Skocz do zawartości

Legacy Wagon by Danko


Danko

Rekomendowane odpowiedzi

Nosilem się już długo z zamiarem założenia swojego wątku, oto i on jest. Gwiazdą tematu jest Legaś 2.0R BiFuel z 2008, którego właścicielem jestem od przełomu lutego/marca tego roku. Na forum pojawilem się niedługo po zakupie z pierwszymi wątpliwościami - na szczęście niepotrzebnymi :D

Przez te pół roku od zakupu zmieniałem olej - 2 razy, zaraz trzeci. Wtrysk od gazu, którego nieszczelność powodowała wypadanie zapłonu - jeden z warsztatów zajmujących się tylko Subaru orzekł z miejsca - luzy zaworowe. Gdybym uwierzył - byłbym chudszy o parę groszy... Idac dalej. Kompletny rozrząd z pompą wody - podczas jej zakupu były pewne problemy, system pokazywał 3 lub 4 pompy do tego modelu, za drugim podejściem zdobyłem właściwą. Klocki z tyłu, żarniki, ogólnie niemal wszystkie żarówki, filtr oleju. Również jednym z pierwszych zakupów byly swieze gumy na lato, padło na Fulda SportControl 2. Bardzo fajna oponka, jedna niestety dokonała zywota przez dziurę w krawędzi jezdni tydzień po założeniu. Na szczęście ubezpieczone, koszt nowej opony był zwrócony. Niestety felga była mocno zagięta, i konieczne było spawanie zaraz po prostowaniu. Zakupione zostały również felgi z oponami zimowymi Toyo Snowproxes od forumowicza abecera, dziś swiezo założone. 

To tyle z rzeczy robionych, wymienianych przez te 6 miesięcy. Poza tym ręcznie z kolegą wyrzezbilem auxa, którego wejście jest obok popielniczki, podrzucę zdjęcie jeśli będzie ktoś chętny. 

Jesteśmy więc dziś, czas na plany - dziś odebrałem kolejny olej silnikowy - poraz drugi będzie to Total 5w30, poprzedni właściciel lał Castrola, sam za pierwszym razem to zrobiłem, aczkolwiek różnicy nie widzę, a moze i nawet Total wygląda lepiej.. Do tego nowa sonda Denso, gdyż podawana jest zbyt bogata mieszanka, silnik nieco wariuje. Klocki na przód brembo - zdam relacje za parę tygodni, 5L oleju 75w90 liquy moli do skrzyni i dyfra, płyn hamulcowy, do tego dokupie filtr kabinowy, gdyż mimo odgrzybiania, po wyłączeniu klimy jest chwila smrodka. W drodze również jest już zestaw sprężyn i amortyzatorow TEIN Street Basis Z z gwintem do regulacji wysokości. Nie mam zamiaru glebic Legasia, aczkolwiek tylne sprężyny wołają o pomstę, a chce minimalnego obniżenia i usztywnienia fury :)

W dalszym czasie, tj na wiosnę planuje przerobkę wydechu, która niemal od zakupu jest przekładana, nowe felgi na lato - prawdopodobnie Jr wheels, jeszcze nie zdecydowałem, możliwe że jakieś poprawki blacharskie - gdzieniegdzie lakier jest po prostu zmęczony, jest kilka wgnieceń. Ostatnim planem jest wymiana radia, głośników i możliwe że jakiś wzmacniacz. Fotek nie ma wielu, bo niestety ich jakoś nie robiłem, postaram się poprawić, jestem ciekaw opinii, rad, zapraszam do dyskusji :)

 

20191011_170504.jpg

20191011_180227.jpg

20190820_214340.jpg

20190215_133431.jpg

received_515166829318781.jpeg

Edytowane przez Danko
Kolejna zmiana nazwy
  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Danko napisał:

dokupie filtr kabinowy, gdyż mimo odgrzybiania, po wyłączeniu klimy jest chwila smrodka

Filtr kabinowy na pewno warto zmienić, ale smrodek po wyłączeniu, to niestety częste zjawisko i nic tu wymiana filtru nie pomoże. Kiedyś opisałem jak to zwalczyłem:

https://forum.subaru.pl/topic/43479-czyszczenie-parownika-klimy-w-legacy-iv/?do=findComment&comment=2302209

(z istotnym uzupełnieniem na ostatniej stronie tamtego wątku).

