Skocz do zawartości

Wycie skrzyni CVT


Damiano87

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Dość szybko moja obecność na forum musi zostać przypieczętowana w tym dziale :unsure:

 

Załączam film z jazdy, proszę posłuchajcie wycia skrzyni przy odpuszczaniu gazu. Zawsze jak odpuszczę gaz skrzynka wydaje wyjący dźwięk. Przy przyspieszaniu też jest tylko dużo bardziej delikatny natomiast przy stałej prędkości i "muskaniu" pedału gazu praktycznie nie występuje. 

Jestem świeżo po przeglądzie w ASO i wymianie oleju w tylnym oraz przednim moście i miała być zrobiona wymiana w CVT ale opiekun stwierdził, że wycie dobiega ze skrzyni i wymiana oleju jest wyrzucaniem pieniędzy w błoto. Natomiast kontrolnie spuścili olej ze skrzyni i stwierdzili, że jest czysty bez żadnych opiłków i innych elementów (został ponownie zalany). 

 

Czy ktoś z szanownych użytkowników Subaru z CVT i nie tylko spotkał się z takim dźwiękiem i lub ma pomysł co to może być? Dodam, że skrzynią chodzi idealnie, nic nie szarpie, nic nie ślizga, ogólnie praca skrzyni bez zastrzeżeń. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie spotkałem się z takim dźwiękiem z CVT. Tak samo jak nie spotkałem się z wlaniem do skrzyni wcześniej zlanego oleju :blink: To było ASO? Która to była wymiana oleju w skrzyni?

 

Rozbrajają mnie te analizy cvt w aso. Powinien z tobą pojechać serwisant z podpiętym kompem, posprawdzać ciśnienia, posłuchać i by było wszystko wiadomo.

 

Dla przykładu tutaj dla uślizgu --> https://subaru.oemdtc.com/305/diagnosis-procedure-for-cvt-chain-slip-2010-2012-subaru

 

A tutaj diagnoza niczym u mnie w Emil Frey w Rzgowie. "Nie mamy oleju na wymianę bo nam się pomyliło, ale z tego co Pan mówi o objawach to i tak się nie opłaca :mrgreen:"

 

Tak cię wypuścili bez jakiejkolwiek diagnozy/informacji czy dostałeś jakieś wskazówki co do dalszych działań? 

 

 

 

 

Edytowane przez Szmiglo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem Twój wątek i oglądałem Twój film i jest to coś innego aczkolwiek podejście serwisu zbliżone. 

 

Przed przyjęciem samochodu na serwis siadł (na moje żądanie/prośbę) mistrz serwisu jako pasażer ale zrobił oczy jak rozjechana żaba, stwierdził, że pierwszy raz słyszy coś takiego i, że będą diagnozować na podnośniku. Dość szybko bo już po około 20 minutach był telefon, że mechanicy orzekli, że na podnośniku dźwięk pochodzi ze skrzyni. (Tu wtrące, że zapisując samochód tydzień temu na wizytę i mówiąc, że chciałbym żeby ktoś odbył że mną jazdę bo skrzynia dziwnie wyje od razu zostałem uprzedzony, że ASO skrzyń nie naprawia i jeszcze tutaj że skrzynią problemu nigdy nie mieli. Poza tym Subaru nie zaleca wymiany oleju.)

Wracając... Opiekun w ASO stwierdził, że skoro dźwięk jest ze skrzyni to i tak należy ja wyciągnąć i sprawdzić więc wymiana oleju jest bezsensowna. Jako, że jednak chciałem wymienić mimo wszystko stwierdził, że spuszczą olej i ocenia jego stan (opiłki itp) po czym znowu zadzwonił, stwierdził, że olej jest ok i w perspektywie niedługiej naprawy skrzyni wymiana jest nieopłacalna na co przystałem! 

 

A z olejem to podobnie, tydzień temu zapis i zlecenie wymiany oleju w CVT a rano zastanawiali się czy mają taką ilość oleju na zmianę bo nigdy nie wymieniają - od razu przypomniał mi się Twój przypadek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Damiano87 napisał:

Opiekun w ASO stwierdził, że skoro dźwięk jest ze skrzyni to i tak należy ja wyciągnąć i sprawdzić więc wymiana oleju jest bezsensowna.

 i słusznie powiedział , dźwięk prawdopodobnie pochodzi z dyferencjału , jak ktoś umie może spróbować regulacji , obawiam się jednak , że to któreś łożysko....

17 godzin temu, Szmiglo napisał:

Powinien z tobą pojechać serwisant z podpiętym kompem, posprawdzać ciśnienia, posłuchać i by było wszystko wiadomo.

wiadomo , że trzeba rozbierać...:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi na logikę, wydaje się, że to łożysko stożkowe np. w dyferencjale i o ile przyspieszam to zęby skośne "wyciągają" wałek i jest mały nacisk na łożysko stąd wycie jest lekkie natomiast w drugą stronę czyli przy hamowaniu silnikiem zęby skośne dociskają łożysko i wycie jest głośne. Nie wiem ile to ma sensu ale tak to na chwilę obecną widzę...

