Skocz do zawartości

"offroad" w subaru XV ;-)


zbyszko4x4

Rekomendowane odpowiedzi

34 minuty temu, CUV napisał(a):

Offroad to duże słowo, sam śmielej jeżdżę w terenie . Dołączyłem do 3 dniowej imprezy , na część  „family suv”.  Jeździlismy polnymi i leśnymi drogami , zwiedzając „Zapilicze”. W sumie było tego ok 65 km. Dla mnie i auta, to pierwszy raz na takiej imprezie. Fotki, hm , nie ogarnąłem prowadzenia auta w „terenie” , jazdy w kolumnie i robienia fot (byłem sam) . Poćwiczę to pewnie będą . Na wypadek wklejki mam kinetyka, szekle , zblocze , bardziej dlatego , ze niektórzy organizatorzy wymagają. Wolałbym jednak nie tarmosić subiego. Pojechałem na zwykłych zimowkach, „trudności” były takie , ze tylko raz włączyłem x-mode, bo bałem się obciachu, ze stanę w błocie. Traktowałem ten wyjazd poznawczo, czy taka formuła mi pasuje , w kontekście chociażby subariad. BTW co raz więcej jest imprez typu „family suv”,  gdzie nie ma topienia po klamki. Coś w stylu zwiedzanie z przewodnikiem , ale jazda poza czarnym. Polecam na FB : Imprezy 4x4  lub na Rajdy 4x4 : imprezy. 

jeśli chodzi o x-mode to w przypadku mojego Forestera to robi to więcej szkody i pożytku (używam jedynie przy stromych zjazdach) zawsze wylaczam esp i nie włączam x-mode i po błocie idzie jak nie wiem co :D

potestuj i zobacz jakie odczucia :) 

a kinetykiem to nie szarp samochodu

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.11.2022 o 12:12, _akir_ napisał(a):

jeśli chodzi o x-mode to w przypadku mojego Forestera to robi to więcej szkody i pożytku (używam jedynie przy stromych zjazdach) zawsze wylaczam esp i nie włączam x-mode i po błocie idzie jak nie wiem co :D

potestuj i zobacz jakie odczucia :) 

a kinetykiem to nie szarp samochodu

Dziękuję za rady, popróbuje. A co myślicie o tym , od 8:37

https://m.youtube.com/watch?v=MThscgYZ07Y

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, CUV napisał(a):

Dziękuję za rady, popróbuje. A co myślicie o tym , od 8:37

https://m.youtube.com/watch?v=MThscgYZ07Y

przypięcie się do podłużnicy to najrozsądniejszy wybór, gdybym to ja miał wyszarpywać Twoje auto to dodatkowo do takiego kinetycznego pasa bym przypiął jeszcze jakiś krótki pas (nawet w uchwyt wkręcany) na zabezpieczenie gdyby np strzeliła szekla, a najlepiej to bym Cię wyciągnął wyciągarką :) (zobacz sobie filmy na YT jakie szkody robią kinetyki)

ludzi w okolicy wyciągam zawsze na windzie, nigdy się nie szarpie kinetykiem ze względów bezpieczeństwa

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.11.2022 o 14:14, _akir_ napisał(a):

najlepiej to bym Cię wyciągnął wyciągarką

Dokładnie 

 

W dniu 15.11.2022 o 14:14, _akir_ napisał(a):

zobacz sobie filmy na YT jakie szkody robią kinetyki

Tak jak pisze @_akir_kinetyk to duże ryzyko. Ostatnio praktycznie się go nie używa, z tego co widzę nie tylko ja mam awersję do tego wynalazku.

Praktycznie zawsze jesteśmy w stanie wyciągnąć auto windą. Jak nie jedną to we dwie. Można też wyciągnąć auto pasami. 

Trudno powiedzieć kiedy kinetyk jest nieodzowny - praktycznie jak ktoś chce szybko i na raz, a to są ogromne siły i skutki mogą być niewesołe i zgoła inne od zamierzonych. 

Szczerze mówiąc nie zabieram go. Do SUV to już całkiem zbędny dodatek.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy oglądał ktoś z Szanownych  Forumownych yoko g016, niby X-AT. Raczej do prawdziwych terenówek, ale jakby był rozmiar… to może . To pewnie  konkurencja dla GFB K02.

ja jestem na etapie castingu , zostały dwie kandydatki yoko g015 i cooper AT3 4S, o wymiarach 215/65/17. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.11.2022 o 15:36, CUV napisał(a):

Czy oglądał ktoś z Szanownych  Forumownych yoko g016, niby X-AT. Raczej do prawdziwych terenówek, ale jakby był rozmiar… to może . To pewnie  konkurencja dla GFB K02.

ja jestem na etapie castingu , zostały dwie kandydatki yoko g015 i cooper AT3 4S, o wymiarach 215/65/17. 