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne graty przyjechały 
received_409829539726375.thumb.jpeg.d427ed53be7ec10ad7dbeb285262a6fb.jpeg
Tein?

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kolejny update. Niunia po większym serwisie. Wymieniono:

Olej silnikowy po 10/10,5k 

Olej w skrzyni I dyfrze - pierwszy raz u mnie 

Klocki przód - poprzednie były prawie jak nowe, poprzedni właściciel przed sprzedażą musiał zmienić, jednak grzaly się dość szybko - teraz są brembo I po 200 kilometrach stwierdzam znaczna poprawę. O wiele pewniejsze hamowanie.

Sonda lambda - stara podawała zbyt bogata mieszankę, przez co obroty nieco wariowaly. 

Powyższy gwint tein. Póki co ustawiony na około - 3cm. Jestem mega pozytywnie zaskoczony. Jazda w zakrętach z przyjemnej na uzależniającą. Sztywno jest, aczkolwiek to nie jest jeden z gwintów wybijajacych zeby - da się żyć, zobaczymy. Planowałem zejście o kolejne 15/20mm, aczkolwiek dojazd do pracy prowadzi przez mały, stromy mostek. Dziś na szybko okazało się, że jadę na styk, jutro będę mierzył odległość, czy da się niżej. 

Do tego zrobiona została zbieżność. Przód bardzo dobrze wyszedł, prawy tył również przyzwoicie, natomiast lewy tył nie został najlepiej dociagniety - winna tuleja wahacza, która za tydzień pójdzie do zmiany. Przy okazji wejdą również dystanse. Patrząc na szybko miarka - przód 2cm, tył 3, jeżeli macie sugestie to będę wdzięczny :)

 

Podsumowując, autko zaczyna być w stanie, w którym mogę wybrać się w świat bez obawy o nic, poza paliwem. Na dniach będzie kolejny wpis dotyczacy zawieszenia. Wrzucę też fotę, jak to obecnie wygląda :)

 

PS. Wraz z zawieszeniem, zmienione zostały poduchy, stare już parcialy, szczególnie z tyłu. Na zdjęciu poniżej jest również płyn hamulcowy, jednak stan obecnego był na tyle zadowalający, iż nowy poczeka prawdopodobnie do wiosny 

20191011_233820.jpg

Edytowane przez Danko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kolejny updacik :)

Od forumowicza zakupiony short shifter czeka już w paczkomacie

Do tego szukam dystansow przykrecanych. Patrzyłem na firmy Jr wheels lub RR customs. Polecacie jakieś inne? Prawdopodobnie 15 i 25mm lub 20. Do tego w przyszłym tygodniu będą wymienione 3 tuleje wahacz z lewego tyłu, które po gwincie pokazały swój faktyczny stan. 

Wraz z powyższym, prawdopodobnie zejdziemy o kolejny centymetr w dół, zależy jak to będzie wyglądać z dystsnsami. Chcę zrobić wszystko na raz, by zrobić raz ostatni zbieżność (która dalej jest nieprawidłowa przez tuleje prawdopodobnie) i cieszyć się jazda na resztę zimy :)

Pozdro I będę wdzięczny za wszelkie rady co do dystansow. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kolejny wpis w tym jakże aktywnym wątku :biglol: Ale sam dla siebie będę miał story :OO:

Nowe zmiany:

-komplet tulei wahaczy na tył Strongflex, 

-dystanse kół RRC przykrecane 30mm na tył, 20mm na przód, 

-short shifter (spontaniczny zakup forumowy). 

Tuleje musiały wylecieć, stan tragiczny, prawdopodobnie były w aucie od nowości (280kkm). Poza skrzypieniem, ich stan ukazał się podczas robienia zbieżności po montażu gwintu. Nie idąc w półśrodki, zamówiłem komplet, by po kilku miesiącach znowu nie dobierać się do wszystkiego. Do tego długo planowane dystanse - jak dla mnie miód. 

