Skocz do zawartości

Skoda lepsza od Subaru


bardzozlymisio

Rekomendowane odpowiedzi

 

O zaletach i wadach obu marek nie ma co dyskutować. Samochód kupuje się pod siebie, więc najlepiej sprawdzić samemu i zdecydować co bardziej odpowiada. :)

...i nie kierować się uprzedzeniami ;)

 

A jak sąsiedzi przestaną się kłaniać ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

O zaletach i wadach obu marek nie ma co dyskutować. Samochód kupuje się pod siebie, więc najlepiej sprawdzić samemu i zdecydować co bardziej odpowiada. :)

...i nie kierować się uprzedzeniami ;)

 

A jak sąsiedzi przestaną się kłaniać ? ;)

 

 

To ja poproszę dwie!!!!!!!! :biglol:  :yahoo:  ;)

 

Jak tak się psują, to bezpieczniej trzy. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

O zaletach i wadach obu marek nie ma co dyskutować. Samochód kupuje się pod siebie, więc najlepiej sprawdzić samemu i zdecydować co bardziej odpowiada. :)

...i nie kierować się uprzedzeniami ;)

 

A jak sąsiedzi przestaną się kłaniać ? ;)

 

 

To ja poproszę dwie!!!!!!!! :biglol:  :yahoo:  ;)

 

Jak tak się psują, to bezpieczniej trzy. :D

 

 

Podobno sie nie psują ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem Octavia 2 chyba 2.0tdi (80tys przebiegu, auto serwisowane w ASO cały czas, każda najmniejsza pierdoła), samochód porażka, zupełnie się nie prowadzi.

 

Teraz czasem jeżdżę Octavią 3 1.4tsi (nowa z salonu) trochę lepiej, ale pod względem właściwości jezdnych subaru to to nie jest.

 

Zdecydowanie lepiej jeździło mi się laguną II niż octavią (zwłaszcza 2).

 

Piszę tylko o właściwościach jezdnych, gadżety w środku mi nie są potrzebne, oprócz radia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem Octavia 2 chyba 2.0tdi (80tys przebiegu, auto serwisowane w ASO cały czas, każda najmniejsza pierdoła), samochód porażka, zupełnie się nie prowadzi.

 

Teraz czasem jeżdżę Octavią 3 1.4tsi (nowa z salonu) trochę lepiej, ale pod względem właściwości jezdnych subaru to to nie jest.

 

Zdecydowanie lepiej jeździło mi się laguną II niż octavią (zwłaszcza 2).

 

Piszę tylko o właściwościach jezdnych, gadżety w środku mi nie są potrzebne, oprócz radia :)

Wreszcie jakiś głos pasujący do TF. Od dłuższego czasu zachodzę w głowę, jak to się stało, że niektórzy użytkownicy Subaru raptem przestali czuć, czy samochód prowadzą czy tylko się nim wiozą

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mitologizujecie Subaru i jego "właściwości jezdne" 

 

oczywiście pewne cechy budowy auta Subaru mocno sprzyjają ale biorąc pod uwagę "zwykłe" auta 

to np. XV na fabrycznych Geolandarach prowadzi się ogólnie dużo gorzej jak Skoda Yeti na bardzo dobrych fabrycznych Dunlopach

tzn. na asfalcie przeważnie XV jest gorszy natomiast jego wyraźna przewaga pojawia się tym bardziej im droga jest gorsza w przeciwieństwie do wspomnianej Yeti gdzie było wręcz na odwrót

 

natomiast gdy droga asfaltowa staje się mokra XV w fabrycznej specyfikacji nie ma czego szukać przy Yeti 4x4 w fabrycznej specyfikacji, to jest przepaść wynikająca głównie z jakości zastosowanych fabrycznie opon niestety na niekorzyść Subaru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

to np. XV na fabrycznych Geolandarach prowadzi się ogólnie dużo gorzej jak Skoda Yeti na bardzo dobrych fabrycznych Dunlopach

 

A Yeti na MT-kach będzie się prowadziło jeszcze gorzej ...

 

Widzisz bezsensowność tego porównania? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ketivv,te opony są z dwóch różnych końców galaktyki.

