Skocz do zawartości

Jaki samochód... elektryczny, .. bądź łódka ;-)


radekk

Rekomendowane odpowiedzi

12 minut temu, Zyzol napisał(a):

A ile smartwatchy Rolex ma w portfolio?

 

U oficjalnego sprzedawcy z Alibaby wygląda to tak ;) 

image.png.f68d53a9700861fee3e713d4e0b9d07b.png

image.png.8561b2e6616440f80fa6130f30f02fa2.png

 

 

 

Edytowane przez matros1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, matros1 napisał(a):

 

Tak patrzę że 308 już w NL nest dostępna:

 

IMG_8969.png

IMG_8968.png

 

 Polsce 

image.thumb.png.c94b47f6f8a7def3de9fefa782ee8ee4.png

 

 

jak dla mnie oferta życia, 115kW, rekuperacja znikoma, auto w budzie ICE miejsca pewnie równie mało jak w spalinowce, to jest jedna oś ? 

200-210 k pln :)

 

okazja ;)

 

to ja już poproszę Tesle Y ;) pomimo, że to SUV (taki mały ale jednak)

oferta stock 07 luty 2024 godz.21:11, bez łaski od dealera, kosztów przeglądów itp.

auto z najlepszą, najbardziej sprawdzoną ogólnie dostępną technologią w tej cenie w tej chwili z możliwością doposażenia softowo w FSD w przyszłości 

dostęp to świetnej i taniej sieci szybkich ładowarek

Screenshot2024-02-0721_10_36.thumb.png.9eb534ae73b72b26d5e0fd2a49690b68.png

 

 

jestem niemalże pewien, ze w TM3 mam dłuższą przestrzeń do wykorzystania po złożeniu fotelu jak 308 i to będzie dużo, dużo większa a w przypadku TMY olbrzymia przestrzeń "in total"

 

serio wydalibyście te same pieniądze na Peugeota 308 BEV kombi ?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm.. 

 

oczywiście Porsche to marka premium, inne materiały itp.  

ale obecna S-ka jest dużo lepsza jak stare, do tego nie wiem czy Taycan-a wielkością nie porównałbym  do TM3 a jakaś tam Performance ma być

 

 

 

Screenshot2024-02-0721_36_25.thumb.png.dc09a2a6d86984f3e35111366ecb1c90.png

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, ketivv napisał(a):

serio wydalibyście te same pieniądze na Peugeota 308 BEV kombi ?

Jak to mówią Happy Wife Happy Life ;) Mojej się Peugeoty podobają, ma sentyment do naszej starej 206. Gdybym jej to kombi pokazał to mogłoby się to różnie skończyć. 

Do tego w NL BEV wychodzi cenowo podobnie jak ICE.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, ketivv napisał(a):

ale obecna S-ka jest dużo lepsza jak star

 

Nie ma absolutnie żadnych racjonalnych powodów które pozwoliłby uzasadnić zakup jakiegokolwiek Porsche, moża poza modelami GTx. 

Zawsze znajdziesz coś porównywalnego lub „lepszego” za mniejsze pieniądze. 

 

Choćby z koncernu matki:

Cayenne - VW Touareg czy Audi Q7/Q8

Macan - Audi A5

Panamera - jakieś Audi A6 czy A8

 

718 czy 911 w podstawowych wersjach na torze są wolniejsze od niektórych hot hatchy. 

 

Ciężko racjonalnie usprawiedliwić takie zakupy. 

 

A jednak wiem że pewnego dnia wybiorę się tam na zakupy. 

 

 

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tymczasem wbrew zapowiedziom coraz niższych cen. Sprawca zamieszania w ich obniżaniu, właśnie zaczął je podwyższać.

 

Od dziś TM3 LR na ich rodzimym rynku drożeje o 1000 dolców.

https://otoev.pl/tesla-model-3-drozeje-w-usa.html

 

Szef Stellantisa na pewno lekko odetchnął z ulgą ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, matros1 napisał(a):

Ciężko racjonalnie usprawiedliwić takie zakupy. 

