Skocz do zawartości

Forester SJ - felgi i opony


charlie

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim!
Okazuje się, że nakrętki zabezpieczające u mnie na kołach mają już słaby gwint i przydałaby się ich wymiana (nakrętki standardowe są rzekomo w zupełnym porządku). Czy ktoś może na oko rozpoznaje producenta tych nakrętek, żebym wiedział, czego i gdzie szukać? Widnieje na nich jedynie litera "M".
 

20231102_201542.jpg

20231102_201557.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek: dziękuję.

 

Szukam, patrzę i widzę, że...

Takich samych nakrętek jak moje nigdzie nie widzę, nawet całych zestawów, a o samych nakrętkach antykradzieżowych nie wspominając.
Zestawy 20 sztuk nakrętek Mishimoto kosztują 470 zł (!).

Bardzo podobnie wyglądające nakrętki do JDM oferuje na przykład Epman w cenie około 70 zł.
Czy różnica jakości jest aż tak duża, żeby uzasadniała taką cenę?
Kupiłem samochód z takimi właśnie długimi nakrętkami i całkiem mi się już opatrzyły, więc rozważam wymianę również na długie.

 

Czy przy okazji ktoś umie mi podpowiedzieć, jaki rozmiar powinien mnie interesować? W ofertach w sieci jest kilka różnych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Zamarzyły mi się nakrętki w kolorze zielonym, więc chciałbym dopytać:

https://jr-wheels.pl/forged-steel-japan-racing-nuts-jn1-12x125-green.html

Ten konkretny model jest ok?

 

Są też takie, ale niestety nie zielone:
https://jr-wheels.pl/forged-steel-japan-racing-nuts-jn4-12x125-black.html

 

One się różnią tylko kształtem, tak? Jak kupię te zielone, z pierwszego linku, będzie ok?

Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy!

Wyznam Wam, że po raz pierwszy w życiu nie wiem, jakie kupić opony letnie do samochodu. Zawsze miałem wymyślone, upatrzone i nie mogłem się doczekać, kiedy będę mógł założyć. A teraz mam zagwozdkę...

 

W zeszłym roku kupiłem Vredesteiny Ultrac w seryjnym rozmiarze 225/55 R18. Jedną z nich udało mi się rozedrzeć na krawężniku. Ewidentnie miałem pecha, bo krawężnik miał w tym miejscu wyjątkowo ostrą krawędź, ale faktem jest również, że ta opona ma wyjątkowo miękką i cienką ściankę boczną. Wyjątkowo nie pod Forestera.
Co jeszcze lepsze, pomierzyłem wczoraj bieżnik w tych gumach. Po jednym sezonie i pokonaniu około 15 000 kilometrów na wszystkich czterech sztukach wysokość bieżnika spadła nieco poniżej 5 mm. Ekspertem nie jestem, ale wydaje mi się, że to wyjątkowo wysokie tempo zużycia.

 

Opcje są cztery:

1. Mogę kupić dwa nowe Vredesteiny na przednią oś i przełknąć co najmniej 2 mm różnicy wysokości bieżnika pomiędzy osiami plus wszystkie wymienione powyżej słabe punkty tych opon.

2. Kupić AT-ki. Mam nawet upatrzone Coopery Discoverer ATT, ale 99,9% czasu spędzam na asfalcie i naprawdę nie wiem, czy warto iść na kompromis w kwestiach spalania, hałasu, przyczepności na mokrym i precyzji prowadzenia.