Odpowiadając na Twoje wątpliwości. 

Po pierwsze Yokohama to super opony, z mojego doświadczenia ogólnie lepsze niż BFG. 

XAT fajne, jeśli szukasz AT, możesz brać bez obawień. 

Literka X w oznaczeniu pochodzi od Extreme = oznacza agresywniejszy bieżnik i bardziej wymagające przeznaczenie. Obiektywnie X AT akurat za extremalne kapcie trudno uznać, natomiast niewątpliwie agresywniejsze od G015 które w każdej z wersji są niemal szosowe.

Tak jak stwierdził wyżej Forumowicz, BFG KO 2 mają dodatkowo homologację zimową TPMSF co może być istotne.

Mnie osobiście interesuje X MT, który jest już konkretnym MT, ale czekam na opinię kolegi, który właśnie założył komplet.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.11.2022 o 15:36, CUV napisał(a):

Raczej do prawdziwych terenówek

Dlaczego?

Oba modele BFG ko2 i Yokohama G016 XAT można używać w SUVie. Widać na fotce niżej, że obie gumy mają bardzo gęsty bieżnik, więc na błoto się nie nadają, nie będą się oczyszczać, zakleją się. 

Yoko G015 z kolei są już bardzo łagodne na szuter i asfalt. 

Yokohama-Geolandar-X-AT-vs-BFGoodrich-KO2.jpg

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, mechanik napisał(a):

Widać na fotce niżej, że obie gumy mają bardzo gęsty bieżnik, więc na błoto się nie nadają, nie będą się oczyszczać, zakleją się. 

no i nie masz racji, używałem BFG w Forku i bardzo dobrze się czyszczą, dajesz więcej gazu i jest git

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, _akir_ napisał(a):

no i nie masz racji, używałem BFG w Forku i bardzo dobrze się czyszczą, dajesz więcej gazu i jest git

Mają gęsty bieżnik więc się zapychają. 

Koledzy w ekipie na KO2, czy G015 jeździli na wyprawach i pozbyli się czym prędzej, więc piszę bo widziałem na własne oczy jak to się zachowuje. 

Kolega właśnie kupił komplet KO2, bo się wybiera do Gruzji - tysiące kilometrów asfaltem.

Gdyby to było tak pięknie że opona jest do wszystkiego, ale niestety nie jest. Mam teraz BFG KM3 i one też nie czyszczą się dobrze w porównaniu z Yokohama g003 które miałem wcześniej, a teraz są u żony. Ogólnie BFG nawet reklamuje swoje opony że na skały są dobre =dużo siliconu w gumie, bardzo mocne boki. 

Dobrze się czyści Federal Couragia, Yokohama g003 mt, a z nowszych Yokohama X=MT (z wyższej ligi offroad to Trepador gdzie na prawdę można mówić o czyszczeniu bieżnika i robieniu w błocie). 

Różnicę między MT a KO2 widać na renderze - KO2 ma mega gęsty bieżnik. 

Ogólnie KO2 jest dobrą oponą, zwłaszcza do SUVa który jeździ więcej po twardym, a MT napęd nie ogarnie. Po prostu atutem KO2 nie jest czyszczenie z błota, raczej uniwersalność, homologacja zimowa ze śnieżynką.

Toyo-Open-Country-MT-vs-BFG-KO2-.jpg

Edytowane przez mechanik
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mechanik napisał(a):

Mają gęsty bieżnik więc się zapychają. 

Koledzy w ekipie na KO2, czy G015 jeździli na wyprawach i pozbyli się czym prędzej, więc piszę bo widziałem na własne oczy jak to się zachowuje. 

Kolega właśnie kupił komplet KO2, bo się wybiera do Gruzji - tysiące kilometrów asfaltem.

Gdyby to było tak pięknie że opona jest do wszystkiego, ale niestety nie jest. Mam teraz BFG KM3...

 

To chyba w Terenwizji padło sformułowanie, że KM3, to najlepszy... AT-k na rynku :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, po przeczytaniu wszystkich opinii, wygrała we mnie opcja „tak zmienić, aby pozostało po staremu” ;). Przyjechały 4 siedemnastki yoko , prosto z Tajlandii. Będzie szosowo, czyli raczej adventure niż off-road. 215 mają tylko 70 dB, czyli tyle co drogowe 225/55/18, których używam . Zobaczymy czego dokażą. BTW może ktoś ma na zbyciu 17 calowe felgi do XV. Myślałem nad takimi: https://allegro.pl/oferta/alufelgi-17-do-subaru-xv-ii-facelifting-12064789110

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.11.2022 o 19:09, radix99 napisał(a):

