Skocz do zawartości

Wyprzedaż Forestera 2018 w specyfikacji MY19 - ciekawe dodatki


Michał W.

Rekomendowane odpowiedzi

7 minut temu, OBK CVT napisał:

 

bmw f31 czyli trojka kombi

mam nawet skore (z weza ogrodniczego) czyli sensatec i puchne z dumy :lol:

 

tapatalked

Czyli spryskiwacz używasz w lecie non stop w trasie na reflektory?

 

A w temacie lamp skrętnych to pierwszy raz zaprezentował je Citroen w modelu DS na targach Paryż 1955 - model zrobił niesamowite wrażenie, w czasie trwania wystawy Citroen przyjął 12 tyś. zamówień na auto. 

I w Subaru też jest i to mnie cieszy. :D

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, OBK CVT napisał:

mam adapty w sluzbowce i zgadza sie, fenomenalne rozwiazanie

ale sa niesamowicie czule na brud i rozplaskana na lampie mucha je wylacza

ciekawe ze w audi nie ma tego problemu albo koledzy sie nie chwala ;)

 

tapatalked

 

 

Czujniki nie są w lampie, tylko za szybą. Ważna jest więc czystość szyby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście wspomniany Citroen miał całe mnóstwo rewolucyjnych rozwiązań, nie tylko lampy. Warto sobie poczytać jak Francuzi wyznaczali trendy w motoryzacji w tamtych latach.

 

 

9 minut temu, spawalniczy napisał:

 

Czujniki nie są w lampie, tylko za szybą. Ważna jest więc czystość szyby.

Tak czy owak, trzeba mieć zawsze zapas płynu.

 

 

20 minut temu, OBK CVT napisał:

 

bmw f31 czyli trojka kombi

mam nawet skore (z weza ogrodniczego) czyli sensatec i puchne z dumy :lol:

 

tapatalked

Swoją drogą masz ekstra firmówkę. :)

Ja miałem jakieś nudne Octavię, Focusy czy nawet zabytkową Skodę Felicie. Były jeszcze inne ale żadne nie wywoływało emocji podczas jazdy.  BMW gdybym miał to pewnie chętniej ruszałbym do pracy.

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, spawalniczy napisał:

 

Czujniki nie są w lampie, tylko za szybą

 

cos siedzi w lampach bo wyswietla warna na panelu gdy sa brudne

spryskiwacz dobrze zmywa tylko zewnetrzne swiatla (mijania) podobno w nowej trojce jest to poprawione

drugim problemem jest czulosc lamp, zle ustawione ksenony w aucie z przeciwka i adapty sie wylaczaja

 

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, OBK CVT napisał:

 

drugim problemem jest czulosc lamp, zle ustawione ksenony w aucie z przeciwka i adapty sie wylaczaja

 

tapatalked

Czyli w pagórkowatym terenie też system zgłupieje ale Tobie tam w NL to chyba nie grozi. ;)

 

A tak z innej bajki, widzieliście materiał o Subaru XV Hybrid Plug-In?

Naprawdę ciekawa prezentacja i całkiem fajne autko, szkoda tylko że nie dla Nas?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Michał W. napisał:

masz ekstra firmówkę

 

na starosc zostalem korposzczurem ;)

 

2 minuty temu, Michał W. napisał:

w pagórkowatym terenie też system zgłupieje

 

nigdy nie ma idealnych warunkow

chyba jest jakas tolerancja ale wg mnie lampy w tym konkretnym modelu sa za czule

nie mam porownania, to pierwsze auto z adaptami

 

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, OBK CVT napisał:

 

nigdy nie ma idealnych warunkow

chyba jest jakas tolerancja ale wg mnie lampy w tym konkretnym modelu sa za czule

nie mam porownania, to pierwsze auto z adaptami

 

tapatalked

Pewnie w kolejnych wersjach będzie coraz lepiej, początki bywają trudne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Michał W. napisał:

 

 

HBA mam w Yaris, czyta też znaki ograniczenia prędkości ale skętnych świateł nie ma więc się zachwycam.