 

A jednak wiem że pewnego dnia wybiorę się tam na zakupy.

 

To sklep marzeń chyba każdego z nas, niekoniecznie na tym forum.

 

A co do porównania Porsche VS Tesla, które zamieścił @ketivv, to przy założeniu (oczywiście abstrakcyjnym) podobnych cen, to kto wybrałby Teslę S, zamiast Tycana i może kto TY, zamiast Macana?

Chyba śmiało założę, że mógłbym takich na tym forum policzyć na palcach jednej ręki....oczywiście, jakbym wcześniej, np. pracując w tartaku, stracił 4 palce ;) 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, ketivv napisał(a):

hm.. 

 

oczywiście Porsche to marka premium, inne materiały itp.  

ale obecna S-ka jest dużo lepsza jak stare, do tego nie wiem czy Taycan-a wielkością nie porównałbym  do TM3 a jakaś tam Performance ma być

 

 

 

Screenshot2024-02-0721_36_25.thumb.png.dc09a2a6d86984f3e35111366ecb1c90.png

 

 

Z 561 km WLTP robi się 235 mi  EPA?

Wiecznie pod górę tam jeżdżą?

 

IMG_2817.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, matros1 napisał(a):

 

Nie ma absolutnie żadnych racjonalnych powodów które pozwoliłby uzasadnić zakup jakiegokolwiek Porsche, moża poza modelami GTx. 

Zawsze znajdziesz coś porównywalnego lub „lepszego” za mniejsze pieniądze. 

 

Choćby z koncernu matki:

Cayenne - VW Touareg czy Audi Q7/Q8

Macan - Audi A5

Panamera - jakieś Audi A6 czy A8

 

Cayman czy 911 w podstawowych wersjach na torze są wolniejsze of niektórych hot hatchy. 

 

Ciężko racjonalnie usprawiedliwić takie zakupy. 

 

A jednak wiem że pewnego dnia wybiorę się tam na zakupy. 

 

 

 

za cholerę bym nie porównał Cayenne do Touareg czy Q7 (może odrobiną Audi)

Cayenne S jakas tam (nie turbo) jednak ma ten odrobinę sportowy felling, kierownica, pozycja za kierownicą, szerokość siedziska, ludzie z tyłu narzekali po 2 h jazdy (dorośli, podłoga wysoko w stosunku do pupci i bardzo pionowa pozycja oparcia, doświadczenia nie mam bo albo za kierownicą albo obok) 

coś za coś bo Cayenne S coś tam jest "średnio wygodne" w długiej trasie w porównaniu do Touarega - inna filozofa auta

 

Taycan ICE kombi - fajne auto, drogie ca. 1 mln, bardzo ładne, taki z wyglądu "większy kompakt" nie wiem jak w dłuższej trasie ale możliwe, że podobnie jak wcześniej opisałem 

ja już skrzywiony jestem :) kumpel kupił, pokazał, pośmiał się z Tesli - rozumiem 

 

choć też nie rozumiem, po co kupować dzisiaj Audi RS3 jakaś tam wersja, mając zmodowanego Gofa R VI a nie kupić sobie Tesli S Plaid jak chce się szybko "dookoła komina" a na trasy ma się LR, świadomy user ma już BEV w swojej flocie i mnóstwo "własnego prądu" - zwyczajnie dla mnie jest to dziwne choć w sumie to nie moja sprawa (tu akurat przypadek o tyle ciekawy, że znałem dylemat pozbycia paru $$ bo "koszty potrzebne" czego też nie rozumiem, po co się tak okłamywać ;) )

 

wiem to Porsche, to ten znaczek, to ten mit 

 

z racji, że S-ki Plaid niemalże jestem pewien, że nie kupię to nią nie jeździłem ale jeśli jest o galaktykę lepiej jak w S LR to dl mnie wybór jest prosty - fun vs. koszt i głownie na tym się jak widać skupiam 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Zyzol napisał(a):

Z 561 km WLTP robi się 235 mi  EPA?

