VEC Opublikowano 12 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2019 (edytowane) Najwyższy czas się ujawnić, noszę się z tym zamiarem od dwoch m-cy Tytuł zapożyczony od redaktora Maznasa, kiedy to jeszcze pisał do AMiS - dobrze oddaje istote rzeczy Od dzieciaka marzyło mi się Evo. Jako nastolatek wkręciłem się trochę w społeczność bo zacząłem robić zdjęcia- właśnie Evolutionów. Byłem nawet przez pewien czas moderatorem na evo.org.pl Z fotografii zacząłem zarabiać na życie, miałem nawet kilkuletni epizod jako fotograf i redaktor w pewnym magazynie motoryzacyjnym, z prędkością w nazwie, które już nie istnieje. Miałem zatem okazję jeździć sporą liczbą szybkich samochodów. Jeździłem m. in. E VII, E IX, czy E X RS i marzenia się nie zmieniły mimo, że przez moje ręce przewinęło się trochę droższych i mocniejszych wozów. Życie leciało swoim rytmem i marzenia zeszły trochę na ostatni plan. Żona, dzieci, dom i te sprawy Któregoś razu wpadła mi taka myśl, że latka lecą, a szczenięce marzenia wcale się nie zbliżają. I do głowy wpadł Forek - po kądzieli, ale konotacje z rajdami, "prawie" ten sam silnik i napędy co STIki, no i praktyczne nadwozie! A przede wszystkim w finansowym zasięgu. Sprzedałem zadbanego hatcha, którego mieliśmy od nowości i zamieniłem na Forka XT jako daily drivera. Znając awaryjność modelu był to trochę krok szaleńca - zamieniać bezawaryjne i łatwe w sprzedaży auto na specyficznego i kapryśnego Forka, no ale zobaczymy co zobaczymy. Szukałem parę miesięcy, aż zniechęcony kilkoma obejrzanymi sztukami postanowiłem sprawdzić takiego, co ktoś wystawił za abstrakcyjną cenę, szczególnie że cały poobijany z zewnątrz. No ale miałem blisko, to czemu nie Okazało się że pod mało atrakcyjnym nadwoziem było dobrze utrzymane auto od "zwykłych ludzi". Niecałe 140 kkm przebiegu, krajowy, więc coroczne przebiegi wpisane do bazy. Było dwóch właścicieli - pierwszy miał pesel o nr 54cośtam i miał auto 10 lat. Drugi kupił auto od pierwszego po znajomości, nie wiedząc za bardzo czym to się je, ale serwisował w nie-aso od Subaru. Auto miało seryjny, skorodowany cichy wydech, co dla mnie było zaletą bo mniejsza szansa, że katowane Podwozie wydawało się nieprzeżarte, udało się wynegocjować rozsądną cenę, no i w końcu mój Ci on! Po zakupie było tak: wydeszek, hak, belka i mocowania pokorodowane ostro - fuj... zaraz potem zamówiłem gotowca z kwasówki z rezonatorem. Wydech do katalizatora był w stanie ok Pierwszym zakupem był jednak korek wlewu paliwa śmierdziało beną jak się auto zatrzymało i się przestraszyłem że przewody paliwowe będą do wymiany, na szczęście korek załatwił sprawę, wcześniej był uniwersalny jak ze stacji benzynowej... BTW, nie wiem jak można było zgubić korek mocowany na lince Zaraz potem przeprowadziłem się do Józefosławia, żeby mieć bliżej do wiadomo kogo na Geodetów Przegląd, wyleciał hak i stary wydech. Olej i filtry. Oleje w dyfrach robione w zeszłym roku, w czerwcu był zrobiony rozrząd, ale okazał się do ponownego montażu bo ogranicznik przycierał pasek z lekka... Od wymiany oleju zrobiłem 1200 km i ubytku na bagnecie nie widać Zaraz potem auto poszło do badyl na podwozie (jego fotki z robót) Powiedział, że jest nieźle, dziur nie było W międzyczasie oddał do znajomego zakładu kierownicę, rączkę lewarka skrzyni i dźwigni ręcznego do obszycia i wrzucił na tył śruby regulacyjne peddersa Potem geometria i ponowny montaż rozrządu Generalnie fakt, że geometria była skopana (co było bardzo czuć po prowadzeniu) oraz, że opony były niewyważone (bicie od 120 wzwyż) utwierdziły mnie w przekonaniu, że nikt tym autem OSów nie robił Po geometrii auto w końcu zaczęło skręcać, choć staby i rozpórki bardzo by się przydały - może kiedyś. Oddałem jeszcze auto do wyciągania wgniotek. Było ich mnóstwo, a teraz już nie ma, normalnie magia W grudniu mam zapisanego lakiernika na poprawki tego, czego się nie dało zrobić bezinwazyjnie. Kilka randomowych fotek: dzieciaki Forka lubią, nawet pucują darmo Małe podsumowanko na koniec: 230 koni w takiej lodówce 4wd robi niespodziewany przeciąg, nie tylko 0-100. Jestem pod mega wrażeniem, spodziewałem się że będzie dużo słabiej. Nie jest to oczywiście przyspieszenie przy którym ledwo ogarniasz co się dzieje, ale dla mnie zupełnie styka. UPG nie było, zobaczymy czy będzie Auto użytkuję rozsądnie i nie przesadzam. Z nowym wydechem nawet powolna przejażdżka jest jakąś przygodą. To auto to szalenie rzadkie połączenie stylowej budy, męskich bebchów, fajnych osiągów i użyteczności niedostępnych w takim pułapie cenowym. I wiecie co? Wyleczyłem się z Evo Od Mikołaja poproszę zderzak z Cross Sportsa, większy kurnik, lotkę i będę pod kocem trzymał Póki co, staram się doprowadzić do dobrego stanu karoserie P.S.: Szewc bez butów chodzi więc wszystkie fotki robione telefonem Edytowane 26 Października 2019 przez VEC edycja ;) 10 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DON Pietro Opublikowano 13 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2019 kojarzę auto, poprzedni właściciel z wawra?! Ładny forek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 13 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2019 9 godzin temu, VEC napisał: Tytuł zapożyczony od redaktora Maznasa, kiedy to jeszcze pisał do AMiS Pamiętam ten artykuł, mam nadal ten numer. Zacne auto - dużo radości! