Skocz do zawartości

WRX STI po raz drugi


Tommi1

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, MaciekK napisał:

Na te zaciski wchodzi więcej felg niż na "złote Brembo". Są po prostu węższe. Zacisk jest bardzo dobry, ale dostępność sportowych klocków skromna. Z czasem będzie więcej, bo ten monoblock zasługuje na dobre mocne klocki :) 

 

 

 

I tu Maćku masz racje z tą dostępnością ale juz na jueseju jest dość duży wybór Hawkow i stoptechow.

BDW. to ten sam zacisk co jest/byl w L IS-F...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.02.2021 o 18:29, Tommi1 napisał:

Mały updajcik...

Autko wystrojone, i gotowe do odbioru ;)

Coś tam "wypluł" z siebie...

 

received_270528941089205.jpeg

received_169887001327696.jpeg

Dobrze rozumiem, że są 3 mapy? 345/470 - I, 359/519 - S, 363/532 S# ?

Lubię taką charakterystykę, moc rośnie i nie spada w ogóle, aż do odcinki, czyli im wyżej kręcisz, tym szybciej jedziesz :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, MaciekK napisał:

Dobrze rozumiem, że są 3 mapy? 345/470 - I, 359/519 - S, 363/532 S# ?

Lubię taką charakterystykę, moc rośnie i nie spada w ogóle, aż do odcinki, czyli im wyżej kręcisz, tym szybciej jedziesz :) 

Dokładnie, każdy tryb ma swoje ustawienia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Panbenonium napisał:

Pytam, bo nie wiem.

np. żeby ustawić inne wartości mocy/momentu i ich przebiegi dla np. różnych nawierzchni drogi a także różnych warunków atmosferycznych.  

Ślisko, mała przyczepność, mniejszy moment mniejsza moc.

Sucho, duża przyczepność, większy moment większą moc.

Edytowane przez Tommi1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Panbenonium napisał:

Czyli w sumie dla cywilnego auta bajer kompletnie bez sensu.

Akurat mam inne podejście do tego i nawet w dupowozie takie rozwiązanie jest zainstalowane seryjnie i widzę w tym sens aczkolwiek w mocnych autach 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, rosaskc napisał:

 

Ale Ty zdajesz sobie sprawę, że trzy mapy są wgrywane przez fabrykę do STI po 2008 roku?


Jak seryjnie, to nie ma o czym dyskutować. Ale jak nieseryjnie, to powiedz jaki to ma sens w cywilnym aucie, skoro Twoja prawa noga kontroluje moc i moment, a pomagają jej w tym informacje zaczerpnięte oczyma z obrotomierza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Panbenonium napisał:


Jak seryjnie, to nie ma o czym dyskutować. Ale jak nieseryjnie, to powiedz jaki to ma sens w cywilnym aucie, skoro Twoja prawa noga kontroluje moc i moment, a pomagają jej w tym informacje zaczerpnięte oczyma z obrotomierza ?

 

Ma sens, kiedy masz nawierzchnię o zmniejszonej przyczepności, jak Tomek wcześniej pisał.  

Dla przykładu, jedziesz na tor, a na torze śnieg. Na najmocniejszej mapie S# zrywa przyczepność przy gazie wciśniętym na 20%, a na pośredniej mapie S przyczepność się kończy przy pedale gazu na 50%. Sam będziesz wolał jechać na słabszej mapie, bo będziesz w stanie bardziej precyzyjnie operować gazem mając do dyspozycji połowę skoku pedału zamiast 1/5 skoku. Tak czy nie?

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, tu nie ma 3 map sterowanych pokrętłem.

Tu mapa jest jedna, a są trzy tryby pracy przepustnicy, które się tu ustawia, o to chodzi w tym wszystkim w systemie SI Drive :)

Stąd są różna moc i moment bo inaczej pracuje przepustnica, ma różną reakcje na pedał i różne jest jej maksymalne otwarcie. ;)

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, rosaskc napisał:

Ale Ty zdajesz sobie sprawę, że trzy mapy są wgrywane przez fabrykę do STI po 2008 roku?

Seryjnie to nie są różne mapy, tylko różna reakcja na gaz - różna praca pedału gazu. Moc i moment zostaje taki sam, wydaje mi się, że seria na S i S# wypluje to samo.

U mnie na przykład (po strojeniu Poznań/Siekierki) S i S# mają dokładnie taką samą reakcję, S# został jakbym chciał dodać jakieś fanaberie jak LC albo różne mapy dla każdego biegu.

 

Edytowane przez MDsuperstar
Doprecyzowanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Oktan napisał:

Panowie, tu nie ma 3 map sterowanych pokrętłem.

Tu mapa jest jedna, a są trzy tryby pracy przepustnicy, które się tu ustawia, o to chodzi w tym wszystkim w systemie SI Drive :)

Stąd są różna moc i moment bo inaczej pracuje przepustnica, ma różną reakcje na pedał i różne jest jej maksymalne otwarcie. ;)

 

Dodatkowo, jesli sie nie mylę, to na trybie I w serii jest ograniczony boost o 0,2 Bar mniej względem S i S#.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...