sartek Opublikowano 2 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2023 Cześć wszystkim! Okazuje się, że nakrętki zabezpieczające u mnie na kołach mają już słaby gwint i przydałaby się ich wymiana (nakrętki standardowe są rzekomo w zupełnym porządku). Czy ktoś może na oko rozpoznaje producenta tych nakrętek, żebym wiedział, czego i gdzie szukać? Widnieje na nich jedynie litera "M". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adek101 Opublikowano 3 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2023 Mishimoto 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 3 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2023 Na początek: dziękuję. Szukam, patrzę i widzę, że... Takich samych nakrętek jak moje nigdzie nie widzę, nawet całych zestawów, a o samych nakrętkach antykradzieżowych nie wspominając. Zestawy 20 sztuk nakrętek Mishimoto kosztują 470 zł (!). Bardzo podobnie wyglądające nakrętki do JDM oferuje na przykład Epman w cenie około 70 zł. Czy różnica jakości jest aż tak duża, żeby uzasadniała taką cenę? Kupiłem samochód z takimi właśnie długimi nakrętkami i całkiem mi się już opatrzyły, więc rozważam wymianę również na długie. Czy przy okazji ktoś umie mi podpowiedzieć, jaki rozmiar powinien mnie interesować? W ofertach w sieci jest kilka różnych... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PWK55 Opublikowano 3 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2023 Wejdź sobie na stronę JR Wheels i w akcesoriach masz różne kolory i długość a powinny cię interesować 12x1,25 cena 230 zł. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 3 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2023 27 minut temu, PWK55 napisał(a): Wejdź sobie na stronę JR Wheels i w akcesoriach masz różne kolory i długość a powinny cię interesować 12x1,25 cena 230 zł. Dzięki, tego właśnie potrzebowałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 30 Stycznia Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia Zamarzyły mi się nakrętki w kolorze zielonym, więc chciałbym dopytać: https://jr-wheels.pl/forged-steel-japan-racing-nuts-jn1-12x125-green.html Ten konkretny model jest ok? Są też takie, ale niestety nie zielone: https://jr-wheels.pl/forged-steel-japan-racing-nuts-jn4-12x125-black.html One się różnią tylko kształtem, tak? Jak kupię te zielone, z pierwszego linku, będzie ok? Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 6 Lutego Udostępnij Opublikowano 6 Lutego Drodzy! Wyznam Wam, że po raz pierwszy w życiu nie wiem, jakie kupić opony letnie do samochodu. Zawsze miałem wymyślone, upatrzone i nie mogłem się doczekać, kiedy będę mógł założyć. A teraz mam zagwozdkę... W zeszłym roku kupiłem Vredesteiny Ultrac w seryjnym rozmiarze 225/55 R18. Jedną z nich udało mi się rozedrzeć na krawężniku. Ewidentnie miałem pecha, bo krawężnik miał w tym miejscu wyjątkowo ostrą krawędź, ale faktem jest również, że ta opona ma wyjątkowo miękką i cienką ściankę boczną. Wyjątkowo nie pod Forestera. Co jeszcze lepsze, pomierzyłem wczoraj bieżnik w tych gumach. Po jednym sezonie i pokonaniu około 15 000 kilometrów na wszystkich czterech sztukach wysokość bieżnika spadła nieco poniżej 5 mm. Ekspertem nie jestem, ale wydaje mi się, że to wyjątkowo wysokie tempo zużycia. Opcje są cztery: 1. Mogę kupić dwa nowe Vredesteiny na przednią oś i przełknąć co najmniej 2 mm różnicy wysokości bieżnika pomiędzy osiami plus wszystkie wymienione powyżej słabe punkty tych opon. 2. Kupić AT-ki. Mam nawet upatrzone Coopery Discoverer ATT, ale 99,9% czasu spędzam na asfalcie i naprawdę nie wiem, czy warto iść na kompromis w kwestiach spalania, hałasu, przyczepności na mokrym i precyzji prowadzenia. 