3. Kupić komplet Pirelli Scorpion. Teoretycznie są to opony projektowane typowo pod samochody SUV, tak zapewnia Pirelii, ale nigdzie w materiałach marketingowych producent nie zdradza, co to znaczy w praktyce i na co się przekłada. Czyli znowu kupowanie kota w worku, jak w przypadku nieudanego IMHO eksperymentu z Vredesteinem.
https://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-scorpion-225-55-r18-98-h-jp/458024784?origin=shopping&utm_source=google&utm_medium=cpc&gclid=Cj0KCQiAzoeuBhDqARIsAMdH14E__qx6U0MEsvfuaXE6qRy89sUm96kfFL9X847VMr5nCk-Hqg-TOGQaAmlREALw_wcB

https://www.pirelli.com/tyres/pl-pl/samochod/katalog/produkt/new-scorpion

4. Kupić coś, co ktoś z Was posiada, używa, sprawdził w różnych warunkach i poleca.

 

Gdyby ktoś pytał, to ja moich Vredesteinów nie polecam, a na pewno nie na koła z wysokim profilem opony. Wysoka i bardzo miękka ścianka boczna to proszenie się o kłopoty, a i bieżnik jakby znika w oczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczenia w wielu autach:

1. opony rozpatrywać tylko w wersji XL

2. jak jest się pechowcem, lub jeździ po naprawdę złych drogach i krawężnikach to RunFlat

np Bridgestone DrvieGuard

3. jak w teren to AT

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, artaa napisał(a):

Z doświadczenia w wielu autach:

1. opony rozpatrywać tylko w wersji XL

2. jak jest się pechowcem, lub jeździ po naprawdę złych drogach i krawężnikach to RunFlat

np Bridgestone DrvieGuard

3. jak w teren to AT

 

Ad. 1.
Zgadzam się. Moje obecne Vredesteiny nie są XL (a w tym sezonie taka wersja pojawiła się w sprzedaży), rozpatrywane przeze mnie Pirelli "specjalnie do samochodów SUV" również nie mają oznaczenia XL.

Ad. 2

RunFlat w niczym by mi nie pomógł - w ściance bocznej zrobiła się dziura wielkości dna szklanki.

 

Ad. 3.

U mnie "teren" to co najwyżej polna/leśna droga latem. Rozpatruję je tylko z uwagi na walory wizualne, bo spodziewam się, że w moim codziennym użytkowaniu ich słabsze punkty będą przeważać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

14 minut temu, sartek napisał(a):

Ad. 2

RunFlat w niczym by mi nie pomógł - w ściance bocznej zrobiła się dziura wielkości dna szklanki.

Wbrew pozorom DriveGuard mógłby wytrzymać - jest  bardziej wytrzymały od XL

 

W firmie wszystkim kobietom kupuję tylko Bridgestone DG, jedyna opcja aby nie zmieniać przynajmniej jednej opony co pół roku... ;-)

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.02.2024 o 21:24, sartek napisał(a):

Drodzy!

Wyznam Wam, że po raz pierwszy w życiu nie wiem, jakie kupić opony letnie do samochodu. Zawsze miałem wymyślone, upatrzone i nie mogłem się doczekać, kiedy będę mógł założyć. A teraz mam zagwozdkę...

 

W zeszłym roku kupiłem Vredesteiny Ultrac w seryjnym rozmiarze 225/55 R18. Jedną z nich udało mi się rozedrzeć na krawężniku. Ewidentnie miałem pecha, bo krawężnik miał w tym miejscu wyjątkowo ostrą krawędź, ale faktem jest również, że ta opona ma wyjątkowo miękką i cienką ściankę boczną. Wyjątkowo nie pod Forestera.
Co jeszcze lepsze, pomierzyłem wczoraj bieżnik w tych gumach. Po jednym sezonie i pokonaniu około 15 000 kilometrów na wszystkich czterech sztukach wysokość bieżnika spadła nieco poniżej 5 mm. Ekspertem nie jestem, ale wydaje mi się, że to wyjątkowo wysokie tempo zużycia.

 

Opcje są cztery:

1. Mogę kupić dwa nowe Vredesteiny na przednią oś i przełknąć co najmniej 2 mm różnicy wysokości bieżnika pomiędzy osiami plus wszystkie wymienione powyżej słabe punkty tych opon.

2. Kupić AT-ki. Mam nawet upatrzone Coopery Discoverer ATT, ale 99,9% czasu spędzam na asfalcie i naprawdę nie wiem, czy warto iść na kompromis w kwestiach spalania, hałasu, przyczepności na mokrym i precyzji prowadzenia.