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 13 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2019 (edytowane) Jak dla mnie - najbardziej udany Forester, z kultowymi rozwiazaniami z których zrezygnowano psując auto i czyniąc je zwykłym. Jak widzę siateczki za przednimi fotelami, wyłożony wykładziną bagażnik, a jeszcze często jasną tapicerkę (niedostępna w ostatniej generacji) - to nerw człowieka bierze. Wlot powietrza, bezramkowe szyby które wyrzucono, a przejęła je Skoda, Hyundai, Kia i diabli wiedzą co jeszcze. Do tego prawdziwy napęd na cztery koła, bez wynalazków typu sprzęgło wielopłytkowe, dyfer ze szperą, SLS. Edytowane 13 Października 2019 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Runner Opublikowano 13 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2019 Gratki Forka - świetne auto i dobry pakiet startowy Mechanik słusznie prawi, też nie wyobrażam sobie Forestera powyżej SG, masa frajdy z jazdy na codzień, kultowe auto, świetny silnik i napęd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VEC Opublikowano 13 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2019 2 godziny temu, DON Pietro napisał: kojarzę auto, poprzedni właściciel z wawra?! Ładny forek Tak, z wawra. Z tego co mówił to do roboty jeździł komunikacją, a autem jeździła częściej żona z dziećmi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 13 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2019 Gratki auta, trafiło w dobre ręce, będę śledził. Pakiet startowy zacny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VEC Opublikowano 19 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2019 Pierwsza trasa za nami na krajówkach problemów z wyprzedzaniem nie ma, gorzej jak się autostrada zacznie i widzisz jak Cię mijają znane już auta powyżej 140 się nie zapuszczam bo wir w baku co zaoszczędzisz na predkosci to na stacji paliw oddasz 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uxon Opublikowano 23 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2019 Co to za wydech, skad i za ile? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VEC Opublikowano 26 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2019 W dniu 23.10.2019 o 10:58, uxon napisał: Co to za wydech, skad i za ile? PW Kilka fotek z ostatniego wypadu do 3M z pitstopem w Olsztynie. Noszę się z zamiarem przeprowadzki 3 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VEC Opublikowano 31 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2019 Takie widoki z rana 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VEC Opublikowano 12 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2020 (edytowane) wczoraj umyłem, przez noc nie padało to zrobiłem kilka fotek Przegapiłem jedynkę i 5 czwórek Autem zrobiłem już 7tysi i póki co mechanicznie wszystko gra, drobnymi krokami doprowadzam auto do fajnego stanu wizualnego. W grudniu auto było u długo wyczekiwanego lakiernika na szkodach po poprzednim właścicielu i ogarnięciu korozji pod klapką: Pod klapką dramatu o dziwo nie było, w sumie jak i wszędzie indziej. Jak zapytałem o reparturki to mnie wyśmiał Spróbowałem też swoich sił w renowacji reflektorów Używałem zestawu 3m na wiertarkę/wkrętarkę. Żółć zeszła, przejrzystość wróciła, ale kończyłem już o zachodzie i zostało kilka rysek do wygładzenia, których nie widziałem jak kończyłem. Niestety klosze częściowo zmatowione są też od wewnątrz więc efekt nie jest brand new, ale na pewno warto Wymieniłem też zapyziały halogen na zamiennik TYC. Jakość bdb, tylko odpowietrznik ma dziwną konstrukcję i żałuję że nie przełożyłem od oryginału bo paruje a poza tym jakieś drobiazgi typu dywaniki, żaróweczki tu i tam, gumowe nakłądki na pedały i tym podobne... powoli do przodu edit: ktoś wie czemu jak wgrywam porcję zdjęć, to na koniec posta dubluje mi losową fotę i jest nie do wywalenia w edycji? Tzn edytuję, usuwam fotę z końca postu, zapisuję i znowu jest... Edytowane 12 Stycznia 2020 przez VEC 5 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
evi Opublikowano 17 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2020 Czasami widuje pod Kabackim od strony Józka, bardzo przyjemnie na żywo wygląda Gratki!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VEC Opublikowano 17 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2020 Dzięki musisz często bywać bo ja bywam bardzo rzadko, choć mieszkam niedaleko Człowiek się pod las przeprowadził, a tu sie okazuje że las to dla dzieci nuda na maxa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
