Skocz do zawartości

Forester SJ - felgi i opony


charlie

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, michaltengri napisał:

Jestem otwarty na inne propozycje, szczególnie w kwestii zamiany felg stalowych na alu.

Jeśli masz możliwość, to aluminiowe lepsze będą, bo lżejsze, mniejsze obciążenie mechanizmów, mniejsza masa nieresorowana.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, michaltengri napisał:

Dobry wieczór,

to mój pierwszy post na forum, więc mam nadzieję, że obejdzie się bez faux paux.

Jestem szczęśliwym posiadaczem Forestera SJ 2.0 150 km z 2019 r. i m.in. z racji utrudnionego podróżowania w obecnym świecie drogą lotniczą chcę "przerobić" swojego Forestera na auto wyprawowe, szczególnie na wyprawy w kierunku wschodnim. I już na samym początku mam dylemat a raczej brak pewności, w związku z tym pytam:

 

Czy do Forestera SJ 2.0 będą pasowały felgi stalowe o takich parametrach:

 

Na powyższe felgi chcę założyć opony:


BFGoodrich All Terrain T/A KO2 215/65 R16 103 S RBL

 

Czy wszystko będzie ok w kwestii dopasowania i poźniej użytkowania w tym konkretnym modelu? Jestem otwarty na inne propozycje, szczególnie w kwestii zamiany felg stalowych na alu.

 

Proponuje, jak kolega wyzej, felgi aluminiowe. Sam mam juz 3 komplety i doswiadczenie praktyczne. 
felgi stalowe maja rant, w ktory dostaje sie bloto i slabo z niego ucieka. Jak go nie wydlubiesz (np po lekkim offie) to poczucie jak bys mial zle wywazone kola; trzeba ustac i paluchami wygrzebac. Do zrobienia, ale po co. 
felgi aluminiowe sa gladkie i nie ma tego problemu. 
 

co do opon proponuje 215/70R16 (najmniej sie roznia od standardu 225/60R17). Nie tracisz na przeswicie i masz wiekszy balon. Jak jezdzisz spokojnie to na zakretach nie bedzie dużej roznicy, za to auto bedzie lepiej wybieralo nierownosci - np. Dziury w drodze.
u mnie sa letnie 225/60/17

zimowe 215/70/16

ATki 225/70/16

jezdze spokojnie i nie widze duzej roznicy miedzy zimowkami i letnimi

 

na ATkach jezdzi sie podobnie tylko sa wyraznie glosniejsze i spalanie jest wyzsze

 

pzdr 

Edytowane przez wujaszek_misza
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, wujaszek_misza napisał:

 

co do opon proponuje 215/70R16 (najmniej sie roznia od standardu 225/60R17). Nie tracisz na przeswicie i masz wiekszy balon. Jak jezdzisz spokojnie to na zakretach nie bedzie dużej roznicy, za to auto bedzie lepiej wybieralo nierownosci - np. Dziury w drodze.
 

pzdr 

Dzięki za pomoc. Zrobiłem sobie porównanie (screeny poniżej) mojego pierwszego pomysłu z Twoją propozycją i klamka zapadła. W przyszłym tygodniu wrzucę zdjęcia po zamontowaniu. 
 

Edit: Czy mógłbyś pokazać swoje felgi?

179A6B93-8D61-44BF-88B3-F2A89F68F6D2.jpeg

D2177D0C-C1FD-4752-8C75-39260FC6A3A2.jpeg

Edytowane przez michaltengri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia z ATkami znajdziesz poniżej (na końcu wątku, czarny forek SJ na felgach z modelu SF czy SG) - ciekawostka, felgi stare ale lekkie (Kolega ważył koło z felgą 17 z BF GoodRich KO2 225/65R17 - waga26,71 kg, mój zestaw Gripmax AT 225/70R16 z felgą ze zdjęcia 21 kg):

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całoroczne Nokian WeatherProof SUV 225/60 R17 103 H XL, na fabrycznych felgach 17".

Moja opinia: miały być całoroczne i są. Najbardziej lubią mielić głębszy śnieg, a na mokrym asfalcie jest b. dobrze, ale nie idealnie. Wystarczająco ciche, a opory toczenia nie pogarszają spalania. W lekkim terenie jeszcze nie sprawiały problemów. Jak ktoś szuka świętego spokoju i przyzwoitych osiągów to robią robotę na trasie i na szutrze zupełnie jak forester. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć!