3. Kupić komplet Pirelli Scorpion. Teoretycznie są to opony projektowane typowo pod samochody SUV, tak zapewnia Pirelii, ale nigdzie w materiałach marketingowych producent nie zdradza, co to znaczy w praktyce i na co się przekłada. Czyli znowu kupowanie kota w worku, jak w przypadku nieudanego IMHO eksperymentu z Vredesteinem.
https://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-scorpion-225-55-r18-98-h-jp/458024784?origin=shopping&utm_source=google&utm_medium=cpc&gclid=Cj0KCQiAzoeuBhDqARIsAMdH14E__qx6U0MEsvfuaXE6qRy89sUm96kfFL9X847VMr5nCk-Hqg-TOGQaAmlREALw_wcB

https://www.pirelli.com/tyres/pl-pl/samochod/katalog/produkt/new-scorpion

4. Kupić coś, co ktoś z Was posiada, używa, sprawdził w różnych warunkach i poleca.

 

Gdyby ktoś pytał, to ja moich Vredesteinów nie polecam, a na pewno nie na koła z wysokim profilem opony. Wysoka i bardzo miękka ścianka boczna to proszenie się o kłopoty, a i bieżnik jakby znika w oczach.

Michelin Primacy 4 (szkoda, że w tym rozmiarze nie ma Pilot Sport ale Primacy tez jest ok)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Aga napisał(a):

Ja mam takie i ... nie latam po barierach :mrgreen:

 

20240208_083727.jpg

To jest jakaś opcja, dzięki :)

 

Przeszło mi też przez myśl, że skoro nie mam wyraźnego faworyta, to może czas trochę poeksperymentować i pierwszy raz w życiu pójść w wielosezon. Spoglądam nieśmiało w kierunku nowych Falkenów EuroAll Season AS220 PRO. Są wzmacniane i nie mają kierunkowego bieżnika (tego "w jodełkę"), który wg mnie negatywnie odbija się na precyzji prowadzenia (takie mam doświadczenia).

https://www.sklepopon.com/model-opony/falken-euroall-season-as220-pro

 

1 godzinę temu, adamW202 napisał(a):

Michelin Primacy 4

Jeździłem trzy sezony na Michelinach Primacy 3 i te bolesne wspomnienia są jeszcze zbyt świeże, żebym miał ochotę się przekonywać, czy aby na pewno w Primacy 4 coś poprawili ;) Miałem je co prawda w dość mocnej ośce, gdzie opony na przodzie były mega istotne i robiły mega duże różnice, więc w Foresterze na pewno tamte Micheliny sprawowałyby się lepiej, ale - jak już pisałem - wspomnienia są zbyt świeże i nie chcę napisu Michelin na moim samochodzie ;)

Edytowane przez sartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Btw ja jeździłam obk na vredesteinach i byłam baaaardzo zadowolona. Również po lesie na nich latałam, nigdy nic się nie stało, może to szczęście  ;)

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Aga napisał(a):

Btw ja jeździłam obk na vredesteinach i byłam baaaardzo zadowolona. Również po lesie na nich latałam, nigdy nic się nie stało, może to szczęście  ;)

 

Przy parkowaniu trafiłem boczną ścianą opony w ewidentnie ostrą i wystającą pionową krawędź krawężnika. Pech bez dwóch zdań i trudno obwiniać za to opony. Faktem jest natomiast, że konstrukcyjnie ścianka tych opon jest bardzo miękka, a i bieżnik zdaje się znikać w oczach. W tym tempie zużywania się dwa sezony i śmietnik, a to chyba trochę szybko. Poza tym jeśli dokupię dwie nowe gumy Vredestein, będę miał ze 2 mm różnicy w wysokości bieżnika między osiami. Nie wiem, czy to dużo dla Subaru czy nie, ale jakoś nie uśmiecha mi się ryzykować. Więc gdybym decydował się na zakup całego nowego kompletu, no to się zastanawiam, co będzie najlepsze/najciekawsze. Mam pełną świadomość, że de facto mogę kupić cokolwiek i samochód będzie jeździł, ale ja nie z tych, co kupują pierwsze z brzegu opony bez rozwlekłego marudzenia w tej sprawie na forum :)

