Skocz do zawartości

Sportowe sprężyny do Legacy BH 2.5


Adiutant_Maciej

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem,

w związku z tym, że moje Legacy III prowadzi się jak średniej wielkości kuter torpedowy i do tego ma problem z opadniętą i skaczącą pupą myślę nad jakąś poprawą zawieszenia. 

Czy wymiana amortyzatorów i sprężyn na nowe zamienniki rozwiąże ten problem czy raczej szukać czegoś lepszego? (Nie zależy mi na obniżaniu względem stanu obecnego, za to boję się, że z nowymi zamiennikami auto poleci do góry.)

Jeśli tak to najtaniej, poza gwintem z Ali za około 2000 pln, znalazłem tylko to - https://www.ebay.com/itm/TEIN-S-Tech-Subaru-Legacy-Wagon-BH5-GTB-GT-B-SKS02-01D00-Lowering-Coil-Springs/323516377014?epid=16025081916&hash=item4b531427b6:g:wO0AAOSw5Spb0URD i to https://www.ebay.com/itm/H-R-29443-Sport-Lowering-Springs-for-99-04-Legacy-Wagon-BE-BH-/251590030020

Nie mogę znaleźć żadnych tańszych twardszych sprężyn do mojej wersji, może podejdą jakieś z innej generacji, modelu albo nawet marki? Bo 1200 złotych za same sprężyny to może nie majątek ale też nie mało, zwłaszcza, że to daily a nie auto na tor.

Pozdrawiam i będę wdzięczny za jakiekolwiek rady i podpowiedzi :)

 

PS. Załączam fotkę prezentującą wysokość auta na pusto. (Legacy przeszło przegląd bez najmniejszych zastrzeżeń co do zawieszenia i sprężyny są całe)

LegacyIII.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Pan Dziedzic napisał:

Założyłem kiedyś do tego modelu kompletny zawias bilsteina od B4, urósł troszkę bo ok.2 cm ale prowadzenie bajka.

Czytałem dużo dobrych opinii o tym zawieszeniu, także że jest bardzo trwałe. Ale nie mogę znaleźć używanych Bilesteinów do Legacy III z sensownego źródła. Nowe znalazłem najtaniej B6 i 2700 zł za komplet samych amortyzatorów. Sporo ponad to co chciałbym wydać na całą modernizacje zawieszenia :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem dużo dobrych opinii o tym zawieszeniu, także że jest bardzo trwałe. Ale nie mogę znaleźć używanych Bilesteinów do Legacy III z sensownego źródła. Nowe znalazłem najtaniej B6 i 2700 zł za komplet samych amortyzatorów. Sporo ponad to co chciałbym wydać na całą modernizacje zawieszenia  
Bilstein występował w wersjach legacy turbo w Japonii i raczej ciężko będzie znaleźć w sensownym stanie. Poszukaj na Ebay uk .

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, niebieskiultras napisał:

a jak z adaptacją zawiasu z legacy 4 ?

tam są dostępne sprężyny H&R a konstrukcyjnie 3 i 4 są bardzo podobne

Gdzieniegdzie na forach czytałem o tym że mogą pasować, chociaż żadnych oficjalnych potwierdzeń nie znalazłem. Jeśli tak, to byłoby bombowo bo do IV idzie łatwiej dorwać i sporo taniej :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz protestować to mam sprężyny od IV właściwie to nawet dwa komplety.

Jeden stare oryginał z tym że jedna pęknięta oddam za friko to sprawdzisz czy pasują.

Ewentualnie roczne dorabiane sprężyny chyba z POSPRING oddam za kolorowy napój.

 

Ewentualnie mogę je przymierzyć żebyś zobaczył czy pasują a zamówisz nowe.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.04.2019 o 09:48, bzikus7 napisał:

Jak chcesz protestować to mam sprężyny od IV właściwie to nawet dwa komplety.

Jeden stare oryginał z tym że jedna pęknięta oddam za friko to sprawdzisz czy pasują.

Ewentualnie roczne dorabiane sprężyny chyba z POSPRING oddam za kolorowy napój.

 

Ewentualnie mogę je przymierzyć żebyś zobaczył czy pasują a zamówisz nowe.

 

 

Dzięki, jeśli mógłbyś pomierzyć sprężyny byłoby bajkowo! Pracuję wyjazdowo i teraz mało mam okazji by grzebać w aucie, ale jeśli nie znajdę odpowiedzi to chyba kupię jakieś używane mc phersony z IV żeby porównać. 

A o co chodzi z dorabianymi sprężynami z Pospring, miały być sztywniejsze, niższe? 

 

W dniu 9.04.2019 o 12:12, dcd84 napisał:

A jak wygląda sprawa z przednimi amorami?

Podejdą z IV do III?

Też jestem tego ciekaw, tylne kolumny na zdjęciach wyglądają identycznie, z przodem ciężej cokolwiek na oko powiedzieć. Fajnie jakby wszystko weszło z IV bo sytuacja z amortyzatorami jest podobna do tej ze sprężynami - ceny mniejsze i przede wszystkim wybór większy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja robiłem wymianę pneumatyki na klasyczne i tylne kolumny pasują P&P z BP do BH. Zatem wszystko dedykowane do IV gen wagona da się wmontować do "trójki".

Z przodem jest jeszcze weselej, bo pasuje przednie zawieszenie z Imprezy GD. Ja montowałem obniżające sprężyny Eibach na OEM amory z Legacy 3 2.0. Wyglądało bojowo-shakotanowo, ale komfort żaden, a na dodatek ciągle obcierałem dokładką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fizycznie można mieszać amory i sprężyny przednie między Legacy 3, a Imprezą GD. Nie wiem czy w wersjach STi amory nie są jakieś inne, ale wagowo nie są "dosyć podobne". Jak zamontowałem sobie te Eibachy -30mm dedykowane do bloba to mój Legwan nie obniżył się ładnie, tylko LEGŁ NA GLEBIE NOSEM:

qrEIENJ.jpg&key=0e3d5f1582a75668554243e3

:mrgreen:

Prowadzenie też się wcale nie poprawiło. Stał się dużo bardziej nerwowy. Trzeba by było pokombinować z geometrią, a że mam już jedno auto specjalnej troski z gwintem to nie chciałem się w to babrać z Legasem.

Wstawiłem na powrót normalne sprężyny, bo nie szło jeździć. Tylne zawieszenie z Legacy IV H6 Wagon.

Edytowane przez DETT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...