Jump to content

Subaru Levorg 16Y SZARPIE ;/


Jakub.P
 Share

Recommended Posts

Witam,

Po weekendowej podróży niestety doszło kolejne zmartwienie z Subaru ...

Auto zaczęło szarpać przy niskich obrotach, na początku objawiło się to przy starcie z miejsca naciskając pedał gazu odczułem wrażenie jakby się zapadł nie było reakcji "tej co zawsze" tylko bardzo powolne wkręcanie się na obroty a od tego momentu auto poszarpuje przy 2200-3000 obrotów w szczególności przy prędkości od 40 do 90 km/h. Co może być przyczyną ? Przebieg jest znikomy bo wynosi 32 tyś.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Urbi nie zauważyłem, że  skrzynia zachowuje się głośniej, na N obroty nie falują. Jest to dosyć dziwna usterka. Wczoraj znów zrobiłem dłuższą trasę, samochód przy 2000 tyś obrotu reaguje na gaz  bardzo ociężale( wciśnięcie przepustnicy na poziomie 30-40 %), szarpie  dopiero jak się wkręci wyżej jest ok.  Może jest ktoś z okolic Rzeszowa i poleci dobry serwis  ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
W dniu 6.11.2019 o 14:35, Jakub.P napisał:

Witam,

Po weekendowej podróży niestety doszło kolejne zmartwienie z Subaru ...

Auto zaczęło szarpać przy niskich obrotach, na początku objawiło się to przy starcie z miejsca naciskając pedał gazu odczułem wrażenie jakby się zapadł nie było reakcji "tej co zawsze" tylko bardzo powolne wkręcanie się na obroty a od tego momentu auto poszarpuje przy 2200-3000 obrotów w szczególności przy prędkości od 40 do 90 km/h. Co może być przyczyną ? Przebieg jest znikomy bo wynosi 32 tyś.

Pozdrawiam

 

Brzmi jak początek problemów z CVT: http://www.subarucomplaints.com/cvt/ (w USA Subaru przedłużyło gwarancję na CVT) 

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

witam 

Mam identyczny problem ze swoim Subaru Levorg 2018. Moje auto jest jeszcze na gwarancji, jednak mieszkam na Islandii a tutaj serwisy jak i mechanicy nie nalezą do najlepszych(najmądrzejszych:)) Ktoś moze wytłumaczyć jak i na czym ma polegać naprawa tej usterki? Żebym mogl to wytłumaczyć w serwisie. 

Dodam jeszcze ze tydzień temu samochód byl w serwisie na wymianie olejów i filtrów, powiedzieli ze wszystko jest ok. A 5 dni potem skrzynia szarpie.

Edited by konrad85
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
W dniu 20.10.2020 o 10:04, konrad85 napisał:

witam 

Mam identyczny problem ze swoim Subaru Levorg 2018. Moje auto jest jeszcze na gwarancji, jednak mieszkam na Islandii a tutaj serwisy jak i mechanicy nie nalezą do najlepszych(najmądrzejszych:)) Ktoś moze wytłumaczyć jak i na czym ma polegać naprawa tej usterki? Żebym mogl to wytłumaczyć w serwisie. 

Dodam jeszcze ze tydzień temu samochód byl w serwisie na wymianie olejów i filtrów, powiedzieli ze wszystko jest ok. A 5 dni potem skrzynia szarpie.

Skoro masz samochód na gwarancji postaraj się o wymianę przepływomierza i sprawdź czy to pomoże. To samo dotyczy kolegi zakładającego wątek. 

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 30.11.2019 o 17:27, sewa napisał:

 

Brzmi jak początek problemów z CVT: http://www.subarucomplaints.com/cvt/ (w USA Subaru przedłużyło gwarancję na CVT) 

Nie spotkałem się w naszym kraju z jakimkolwiek problemem w skrzyni CVT w Subaru Levorg. Jednego jestem pewien - Subaru nie lubią Orlena (ale ja zwykle pecha miałem). W obu przypadkach sugeruję wymianę przepływomierza.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
W dniu 15.11.2020 o 21:25, raju napisał:

Skoro masz samochód na gwarancji postaraj się o wymianę przepływomierza i sprawdź czy to pomoże. To samo dotyczy kolegi zakładającego wątek. 