Wiecznie pod górę tam jeżdżą?

 

IMG_2817.jpeg

 

były jakieś zmiany w US jeśli chodzi o wyliczenia, nie wiem nie sprawdzam

 

ja zwyczajnie BEV Tesli używam cały rok, wyskakujesz mi co chwilę z jakimiś newsem ok rozumiem, net jest tego pełny 

ja używam, mam, pokonuję km, mam porównanie do innych aut 

i zazwyczaj "nie wlokę się BEV"

 

opiszę sytuacje, żeby trochę rozjaśnić 

"Tesla musi wezwać do serwisu 2,2 mln aut w USA" niedawno było w mediach 

 

Screenshot2024-02-0722_41_59.thumb.png.d9cf8e57b1cba69def42773dd40e62f8.png

 

oto powód nakazu akcji serwisowej i jej rozwiązanie 

 

Recall zajął Tesli jakieś 15 minut i rollout aktualizacji może z 6-8 godzin, żadne auto nie musiało jechać do serwisu

 

o tym media już nie napiszą, bo po co 

 

jak obstawiacie co było powodem nakazu recallu ?

 

 

 

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, ketivv napisał(a):

wyskakujesz mi co chwilę z jakimiś newsem ok rozumiem, net jest tego pełny 

Nie wiem, gdzie dopatrzyłeś się jakiegoś newsa :huh: Wyskakujesz z tweetem vel iksiorem, a ja się tylko zastanawiam jak temu geniuszowi wyszło 235 mil w Taycanie., gdy oficjalna specyfikacja podaje 561 km WLTP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Zyzol napisał(a):

ja się tylko zastanawiam jak temu geniuszowi wyszło 235 mil w Taycanie., gdy oficjalna specyfikacja podaje 561 km WLTP

 

36 minut temu, ketivv napisał(a):

były jakieś zmiany w US jeśli chodzi o wyliczenia, nie wiem nie sprawdzam

 

 

nie zagłębiałem się bo to de facto bzdury które niewiele zmieniają w praktyce,

Tesla też musiała korygować zasięgi w US w dół

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Adi napisał(a):

Tymczasem wbrew zapowiedziom coraz niższych cen. Sprawca zamieszania w ich obniżaniu, właśnie zaczął je podwyższać.

 

Od dziś TM3 LR na ich rodzimym rynku drożeje o 1000 dolców.

https://otoev.pl/tesla-model-3-drozeje-w-usa.html

 

Szef Stellantisa na pewno lekko odetchnął z ulgą ;) 

 

Screenshot2024-02-0723_18_54.thumb.png.bfcf390266fefcbd6cf9e68cef1658e5.png

 

 

 

"2024 Toyota Camry LE Hybrid:starts at $28,855 MSRP. 2024 Toyota Camry SE Hybrid:starts at $30,390 MSRP. 2024 Toyota Camry SE Nightshade Hybrid:starts at $31,390 MSRP. 2024 Toyota Camry XLE Hybrid:starts at $33,745 MSRP."

https://www.galaxytoyota.net/2024-toyota-camry-price/

 

w US chyba ruszyły dostawy TM3 Highland a Tesla ma to do siebie,że ceny może dostosować dynamicznie, może całość produkcji sprzedana, nie wiem gdybam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Zyzol napisał(a):

Z 561 km WLTP robi się 235 mi  EPA?

Wiecznie pod górę tam jeżdżą?

 

IMG_2817.jpeg

 

Porsche jeszcze nie podało EPA dla Taycana po lifcie. To są jakieś zgadywanki kogoś kto to porównanie wrzucił i mam wrażenie że są oparte na wersji przed liftem. 