3. Kupić komplet Pirelli Scorpion. Teoretycznie są to opony projektowane typowo pod samochody SUV, tak zapewnia Pirelii, ale nigdzie w materiałach marketingowych producent nie zdradza, co to znaczy w praktyce i na co się przekłada. Czyli znowu kupowanie kota w worku, jak w przypadku nieudanego IMHO eksperymentu z Vredesteinem. https://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-scorpion-225-55-r18-98-h-jp/458024784?origin=shopping&utm_source=google&utm_medium=cpc&gclid=Cj0KCQiAzoeuBhDqARIsAMdH14E__qx6U0MEsvfuaXE6qRy89sUm96kfFL9X847VMr5nCk-Hqg-TOGQaAmlREALw_wcB https://www.pirelli.com/tyres/pl-pl/samochod/katalog/produkt/new-scorpion 4. Kupić coś, co ktoś z Was posiada, używa, sprawdził w różnych warunkach i poleca. Gdyby ktoś pytał, to ja moich Vredesteinów nie polecam, a na pewno nie na koła z wysokim profilem opony. Wysoka i bardzo miękka ścianka boczna to proszenie się o kłopoty, a i bieżnik jakby znika w oczach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 6 Lutego Udostępnij Opublikowano 6 Lutego Z doświadczenia w wielu autach: 1. opony rozpatrywać tylko w wersji XL 2. jak jest się pechowcem, lub jeździ po naprawdę złych drogach i krawężnikach to RunFlat np Bridgestone DrvieGuard 3. jak w teren to AT 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 6 Lutego Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2 minuty temu, artaa napisał(a): Z doświadczenia w wielu autach: 1. opony rozpatrywać tylko w wersji XL 2. jak jest się pechowcem, lub jeździ po naprawdę złych drogach i krawężnikach to RunFlat np Bridgestone DrvieGuard 3. jak w teren to AT Ad. 1. Zgadzam się. Moje obecne Vredesteiny nie są XL (a w tym sezonie taka wersja pojawiła się w sprzedaży), rozpatrywane przeze mnie Pirelli "specjalnie do samochodów SUV" również nie mają oznaczenia XL. Ad. 2 RunFlat w niczym by mi nie pomógł - w ściance bocznej zrobiła się dziura wielkości dna szklanki. Ad. 3. U mnie "teren" to co najwyżej polna/leśna droga latem. Rozpatruję je tylko z uwagi na walory wizualne, bo spodziewam się, że w moim codziennym użytkowaniu ich słabsze punkty będą przeważać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 6 Lutego Udostępnij Opublikowano 6 Lutego (edytowane) 14 minut temu, sartek napisał(a): Ad. 2 RunFlat w niczym by mi nie pomógł - w ściance bocznej zrobiła się dziura wielkości dna szklanki. Wbrew pozorom DriveGuard mógłby wytrzymać - jest bardziej wytrzymały od XL W firmie wszystkim kobietom kupuję tylko Bridgestone DG, jedyna opcja aby nie zmieniać przynajmniej jednej opony co pół roku... ;-) Edytowane 6 Lutego przez artaa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 6 Lutego Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 3 minuty temu, artaa napisał(a): Wbrew pozorom DriveGuard Nie ma w moim rozmiarze... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamW202 Opublikowano 8 Lutego Udostępnij Opublikowano 8 Lutego W dniu 6.02.2024 o 21:24, sartek napisał(a): Drodzy! Wyznam Wam, że po raz pierwszy w życiu nie wiem, jakie kupić opony letnie do samochodu. Zawsze miałem wymyślone, upatrzone i nie mogłem się doczekać, kiedy będę mógł założyć. A teraz mam zagwozdkę... W zeszłym roku kupiłem Vredesteiny Ultrac w seryjnym rozmiarze 225/55 R18. Jedną z nich udało mi się rozedrzeć na krawężniku. Ewidentnie miałem pecha, bo krawężnik miał w tym miejscu wyjątkowo ostrą krawędź, ale faktem jest również, że ta opona ma wyjątkowo miękką i cienką ściankę boczną. Wyjątkowo nie pod Forestera. Co jeszcze lepsze, pomierzyłem wczoraj bieżnik w tych gumach. Po jednym sezonie i pokonaniu około 15 000 kilometrów na wszystkich czterech sztukach wysokość bieżnika spadła nieco poniżej 5 mm. Ekspertem nie jestem, ale wydaje mi się, że to wyjątkowo wysokie tempo zużycia. Opcje są cztery: 1. Mogę kupić dwa nowe Vredesteiny na przednią oś i przełknąć co najmniej 2 mm różnicy wysokości bieżnika pomiędzy osiami plus wszystkie wymienione powyżej słabe punkty tych opon. 2. Kupić AT-ki. Mam nawet upatrzone Coopery Discoverer ATT, ale 99,9% czasu spędzam na asfalcie i naprawdę nie wiem, czy warto iść na kompromis w kwestiach spalania, hałasu, przyczepności na mokrym i precyzji prowadzenia. 