 

A popsuty przepływomierz może mieć wpływ na że auto gaśnie? Nie chodzi mi o system start/stop, po prostu czasami gaśnie na zimnym silniku po dojechaniu np. do skrzyżowania. 
Bylem też z autem w serwisie i zostało wgrane nowe oprogramowanie skrzyni biegów, ale skrzynia jak szarpała tak szarpie. 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 15.11.2020 o 22:27, raju napisał:

Nie spotkałem się w naszym kraju z jakimkolwiek problemem w skrzyni CVT w Subaru Levorg. Jednego jestem pewien - Subaru nie lubią Orlena (ale ja zwykle pecha miałem). W obu przypadkach sugeruję wymianę przepływomierza.

 

Możesz rozwinąć proszę z Orlenem? Sprytnie napisane, CVT w Levorgu nie mają problemów, a w innych już tak?

Link to comment
Share on other sites

W dniu 10.12.2020 o 12:01, FilipBB napisał:

Możesz rozwinąć proszę z Orlenem?

Tu nie m co rozwijać. Jak wyskakiwał mi błąd "check engine" czytaj błąd spalania stukowego, zawsze problem występował po orlenowskim paliwie. Takie doświadczenia mam ja oraz co poniektórzy użytkownicy Subaru. 

 

W dniu 10.12.2020 o 12:01, FilipBB napisał:

Sprytnie napisane, CVT w Levorgu nie mają problemów, a w innych już tak?

Tu nie za bardzo wiem jak się do tego odnieść. Tu nie było żadnego sprytu. Nie słyszałem o usterkach CVT w Levorgu. 

Pozdrowienia

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 10.12.2020 o 11:07, konrad85 napisał:

A popsuty przepływomierz może mieć wpływ na że auto gaśnie?

Popsuty przepływomierz może mieć wpływ na niestabilność obrotów na biegu jałowym, stąd samochód np. gaśnie po zatrzymaniu.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 10.12.2020 o 11:07, konrad85 napisał:

ale skrzynia jak szarpała tak szarpie. 

A nie jest tak, że to tylko subiektywne odczucie? Jeżeli jest błąd mieszanki to przy zwiększaniu obrotów silnika siłą rzeczy wystąpi efekt poszarpywania.

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, raju napisał:

Tu nie m co rozwijać. Jak wyskakiwał mi błąd "check engine" czytaj błąd spalania stukowego, zawsze problem występował po orlenowskim paliwie. Takie doświadczenia mam ja oraz co poniektórzy użytkownicy Subaru. 

Nie chce spamować, ale brat ma Focusa MK3 1.0 125KM Ecoboost i po orlenie ten sam check engine. Jak tankuje na BP to problemu nie ma...

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, raju napisał:

Tu nie m co rozwijać. Jak wyskakiwał mi błąd "check engine" czytaj błąd spalania stukowego, zawsze problem występował po orlenowskim paliwie. Takie doświadczenia mam ja oraz co poniektórzy użytkownicy Subaru. 

 

Tu nie za bardzo wiem jak się do tego odnieść. Tu nie było żadnego sprytu. Nie słyszałem o usterkach CVT w Levorgu. 

Pozdrowienia

Okej, to w takim razie muszę zacząć mieszać Orlen z BP. O Skrzynie chodziło mi o to, czy w takim razie CVT w innych modelach już miewały problemy?

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, raju napisał:

Jak wyskakiwał mi błąd "check engine" czytaj błąd spalania stukowego, zawsze problem występował po orlenowskim paliwie. Takie doświadczenia mam ja oraz co poniektórzy użytkownicy Subaru. 


Mój Levorg „pije” wyłącznie paliwo z Orlenu i żadne błędy nie wyskakują. Zawsze 98... tak z przyzwyczajenia :)

Link to comment
Share on other sites

W dniu 15.11.2020 o 22:27, raju napisał:

Nie spotkałem się w naszym kraju z jakimkolwiek problemem w skrzyni CVT w Subaru Levorg.


Dobre :)

Bardzo bym chciał żeby to wynikało z zalet skrzyni, a nie ze statystyki.

Wielokrotnie mniejsza sprzedaż Levorga w porównaniu z innymi modelami + zerowy import z USA trochę pomaga w utrzymaniu dobrego humoru :)

Tak na marginesie to po 40tyś jestem nadal zachwycony tym autem. Żeby nie było ... :) 

Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, NonPhixion napisał:

Nie chce spamować, ale brat ma Focusa MK3 1.0 125KM Ecoboost i po orlenie ten sam check engine. Jak tankuje na BP to problemu nie ma...

