Skocz do zawartości

"offroad" w subaru XV ;-)


zbyszko4x4

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 14.04.2021 o 16:05, Karas napisał:

2:20 Masakra. Te auta do tego się nie nadają.

Ja uważam, że są do tego wręcz stworzone. Cross-country to jest dla nich żywioł.

Nie mam tutaj na myśli off-roadu - taplanie się w błocie po 'uszy' i inne ekstrema tak jak to robi terenwizja. Ale XC to jest dla tego samochodu coś naturalnego. Takie jest moje zdanie :D

367919558_SUB6996-Q4Retail-XV-WebsiteHeader1640x615px4.thumb.jpg.e77055f4b233951e3501e55040fd9421.jpg

Reklama z jednej z oficjalnych stron www, a poniżej potwierdzenie, że to prawda:

IMG_20210227_164216.thumb.jpg.880e09798d3bd486bae45521ec5dd9ae.jpgIMG_20210227_164230.thumb.jpg.f494abbe26fe406f308fd5e7045ba2c1.jpg

 

Techniczna jazda też jest czasem potrzebna.

A, no i filmik reklamówka:

 

 

 

  • Super! 3
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, ovi napisał:

Reklama z jednej z oficjalnych stron www, a poniżej potwierdzenie, że to prawda:

Czego potwierdzeniem są te kółka zaklejone błotem?

 

36 minut temu, ovi napisał:

Techniczna jazda też jest czasem potrzebna.

Techniczna jazda wymaga blokad, wykrzyży, prześwitu, skrzyni rozdzielczej z reduktorem, również wyciagarki.

Cross country nie wymaga technicznego offroadu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, mechanik napisał:

Techniczna jazda wymaga blokad, wykrzyży, prześwitu, skrzyni rozdzielczej z reduktorem, również wyciagarki.

Cross country nie wymaga technicznego offroadu.

Szanowny kolego @mechanik ja znam Twoje wypowiedzi na ten temat. Dla Ciebie offroad to 4 cale albo wcale, itp. Wszyscy to wiemy, że nasze Subbie nie nadają się do grupy extreme na zawodach w terenwizji. Co innego jazda po polnych drogach, a najlepiej gdzieś w górach albo ścieżkach leśnych (tam gdzie wolno oczywiście).

Dla mnie jazda techniczna w cross-country nie oznacza potrzeby użycia reduktora czy kosmicznego wykrzyżu. Dla mnie jazda techniczna w turystyce offroadowej (tudzież cross-country) to górka, trawers, wąskie ścieżki. To wszystko. W końcu to cross-country, a nie downhill.

 

Godzinę temu, mechanik napisał:

Czego potwierdzeniem są te kółka zaklejone błotem?

 

W końcu to reklama...? B) Czy auto nie wygląda równie dobrze nawet jak się upaprze błotem? Nie rozumiem Cię, to był sarkazm może?

 

Peace!

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ovi napisał:

najlepiej gdzieś w górach albo ścieżkach leśnych (tam gdzie wolno oczywiście).

Niby dlaczego? Tam gdzie "nie wolno" to jeżdżą tylko pojazdy Parków Narodowych, Lasów Państwowych, służb rozmaitych i gości wyżej wymienionych?

15 minut temu, buc niskopienny napisał:

Do jazdy po nieutwardzonych ścieżkach niepotrzebne jest xv.

Lepsza jest służbowa skoda - plastików nie szkoda:)

Gdy znalazłem się w zasięgu służbowych flot to i Opel dawał radę. No ale wtedy był to samochód amerykański! :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Szürkebarát napisał:

Niby dlaczego? Tam gdzie "nie wolno" to jeżdżą tylko pojazdy Parków Narodowych, Lasów Państwowych, służb rozmaitych i gości wyżej wymienionych?