Składany kluczyk miałem w Oplu Corsie 2007 i tego w Forku mi brakuje. Jak już będzie to też się zachwycę nawet jeśli w trzy razy tańszych autach będzie.

 

 

 

A w jakiej marce masz te światła jeśli można spytać, w Audi właśnie czy innej marce?

Na serio daja jeszcze zwykly kluczyk w 2019?:)

Mam go w STI z 2016 ale dzis to juz przesada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, OBK CVT napisał:

wg mnie lampy w tym konkretnym modelu sa za czule

nie mam porownania, to pierwsze auto z adaptami

 

W nowszych modelach z ledami np. w G30 nie ma opisywanych przez Ciebie problemów. Ani z wrażliwością na zabrudzenia ani tym bardziej z wyłączaniem, gdy ktoś z przeciwka oślepia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Lisek napisał:

Na serio daja jeszcze zwykly kluczyk w 2019?:)

Mam go w STI z 2016 ale dzis to juz przesada

W Platinum chyba jest składany, w Exclusive nie. :(

Takie rzeczy chyba już tylko w Subaru.

Tak więc nie powinno nikogo dziwić, że człowiek cieszy się ze skrętnych lamp. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Lisek napisał:

Nie chcialbym byc zlosliwy ale czy Wy sie zachwycacie skretnymi swiatlami ?:) Nad czym sie tu zachwycac? Brakuje ewidentnie systemu HBA ktory jest w autach tanszych o polowe. 

Adaptacyjne to nie skrętne chociaz oczywiście jest tak, że z reguły jak są adaptacyjne to i są skretne. 

Ja mam w volvo jedno z drugim i generalnie bardzo uzyteczne i bezpieczne światła.

Nie jest to moze najnowsze LED-we rozwiązanie jak w BMW, czy Audi, a nawet w fordzie ale rewelacja do jazdy w nocy na drogach bez latarni. Rozwiązane jest to tak, że jak się włączy światła długie (drogowe) to jak jest ciemno to się normalnie włączają i nic sie nie dzieje, jak się wjedzie do jakiejś miejscowości gdzie są latarnie same się przełączają na krótkie ale najlepsze się zaczyna jak coś jedzie przed nami lub coś z naprzeciwka. Reflektor lewy lub prawy "wycina/wyłącza" ten fragment przestrzeni, który uznaje za drugi pojazd co nie przeszkadza mu świecić po bokach. 

Działa bardzo szybko i ten "wycięty" nieoświetlony prostokąt przesuwa się zgodnie z ruchem innego pojazdu. Najfajniej to widać jak się jedzie za kimś bo tworzy się coś w rodzaju ciemnego tunelu o cały czas zmieniającej się szerokości, tak żeby nie oślepiać kierowcy przed nami i nie świecić mu w lusterko. Jednocześnie pobocze i i lewy pas jest dalej oświetlony jak na światłach długich. Jak w takim przypadku jedzie jeszcze coś z naprzeciwka to fragment lewego też się wyłącza i podąża za pojazdem. SUPER!

 

...a składany kluczyk ;) no tak przydałby się chociaż akurat ja tego nie odczuwam bo w moim Legacy mam KeyLess więc standardowy sam grot u mnie jest schowany i wystarczy miec brelok w kieszeni. Na poczatku się zastanawiałem czy taka wersja bezkluczykowa nie bedzie kłopotliwa np. zimą ale okazało się że nie a samo rozwiązanie jest baaaardzo wygodne

Edytowane przez Meteor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Meteor napisał:

Adaptacyjne to nie skrętne chociaz oczywiście jest tak, że z reguły jak są adaptacyjne to i są skretne. 

Ja mam w volvo jedno z drugim i generalnie bardzo uzyteczne i bezpieczne światła.

Nie jest to moze najnowsze LED-we rozwiązanie jak w BMW, czy Audi

Nie najnowsze ale jednak LED-owe?

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

4 minuty temu, Michał W. napisał:

Nie najnowsze ale jednak LEDOwe?

nie, biksenon ale nie jak działa to takie wyłączanie to jeszcze za chorobę nie wiem, może jakies lustra? pryzmaty? w sumie dopiero tez niedawno to odkryłem wracając w nocy z podkarpacia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał, możesz wrzucić zdjęcie kluczyka z forka. Jestem ciekawy jak wygląda, przekonany byłem, że jest składany. Na jeździe próbnej jeździłem wersją platinium i tam odpalony był przyciskiem. 