Powoli czas się rozglądać za oponami letnimi do SJ'a i od razu mam pytanie do praktyków: czy przy tym kształcie nadwozia i takich a nie innych szumach opływowych zwracać uwagę na "cichość" wybieranych opon? Czy raczej jest tak, że szumy opływowe przy prędkościach rzędu 120-140 km/h i tak zagłuszą opony letnie? Wydaje mi się, że zimówki jednak trochę słychać, ale auto mam od niedawna, nie jeździłem na letnich oponach i nie wiem, jakie będą odczucia akustyczne.

Zawsze w wyborze opon kierowałem się tym, żeby były ciche, ale nie wiem, czy w przypadku tego konkretnego samochodu ma to większy sens. Chętnie poznam Wasze zdanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W porównaniu do XV to przy prędkościach autostradowych Forester SJ, przynajmniej w wersji XT jest o wiele cichszy i warto patrzeć na "cichość" opon ale nie jako główne kryterium, bo co najwyżej z głośno zrobi się tylko trochę głośniej;) ale jak ze wszystkim i to jest subiektywnym odczuciem.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na chwilę obecną rozpatrywane są Vredestein Ultrac:
https://www.oponeo.pl/dane-opony/vredestein-ultrac-225-55-r18-98-v#422594384

 

oraz Pirelli P7 Cinturato:
https://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-p7-cinturato-225-55-r18-102-y-p7c1-xl-ao#419824136

 

Różnica w cenie jest zauważalna. Ponadto obecnie mam założone zimowe Vredesteiny i nie mam do nich najmniejszych zastrzeżeń (choć nie byłem jeszcze na śniegu), więc coraz mocniej skłaniam się właśnie ku Vredesteinom. W tej kwestii również chętnie przygarnę wszystkie przemyślenia, opinie i sugestie. Dziękuję z góry :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.02.2023 o 09:46, sartek napisał(a):

Na chwilę obecną rozpatrywane są Vredestein Ultrac:
https://www.oponeo.pl/dane-opony/vredestein-ultrac-225-55-r18-98-v#422594384

 

oraz Pirelli P7 Cinturato:
https://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-p7-cinturato-225-55-r18-102-y-p7c1-xl-ao#419824136

 

Różnica w cenie jest zauważalna. Ponadto obecnie mam założone zimowe Vredesteiny i nie mam do nich najmniejszych zastrzeżeń (choć nie byłem jeszcze na śniegu), więc coraz mocniej skłaniam się właśnie ku Vredesteinom. W tej kwestii również chętnie przygarnę wszystkie przemyślenia, opinie i sugestie. Dziękuję z góry :)

 

 

Na zimę złożyłem Vredestein Wintrac PRO 225/55R18 102 V XL.

Testowane 2 tygodnie temu, podczas największej śnieżycy jaka była w Polsce w tym roku. 

Byłem w Czorsztynie (koło Nowego Targu), potem wyjazd do Tatrzańskiej Łomnicy (Słowacja). 

Zastrzeżeń brak. 

Tam gdzie przednionapędówki zakładały łańcuchu pod górę, zatrzymywałem się i ruszałem bez uślizgów (świeży śnieg, temp. ok 0). 

Stabilnie na głębokim śniegu, a także na ubitym. 

Bez problemów parkowanie pod stokiem i wyjazd. 

Miejsca gdzie innym mieliły koła pokonywałem bez najmniejszego uślizgu. Podjazdy pod górki to bajka. 

Z zakup[u jestem super zadowolony. 

 

Edytowane przez rakukrakow
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w forku sh założone opony uniwersalne i robią robotę. Jeżdżone latem i teraz zimą w kopnym śniegu i naprawdę dają radę. Jestem bardzo zadowolony. Zmiana opon współcześnie robi się kosztowna, zwłaszcza jak się ma czujniki w kołach. Natomiast z uwagi na brak samo adaptacji czujników w Subaru kupno dodatkowych felg i wymiana całych kół jest totalnie nietrafiona opcją.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, kopkrzy napisał(a):

Ja mam w forku sh założone opony uniwersalne i robią robotę.