 

[quote]
Improved powertrain efficiency and the larger battery packs have improved range, too. Although we need to wait for EPA numbers, on European WLTP figures the rear-drive Taycan with the Performance battery is now claimed to go 421 miles, a 108 mile improvement, with the Turbo S rising from 290 miles to 391 miles. Our experience with the rear-drive prototype with the larger battery suggested that it would achieve around 320 miles in our real-world 75 mph range test.

[/quote]

 

Strzelam że oficjalna EPA będzie zbliżona do tej Tesli. 

 

Do tego w Europie pomiędzy tymi wersjami nie ma aż takiej różnicy w cenie:

image.thumb.png.d89fa34f655967db33627ccf05f86742.png

IMG_8971.thumb.jpeg.c7fc1cb43cfff359d58f1cb2fe2c739d.jpeg

 

110k EUR vs 127k EUR 

 

Rożnica w gabarytach też tak nie wygląda:

image.thumb.png.a930036cf6457dd47ade5257da2da5d9.png

 

Nawet w USA ma inną cenę, przyspieszenie czy moc:

 

image.thumb.png.b49f4efc8c606cb987ceb9ccd15b39a0.png

 

W zależności co chce się udowodnić to tak sobie można wybrać dane ;) 

 

Ale tak, Porsche jest droższe od Tesli MS i będzie ona szybsza od Taycana. 

Podobnie jak moja Meganka jest szybsza na torze od podstawowej 911 i od niej tańsza. No i ma więcej miejsca.

Jednak wolałbym patrzeć w tej 911 że mnie Renault wyprzedziło, niż cieszyć że wyprzedziłem Porsche samochodem z ci*ką na masce :P 

Edytowane przez matros1
  • Haha 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, matros1 napisał(a):

Jednak wolałbym patrzeć w tej 911 że mnie Renault wyprzedziło, niż cieszyć że wyprzedziłem Porsche samochodem z ci*ką na masce :P 

 

mamy wybór 

 

fun to drive

 

30 lat temu, upalałem - to właściwe określenie - Fiata Uno Turbo i.e. (zdjęcie poglądowe, mój był najszybszy bo czerwony właściwe to wiśniowy)

Screenshot2024-02-0809_24_19.thumb.png.9a140066409bb2e832395b0e5edb39cc.png

cieszę się, że żyje i że żyją inni postronni, byłem młody i głupi, po ostatniej rolce w lesie już nie miałem go za co naprawić, zgnił w warsztacie a raczej obok warsztatu

może dlatego tak dbam o koszty, może dlatego imponuje mi to co wewnątrz a nie to co na zewnątrz

"piękne wspomnienia" w historii mojego życia dla proste auta dawały mi niesamowity "fun to drive" Fiat Uno Turbo i.e i Ford Escort RS 1.6 turbo

nie było smartfonów, ktoś mi kiedyś dał zdjęcie ze "starych czasów" pamiętam jak po locie na szutrach urwałem zderzak, dla mnie tor był i jest nudny, podobnie jak nudne jest "zwykłe Porsche" 

Screenshot2024-02-0809_42_13.thumb.png.e4458f1e15b6669b71f9eac1a3d65d15.png

 

potem przyszła dorosłość, rodzina itp. całkowita zmian priorytetów

dzisiaj wiem,że nie potrzebuje "near death experience" może to wiek, może starość, może pracą nad sobą

 

choć to może być dziwne cenie sobie swoja Teslę, daje mi "fun to drive" za "drobne"

to już całkiem inne auto jak te na zdjęciach, ale też inne czasy

natomiast cos pozostało, wystarczająco dobre materiały, poprawność wykonania i to coś "we wnętrzu" 

 

 

 

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, ketivv napisał(a):

jestem niemalże pewien, ze w TM3 mam dłuższą przestrzeń do wykorzystania po złożeniu fotelu jak 308 i to będzie dużo, dużo większa a w przypadku TMY olbrzymia przestrzeń "in total"

Dostęp do bagażnika w TM3 jest tragiczny, mały otwór z tyłu. Aż się prosi przy tej bryle żeby zrobić nadwozie liftback. Wtedy mogłaby konkurować z Octawią w TDI. :OO:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Christoph napisał(a):

Paryz wypowiedzial wojne wszystkim spalinowym SUVom i SUVom hybrydowym od 1,6t masy wlasnej oraz SUVom calkowicie elektrycznym od 2,0t potrajajac oplaty za parkowanie. 

