Jump to content

skrzynia z reduktorem do 2.5 FXT SG - rozważania nad swapem


marhof
 Share

Recommended Posts

Tak się zastanawiam, z racji kończącego się sprzęgła i synchronizatorów w obecnym, seryjnym manualu, nad swapem skrzyni z wolnossącego Forka SG 2.0.

Czy ktoś to przerabiał? Wiem, że się da - pytanie tylko czy jest sens i czy da to zamierzony efekt. A youtube można sobie obejrzeć wyczyny takiego gościa:

 

Cel: większa sprawność auta na odcinkach terenowych podczas Subariad - chodzi o powolną jazdę, po kamieniach, pod górę. Bez pałowania do odcinki :) Jednocześnie chciałbym zachować sprawność w poruszaniu się 'w trasie'.

 

Wątpliwości/pytania:

1. 2.0 ma seryjnie odrobinę mniejsze sprzęgło - nie wiem czy da radę zastosować takie jak fabrycznie w 2.5 XT

2. Wytrzymałość skrzyni i napędów - czy połączenie 2.5T (niedłubany, seryjny) ze skrzynią z 2.0 to dobre połączenie. 

3. Czy przy załączonym reduktorze i mocy 2.5 XT nie ukręcą się półosie :D

4. Przełożenie - FXT ma 4.111. Jakie przełożenie mają Forki 2.0 w manualu? 

5. Wynikające pośrednio z poprzedniego: czy przy całkowitym przełożeniu napędów, auto nie będzie wolniejsze/szybsze... - Czy ktoś posiadający Forka 2.0 NA z ręczną skrzynią może powiedzieć jaką ma prędkość obrotową silnika przy 100km/h ? Porównawłbym z obecnym, seryjnym setupem

6. FXT SG ma seryjnie z tyłu LSD w dyfrze. W terenie z moich obserwacji wynika, że nic to nie daje. Z tego co wiem, wszystkie Forki 2.0 miały otwarty dyfer. Czy utrata LSD jest tego warta?

7. Czy jest coś co powinienem wziąć pod uwagę w szczególności? :)

Na razie badam temat teoretycznie.

 

Edited by marhof
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, coocer napisał:

Lepszy automat. Tyle że to już jest rzeźba i lepiej kupić takie auto ;)

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka
 

Rzecz w tym, że już miałem Forka SG z automatem - to był 2.5 NA :) O ile w terenie był genialny, to na asfalcie bardzo mnie irytował. Wtedy przesiadłem się na FXT w manualu. Teraz chciałbym mieć ciastko i zjeść ciastko :)

Link to comment
Share on other sites

Rzecz w tym, że już miałem Forka SG z automatem - to był 2.5 NA  O ile w terenie był genialny, to na asfalcie bardzo mnie irytował. Wtedy przesiadłem się na FXT w manualu. Teraz chciałbym mieć ciastko i zjeść ciastko
Dokładnie mam 2,5 z US no i racja, zmiany biegów mierzy się za pomocą kalendarza :)

Cała motoryzacja to jedna wielka cukiernia :)

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Zastanawiam się też na taką operacją ale w swoim Forku SF i mam tylko jedną obawę czy półosie dadzą radę przy ostrym katowaniu np. w miękkim podłożu przy dobrej i przyczepnej oponie. 

Link to comment
Share on other sites

2.0 niektóre miały LSD z tyłu ale też nie wiele dawał. No ale można wiekszy założyć jak juz rozbierasz
Wszystkie forestery SG mają LSD z tyłu ale fakt, daje niewiele :)

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

38 minut temu, Gazik napisał:

Zbroisz się na Gruzję?;)

 

 

Na pewno do Gruzji będę musiał ogarnąć obecną skrzynię + nowe sprzęgło :)  A że w podobnych piniądzach (alternatywnie do remontu) można czegoś alternatywnego spróbować... kusi.