W Yeti są sportowe opony o niskim profilu i bardzo twardym boku. Te w XV mają uniwersalny bieżnik, "papierowe" ścianki boczne i wyższy profil. Fakt, są słabe na asfalt. Jednak zmiana opon w subaru na normalne drogowe powoduje, że możliwości samochodu na asfalcie znacząco się poprawiają.

Yeti prowadzi się super pod warunkiem że jedziesz po drodze jak stół. Wystarczą małe nierówności i zabawa się kończy. Im bardziej nierówno, tym XV będzie bardziej z przodu. I nie pomoże zmiana opon w Yeti na bardziej cywilne, bo w pakiecie masz jeszcze zabetonowany zawias.

Edytowane przez spawalniczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

to np. XV na fabrycznych Geolandarach prowadzi się ogólnie dużo gorzej jak Skoda Yeti na bardzo dobrych fabrycznych Dunlopach

 

A Yeti na MT-kach będzie się prowadziło jeszcze gorzej ...

 

Widzisz bezsensowność tego porównania? 

 

 

nie widzę w tym żadnej "bezsensowaności' tylko porównanie dwóch fabrycznie wyposażonych aut 

 

takie jakie dostaje klient wyjeżdżając z salonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie widzę w tym żadnej "bezsensowaności' tylko porównanie dwóch fabrycznie wyposażonych aut takie jakie dostaje klient wyjeżdżając z salonu

 

To porównaj je jeszcze na szutrze i piaszczystej drodze, żeby było sprawiedliwie. Czyli tam, gdzie producent przewidział ich eksploatację w określony sposób wyposażając

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak zmiana opon w subaru na normalne drogowe powoduje, że możliwości samochodu na asfalcie znacząco się poprawiają

 

no to rozmawiamy o fabrycznych specyfikacjach czy modyfikacjach ?

 

bo jeśli o modyfikacjach a takową jest np. wymiana opon to za kwotę opon w XV można zmienić amortyzatory w Yeti (ja tak zrobiłem) i znowu wracamy do punktu wyjścia

 

tak więc mam propozycje abyśmy trzymali się fabrycznych specyfikacji

To porównaj je jeszcze na szutrze i piaszczystej drodze, żeby było sprawiedliwie. Czyli tam, gdzie producent przewidział ich eksploatację w określony sposób wyposażając

 

tylko dlatego trzymam Geolanadary na kołach, że często (praktycznie każdego dnia) używam XV na takich drogach i w tych warunkach są one wystarczające

 

zwykła wielosezonowa opona bez fajerwerków

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"uczulony' na Skodę jesteś ;)

Nie jestem. Jeżdżę tym od lat, znam te samochody "na wylot" i wiem, co potrafią. Uważam je za doskonałe dupowozy dla rozsądnych ludzi. Ale jeśli ktoś nie czuje różnicy w prowadzeniu, a przede wszystkim wyważeniu i pracy napędów pomiędzy Skodą a Subaru, nie ma po prostu dość umiejętności, aby móc te samochody porównywać.  Dlatego w tej kwestii nie mam  do Ciebie więcej pytań.

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś (w tym wątku) popełniłem takie porównanie OBK SBD (2008) do Superba 2,0 TDI 4x4

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/37960-skoda-lepsza-od-subaru/?p=1742089

 

 

może zrozumiesz, gdzie leżą różnice i że do Skody uprzedzony w żaden sposób nie jestem. Pozostaje jeszcze kwestia co dla kogo jest istotne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś (w tym wątku) popełniłem takie porównanie OBK SBD (2008) do Superba 2,0 TDI 4x4

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/37960-skoda-lepsza-od-subaru/?p=1742089

 

 

może zrozumiesz, gdzie leżą różnice i że do Skody uprzedzony w żaden sposób nie jestem. Pozostaje jeszcze kwestia co dla kogo jest istotne.

 

 

nie rozumiem tym bardziej skąd twoje zdziwienie jak stwierdziłem, że Subaru XV i Skodę Yeti można porównywać, sam także zrobiłeś porównanie znanych sobie aut jednego i drugiego producenta

 

 

ja natomiast mam doświadczenie z Subaru XV i Skodą Yeti 4x4 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...