni CVT w Subaru Levorg. Jednego jestem pewien - Subaru nie lubią Orlena (ale ja zwykle pecha miałem). W obu przypadkach sugeruję wymianę przepływomierza. Możesz rozwinąć proszę z Orlenem? Sprytnie napisane, CVT w Levorgu nie mają problemów, a w innych już tak? Link to comment Share on other sites More sharing options...
raju Posted December 12, 2020 Share Posted December 12, 2020 W dniu 10.12.2020 o 12:01, FilipBB napisał: Możesz rozwinąć proszę z Orlenem? Tu nie m co rozwijać. Jak wyskakiwał mi błąd "check engine" czytaj błąd spalania stukowego, zawsze problem występował po orlenowskim paliwie. Takie doświadczenia mam ja oraz co poniektórzy użytkownicy Subaru. W dniu 10.12.2020 o 12:01, FilipBB napisał: Sprytnie napisane, CVT w Levorgu nie mają problemów, a w innych już tak? Tu nie za bardzo wiem jak się do tego odnieść. Tu nie było żadnego sprytu. Nie słyszałem o usterkach CVT w Levorgu. Pozdrowienia 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
raju Posted December 12, 2020 Share Posted December 12, 2020 W dniu 10.12.2020 o 11:07, konrad85 napisał: A popsuty przepływomierz może mieć wpływ na że auto gaśnie? Popsuty przepływomierz może mieć wpływ na niestabilność obrotów na biegu jałowym, stąd samochód np. gaśnie po zatrzymaniu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
raju Posted December 12, 2020 Share Posted December 12, 2020 W dniu 10.12.2020 o 11:07, konrad85 napisał: ale skrzynia jak szarpała tak szarpie. A nie jest tak, że to tylko subiektywne odczucie? Jeżeli jest błąd mieszanki to przy zwiększaniu obrotów silnika siłą rzeczy wystąpi efekt poszarpywania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NonPhixion Posted December 12, 2020 Share Posted December 12, 2020 8 minut temu, raju napisał: Tu nie m co rozwijać. Jak wyskakiwał mi błąd "check engine" czytaj błąd spalania stukowego, zawsze problem występował po orlenowskim paliwie. Takie doświadczenia mam ja oraz co poniektórzy użytkownicy Subaru. Nie chce spamować, ale brat ma Focusa MK3 1.0 125KM Ecoboost i po orlenie ten sam check engine. Jak tankuje na BP to problemu nie ma... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
FilipBB Posted December 12, 2020 Share Posted December 12, 2020 2 godziny temu, raju napisał: Tu nie m co rozwijać. Jak wyskakiwał mi błąd "check engine" czytaj błąd spalania stukowego, zawsze problem występował po orlenowskim paliwie. Takie doświadczenia mam ja oraz co poniektórzy użytkownicy Subaru. Tu nie za bardzo wiem jak się do tego odnieść. Tu nie było żadnego sprytu. Nie słyszałem o usterkach CVT w Levorgu. Pozdrowienia Okej, to w takim razie muszę zacząć mieszać Orlen z BP. O Skrzynie chodziło mi o to, czy w takim razie CVT w innych modelach już miewały problemy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bernard Posted December 12, 2020 Share Posted December 12, 2020 czy w takim razie CVT w innych modelach już miewały problemy? Jak znasz ten wątek: to lepiej tam kontynuować, jak nie znasz to polecam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Urbi Posted December 12, 2020 Share Posted December 12, 2020 5 godzin temu, raju napisał: Jak wyskakiwał mi błąd "check engine" czytaj błąd spalania stukowego, zawsze problem występował po orlenowskim paliwie. Takie doświadczenia mam ja oraz co poniektórzy użytkownicy Subaru. Mój Levorg „pije” wyłącznie paliwo z Orlenu i żadne błędy nie wyskakują. Zawsze 98... tak z przyzwyczajenia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Urbi Posted December 12, 2020 Share Posted December 12, 2020 W dniu 15.11.2020 o 22:27, raju napisał: Nie spotkałem się w naszym kraju z jakimkolwiek problemem w skrzyni CVT w Subaru Levorg. Dobre Bardzo bym chciał żeby to wynikało z zalet skrzyni, a nie ze statystyki. Wielokrotnie mniejsza sprzedaż Levorga w porównaniu z innymi modelami + zerowy import z USA trochę pomaga w utrzymaniu dobrego humoru Tak na marginesie to po 40tyś jestem nadal zachwycony tym autem. Żeby nie było ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