Na ten rok może wleci jakaś ciekawa gałka i mieszek, żeby ożywić wnętrze. Obecne plany na przyszły rok:

-tłumiki końcowe (dla brzmienia, przyjemności), 

-prawdopodobnie jeden z wahaczy przednich, 

-radio 2din, 

-może jakieś oświetlenie wewnątrz auta, 

-lampy tył full led

-lampy przod, może ledowe kierunki czy coś - czas pokaże,

-obszycie kierownicy, zastanawiam się nad ściętą. 

Z pierdół - filtr kabinowy. 

I foto z/bez dystansow oraz foto bez zawiasu, z nim i z dystansami. 

20191205_125554.jpg

20191205_125745.jpg

  • Super! 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny wpis w tym jakże aktywnym wątku :biglol: Ale sam dla siebie będę miał story :OO:
Nowe zmiany:
-komplet tulei wahaczy na tył Strongflex, 
-dystanse kół RRC przykrecane 30mm na tył, 20mm na przód, 
-short shifter (spontaniczny zakup forumowy). 
Tuleje musiały wylecieć, stan tragiczny, prawdopodobnie były w aucie od nowości (280kkm). Poza skrzypieniem, ich stan ukazał się podczas robienia zbieżności po montażu gwintu. Nie idąc w półśrodki, zamówiłem komplet, by po kilku miesiącach znowu nie dobierać się do wszystkiego. Do tego długo planowane dystanse - jak dla mnie miód. 
Na ten rok może wleci jakaś ciekawa gałka i mieszek, żeby ożywić wnętrze. Obecne plany na przyszły rok:
-tłumiki końcowe (dla brzmienia, przyjemności), 
-prawdopodobnie jeden z wahaczy przednich, 
-radio 2din, 
-może jakieś oświetlenie wewnątrz auta, 
-lampy tył full led
-lampy przod, może ledowe kierunki czy coś - czas pokaże,
-obszycie kierownicy, zastanawiam się nad ściętą. 
Z pierdół - filtr kabinowy. 
I foto z/bez dystansow oraz foto bez zawiasu, z nim i z dystansami. 
20191205_125554.thumb.jpg.04f521c4e536c2c023bd6f25147e756e.jpg
20191205_125745.thumb.jpg.d2635b42e04babc1e788ea3e8f67740f.jpg
Jaką twardość kupiłeś?

Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Danko napisał:

I foto z/bez dystansow oraz foto bez zawiasu, z nim i z dystansami. 

Daj znac czy nie przyciera Ci o rant nadkola. Ja dosc dlugo walczylem z odpowienim doborem felg bo nie chcialem dystansow ani rolowac rantow. Kupa zabawy gwarantowana jesli sie chce miec nizsze auto w Polsce:biglol:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50km krajowkami - problemu nie było. Ogólnie na ten moment jest tylko 3cm w dół, nie szaleje bo w góry mam zamiar jeździć. Raz pojadę tak, jak śnieg spadnie i zobaczę. Na lato będzie albo w dół, albo felga o cal w górę, zobaczę jeszcze. Jutro kolejny wypad na zbieżność, kolejne 100km więc będę dawał znać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

One mi się mega spodobały i w sumie zaczęło się od tego, że je zobaczyłem gdzieś na instagramie na cudzym Subaru:

https://marsperformance.com.au/Full-Smoked-LED-Tail-lights-Subaru-4GEN-Liberty-Legacy-OutBack-03-09-Wagon

 

Jutro zrobię zdjęcia w środku, chodzi Ci o short shifter? 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Danko napisał:

One mi się mega spodobały i w sumie zaczęło się od tego, że je zobaczyłem gdzieś na instagramie na cudzym Subaru:

https://marsperformance.com.au/Full-Smoked-LED-Tail-lights-Subaru-4GEN-Liberty-Legacy-OutBack-03-09-Wagon

Mi się podobają ;)
Choć ja bym chyba wziął któreś z tych: 
 

b0b81977.jpg  Hanabi

valenti.jpg  Valenti

gialla.jpg  Gialla

Edytowane przez Oczkoo15
  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A m.in. Czemu czasu nie było :)

Po wczorajszym odbiorze, dzisiaj byłem na geometrii - szału nie ma, ale bez majstrowania więcej się niestety nie da. Dodatkowo poprosiłem o ponowne wyważenie przednich kół, bo przy około 110km/h czułem wibracje w kierownicy. Prawdopodobnie pomogło, czas pokaże. 

20191206_204132.jpg

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...