Mega Giga hipokryzja. Która kryje się w tym jednym sformułowaniu

 

22 godziny temu, Christoph napisał(a):

Potrojne oplaty dotycza (przyjezdnych)

Jakby chcieli walczyć z nie ekologicznymi SUVami to opłata powinna dotyczyć wszystkich - mieszkańców też.

A tak to jest walka z turystami których tłumy zjeżdżają do pięknego miasta robią korki i zajmują miejsca parkingowe.

Aż się prosi w odpowiedzi taki 3 miesięczny globalny bojkot paryżewa. Ciekawe jakie by wtedy miny mieli hotelarze i restauratorzy.

  • Zdrówko! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Callowita racja. Celowo powstrzymalem sie od komentarza, cytujac jedynie informacje prasowa.
 

Zielono-czerwona burmistrz Paryza pani Hidalgo ma zatem takie wlasnie hipokryzyjne zapedy. Gdyby jej referendum objelo rowniez mieszkancow Paryza, pracujacych w Paryzu i dostawcow, przegralaby tym posunieciem nastepne wybory. 
 

Edytowane przez Christoph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Christoph napisał(a):

Zielono-czerwona burmistrz Paryza pani Hidalgo ma zatem takie wlasnie hipokryzyjne zapedy. Gdyby jej referendum objelo rowniez mieszkancow Paryza, pracukacych w Paryzu i dostawcow, przegralaby tym posunieciem nastepne wybory. 

 

może oprócz turystów, są też stali mieszkańcy, te dwie grupy mogą mieć sprzeczne cele

 

porównaj sobie ceny za parking w Dubrowniku Chorwacja w wysokim, sezonie a niskim

ile płacą mieszkańcy i co więcej nawet na ten czas wysokiego sezonu mają osobne wydzielone parkingi z zakazem wjazdu dla przyjezdnych

do tego dochodzą np. koszty wynajmu "mieszkania, pokoju" itp. i lądujesz na 3-4 miesiące w garażu pod miastem za 500 E miesięcznie, bo jak zwraca się "twoje" mieszkanko, właścicielowi w wysokim sezonie myślę, że mówić nie muszę 

 

mówimy o wyjątkowych, miejscach w których przeplata się życie codzienne z turystką

 

1996 rok, ostatni raz byłem w Paryżu, 5 może 6 dni pracy (papierologia, biznesplany, zakładanie spółki obywatelom Francji w PL nuda)

Didier, pewnie wtedy miał mniej jak ja dzisiaj, zona, dzieci - on Paryżanin od x pokoleń, mieszkanie kamienica w jakiś tam "ścisłym centrum" ona wszędzie pociągami dlatego musieli mieszkać także blisko stacji TGV, obydwoje aktywni zawodowo on głownie La Defense ona po 1-2 wyjazdy po Francji na tydzień, jedno auto w rodzinie parkowane na ich własnym miejscu parkingowym ok 800m-1 km od miejsca zamieszkania w jakimś podziemnym garażu które kosztowało krocie (samo kupno już było sukcesem) 1996 rok

 

"Didier, nie wkurza cię, że tu są wiecznie korki, co ruszymy z garażu korki"

odpalamy w aucie po paierosie

"to normalne tu zawsze tak było, jak ktoś to zmieni powinien dostać Nobla"