Ja jeżdżę zimą na narty i uważam, że w tym przypadku porządna opona to podstawa. Gdyby na rynku były opony superzimowe, na zimę kupiłbym superzimowe. Ale wiadomo, każdy ma inne potrzeby :)

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
 
 
Na zimę złożyłem Vredestein Wintrac PRO 225/55R18 102 V XL.
Testowane 2 tygodnie temu, podczas największej śnieżycy jaka była w Polsce w tym roku. 
Byłem w Czorsztynie (koło Nowego Targu), potem wyjazd do Tatrzańskiej Łomnicy (Słowacja). 
Zastrzeżeń brak. 
Tam gdzie przednionapędówki zakładały łańcuchu pod górę, zatrzymywałem się i ruszałem bez uślizgów (świeży śnieg, temp. ok 0). 
Stabilnie na głębokim śniegu, a także na ubitym. 
Bez problemów parkowanie pod stokiem i wyjazd. 
Miejsca gdzie innym mieliły koła pokonywałem bez najmniejszego uślizgu. Podjazdy pod górki to bajka. 
Z zakup[u jestem super zadowolony. 
 
Mam u siebie Vredki letnie (sportrack) i zimowe (wintrac). Oba ten sam rozmiar 225/55/18. Co ciekawe, zimowki są... cichsze. Ale mam już leciwe opony, 4-ty rok. Do letnich zastrzeżeń nie mam jeśli chodzi o jazdę, ale zimówki takie sobie. Łatwo zerwać przyczepność na śniegu.

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Cześć!

Jako że rozciąłem dzisiaj oponę i leci ona na śmietnik, muszę coś kupić. Wiem, że temat był wałkowany, ale mam prośbę o opinię w moim konkretnym przypadku:
Na wiosnę kupiłem nowe, letnie opony, cztery sztuki. Mają przejechane ok 10k km. Bieżnik pomierzę jutro, ale wyglądają jak nowe. No i teraz pytanie: w związku ze niszczeniem jednej sztuki wymieniać na nowe dwie czy wszystkie cztery?
Rozsądek mi podpowiada, żeby wymienić wszystkie i zapłacić za spokój sumienia, ale może jednak to przerost formy nad treścią?
Na razie skłaniam się ku zakupowi czterech nowych, ale potencjalnie dam się nakłonić do zakupu tylko dwóch sztuk ;)

 

Z góry dziękuję za wszelkie przemyślenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o informację od bardziej doświadczonych użytkowników. Czy felgi z Forestera V - jak na foto występują w innych rozmiarach, czy tylko jako 17 cali z rozstawem śrub 5 x 114,3?

Najchętniej to bym takie wyhaczył nawet i 17 ale z rozstawem 5 x 100. 

 

 

 

 

 

1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, pianchi napisał(a):

Najchętniej to bym takie wyhaczył nawet i 17 ale z rozstawem 5 x 100

Takich samych chyba nie ma z rozstawem 5x100, nie spotkałem się. Ale tutaj masz fajne felgi, na moje oko 5x100, i to z AT-kami w komplecie:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, sartek napisał(a):

Takich samych chyba nie ma z rozstawem 5x100, nie spotkałem się. Ale tutaj masz fajne felgi, na moje oko 5x100, i to z AT-kami w komplecie:)

 

Widziałem widziałem te koła, jednak mi się najbardziej podobają właśnie te z Forda V

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc . Podpinam sie do tematu.

Kupilem niedawno XT Sporta 18 i szukam opon, raczej sklaniam sie do universalnych mam doswiadczenie z CrossClimate z poprzedniego forestera (2014 XT) -- naprawde pozytywne nawet w sporym sniegu i blocie dawaly rade .

No i tez kupilbym ten sam model gdyby marketingowcy nie wymyslili opon z oznaczeniem SUV , i teraz CrossClimate 2 SUV widzialem tylko raz w szukanym rozmiarze i jeszcze z abstakcyjna cena i raczej odpada.

Szukam opini na temat Kormoran All Season SUV - podoba mi sie bieznik, i Kleber Quadraxer SUV  znacie jakies opinie na temat tych opon?

Pozdrawiam zagubionych w gaszczu marketingowych sztuczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...