W moim accordzie są biksenony skrętne z doświetlaniem zakrętów plus jak są w auto to wieczorem załączają się długie, jeśli nikt z przeciwka nie jedzie i nie palą się lampy. Zobaczę jak to będzie wyglądać z nowym forku. 

Edytowane przez Paweł Jastrzębski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Paweł Jastrzębski napisał:

Michał, możesz wrzucić zdjęcie kluczyka z forka. Jestem ciekawy jak wygląda, przekonany byłem, że jest składany. Na jeździe próbnej jeździłem wersją platinium i tam odpalony był przyciskiem. 

W moim accordzie są biksenony skrętne z doświetlaniem zakrętów plus jak są w auto to wieczorem załączają się długie, jeśli nikt z przeciwka nie jedzie i nie palą się lampy. Zobaczę jak to będzie wyglądać z nowym forku. 

No niestety kluczyk jest z poprzedniego tysiąclecia, zresztą w Outbacku miałem taki sam to już się przyzwyczaiłem ale w 2013 to był dla mnie szok. Światła niestety się nie przełączają same miedzy mijania i drogowymi.

Trochę zrobili Cię w konia tą jazdą Platinum, Exclusive jak sama nazwa wskazuje to taki spartan. ;)

DEAB5F74-687C-4689-BD51-5F37CC6C0150.jpeg

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Michał W. napisał:

No cóż, jakoś taki zacofany okazał sie ten mój Forester z tymi zwykłymi lampkami LED skrętnymi. ;)

Okazało się, że mam takie trochę lepsze lampki choinkowe:facepalm:

 

Akurat światła w nowych Subaru, jak na klasyczne rozwiązane (w sensie nie adaptacyjne) świecą naprawdę dobrze. Więc się nie umartwiaj.

Różnica do adaptacyjnych oczywiście jest spora, jednak nie można tych technologii bezpośrednio porównywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, spawalniczy napisał:

 

Akurat światła w nowych Subaru, jak na klasyczne rozwiązane (w sensie nie adaptacyjne) świecą naprawdę dobrze. Więc się nie umartwiaj.

Różnica do adaptacyjnych oczywiście jest spora, jednak nie można tych technologii bezpośrednio porównywać.

Spoko, jestem bardzo z nich zadowolony, świecą naprawdę dobrze i zdecydowanie lepiej od ksenonów Outbacka.

To takie nie poważne umartwianie. :)

Forek może w wielu kwestiach jest opóźniony do konkurencji ale ja jestem z niego bardzo zadowolony.

Uważam, że naprawdę dużo oferuje w stosunku do ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, spawalniczy napisał:

Jeśli chodzi o światła, to porażką są natomiast przednie przeciwmgłowe. Dziwię się, że producent od tylu lat montuje takie nic nie dające badziewie. Polonez miał 3x skuteczniejsze.

Wczoraj miałem okazje jeździć w b.gęstej mgle ale obawiam się że nawet te z Poloneza nie dały by rady.

Sam jakoś nie spotkałem się ze skutecznymi lampami przeciw mgłowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Michał W. napisał:

No cóż, jakoś taki zacofany okazał sie ten mój Forester z tymi zwykłymi lampkami LED skrętnymi. ;)

Okazało się, że mam takie trochę lepsze lampki choinkowe:facepalm:

podpuszczasz oj podpuszczasz! ;) wcale nie zacofany, bo LEDy to jednak LEDy! A poza tym jest zawsze tak że w jednym coś jest a w drugim nie ma. Ja na swoje ksenony w Legacy tez nie narzekam, po wymianie całych reflektorów świecą naprawde nieżle.

