Skocz do zawartości

Legastrates


Herostrates

Rekomendowane odpowiedzi

7 minut temu, carfit napisał:

No problem :) pisałeś klika dni wcześniej że potrzebujesz , akurat natrafiłem na tą listę wyprzedażową i za linkowałem Ci . Głupio bym się czuł jak bym Ci tą chłodnicę sprzedał z marżą , a potem ktoś by napisał że była za grosze. Kasa to nie wszystko :);) 

Tak i dlatego kolejny raz szacunek dla Ciebie, już kilka razy bezinteresownie mi pomogłeś. Dziękuję 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.11.2019 o 19:25, Herostrates napisał:

Dzięki czujności i wskazówce @carfit kupiłem na wyprzedaży 

nowiutką chłodnicę OEM Subaru (Denso). Koszt niecałe 600 zł, standardowo 1400 zł :thumbup:. Jeszcze raz dzięki @carfit

IMG_4897.jpeg

IMG_4899.jpeg

IMG_4900.jpeg

Trzeba to jasno powiedzieć, że jakaś śmiesznie mała i cienka ta chłodnica. Niestety nikt nie produkuje większych chłodnic. Zamówione dodatkowo wszystkie węże, korek i termostat. Będzie zatem komplet. 

 

Poza tym auto dużo w trasach jeździ zgodnie z przeznaczeniem. Muszę przyznać, że bardzo mi odpowiada, zarówno jeśli chodzi o komfort jak i dynamikę. Niestety po wymianie opon na zimowe oraz po włożeniu 1,5 cm dystansów, auto na długich i szybkich zakrętach nie jest tak stabilne jak było wcześniej, mam wrażenie jakbym jeździł na śliskiej nawierzchni. @szociu pisał mi, że wstawienie dystansów lub wstawienie felg z innym ET może powodować negatywną zmianę prowadzenia i dziwne zachowanie samochodu. Może to kwestia starych już (DOT 2014) opon Conti? Ma ktoś podobne doświadczenia?

 

Tak czy inaczej zamówiłem już cieńsze dystanse. Zastanawiam się także nad tą kwestią w związku z planem wstawienia zacisków Brembo i tutaj dobranie felg wydaje się kluczowe. Legacy STI i tuned by STI miały ET55 i szerokość 7,5. W Forku mam ET53 z STI i te chyba będą najlepsze. 

Jakby co mogę Ci na próbę pożyczyć dystnse 10mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno nie zaglądałem, a widzę że się dzieje :)

Podzielisz się info co do owiewek? Zaciekawilem się. Plus, dodatkowe pytanie i to, co mnie w sumie zaskoczyło - prowadzenie a dystanse. Naprawdę czujesz różnice? I to przy 15mm? Zwatpilem aż, bo chciałem jeszcze większe dać :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Danko napisał:

Dawno nie zaglądałem, a widzę że się dzieje :)

Podzielisz się info co do owiewek? Zaciekawilem się. Plus, dodatkowe pytanie i to, co mnie w sumie zaskoczyło - prowadzenie a dystanse. Naprawdę czujesz różnice? I to przy 15mm? Zwatpilem aż, bo chciałem jeszcze większe dać :o

Owiewek jeszcze nie zamówiłem. Co do prowadzenia na dystansach, to tak w długich i szybkich łukach na przykład na zjazdach autostradowych czuć przede wszystkim tak jakby auto jechało po śliskim podłożu, prowadzi się za lekko, czasem opona przeskakuje. Nie jest to niebezpieczne, auto nie traci przyczepności, niemniej powoduje to niepewność. Możliwe że to dwie kwestie opona i dystans. Stąd zamówiłem mniejszy dystans i zobaczymy. Większy dystans szczególnie z przodu może okazać się za duży i opona będzie ocierać o nadkole. Moim zdaniem już 1,5 cm to trochę za dużo. Optymalnie z tyłu, może nawet 2 cm ale z przodu optymalnie to 1 cm.

 

 

 

Edytowane przez Herostrates
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodnice kupiłes "na zapas", czy w coś z obecną jest nie tak - dmuchasz na zimne i odwlekasz nie daj Boże UPG, czy już teraz chłodzenie jest za słabe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, kudlatypawelek napisał:

Chłodnice kupiłes "na zapas", czy w coś z obecną jest nie tak - dmuchasz na zimne i odwlekasz nie daj Boże UPG, czy już teraz chłodzenie jest za słabe?

Z obecną wszystko w porządku, jednak chcąc zmniejszyć ryzyko UPG wymienię cały zestaw chłodnica, korek, węże, termostat, zobaczymy czy to uchroni auto. 

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm no ciekawe.. Ale winna może być też opona, stara guma jednak traci właściwości, kto wie. Ja planuje (jezzcze może się to zmienić) ze 30mm na tył i 20 na przód. Jednak z przodem oczywiście trudniej, a jeszcze w dół będę schodził.. Wtedy możliwe, że tylko tył pójdzie szerzej, bo u mnie to wygląda tragicznie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owiewek jeszcze nie zamówiłem. Co do prowadzenia na dystansach, to tak w długich i szybkich łukach na przykład na zjazdach autostradowych czuć przede wszystkim tak jakby auto jechało po śliskim podłożu, prowadzi się za lekko, czasem opona przeskakuje. Nie jest to niebezpieczne, auto nie traci przyczepności, niemniej powoduje to niepewność. Możliwe że to dwie kwestie opona i dystans. Stąd zamówiłem mniejszy dystans i zobaczymy. Większy dystans szczególnie z przodu może okazać się za duży i opona będzie ocierać o nadkole. Moim zdaniem już 1,5 cm to trochę za dużo. Optymalnie z tyłu, może nawet 2 cm ale z przodu optymalnie to 1 cm.
 
 
 
Ja takie objawy odczuwam przy starszej oponie na lato 4-letnia z niższej półki cenowej. Przy nowych, zimowych Goodyear pomimo felgi 17 jest pewniej .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały komplet do wymiany chłodnicy, czyli 3 przewody/węże, termostat i korek przyszły od @carfit Dzięki

Komplet tarcze DBA 4000 i klocki DBA Extreme (na razie zadbam o seryjny układ hamulcowy), zestaw naprawczy zacisków, wahacze oraz olej przekładniowy także przyszedł :)

Przyszły także chlapacze, dystanse 5mm, ciągle czekam na owiewki :)

Na początku grudnia Legacy mechanicznie będzie igłą. Wymienione zostaną wszystkie płyny i filtry. Zrobiona zostanie także cała lista uwag z serwisu po zakupowego. Umówiony jestem już na renowację reflektorów. Potem zadbam o lakier i wnętrze. 

 

IMG_4922.jpg

IMG_4923.jpg

IMG_4924.jpg

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Damian Korzekwa napisał:

Mój outback jeździ właśnie na Bilsteinie ;) całkiem całkiem to się prowadzi ale musi byc równa droga ;)

IMG_20191006_101953866.jpg

Wyglada świetnie. Jakie sprężyny zamontowałeś do tego Bilsteina? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Damian Korzekwa napisał:

Powiem ci szczerze to nie wiem co tam jest po za amortyzatorami założone. Trzeba pytać szamota bo to on przerobił ten samochód na taki zawias

Dzięki za info, @szamot daj znać jakie tam sprężyny są?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...