 

Bo mówi o tym rozdział 5 ustawy o lasach. źródło , aby móc legalnie wjechać do lasu musi być znak mówiący o tym, że droga jest udostępniona do ruchu. Tutaj Echa Leśne fajnie to pokazują link

Tak jak piszesz, tam gdzie nie wolno mogą jeździć tylko odpowiednie służby i pojazdy co mają upoważnienie (ZULe i inne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, ovi napisał:

 

Bo mówi o tym rozdział 5 ustawy o lasach. źródło , aby móc legalnie wjechać do lasu musi być znak mówiący o tym, że droga jest udostępniona do ruchu. Tutaj Echa Leśne fajnie to pokazują link

Tak jak piszesz, tam gdzie nie wolno mogą jeździć tylko odpowiednie służby i pojazdy co mają upoważnienie (ZULe i inne).

Nie ma co mnie źródłować przepisami. Przepisy czytam od dawna, nawet wśród znajomych mówiono o mnie legalista. W PRL nie było mi z tym łatwo choć i wtedy zdarzało mi się (w górach) nielegalnie przekraczać granicę państwową gdy było to konieczne lub nawet tylko potrzebne, sensowne. Bez konsekwencji choć kilkoro z moich przyjaciół takiego szczęścia nie miało.

 

Chciałem wskazać na bezsensowne lub arbitralne ograniczania wjazdu w drogi leśne czy inne bez znaku o udostępnieniu ich do ruchu i jednocześnie udostępnianie ich sobie oraz krewnym i znajomym królika bezpłatnie oraz odpłatnie bardziej zasobnym.

 

O państwie w państwie Lasów Państwowych tu nie miejsce i nie pora się rozwodzić.

Edytowane przez Szürkebarát
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ovi napisał:

Dla mnie jazda techniczna w turystyce offroadowej (tudzież cross-country) to górka, trawers, wąskie ścieżki. To wszystko. W końcu to cross-country, a nie downhill.

Do tego właśnie nadaje się fabryczny XV, Forester, Outback. Tak jak napisał wcześniej @Karas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
W dniu 20.04.2021 o 19:52, Szürkebarát napisał:

...

 

Chciałem wskazać na bezsensowne lub arbitralne ograniczania wjazdu w drogi leśne czy inne bez znaku o udostępnieniu ich do ruchu i jednocześnie udostępnianie ich sobie oraz krewnym i znajomym królika bezpłatnie oraz odpłatnie bardziej zasobnym.

 

...

O!

A może mógłbyś wskazać jakiś kraj, europejski, gdzie można jeździć po wszystkich drogach leśnych?

Znasz jakieś przypadki krewnych i znajomych królika, czy tylko cos tam słyszałeś? Te odpłatne udostępnienie, to już popłynąłeś:evil2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Poszukuję możliwie najlżejszych i najcichszych opon A/T... :rolleyes:  Aktualnie zastanawiam się nad:

 

1) Yokohama geolandar A/T G015 - wydaje się sensowna. Bieżnik na środku nie jest typowo agresywny.

2) Falken Wildpeak - Amerykańce mówią, że cicha, ale nie wygląda :) 

 

Jakieś doświadczenia z powyższymi lub inne rekomendacje?

 

Aha mały edit o rozmiarze... Celuję w 225/60/17 

Edytowane przez durst
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, durst napisał:

Poszukuję możliwie najlżejszych i najcichszych opon A/T... :rolleyes:  Aktualnie zastanawiam się nad:

 

1) Yokohama geolandar A/T G015 - wydaje się sensowna. Bieżnik na środku nie jest typowo agresywny.

2) Falken Wildpeak - Amerykańce mówią, że cicha, ale nie wygląda :) 

 

Jakieś doświadczenia z powyższymi lub inne rekomendacje?

A mnie się marzą do XV opony H/T klasy premium ale chyba się nie wymarzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
W dniu 10.08.2021 o 17:26, durst napisał:

Poszukuję możliwie najlżejszych i najcichszych opon A/T... :rolleyes:  Aktualnie zastanawiam się nad:

 

1) Yokohama geolandar A/T G015 - wydaje się sensowna. Bieżnik na środku nie jest typowo agresywny.