Ale Patrol też się wyciągał :P

 

Mój komentarz był powakacyjny ale nie mogę ogarnąć na czym polega ta sztuka wyciągania się  na wciągarce. Równie dobrze można sobie kłodę drewna zaczepić do wciągarki. Od 25 lat używam różnych aut mniej lub bardziej do jazdy w terenie przeznaczonych. Dla mnie sztuka to poszukać trasy z A do B tak by dotrzeć do celu, pokonać przeszkody w sposób sprytny a nie "na chama", z umiejętnością oceny podłoża i wymyślenia jak przejechać by się nie zakopać (przykład zaspawanego dyfra tylnego przy AWD aż nadto wymowny). Oczywiście każdy może czerpać przyjemność z innej zabawy. 

Nie mniej kierowca Imprezy radził sobie nieźle -brawo!

Edytowane przez ferszta
literówki
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, CUV napisał(a):

Zobaczymy czego dokażą.

Będą odporniejsze na uszkodzenia. Dobre opony właśnie do adventure. 

 

23 minuty temu, radix99 napisał(a):

KM3, to najlepszy... AT-k na rynku

Tak właśnie jest, ma być cicha, robić przebiegi jako daily to nie może być ekstremalna.

Niestety BFG bardzo teraz zdrożały, ponieważ Goodrich należy do Michelin i produkowane były w Rosji. Obecnie są importowane między innymi z USA.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, ferszta napisał(a):

na czym polega ta sztuka wyciągania się  na wciągarce.

Na przykład na tym że gwałtowny deszcz bardzo utrudni przejazd, lub że Twój pojazd lub pojazd w kolumnie/ekipie uległ awarii i trzeba ewakuować w dogodne miejsce, lub nawet pokonać trasę z awarią więc na windach. 

Winda przez zblocze ciągnie też do boku na trawersach.

Na nieznanej trasie możesz się okazać że przeszkoda zwiększa trudność podczas kolejnych przejazdów. 

Podjazd pod mokre wzniesienie wymaga zatrzymania po drodze i użycia wyciagarki ze względu na konieczność bardzo powolnego i ostrożnego poruszania się aby uniknąć uszkodzenia.

Do asekuracji. 

No i podczas zdobywania pieczątek w rajdach. 

To tak w skrócie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, mechanik napisał(a):

No i podczas zdobywania pieczątek w rajdach

Wiem do czego służy wciągarka, ale jakoś słabo wid,ę używanie wciągarki w rajdzie samochodowym. To już wg mnie czynność po dyskwalifikacji. Nigdy w rajdach przeprawowych nie brałem udziału. Inaczej widzę sztukę jazdy samochodem terenowym. Ale oczywiście rozumiem że jestem w mniejszości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, mechanik napisał(a):

Mają gęsty bieżnik więc się zapychają. 

Koledzy w ekipie na KO2, czy G015 jeździli na wyprawach i pozbyli się czym prędzej, więc piszę bo widziałem na własne oczy jak to się zachowuje. 

Kolega właśnie kupił komplet KO2, bo się wybiera do Gruzji - tysiące kilometrów asfaltem.

Gdyby to było tak pięknie że opona jest do wszystkiego, ale niestety nie jest. Mam teraz BFG KM3 i one też nie czyszczą się dobrze w porównaniu z Yokohama g003 które miałem wcześniej, a teraz są u żony. Ogólnie BFG nawet reklamuje swoje opony że na skały są dobre =dużo siliconu w gumie, bardzo mocne boki. 

Dobrze się czyści Federal Couragia, Yokohama g003 mt, a z nowszych Yokohama X=MT (z wyższej ligi offroad to Trepador gdzie na prawdę można mówić o czyszczeniu bieżnika i robieniu w błocie). 

Różnicę między MT a KO2 widać na renderze - KO2 ma mega gęsty bieżnik. 

Ogólnie KO2 jest dobrą oponą, zwłaszcza do SUVa który jeździ więcej po twardym, a MT napęd nie ogarnie. Po prostu atutem KO2 nie jest czyszczenie z błota, raczej uniwersalność, homologacja zimowa ze śnieżynką.

jako użytkownik BFG KO2 mówię że się nie zapychają, czyszczą się naprawdę szybko więc chyba mam większe doświadczenie niż tylko z obserwacji ;) 

tam gdzie inni mieli problemy ja przelatywałem bez najmniejszego problemu nawet na glinie gdzie tym bardziej powinny się szybko zapchać i wkleić

tutaj więcej gazu i po temacie

na wszystkich wyjazdach na których byłem tylko raz musiał mnie ktoś szarpnąć - tylko i wyłącznie dlatego że siadłem na progu a opona już nie miała co wygrzebać spod siebie :)

 

co do KM3 to mam te opony w jeepie i szczerze jest to dramat, nie czuje się na nich pewnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, _akir_ napisał(a):

do KM3 to mam te opony w jeepie

Czy widzisz wogóle różnicę między KO2 w stosunku do MTKÓW czy dla Ciebie to to samo?