3. Kupić komplet Pirelli Scorpion. Teoretycznie są to opony projektowane typowo pod samochody SUV, tak zapewnia Pirelii, ale nigdzie w materiałach marketingowych producent nie zdradza, co to znaczy w praktyce i na co się przekłada. Czyli znowu kupowanie kota w worku, jak w przypadku nieudanego IMHO eksperymentu z Vredesteinem. https://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-scorpion-225-55-r18-98-h-jp/458024784?origin=shopping&utm_source=google&utm_medium=cpc&gclid=Cj0KCQiAzoeuBhDqARIsAMdH14E__qx6U0MEsvfuaXE6qRy89sUm96kfFL9X847VMr5nCk-Hqg-TOGQaAmlREALw_wcB https://www.pirelli.com/tyres/pl-pl/samochod/katalog/produkt/new-scorpion 4. Kupić coś, co ktoś z Was posiada, używa, sprawdził w różnych warunkach i poleca. Gdyby ktoś pytał, to ja moich Vredesteinów nie polecam, a na pewno nie na koła z wysokim profilem opony. Wysoka i bardzo miękka ścianka boczna to proszenie się o kłopoty, a i bieżnik jakby znika w oczach. Michelin Primacy 4 (szkoda, że w tym rozmiarze nie ma Pilot Sport ale Primacy tez jest ok) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 8 Lutego Udostępnij Opublikowano 8 Lutego Ja mam takie i ... nie latam po barierach 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 8 Lutego Udostępnij Opublikowano 8 Lutego (edytowane) 31 minut temu, Aga napisał(a): Ja mam takie i ... nie latam po barierach To jest jakaś opcja, dzięki Przeszło mi też przez myśl, że skoro nie mam wyraźnego faworyta, to może czas trochę poeksperymentować i pierwszy raz w życiu pójść w wielosezon. Spoglądam nieśmiało w kierunku nowych Falkenów EuroAll Season AS220 PRO. Są wzmacniane i nie mają kierunkowego bieżnika (tego "w jodełkę"), który wg mnie negatywnie odbija się na precyzji prowadzenia (takie mam doświadczenia). https://www.sklepopon.com/model-opony/falken-euroall-season-as220-pro 1 godzinę temu, adamW202 napisał(a): Michelin Primacy 4 Jeździłem trzy sezony na Michelinach Primacy 3 i te bolesne wspomnienia są jeszcze zbyt świeże, żebym miał ochotę się przekonywać, czy aby na pewno w Primacy 4 coś poprawili Miałem je co prawda w dość mocnej ośce, gdzie opony na przodzie były mega istotne i robiły mega duże różnice, więc w Foresterze na pewno tamte Micheliny sprawowałyby się lepiej, ale - jak już pisałem - wspomnienia są zbyt świeże i nie chcę napisu Michelin na moim samochodzie Edytowane 8 Lutego przez sartek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 8 Lutego Udostępnij Opublikowano 8 Lutego Btw ja jeździłam obk na vredesteinach i byłam baaaardzo zadowolona. Również po lesie na nich latałam, nigdy nic się nie stało, może to szczęście 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 8 Lutego Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 6 minut temu, Aga napisał(a): Btw ja jeździłam obk na vredesteinach i byłam baaaardzo zadowolona. Również po lesie na nich latałam, nigdy nic się nie stało, może to szczęście Przy parkowaniu trafiłem boczną ścianą opony w ewidentnie ostrą i wystającą pionową krawędź krawężnika. Pech bez dwóch zdań i trudno obwiniać za to opony. Faktem jest natomiast, że konstrukcyjnie ścianka tych opon jest bardzo miękka, a i bieżnik zdaje się znikać w oczach. W tym tempie zużywania się dwa sezony i śmietnik, a to chyba trochę szybko. Poza tym jeśli dokupię dwie nowe gumy Vredestein, będę miał ze 2 mm różnicy w wysokości bieżnika między osiami. Nie wiem, czy to dużo dla Subaru czy nie, ale jakoś nie uśmiecha mi się ryzykować. Więc gdybym decydował się na zakup całego nowego kompletu, no to się zastanawiam, co będzie najlepsze/najciekawsze. Mam pełną świadomość, że de facto mogę kupić cokolwiek i samochód będzie jeździł, ale ja nie z tych, co kupują pierwsze z brzegu opony bez rozwlekłego marudzenia w tej sprawie na forum 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamW202 Opublikowano 8 Lutego Udostępnij Opublikowano 8 Lutego (edytowane) 5 godzin temu, sartek napisał(a): To jest jakaś opcja, dzięki Przeszło mi też przez myśl, że skoro nie mam wyraźnego faworyta, to może czas trochę poeksperymentować i pierwszy raz w życiu pójść w wielosezon. Spoglądam nieśmiało w kierunku nowych Falkenów EuroAll Season AS220 PRO. Są