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, sartek napisał(a):

To jest jakaś opcja, dzięki :)

 

Przeszło mi też przez myśl, że skoro nie mam wyraźnego faworyta, to może czas trochę poeksperymentować i pierwszy raz w życiu pójść w wielosezon. Spoglądam nieśmiało w kierunku nowych Falkenów EuroAll Season AS220 PRO. Są wzmacniane i nie mają kierunkowego bieżnika (tego "w jodełkę"), który wg mnie negatywnie odbija się na precyzji prowadzenia (takie mam doświadczenia).

https://www.sklepopon.com/model-opony/falken-euroall-season-as220-pro

 

Jeździłem trzy sezony na Michelinach Primacy 3 i te bolesne wspomnienia są jeszcze zbyt świeże, żebym miał ochotę się przekonywać, czy aby na pewno w Primacy 4 coś poprawili ;) Miałem je co prawda w dość mocnej ośce, gdzie opony na przodzie były mega istotne i robiły mega duże różnice, więc w Foresterze na pewno tamte Micheliny sprawowałyby się lepiej, ale - jak już pisałem - wspomnienia są zbyt świeże i nie chcę napisu Michelin na moim samochodzie ;)

Czasem tak jest, ja mam zupełnie odmienne doświadczenia...co prawda akurat Primacy 3 nie znam, a np.zimówki Pilot Alpin 5 to najlepsze gumy jakie kiedykolwiek miałem w swoim aucie. Jak coś kupisz to koniecznie napisz co i jakie są wrażenia z jazdy. Następny sezon czeka mnie rownież wymiana letnich w Forku. 

Edytowane przez adamW202
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, adamW202 napisał(a):

imówki Pilot Alpin 5 to najlepsze gumy

Niewykluczone.
Odnoszę również wrażenie, że w przypadku tego samego modelu opon wiele zależy od rozmiaru. Miałem swego czasu Pirelli SottoZero w Hondzie CR-V i kręciłem na nie nosem, a potem miałem je w OBK w innym rozmiarze i były świetne.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, sartek napisał(a):

Niewykluczone.
Odnoszę również wrażenie, że w przypadku tego samego modelu opon wiele zależy od rozmiaru. Miałem swego czasu Pirelli SottoZero w Hondzie CR-V i kręciłem na nie nosem, a potem miałem je w OBK w innym rozmiarze i były świetne.

Dokładnie tak jak piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

W nawiązaniu do wcześniejszych dylematów oponowych: dokupiłem dwie sztuki prawie nowych Vredesteinów, będę dojeżdżał ten komplet. Zobaczymy, czy wystarczą na jeszcze jeden sezon, czy może na dwa. Potem będzie rozkmina od nowa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Cześć,

 

Zastanawiam się nad kupnem drugiego kompletu 18", żeby wrzucić opony na zimę. 

Opony prawie nówki, więc szkoda je wymieniać na 17 ;) 

 

Czy miał ktoś z Was felgi z ET w okolicach 35? Jak tak - nie ociera o zaciski w XT? Miałem takie problemy w poprzednich samochodach i chciałbym się upewnić, że będzie ok.

 

Czy ET~35 miało wg Was wpływ na prowadzenie samochodu?

 

Co z czujnikami - jak zimowy zestaw ich nie będzie miał - po założeniu letnich będzie problem i trzeba będzie je kodować? Czy jeżdżenie bez czujników jest tak upierdliwe, że lepiej odpuścić?

 

Z góry dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Klimson napisał(a):

jeśli chodzi o czujniki to ja w drugim komplecie ich nie posiadam - w trakcie jazdy świeci się tylko kontrolka TPMS (nie pipczy jak coś)

Dzięki za potwierdzenie, właśnie się zastanawiałem czy coś piszczy czy tylko się wyświetla jakiś komunikat 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...