Znalazłem w sieci inne filmy i tematy na zagranicznych forach i nigdzie nie ma rozwiązania natomiast często jest to powiązane z rocznikiem 2013 - czyżby jakaś partia kiepskich łożysk? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat chyba rozwiązany! Jak wcześniej wspominałem temat wycia CVT często jest w sieci powiązany z rocznikiem 2013, po zagłębieniu się w temat znalazłem informację, że roczniki 2013-14 miały montowane skrzynie które wyły! Dopiero w 2015 roku Subaru zmieniło konstrukcyjnie skrzynie i zastosowali dodatkowe maty wygłuszające aby zmniejszyć ten dźwięk. 

Gość od którego kupiłem samochód obiecywał i zaręczał, że był z tym w serwisie w Poznaniu i tam powiedzieli, że jest to typowy dźwięk tych skrzyń. Gościowi wierzyłem ale uznałem, że serwis trochę chyba ściemnia a teraz wychodzi na to, że może jednak serwis zna temat wycia w tych rocznikach i faktycznie tak ma być... 

 

Tak czy inaczej postanowiliśmy z żoną, że radio +3lvl do głośności i jeździmy jak gdyby nigdy nic :biglol: jak mam ją teraz wydzierać to równie dobrze mogę poczekać jak coś (odpukać) padnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kreit napisał:

To ciekawe, mam CVT z rocznika 2014 nigdy u mnie nie występował taki dźwięk.. Za to miałem inne "problemy" ;) jestem świeżo po wymianie oleju w CVT - na razie spokój.

 

Jaki masz silnik? Bo wszystkie tematy które znalazłem dotyczyły 2.5i oraz skrzyni TR580****** 

 

Co do wymiany to teraz żałuję, że z niej zrezygnowałem ale za 2 tygodnie jadę na sprawdzenie i regulację luzów zaworowych więc tym razem wymienię olej w CVT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam,

U mnie zaczął się dokładnie ten sam problem opisany przez autora postu. W zakładzie stwierdzono, że skrzynia biegów huczy (kiedy kupiłem samochód 3 lata temu nie huczała).

Aktualnie szukam w woj. podlaskim jakiegoś fachowca, żeby się tym zajął.

Posiadam Subaru XV 2.0L AWD, 150KM, 2013 r, benzyna, automat CVT. Przebieg - 204 tyś km.

Czy autor po 3 latach jeszcze tu zagląda i może napisać co wydarzyło się dalej z jego huczącą skrzynią?

Czy może ktoś inny miał ten problem i wiadomo czy to jedne z łożysk skrzyni czy może coś innego powoduje taki dziwny odgłos, głównie właśnie przy odpuszczeniu pedału gazu.

Poza tym skrzynia pracuje bez zarzutu.

 

Czytałem na forach zagranicznych, że kiedy pojawia się takie wycie, kiedy odpuszcza się gaz przy 60-70 km/h może to oznaczać niski poziom oleju w skrzyni i należy go wymienić.

Pozdrawiam.

Edytowane przez Nauril
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Ja po wymianie łożyska 74kkm temu znowu musiałem zmierzyć się z tym tematem. Różnica była taka, że tym razem wycie było jednostajne, zwiększające się z prędkością i cichsze od tamtego.
Po rozebraniu skrzyni okazało się, że łożysko z pinem które było wymieniane poprzednio już ma małe wżery a do tego jeszcze 2 łożyska wykazywały oznaki zużycia.

To wszystko i tak było niczym bo okazało się, że z łańcucha wysunął się jeden sworzeń łączący ogniwa. Na szczęście nie zrobił dosłownie żadnego zniszczenia ale łańcuch kwalifikował się do wymiany.

Mi udało się kupić prawie cały środek TR580 z minimalnym przebiegiem. Dziś odebrałem i śmiga aż miło

W dziale sprzedaży w niedługim czasie wrzucę rzeczy które mam na sprzedaż

Jak zwykle naprawę przeprowadzili mi chłopaki z Serwisu Subaru w Łańcucie. Jak zwykle chylę czoła za to co robią32b7262fb7a27d28bd94761d274c4f96.jpg

Wysłane z mojego LM-G900 przy użyciu Tapatalka

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
W dniu 31.01.2023 o 16:21, Damiano87 napisał(a):

Ja po wymianie łożyska 74kkm temu znowu musiałem zmierzyć się z tym tematem. Różnica była taka, że tym razem wycie było jednostajne, zwiększające się z prędkością i cichsze od tamtego.
Po rozebraniu skrzyni okazało się, że łożysko z pinem które było wymieniane poprzednio już ma małe wżery a do tego jeszcze 2 łożyska wykazywały oznaki zużycia.

To wszystko i tak było niczym bo okazało się, że z łańcucha wysunął się jeden sworzeń łączący ogniwa. Na szczęście nie zrobił dosłownie żadnego zniszczenia ale łańcuch kwalifikował się do wymiany.

Mi udało się kupić prawie cały środek TR580 z minimalnym przebiegiem. Dziś odebrałem i śmiga aż miłoemoji41.png

W dziale sprzedaży w niedługim czasie wrzucę rzeczy które mam na sprzedażemoji12.png

Jak zwykle naprawę przeprowadzili mi chłopaki z Serwisu Subaru w Łańcucie. Jak zwykle chylę czoła za to co robiąemoji123.pngemoji123.pngemoji123.png32b7262fb7a27d28bd94761d274c4f96.jpg

Wysłane z mojego LM-G900 przy użyciu Tapatalka
 

Hej a jakie były koszty takiej wymiany? Czy te wyjące łożysko grozi jakąś awarią? Mam ten sam problem - Subaru 2.0 benzyna 2013. Czyli jednak to nie jest natura tej skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...