raju Posted December 13, 2020 Share Posted December 13, 2020 22 godziny temu, NonPhixion napisał: Nie chce spamować, ale brat ma Focusa MK3 1.0 125KM Ecoboost i po orlenie ten sam check engine. Jak tankuje na BP to problemu nie ma... To nie spam, to bardzo cenna uwaga. Takich osób mających podobne doświadczenia jest naprawdę dużo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
raju Posted December 13, 2020 Share Posted December 13, 2020 17 godzin temu, Urbi napisał: Bardzo bym chciał żeby to wynikało z zalet skrzyni, a nie ze statystyki. Ale to nie są pobożne życzenia. Proszę zadbać o wymianę oleju co 4 lata lub 60 tysięcy kilometrów i cieszyć się bezawaryjnością tego modelu. Levorg jest bardzo udaną konstrukcją. A co do samej skrzyni CVT, patrząc na pozostałe modele oferowane na naszym rynku wyposażone w to rozwiązanie, skrzynia Lineartronic jest naprawdę bardzo dobrą konstrukcją. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
FilipBB Posted December 13, 2020 Share Posted December 13, 2020 1 godzinę temu, raju napisał: Ale to nie są pobożne życzenia. Proszę zadbać o wymianę oleju co 4 lata lub 60 tysięcy kilometrów i cieszyć się bezawaryjnością tego modelu. Levorg jest bardzo udaną konstrukcją. A co do samej skrzyni CVT, patrząc na pozostałe modele oferowane na naszym rynku wyposażone w to rozwiązanie, skrzynia Lineartronic jest naprawdę bardzo dobrą konstrukcją. Levorg super oprócz spalania w 1.6 DIT, które jest bliskie spalaniu 2.0 DIT. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xemir Posted December 15, 2020 Share Posted December 15, 2020 (edited) W dniu 13.12.2020 o 12:23, FilipBB napisał: Levorg super oprócz spalania w 1.6 DIT, które jest bliskie spalaniu 2.0 DIT. Ten silnik potrafi spalić nawet w ruchu miejskim rozsądne ilości paliwa, ale w PL to prawie niemożliwe. Przykład: widzę czerwone światło, to dojeżdżam hamując silnikiem. Jak jest jeden pas to ok, jak są dwa lub więcej to Ci z lewego prują jakby mieli zielone, po czym ostre hamowanie (bo już na lewym stoi 5 samochodów, a na prawym 1) no i myk na prawy, więc muszę zacząć ostro hamować. Inna sprawa, to czasem potrzeba anielskiej cierpliwości, żeby jakiegoś "marud" nie wyprzedzić. Jeżdżę co wtorek ok 21 tą samą trasę w KRK prawie przez całe miasto (ok 16 km). Niemal zawsze jest ten sam ruch - gdy mi się spieszy i trafiam często na czerwone, to spalanie średnie komp pokazuje między 11 a 12. Gdy jadę spokojnie i mam często zielone, to spalanie średnie wychodzi 8-9. Dla mnie w tym samochodzie brakuje: lepszego wyciszenia, odrobinę niższego spalania i 20-30 KM A wracając do wątku - mi od czasu do czasu też delikatnie lekko szarpnie. Zdarza się jednak to na tyle rzadko (kilkukrotnie), że postanowiłem to tylko obserwować i nie zgłaszać. Przy 3-letnim przeglądzie nie ustaliliśmy w ASO, że można jeszcze poczekać z wymianą oleju w skrzyni, ale w przyszłym roku to już zrobię (choć raczej jest pewne, że nie dobiję do 60 tyś). Edited December 15, 2020 by xemir Link to comment Share on other sites More sharing options...
house_1 Posted December 26, 2020 Share Posted December 26, 2020 W dniu 12.12.2020 o 11:41, raju napisał: Jak wyskakiwał mi błąd "check engine" czytaj błąd spalania stukowego, zawsze problem występował po orlenowskim paliwie. Takie doświadczenia mam ja oraz co poniektórzy użytkownicy Subaru. W dniu 12.12.2020 o 11:50, NonPhixion napisał: Nie chce spamować, ale brat ma Focusa MK3 1.0 125KM Ecoboost i po orlenie ten sam check engine. Jak tankuje na BP to problemu nie ma... W dniu 12.12.2020 o 17:06, Urbi napisał: Mój Levorg „pije” wyłącznie paliwo z Orlenu i żadne błędy nie wyskakują. Zawsze 98... tak z przyzwyczajenia https://motoryzacja.interia.pl/news-orlen-bp-shell-czy-statoil-nie-ma-znaczenia,nId,1387470 Takie tam.... rozważania. A słyszeliście o LSPI? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now