evi Opublikowano 17 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2020 Heh chyba akurat się tak złożyło bo też jestem rzadko. Wiecej atrakcji dla dzieciaków to w Zalesiu Dolnym:) My ucieklismy z lasu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VEC Opublikowano 2 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2020 (edytowane) Mały update W międzyczasie: -podmieniłem przednie fotele na te z WRX MY05 z poduszkami bocznymi. Różnica mega- w wygodzie, w wysokości, trzymaniu i w wyglądzie. -okleiłem folią matową konsolę klimatyzacji -zamontowałem lotkę ze stopem z STI przedlifta -montaż prostszy niż się szykowałem -zregenerowałem wiskozę bo rozgrzana skakała - gość z Ursusa/ostrobramskiej zrobił to profi i bardzo szybko, wszystko gra, mogę polecić -Skwaro wyłączył mi pompę powietrza wtórnego Tym samym wnętrze zrobiło się fajne i przyjemne, lotka cudo, auto daje dużo frajdy Ale żeby nie było tak kolorowo- w ferworze sterylnego pakowania zakupów zapomniałem o słupku parkingowym i pocharatałem świeżo odmalowany zderzak póki co nie robię, lakiernik powiedział że znowu cały do roboty... Aha, na konsoli paluchy, ale wyszły mi wszystkie mikrofibry i nie było jak wypucować, a to najświeższy mod Edytowane 2 Kwietnia 2020 przez VEC 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 2 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2020 (edytowane) Piękny Fotek Fotele wyszły świetnie Czy to wydech MGMotorsport, specjalny dla Forków? Edytowane 2 Kwietnia 2020 przez Herostrates Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartosz Wiśniewski Opublikowano 2 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2020 Jak kiedyś będziesz sprzedawał, to jestem pierwszym zainteresowanym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VEC Opublikowano 2 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2020 2 godziny temu, Herostrates napisał: Piękny Fotek Fotele wyszły świetnie Czy to wydech MGMotorsport, specjalny dla Forków? Dzięki Forek w sumie piękny jak każdy, ale Twój to utopijny benchmark, także od Ciebie takie słowa usłyszeć bardzo miło Tak jest, MGM dedykowany do Forka Godzinę temu, Bartosz Wiśniewski napisał: Jak kiedyś będziesz sprzedawał, to jestem pierwszym zainteresowanym Dzięki, obym nigdy nie musiał Szukasz drugiego? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 2 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2020 Ja macałem na żywo i potwierdzam, auto w bardzo ładnym stanie 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartosz Wiśniewski Opublikowano 2 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2020 (edytowane) Na razie nie mogę za dużo powiedzieć bo sam nie wiem. Ale jak coś to chce być pierwszy w kolejce. Edytowane 11 Września 2020 przez Bartosz Wiśniewski 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2020 @VEC Forek piękny . Chciałem zapytać jak sprawdza się ten uchwyt do smartfona zamontowany w kratce? Kratki się nie ruszają przy wyjmowaniu, tel nie opuszcza podczas dłuższej jazdy, no i jak wygląda samo mocowanie w kratkach? Trzyma się to stabilnie? I dlaczego masz to w prawej kratce? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VEC Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2020 6 godzin temu, piotruś napisał: @VEC Forek piękny . Chciałem zapytać jak sprawdza się ten uchwyt do smartfona zamontowany w kratce? Kratki się nie ruszają przy wyjmowaniu, tel nie opuszcza podczas dłuższej jazdy, no i jak wygląda samo mocowanie w kratkach? Trzyma się to stabilnie? I dlaczego masz to w prawej kratce? Pozdrawiam. Żeby wyjąć telefon, musisz rozsunąć ramiona na dwie ręce, wtedy po prostu wypada, nie szarpiesz kratki. Telefon opuszcza kratkę, ale dolna krawędź opiera się na panelu radia i jest tylko deczko w dół. Mocowanie to masywny kawałek gumy w kształcie stożka z naciętym krzyżykiem na wsunięcie kratki, trzyma się fest. A mam w prawej bo w lewej albo zasłania awaryjki, albo radio w strategicznym miejscu (pokrętło), albo po skrajnej lewej koliduje z obudową panelu klimy. Nie całkiem ergonomiczne, ale przynajmniej wygląda schludnie, a telefon się nie wala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VEC Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2020 umyłem/umyliśmy. Z tej okazji zrobiłem fotkę 6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VEC Opublikowano 25 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2020 Ostatnio zmieniłem lampy na przedlifty i wrzuciłem 23mm dystans na tył. Teraz dupka wygląda tak, jak powinna z fabryki 8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się