MDsuperstar Posted October 24, 2019 Share Posted October 24, 2019 Cześć, Piszę bo szukam jakiejś sugestii co do amortyzatorów przednich do STI 2008+. Moje bardzo powoli się kończą (pojawił się lekki luz na sztycy), nowe seryjne to koszt około 2200-2400/sztuka, a zamienników jakoś brak. Serwis zaproponował mi 3 rozwiązania: 1. wymiana przednich na seryjne (koszt około 4500-5000); 2. kompletne zawieszenie Peddersa (komplet za 4000-4400); 3. bardzo bardzo ewentualnie kompletne zawieszenie Öhlins (10-12). Skłaniam się ku opcji nr 2 - nowe zawieszenie z regulacją (wersja drogowa) w cenie 2 przednich seryjnych amorków. Komfort podróżowania na seryjnym zawieszeniu bardzo mi odpowiada, na tor jeżdżę max 2 razy w roku i to w zasadzie bardziej towarzysko. Nie zależy mi na utwardzeniu ani obniżeniu samochodu Bilstein - już niedostępne; Sachs- nie ma; KYB - nie ma; Cusco - są, ale deklarują znacznie większą twardość; mało recenzji w necie i raczej niepochlebne (?) Pedders - amorki samodzielnie niedostępne; Monroe - brak; Dajcie znać jeśli ktoś przerabiał już ten temat albo ma sugestie co do producenta, który może mieć w ofercie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted October 24, 2019 Share Posted October 24, 2019 Co mam Ci powiedzieć , niestety kup OEM , reszta jest fatalna . Może zrobię lepszą cenę , ale vin na PW . 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaciekK Posted October 25, 2019 Share Posted October 25, 2019 Peddersa bym odpuścił. Öhlins nawet na najbardziej miękkim ustawieniu może być za twardy do jazdy na codzień... pozostaje OEM... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacekw Posted October 30, 2019 Share Posted October 30, 2019 Z serii: nie znam się, to się wypowiem Tzn., nie miałem okazji jeździć na seryjnym zawiasie w STI więc nie mam porównania, ale w moim forku siedzi zawias Intraxa, i jest dość miękki, przy odpowiednim ustawieniu, a jednocześnie wydaje się bardzo "zwarty" i fajnie wybiera. Kiedyś nawet @PKocial pochwalił A mam 14/40, w miękką stronę, więc jest jeszcze pole do manewru. Jeździ mi się super i w mieście i na trasie. A powyżej 20 klików robi się, hm, sztywno... Na tor jak znalazł, tak sądzę. Nie mam niestety pojęcia, ile może w tej chwili kosztować; podejrzewam, że porównywalnie z Ohlinsem. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MDsuperstar Posted October 30, 2019 Author Share Posted October 30, 2019 7 godzin temu, jacekw napisał: nie znam się, to się wypowiem Każdy głos się liczy, zawsze to jakaś inspiracja. W dniu 25.10.2019 o 14:36, MaciekK napisał: Peddersa bym odpuścił. @MaciekK dlaczego? Widzę, że opinii w internecie za wiele nie ma, ale znam Peddersa ze strony off-roadowej. Jakościowo są bardzo ok. W dniu 24.10.2019 o 21:46, carfit napisał: niestety kup OEM Dzięki, odezwę się . Na razie jest jeszcze ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ptasi0r Posted October 31, 2019 Share Posted October 31, 2019 A jeździł ktoś właśnie na Ohlins Road&Track? Ciekaw jestem opinii. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcinwrxsti Posted November 6, 2019 Share Posted November 6, 2019 W dniu 31.10.2019 o 16:24, Ptasi0r napisał: A jeździł ktoś właśnie na Ohlins Road&Track? Ciekaw jestem opinii. Ja porównywałem ale w evo 10. W sti będzie podobnie W miarę świeżą serię do ohlinsa R&T. Zysk ok 0,5-0,7 s Na kilometr na płaskim torze. Na próbach typu sluzewiec będzie jeszcze lepiej. Moim zdaniem , na codzień się nadaje. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommi1 Posted November 17, 2019 Share Posted November 17, 2019 W dniu 24.10.2019 o 20:46, carfit napisał: Co mam Ci powiedzieć , niestety kup OEM , reszta jest fatalna . Może zrobię lepszą cenę , ale vin na PW . Słuchaj się Gościa, wie co rzecze. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaceq Posted November 22, 2019 Share Posted November 22, 2019 Ja także uważam że fabryczny zawias w STI 08-14 jest znakomitym kompromisem między twardością i zwinnością, a komfortem. Wybiera wszystko perfekcyjnie. Nie dziwię się że trudno je czymkolwiek zastąpić do użytku na co dzień... Osobiście mam tego farta że poprzedni właściciel niedługo przed sprzedażą wymienił na nowe OEM oba przody, więc kłopot z ich zakupem mam nadzieję mnie długo nie dotknie @Tommi1 założyłeś do siebie różowe springi STI już? Znając te produkty z poprzednich generacji to może być tylko jeszcze lepiej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommi1 Posted November 22, 2019 Share Posted November 22, 2019 (edited) Godzinę temu, Gaceq napisał: @Tommi1 założyłeś do siebie różowe springi STI już? Znając te produkty z poprzednich generacji to może być tylko jeszcze lepiej. Niestety jeszcze nie, przy dobrych wiatrach na przelomie grudnia będą założone . Edited November 22, 2019 by Tommi1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MDsuperstar Posted November 25, 2019 Author Share Posted November 25, 2019 W dniu 22.11.2019 o 11:24, Gaceq napisał: na nowe OEM oba przody, Farciarz W dniu 22.11.2019 o 11:24, Gaceq napisał: jest znakomitym kompromisem między twardością i zwinnością, a komfortem. Pełna zgoda Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now