3 godziny temu, spawalniczy napisał:

Jeśli chodzi o światła, to porażką są natomiast przednie przeciwmgłowe. Dziwię się, że producent od tylu lat montuje takie nic nie dające badziewie. Polonez miał 3x skuteczniejsze.

pocieszę cię - u mnie w Volvo PRZECIWMGŁOWYCH przednich NIE MA WCALE! Zaskoczyłem, że nie ma jak chciałem włączyć i nie mogłem znaleźć włącznika.... To mnie zdziwko chwyciło! :blink::o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Meteor napisał:

podpuszczasz oj podpuszczasz! ;) wcale nie zacofany, bo LEDy to jednak LEDy! A poza tym jest zawsze tak że w jednym coś jest a w drugim nie ma. Ja na swoje ksenony w Legacy tez nie narzekam, po wymianie całych reflektorów świecą naprawde nieżle.

pocieszę cię - u mnie w Volvo PRZECIWMGŁOWYCH przednich NIE MA WCALE! Zaskoczyłem, że nie ma jak chciałem włączyć i nie mogłem znaleźć włącznika.... To mnie zdziwko chwyciło! :blink::o

Pewnie, że podpuszczam bo jestem z tych co widzą dobre strony tego auta a nie skupiam się na drobnych lub większych mankamentach, które spotkać można w każdym aucie, w tych sporo droższych też. ;)

Pewnie zaraz odezwą się Koledzy forumowicze że mam za mało mocy, słabe to i jeszcze tamto ale mi to nie odbiera frajdy z jazdy bo naprawdę lubię mojego Forka. Z wielu powodów wybrałem wersje wolnossącą o których już wcześniej pisałem ale jednym z nich bardzo istotnym jest jego potencjalna długowieczność o którą w dzisiejszej motoryzacji wcale nie jest łatwo. Bardzo możliwe że za pięć lat wymienię go na coś nowego ale jeśli np. zdecyduje się na budowę domu i fundusze będą ograniczone to myślę, że śmiało mogę nim jeździć nawet przez dziesięć lat a pewnie przy odpowiednim serwisowaniu to da radę jeszcze dłużej. :)

 

Edytowane przez Michał W.
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Michał W. napisał:

Pewnie zaraz odezwą się Koledzy forumowicze że mam za mało mocy, słabe to i jeszcze tamto ale mi to nie odbiera frajdy z jazdy bo naprawdę lubię mojego Forka. Z wielu powodów wybrałem wersje wolnossącą o których już wcześniej pisałem ale jednym z nich bardzo istotnym jest jego potencjalna długowieczność o którą w dzisiejszej motoryzacji wcale nie jest łatwo. Bardzo możliwe że za pięć lat wymienię go na coś nowego ale jeśli np. zdecyduje się na budowę domu i fundusze będą ograniczone to myślę, że śmiało mogę nim jeździć nawet przez dziesięć lat a pewnie przy odpowiednim serwisowaniu to da radę jeszcze dłużej. :)

 

I własnie o to chodzi żeby sie nie napinać i dopasować sobie to czego się chce! Jak dla mnie to super takie podejście. Każdy ma wybór i swoją kalkulację. Podejmuje się decyzję indywidualnie a nie na pokaz - dokłądnie mi taki styl odpowiada bo lubię sobie priorytety ustalac sam a nie na pokaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Meteor napisał:

I własnie o to chodzi żeby sie nie napinać i dopasować sobie to czego się chce! Jak dla mnie to super takie podejście. Każdy ma wybór i swoją kalkulację. Podejmuje się decyzję indywidualnie a nie na pokaz - dokłądnie mi taki styl odpowiada bo lubię sobie priorytety ustalac sam a nie na pokaz

Zbiłeś mnie z pantałyku Kolego Meteor. ;)

Zupełnie nie takich reakcji spodziewałem się po tekście o zaletach silnika wolnossącego posiadającego tak mało grzecznych koników. :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ja osobiście wolę jak ich jest więcej i są takie bardziej " chętne" ;)  ...ale jak juz wcześniej napisałem miałem w fiacie 125p 1/3 tych koni co teraz a jazda była super i bez problemów dało radę bączka zrobić :)  Zwłaszcza że gaźnik miałem przerobiony i taki bardziej żwawy niż standardowo mój fiat był :)  Ale turbin wtedy tak dla prostych ludzi nie było więc się człowiek cieszył czym miał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...