Skocz do zawartości

sprzeglo klimatyzacji Legacy V


pysiek2247

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

panowie akcja jak w filmie, co jakis czas blokuje mi sie sprzeglo elektormagnetyczne klimatyzacji co objawia sie "szarpnieciem" przy zalączaniu klimatyzacji (sprezarki). Oczywiscie przy mechaniku nie bylo problemow, ale za ktoryms razem przy nim sie to wydarzylo opisal to tak "zablokowalo sie na chwilke, polecialo jakby pylem z niego". Chlop uczicyw, twierdzi ze czesc nie wystepuje osobno i uruchomil swoje zrobla wsrod firm regenereujacych takie sprawy bo twierdzi ze oni to maja.

Przechodzac do sedna chcialbym znalezc takowa czesc sam aby zweryfikowac cene, bo jesli nie ma nigdzie tego bo moze mi zaspiewac cene zaporowa i bede zmuszony kupic cala sprezarke nowa. Moze ktos ma z Panstwa namiary na firme ktora by z checia sprzedala sama czesc lub moze ktos ma numer fabryczny.

Moj numer VIN to JF1BM5LA1BG025039

Silnik to 2.0 PB 150 koni

 

Z gory dziekuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź producenta sprężarki. Co prawda temat w Legasiu nie przerabiałem ale zjadłem zęby na CRV. W większości można bez problemu kupić elektromagnes, koło i sprzęgło. Proponuję wymieniać komplet. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, SEBA_M napisał:

Sprawdź producenta sprężarki. Co prawda temat w Legasiu nie przerabiałem ale zjadłem zęby na CRV. W większości można bez problemu kupić elektromagnes, koło i sprzęgło. Proponuję wymieniać komplet. Powodzenia

Jak do forestera jest to i do legasia na pewno się znajdzie tylko jak SEBA napisał. producent sprężarki i dobry sklep.

https://allegro.pl/sprzeglo-kpl-zexel-dkv-10r-subaru-forester-i7444590906.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&ev_campaign=_mtrzcj_pla_motoryzacja_all_rest&ev_adgr=Części+Samochodowe&ev_ln=PRODUCT+GROUP&gclid=EAIaIQobChMIqOTS2vuw3AIVx-WaCh2qcAaxEAQYAyABEgLNH_D_BwE&gclsrc=aw.ds&dclid=CKK9xOD7sNwCFRiIsgodHTsJ1g#thumb/3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pysiek2247 napisał:

Dzień dobry,

panowie akcja jak w filmie, co jakis czas blokuje mi sie sprzeglo elektormagnetyczne klimatyzacji co objawia sie "szarpnieciem" przy zalączaniu klimatyzacji (sprezarki). Oczywiscie przy mechaniku nie bylo problemow, ale za ktoryms razem przy nim sie to wydarzylo opisal to tak "zablokowalo sie na chwilke, polecialo jakby pylem z niego". Chlop uczicyw, twierdzi ze czesc nie wystepuje osobno i uruchomil swoje zrobla wsrod firm regenereujacych takie sprawy bo twierdzi ze oni to maja.

Przechodzac do sedna chcialbym znalezc takowa czesc sam aby zweryfikowac cene, bo jesli nie ma nigdzie tego bo moze mi zaspiewac cene zaporowa i bede zmuszony kupic cala sprezarke nowa. Moze ktos ma z Panstwa namiary na firme ktora by z checia sprzedala sama czesc lub moze ktos ma numer fabryczny.

Moj numer VIN to JF1BM5LA1BG025039

Silnik to 2.0 PB 150 koni

 

Z gory dziekuje za pomoc

Odezwij się do użytkownika:

ipsx82

Powinien coś podpowiedzieć w temacie. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za namiary, wysłałem wiadomość i czekam na info zwrotne. Zdam relacje po uporaniu się z problemem ale skłaniam się ku zakupie nowej spręzarki. Czy może ktoś mi powie, bo mam problem wskazujący na problemy z zaworami (auto kupiony przy 155kk , założone LPG i po roku mam 172kk (przy zakupie wiedziałem ile kosztuje regulacja więc bez docinek, zapłacę).

Chce zrobic od razu

- wymiana rozrzadu, mam pelna ksiazke do dnia sprzedazy (lub jak ktos woli dnia zakupu), w ASO koeś zrobil przy 105kk, teraz mam 172kk

- sprzeglo - nieumiejetna proba ruszenia szybko skutkuje teraz tym ze szarpie po zmienie biegow

- regulacja zaworow

- wymiana sprezarki

 

wydajem i sie logicznym ciagmiem bo rozrzad, sprzeglo i regulacja to mozna powiedziec jedna robota.. Szykuje sie ze wyniesie mnie to jakies 6000 z czesciami (bez klimy)

 

duzo sie myle ?