 

dla mnie, chłopaka z polskiej prowincji szok, jak to zawsze :)

choć większym szokiem było rzucanie śmieci na ulice bo kosze albo zaspawane, zanitowane albo usunięte - terroryzm, mniej miejsc żeby coś ukryć i dla niego Paryżanina z dziada pradziada, spoko rozwiązanie przypomnę 1996 rok

 

Zurych obecnie - on i ona, jak sobie tylko chodzili to jeszcze parkował auto jadąc do pracy, po paru latach maja dzieci, mieszkają we Francji, mieszkanie w Zurychu wynajmowane a on dojeżdża autem do stacji pociągu, który to wiezie go do pracy a "na biednego nie trafiło" ;)

 

są takie miejsca na Ziemi a sam problem może być bardziej skomplikowany jak tylko "dowalić turyście"

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Jaca68 napisał(a):

Aż się prosi w odpowiedzi taki 3 miesięczny globalny bojkot paryżewa. Ciekawe jakie by wtedy miny mieli hotelarze i restauratorzy.

 

tak na zimno to https://www.dreambigtravelfarblog.com/blog/paris-travel-tourism-statistics

Paryż odwiedza około 30 milionów ludzi rocznie 

 

"In 2021, Paris is the second-most visited city in the world after Bangkok, which welcomed an incredible 22.78 million international visitors compared to Paris’ 19 million."

 

myślę, ze wciąż jest jedną z najatrakcyjniejszych destynacji świata, ilu jedzie tam swoim autem ?

5%, 10% ?

dla ilu będzie opłata parkingowa będzie znaczącym powodem, żeby się rozmyślić ?

w świecie 8 mld ludzi, połączeń lotniczych chyba wciąż się znajdzie 30 mln chętnych odwiedzić Paryż dla których parę EUR to nie problem

 

w Dubrowniku opłaty wzrosły wielokrotnie, jakby mi ktoś zagwarantował miejsce, na parę godzin w centrum w wysokim sezonie przez apkę, żeby na mnie czekało dołożę dwa razy tyle i jeszcze będę wdzięczny ;)

 

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem w Paryzu po kilka dni jako turysta, ostatni raz w zeszle wakacje. 
Paryz zmienia sie, ale jest ciagle zakorkowany.
 

Jesli Paryz jako turysta, to tylko samolot i potem pociag, metro i autobusy miejskie, najszybciej przemieszcza sie czlowiek metrem. 

Nie chcialbym mieszkac w Paryzu i nie chcialbym jezdzic po Paryzu. 

 

Prawdziwym problemem nie sa SUVy jako takie, lecz rowniez inne pojazdy, w tym busiki z wielodzietnymi arabskimi rodzinami, ale oni zostawiaja najwieksze pieniadze - w ekskluzywnych boutique‘ach, wiec sa tolerowane, nastepnie dojezdzajace turystyczne autobusy, kampery, ryksze i rowerowe stragany czy smazalnie nalesnikow, czy kulurydzy. Te stoja wszedzie przy kazdym slynnym zabytku. 
 

W tym roku zaszokowala mnie tam ilosc zebrzacych azylantow i probujacych w stacjach metra cos ci sprzedac i odor obszczanych scian w tunelach. 
 

Dzieki jakies medialnej akcji zniknela duza czesc gumy do zucia wypluwanej bezposrednio na podloge w stacjach metra i ilosc petow papierosowych. 
 

Ale SUVy? Kogo to. Powinni zobaczyc ile halasu robie te wszystkie sportowe samochody z wypozyczalni, ktorymi wjezdzaja do Paryza goscie z Dubaiu, ale oni zostawiaja kase, wiec czepiajmy sie innych. 

PS: a co do czystosci w Paryzu to jeszcze taka informacja z sierpnia:

jako przygotowanie do igrzysk w Paryzu rozegrano konkurencje plywania w Sekwanie - po zawodach 57 sportowcow zachorowalo - zakazenie bakteriami z wody ;) 

 

 

Edytowane przez Christoph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...