 

Nie jestem producentem KM3, oceniam je obiektywnie.

Też przejechałem na nich nie jedno bagno, jednak sam rozmiar robi robotę. Ogólnie KM3 podziękuję bo cenę mają kosmiczną =z około 800 PLN poleciały na 2600 PLN a zatrzymały się na 1600 PLN za sztukę. Nie są tyle warte (piszę o rozmiarze 35 12.5 r17) 

Mam dwa Wranglery. W jednym właśnie KM3 w drugim Yokohama g003. Yokohama g003 to dużo lepsza opona, dokładniej wykonana, doskonale się wyważa, ma ochronę rantu felgi, ma agresywniejszy bieżnik, lepiej robi w błocie. 

53 minuty temu, _akir_ napisał(a):

KM3 to mam te opony w jeepie i szczerze jest to dramat

W czym są słabe według Ciebie? Dla mnie to przede wszystkim stosunek obecnej ceny do jakości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mechanik napisał(a):

Czy widzisz wogóle różnicę między KO2 w stosunku do MTKÓW czy dla Ciebie to to samo?

 

Nie jestem producentem KM3, oceniam je obiektywnie.

Też przejechałem na nich nie jedno bagno, jednak sam rozmiar robi robotę. Ogólnie KM3 podziękuję bo cenę mają kosmiczną =z około 800 PLN poleciały na 2600 PLN a zatrzymały się na 1600 PLN za sztukę. Nie są tyle warte (piszę o rozmiarze 35 12.5 r17) 

Mam dwa Wranglery. W jednym właśnie KM3 w drugim Yokohama g003. Yokohama g003 to dużo lepsza opona, dokładniej wykonana, doskonale się wyważa, ma ochronę rantu felgi, ma agresywniejszy bieżnik, lepiej robi w błocie. 

W czym są słabe według Ciebie? Dla mnie to przede wszystkim stosunek obecnej ceny do jakości. 

odbijamy od meritum sprawy, kolega pytał o ATki KO2 w Subaru a nie o MTki w innym aucie ;) 

 

a wracając do pytania to tak widzę różnice, na KO2 w moim odczuciu czułem się pewniej w terenie w błocie na stromych podjazdach i zjazdach niż na KM3 (tutaj mam wrażenie jakbym jechał po lodzie) ale raz to zupełnie inne gumy, dwa zupełnie inne auta i zupełnie inne napędy :) no i co najważniejsze to kupiłem już auto z takimi oponami więc jak je wykończę to kupie albo Toyo albo Coopery STT

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, _akir_ napisał(a):

odbijamy od meritum sprawy, kolega pytał o ATki KO2 w Subaru a nie o MTki w innym aucie ;) 

 

a wracając do pytania to tak widzę różnice, na KO2 w moim odczuciu czułem się pewniej w terenie w błocie na stromych podjazdach i zjazdach niż na KM3 (tutaj mam wrażenie jakbym jechał po lodzie) ale raz to zupełnie inne gumy, dwa zupełnie inne auta i zupełnie inne napędy :) no i co najważniejsze to kupiłem już auto z takimi oponami więc jak je wykończę to kupie albo Toyo albo Coopery STT

 

Śledzę dyskusję na temat opon. pozwolę sobie wtrącić swoje trzy grosze. Swego czasu zajechałem jeden zestaw M/T (105 tys ) i dwa zestawy A/T (po ok 75 tys km) - wszystko od BFG M/T nie odważyłbym się założyć do do żadnego Subaru ze względu na obciążenie zespołu napędowego. Chyba że w założeniu jest zgoda na duże remonty. A/T do Forestera ok, szczególnie w wersjach bardziej SUV -owatych niż osobowych. Obecnie opony te maja dużo mniejsza trwałość niż 20 lat temu , kiedy zaczynałem je użytkować. Opony tego typy oferowane pod marką BFG sprawują się całkiem nieźle i wydaje się że są ciągle jednym z lepszych rozwiązań, szczególnie w wersji umiarkowanej cenowo i na pewno przebijają pomysły Matadora i jeszcze paru innych. Wyważalność kół z oponami M/T jest jest czystym przypadkiem.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, ferszta napisał(a):

Wyważalność kół z oponami M/T jest jest czystym przypadkiem.

U mnie problem stanowi jedna opona (BFG KM3). Pozostałe z kompletu bez problemu.

Yokohama g003 mt w drugim aucie - zawsze bez problemu.

Rozmiar 35 12.5 r17

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...