 

info z zapytania w tymże zakładzie o zawory

' Same sprawdzenie luzów to koszt 400 zł. W przypadku konieczności regulacji cena oscyluje w granicach 1600-2800 ( w zależności od ilości potrzebnych popychaczy), warto również wtedy rozważyć wymianę rozrządu, ponieważ i tak trzeba go demontować, więc dochodzi tylko koszt części (ok. 800 zł) "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz problem ze sprzęgłem sprężarki objawiający się tym że raz spina raz nie to pewnie wytarte jest sprzęgło, ale na to jest prosty sposób, wystarczy je zdjąć i pod spodem znajdziesz podkładki regulacyjne, wystarczy jedną wyjąć i poskładać sprzęgło, pojeździsz kolejne 100kkm ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przywołany do tablicy już uprzejmie wyjaśniam :D Sprężarki montowane w  legacy i OBK to sprężarki typy Scroll :

 

I czasem się dzieje w nich tak że ciśnienie w układzie jest zbyt wysokie i wytwarza moment hamujący dla ślimaka napędzanego za pomocą mimośrodu połączonego przy pomocy wału z tarczą , którą przyciąga elektromagnes.

Po pierwsze sprawdzić szczelinę pomiędzy tarczą a kołem  (od 0,25 do 0,4 mm) jesli w normie to po drugie w takim przypadku należy sprawdzić czy czynnik jest dostatecznie schładzany na skraplaczu (przednia chłodnica) za pomocą wentylatora - czy wentylator się załącza.  . Po trzecie należy sprawdzić różnice temperatur na wejściu i na wyjściu z osuszacza , zaworu rozprężnego  oraz skraplacza i po czwarte należy sprawdzić ciśnienia w układzie podczas pracy klimatyzacji i następnie ilość czynnika.

Pierwsze 3 pozycje możesz samemu sprawdzić i pomiary podać w tym wątku to na podstawie nich będzie można więcej coś powiedzieć. I dobrze by było nagrać to sprzęgło gdy blokuje się i na youtube wrzucić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dzień dobry,

Panowie 02.10.2018 stawiam auto na sprawdzenie/regulacje zaworów oraz wymianę rozrządu. Zerkniemy również na sprzęgło klimatyzacji wedle wskazówek powyżej i NA PEWNO zdam relację.

 

Żeby nie było pustego postaw przestawię kosztorys zakładu w Ełku:

1) 1600-2400 - regulacja zaworów jeśli będzie potrzeba (same sprawdzenie to 400 - chyba bez uszczelek)

2) 800 - rozrząd bo cena za robotę jest wyżej ( pompa wody nie jest wliczona)

3) 1800 sprzęgło + wymiana - jeśli się zdecyduję

 

 

a teraz wycena z zakładu z miasta Nowy Sącz

Jeśli jest instalacja LPG 1400 zł + części ( ok 300 zł ) . Ceny brutto - co by nie było w kwestii regulacji

 

Tak mam instalacje LPG i cheleje mi 14 jakbym nie jechał

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W dniu 25.09.2018 o 19:01, pysiek2247 napisał:

Dzień dobry,

Panowie 02.10.2018 stawiam auto na sprawdzenie/regulacje zaworów oraz wymianę rozrządu. Zerkniemy również na sprzęgło klimatyzacji wedle wskazówek powyżej i NA PEWNO zdam relację.

 

Żeby nie było pustego postaw przestawię kosztorys zakładu w Ełku:

1) 1600-2400 - regulacja zaworów jeśli będzie potrzeba (same sprawdzenie to 400 - chyba bez uszczelek)

2) 800 - rozrząd bo cena za robotę jest wyżej ( pompa wody nie jest wliczona)

3) 1800 sprzęgło + wymiana - jeśli się zdecyduję

 

 

a teraz wycena z zakładu z miasta Nowy Sącz

Jeśli jest instalacja LPG 1400 zł + części ( ok 300 zł ) . Ceny brutto - co by nie było w kwestii regulacji

 

Tak mam instalacje LPG i cheleje mi 14 jakbym nie jechał

 

 

Cześć,

 

Możesz zdradzić gdzie w Ełku takie ceny?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dobry wieczór,

dla przypomnienia moje auto to Legacy V 2011 kupione w 30.05.2017 (rejestracja 2012), przy kupnie mial nalatane 155k, potwierdzone wszystko ksiazka ASO (do tego dzwonilem i to co w ksiazce jest okej).Samochod oddalem przy przebiegu 178k, auto odebrane jakies 2 tyg temu, zakres zrobionych robot to:

- regulacja zawrów ( wszystkie wydechowe podparte)

- wymiana sprzegla

- rozrzad + pompa wody

- zabawa z klima (regulacja odleglosci sprzegla od czegos, dobijanie itp), kilma przy zalaczaniu mi stzrelala teraz jest bajka

- wymiana oleju 5w30 (chyba zle o lubie pociagnac po obrotach ale sie uparl) + plukanka

- wymiana tremostatu

- wymiana swiec

 

 

no i tam plyny do chlodnicy itp

 

Minusy

- jak szarpalo (szczegolnie na 3ce) w zakresie 2200-2600 tak szarpie, na innych biegach sporadycznie (zarowno na beznynie i gazie jednakowo)

- albo ja nie umiem zmieniac biegow albo dalej mi szarpie i sprzeglo dziala dziwnie, czasami jakies stuki jak nacisne pedal sprzegla

- czuc na klimie roznice mocy w cholere(nie zawsze)

 

 

Plusy

- na pewno stal sie zwazwszy w srednim zakresie obrotow

- klima juz nie "strzela"

 

 

Fajne auto ale zaczyna mnie wkurzac :))

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...