To nie spam, to bardzo cenna uwaga. Takich osób mających podobne doświadczenia jest naprawdę dużo. 

Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, Urbi napisał:

Bardzo bym chciał żeby to wynikało z zalet skrzyni, a nie ze statystyki.

Ale to nie są pobożne życzenia. Proszę zadbać o wymianę oleju co 4 lata lub 60 tysięcy kilometrów i cieszyć się bezawaryjnością tego modelu. Levorg jest bardzo udaną konstrukcją. A co do samej skrzyni CVT, patrząc na pozostałe modele oferowane na naszym rynku wyposażone w to rozwiązanie, skrzynia Lineartronic jest naprawdę bardzo dobrą konstrukcją. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, raju napisał:

Ale to nie są pobożne życzenia. Proszę zadbać o wymianę oleju co 4 lata lub 60 tysięcy kilometrów i cieszyć się bezawaryjnością tego modelu. Levorg jest bardzo udaną konstrukcją. A co do samej skrzyni CVT, patrząc na pozostałe modele oferowane na naszym rynku wyposażone w to rozwiązanie, skrzynia Lineartronic jest naprawdę bardzo dobrą konstrukcją. 

Levorg super oprócz spalania w 1.6 DIT, które jest bliskie spalaniu 2.0 DIT.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 13.12.2020 o 12:23, FilipBB napisał:

Levorg super oprócz spalania w 1.6 DIT, które jest bliskie spalaniu 2.0 DIT.

 

Ten silnik potrafi spalić nawet w ruchu miejskim rozsądne ilości paliwa, ale w PL to prawie niemożliwe.
Przykład: widzę czerwone światło, to dojeżdżam hamując silnikiem. Jak jest jeden pas to ok, jak są dwa lub więcej to Ci z lewego prują jakby mieli zielone, po czym ostre hamowanie (bo już na lewym stoi 5 samochodów, a na prawym 1) no i myk na prawy, więc muszę zacząć ostro hamować.

Inna sprawa, to czasem potrzeba anielskiej cierpliwości, żeby jakiegoś "marud" nie wyprzedzić.

Jeżdżę co wtorek ok 21 tą samą trasę w KRK prawie przez całe miasto (ok 16 km). Niemal zawsze jest ten sam ruch - gdy mi się spieszy i trafiam często na czerwone, to spalanie średnie komp pokazuje między 11 a 12. Gdy jadę spokojnie i mam często zielone, to spalanie średnie wychodzi 8-9.

Dla mnie w tym samochodzie brakuje: lepszego wyciszenia, odrobinę niższego spalania i 20-30 KM

 

A wracając do wątku - mi od czasu do czasu też delikatnie lekko szarpnie.

Zdarza się jednak to na tyle rzadko (kilkukrotnie), że postanowiłem to tylko obserwować i nie zgłaszać.

Przy 3-letnim przeglądzie nie ustaliliśmy w ASO, że można jeszcze poczekać z wymianą oleju w skrzyni, ale w przyszłym roku to już zrobię (choć raczej jest pewne, że nie dobiję do 60 tyś).

Edited by xemir
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
W dniu 12.12.2020 o 11:41, raju napisał:

Jak wyskakiwał mi błąd "check engine" czytaj błąd spalania stukowego, zawsze problem występował po orlenowskim paliwie. Takie doświadczenia mam ja oraz co poniektórzy użytkownicy Subaru. 

 

W dniu 12.12.2020 o 11:50, NonPhixion napisał:

Nie chce spamować, ale brat ma Focusa MK3 1.0 125KM Ecoboost i po orlenie ten sam check engine. Jak tankuje na BP to problemu nie ma...

 

W dniu 12.12.2020 o 17:06, Urbi napisał:

Mój Levorg „pije” wyłącznie paliwo z Orlenu i żadne błędy nie wyskakują. Zawsze 98... tak z przyzwyczajenia :)

 

https://motoryzacja.interia.pl/news-orlen-bp-shell-czy-statoil-nie-ma-znaczenia,nId,1387470

 

Takie tam.... rozważania.

 

A słyszeliście o LSPI?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...