2) Falken Wildpeak - Amerykańce mówią, że cicha, ale nie wygląda :) 

 

Jakieś doświadczenia z powyższymi lub inne rekomendacje?

 

Aha mały edit o rozmiarze... Celuję w 225/60/17 

Yokohama G015 jest bardzo cichutka, co do falkena się nie wypowiem, ale są 2 rodzaje wildpeak. Jest AT3W  i jest AT3WA (wielosezon, mniej agresywny i jak dobrze kojarzę to bardziej cichy)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.08.2021 o 17:26, durst napisał:

Poszukuję możliwie najlżejszych i najcichszych opon A/T... :rolleyes:  Aktualnie zastanawiam się nad:

 

1) Yokohama geolandar A/T G015 - wydaje się sensowna

Tak, jest bardzo dobrym wyborem do Subaru. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, radix99 napisał:

Np. takie?

 

conti.jpg

To było by to! Tylko, że jest przeznaczona na rynek amerykański i kanadyjski, nie jestem pewny czy ona jest 3pmsf i nie znalazłem indeksu głośności choć piszą, że jest cicha. Ale dzięki za info, gdy zedrę moje Nokiany to wrócę do poszukiwania całorocznych h/t i 3pmsf.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Szürkebarát napisał:

To było by to! Tylko, że jest przeznaczona na rynek amerykański i kanadyjski, nie jestem pewny czy ona jest 3pmsf i nie znalazłem indeksu głośności choć piszą, że jest cicha. Ale dzięki za info, gdy zedrę moje Nokiany to wrócę do poszukiwania całorocznych h/t i 3pmsf.

Wiem, że Bridgestone produkuje H/T, jednak szczerze nie polecam h/t. Ani to AT ani szosowa.

Geolandar G015, z tego co czytam w innych wątkach, jest w rozmiarze dla Subaru. Bierz, a nie będziesz żałować, dodatkowo super radzą zimą i mają homologację TPMSF. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, mechanik napisał:

Wiem, że Bridgestone produkuje H/T, jednak szczerze nie polecam h/t. Ani to AT ani szosowa.

Geolandar G015, z tego co czytam w innych wątkach, jest w rozmiarze dla Subaru. Bierz, a nie będziesz żałować, dodatkowo super radzą zimą i mają homologację TPMSF. 

Jeszcze nie czas, nawet jeszcze nie starła mi się z bieżnika cyfra 6. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś było jasne:

1/3 teren, 2/3 szosy =H/T

pół na pół = A/T

2/3 teren 1/3 szosy =M/T

Większości wystarczają H/T, a jak wiadomo większość nigdy się nie myli.

Landcruiser, suzuki jimny, poprzednie vitary, pajero, pickupy wyjeżdżają z fabryki na H/T.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, BiP napisał:

Landcruiser, suzuki jimny, poprzednie vitary, pajero, pickupy wyjeżdżają z fabryki na H/T

To że opony montuje producent, o niczym nie świadczy. Po zakupie samochodu montuje się opony, które odpowiadają wymaganiom wlasciciela.

H/T pomagają sprostać normom emisji.

19 godzin temu, BiP napisał:

Większości wystarczają H/T,

O kogo niby chodzi? 

Zależy kto gdzie jeździ. Znajomy na szóstym z kolei Land Cruiserze wrzucił AT BFG ko2. Jest fotografem przyrody i nie jeździ w terenie. 

Wszyscy inni znajomi w Land Cruiser wrzucają tylko MT. I są to codziennie używane auta. 

AT to opony na których jeździ się w mieście i okazjonalnie zjeżdża się na lekki teren. 

MT - jazda częściej w offroadzie, ale długie przeloty po czarnym, auto nadal używane jako daily, 

Gruby offroad, rzadko asfalt - agresywny MT (np Federal Couragia, Trepador) albo Simexy, 

HT to nieco twardsza opona szosowa. 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...