Po lekturze internetów niestety jak na razie okazuje się, że Forki SF miały 'lepsze' przełożenie reduktora - 1.447:1,  w SG już tylko 1.196. Natomiast skrzynie w SF miały dużo delikatniejsze komponenty dla 1go i wstecznego biegu, co często kończyło się awarią. Nie wiem jak w Imprezach wolnossących, nie sprawdzałem jeszcze. W Australii jest firma która zajmuje się serwisem skrzyń dla subaraków i oferują przebudowane skrzynie z redukcją 1.6:1, ale wolę nawet nie wiedzieć, ile to kosztuje (transport pewnie drugie tyle co sama skrzynia :D).

Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, coocer napisał:

Dokładnie mam 2,5 z US no i racja, zmiany biegów mierzy się za pomocą kalendarza :)
 

Wy tam macie 4EAT czy 5EAT?

jak 5 to nie widzę problemu przy zmianie biegów, można ją skutecznie usprawnić 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Wiem że Zbyszek z Mechaników (serwis nie-aso w wawie) do swojego forka 2.0xt wrzucił skrzynię z reduktorem wiec chyba cos sie  da ;).

Mozesz podpytac ewentualnie..

I ja to jestem prawie pewien że forek SG to ma przełożenie 1:4... legacy/outbacki/imprezy miały mniejsze

Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, gorion napisał:

Mogłeś wybrać po prostu inne ciastko: 2.5xt w automacie i mieć wszystko ;-) Na asfalcie też świetnie daje sobie radę o ile nie podróżujesz powyżej 130-140 ze stałą prędkością, wtedy faktycznie brakuje 5'tki. Nie czytałem o takim eksperymencie na który chcesz się porwać, więc jak przystało na takowy obarczony jest dużym ryzykiem zwłaszcza przy dalekich wypadach. A jak co się posypie, nie zgra itp to będzie mega-klops. Myślę że na pewno nie zmieścisz się w podobnych pieniądzach, tych co planujesz włożyć w serwis fabrycznego rozwiązania - ja bym się już trzymał tego ostatniego. Albo kupiłbym drugiego Subaraka do zadań specjalnych w terenie ;-) nie będzie tak szkoda jak coś się porysuje, zadrapie czy podtopi w błocku.

 

Były spore dysproporcje w osiągach (m.in. ~1.5s w sprincie do setki) między tymi dwiema opcjami, a automatu miałem serdecznie dość po 1,5 roku. W ogóle nie było takiej opcji żeby drugi raz się pakować w 4EAT... ale doceniam tę konstrukcję za trwałość i niezawodność.

Ten subarak to właśnie jest 'ten drugi' do zadań specjalnych (subariady), już jest cały porysowany :)

 

Bardzo ciekawy temat znalazłem na forum http://offroadsubarus.com/archive/index.php/t-4384.html 

You also need to be aware that there are other significant differences between the SF 5MT/DR box and the SG 5MT/DR box. Synchro rings, for one (much better in the SG); gear ratios in 1st, 2nd and 5th for another ... The SG box has slightly lower (numerically) ratios than the SF in 1st and 2nd (3.454:1 and 2.062:1 vs 3.545:1 and 2.111:1); and a LOT lower in 5th (0.780:1 vs 0.871:1). Better to swap the LR gear set over than muck up the HR gearing in your existing SG box, IMNSHO.

 

W samym wątku wielokrotnie pojawia się info o przełożeniu 1.19:1 w SG i 1.44:1 w SF. Będę szukał dalej.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 29.10.2018 o 20:39, marhof napisał:

Czy ktoś posiadający Forka 2.0 NA z ręczną skrzynią może powiedzieć jaką ma prędkość obrotową silnika przy 100km/h ? Porównawłbym z obecnym, seryjnym setupem

 

Proszę bardzo 

 

1948992114_Licznik-ObrotyPrdko2.JPG.6c51dbf9a426deb582ca49fc81bca389.JPG

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

a nie boisz się zmielenia? 2.5T ma nieporównywalnie większy moment. druga sprawa to zdjecie z oprotami. Skrzynia 2.5T przy 2500 rpm to 100km/h a w NA 2750 to 100km/h

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...