wzmacniane i nie mają kierunkowego bieżnika (tego "w jodełkę"), który wg mnie negatywnie odbija się na precyzji prowadzenia (takie mam doświadczenia). https://www.sklepopon.com/model-opony/falken-euroall-season-as220-pro Jeździłem trzy sezony na Michelinach Primacy 3 i te bolesne wspomnienia są jeszcze zbyt świeże, żebym miał ochotę się przekonywać, czy aby na pewno w Primacy 4 coś poprawili Miałem je co prawda w dość mocnej ośce, gdzie opony na przodzie były mega istotne i robiły mega duże różnice, więc w Foresterze na pewno tamte Micheliny sprawowałyby się lepiej, ale - jak już pisałem - wspomnienia są zbyt świeże i nie chcę napisu Michelin na moim samochodzie Czasem tak jest, ja mam zupełnie odmienne doświadczenia...co prawda akurat Primacy 3 nie znam, a np.zimówki Pilot Alpin 5 to najlepsze gumy jakie kiedykolwiek miałem w swoim aucie. Jak coś kupisz to koniecznie napisz co i jakie są wrażenia z jazdy. Następny sezon czeka mnie rownież wymiana letnich w Forku. Edytowane 8 Lutego przez adamW202 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 8 Lutego Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 11 minut temu, adamW202 napisał(a): imówki Pilot Alpin 5 to najlepsze gumy Niewykluczone. Odnoszę również wrażenie, że w przypadku tego samego modelu opon wiele zależy od rozmiaru. Miałem swego czasu Pirelli SottoZero w Hondzie CR-V i kręciłem na nie nosem, a potem miałem je w OBK w innym rozmiarze i były świetne. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamW202 Opublikowano 8 Lutego Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 21 minut temu, sartek napisał(a): Niewykluczone. Odnoszę również wrażenie, że w przypadku tego samego modelu opon wiele zależy od rozmiaru. Miałem swego czasu Pirelli SottoZero w Hondzie CR-V i kręciłem na nie nosem, a potem miałem je w OBK w innym rozmiarze i były świetne. Dokładnie tak jak piszesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 14 Marca Udostępnij Opublikowano 14 Marca Nieco wyżej pytałem o nakrętki do kół, no to poniżej efekt: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 4 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia W nawiązaniu do wcześniejszych dylematów oponowych: dokupiłem dwie sztuki prawie nowych Vredesteinów, będę dojeżdżał ten komplet. Zobaczymy, czy wystarczą na jeszcze jeden sezon, czy może na dwa. Potem będzie rozkmina od nowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny1975 Opublikowano 15 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia (edytowane) POST USUNIETY Edytowane 15 Kwietnia przez Czarny1975 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrads Opublikowano 25 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia Cześć, Zastanawiam się nad kupnem drugiego kompletu 18", żeby wrzucić opony na zimę. Opony prawie nówki, więc szkoda je wymieniać na 17 Czy miał ktoś z Was felgi z ET w okolicach 35? Jak tak - nie ociera o zaciski w XT? Miałem takie problemy w poprzednich samochodach i chciałbym się upewnić, że będzie ok. Czy ET~35 miało wg Was wpływ na prowadzenie samochodu? Co z czujnikami - jak zimowy zestaw ich nie będzie miał - po założeniu letnich będzie problem i trzeba będzie je kodować? Czy jeżdżenie bez czujników jest tak upierdliwe, że lepiej odpuścić? Z góry dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klimson Opublikowano 25 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia jeśli chodzi o czujniki to ja w drugim komplecie ich nie posiadam - w trakcie jazdy świeci się tylko kontrolka TPMS (nie pipczy jak coś) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrads Opublikowano 26 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 18 godzin temu, Klimson napisał(a): jeśli chodzi o czujniki to ja w drugim komplecie ich nie posiadam - w trakcie jazdy świeci się tylko kontrolka TPMS (nie pipczy jak coś) Dzięki za potwierdzenie, właśnie się zastanawiałem czy coś piszczy czy tylko się wyświetla jakiś komunikat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się