Skocz do zawartości

Jaki samochód... elektryczny, .. bądź łódka ;-)


radekk

Rekomendowane odpowiedzi

15 minut temu, Christoph napisał(a):

Dziwne, ze w calej dyskusji o E-Auto przytacza sie jedynie argument ekonomiczny. Dla mnie to jest naduzycie. 

 

CO2 to miara zużycia paliwa kopalnego (choć może też być OZE np. ze spalania biometanu)

 

dla nas jest to miara wykorzystania paliwa kopalnego można ją też przedstawić w l/100 km 

czy kg/100km (co było by bardziej właściwe jak litry z czysto fizycznego punktu widzenia)

 

tak jak kWh/100 km są miarą efektywności napędu elektrycznego 

 

dlatego rozbijam na składowe i liczę efektywność energetyczną, bo jak tak bardzo zależy ci  na emisji CO2 i na tym chcesz się skupić proszę bardzo

Screenshot_20240222-085436.thumb.png.5b56d3b8749cf2f2fb739ccd36bcccc4.png

zapomniałem sobie skasować z końcem roku wiec to już prawie 14 miesięcy 

średnia zużycia 20,2 kWh/100 km przez cały rok, od lata po zimę, krótkie i długie trasy

raczej ze średnimi przelotów jakie mogły "znacząco zawstydzić tego Merca PHEV" 

gdyby moje auto Tesla AWD 480 KM było użytkowane jak ten Merc pewnie byłaby to średnia 16 kWh

 

to analizujemy zmniejszenie emisji CO2 ?

 

rozumiem podoba ci się Mercedes, rozumiem lubisz tą markę

ok, twoja sprawa 

 

jednak liczby są liczbami czy to w znaczeniu:

- "dbam o planetę" - choć de facto chodzi o zadbanie i jedyny znany nam ekosystem w którym cywilizacja ludzka może żyć i się rozwijać

- czy o koszty stricte finansowe 

i tu i tu są to konkretne liczby 

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, ketivv napisał(a):

to jest bardzo dużo przy prędkościach z jakimi jeździsz,

@ketivv jakiej apki używasz do monitorowania konsumpcji energii? 

 

Tesla ma tendencję do podawania samej energii zużytej do jazdy a np. podgrzewanie baterii czy nagrzewanie kabiny przed jazdą traktuje oddzielnie. Trzeba się też do tego trochę dokopać w tej aplikacji Energia (czy jak jej tam). Inne samochody podają całkowite zużycie (nie wiem jak jest w Mercedesie). Generalnie chodzi mi o to że jedyne uczciwe porównanie zużycia to trzeba byłoby sprawdzić na ładowarce ile samochód pobierze prądu. Aplikacje w samochodach pokazują co chcą (trochę jak ze zużyciem paliwa). 

Poza tym wydaje mi się że nie można porównać długotrwałej jazdy z taką start/stop na krótkich dystansach gdzie bateria jest wiecznie niedogrzana. 

O ile 26 kWh/100 km to sporo, to nie jestem przekonany czy Tesla miałaby dużo mniej w tych warunkach. Jestem za to przekonany że nawet przy podobnym zużyciu to BEV będzie przyjemniejszy w jeździe, bo nie będzie miał tak dychawicznego silnika elektrycznego. 

 

@Christoph wydaje mi się że swoimi wczorajszymi jazdami pokazałeś że spokojnie możesz żyć z BEV bez targania ze sobą zimnego diesla w formie balastu ;) 

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, matros1 napisał(a):

@ketivv jakiej apki używasz do monitorowania konsumpcji energii? 

 

 

Tessie

 

2 minuty temu, matros1 napisał(a):

Poza tym wydaje mi się że nie można porównać długotrwałej jazdy z taką start/stop na krótkich dystansach gdzie bateria jest wiecznie niedogrzana. 

O ile 26 kWh/100 km to sporo, to nie jestem przekonany czy Tesla miałaby dużo mniej w tych warunkach. Jestem za to przekonany że nawet przy podobnym zużyciu to BEV będzie przyjemniejszy w jeździe, bo nie będzie miał tak dychawicznego silnika elektrycznego. 

 

popatrz na średnią tego Merca z 11000 km 

 

Screenshot_20240222-091006.thumb.png.58d0aa56973bc92a05af1e46dfbb872e.png

 

start na zimno, 47 km, bez autostrad z dojazdem do centrum wspomnianego 200 tysięcznego miasta temperatura zewn. 6 st C, prędkości, przyśpieszenia itp. jakich ten Merc pewnie nigdy nie osiągnął, noc, zero innych uczestników ruchu w promieniu minim 1-2 km

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, matros1 napisał(a):

 

@Christoph wydaje mi się że swoimi wczorajszymi jazdami pokazałeś że spokojnie możesz żyć z BEV bez targania ze sobą zimnego diesla w formie balastu ;) 

 

dobry test tego PHEV bo np. pokazał, że ładowanie w domu bez żadnego specjalistycznego sprzętu jest żadnym problem, można tez podłączyć się w pracy 

konfrontacja z rzeczywistością okazała się łagodnym doświadczeniem a nie traumą 

 

pewnie tak samo by było z ładowaniem w trasie, czy brakiem infrastruktury w jakiś specyficznym miejscu a to się jednak zmienia

 

niestety firma Mercedes-Benz pewnie w najbliższym czasie nie zaoferuje EQC i to jeszcze kombi może to potrwa 2 a może 3 lata 

 

tylko to że Merc ma w dupie swoich wiernych klientów to nie wina Tesli ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.02.2024 o 15:54, ketivv napisał(a):

nawet gdyby drugie tyle (co jest abstrakcją) trzeba było zapłacić za kabe, skrzynki , pare zabezpieczeń i wykonanie na gotowo to koszt kWp nie będzie wyższy jak 2 k netto czyli 2160 pln brutto/kWp (na VAT 8%) - 33 kWp x 2160 = 71280 PLN

A ile m2 dachu potrzeba na te 33 kw?

Edytowane przez Jaca68
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Jaca68 napisał(a):

A ile m2 dachu potrzeba na te 33 kw?

 

Z 80 pewnie, ale po co dach, można zrobić wiatę, która przyda się do wielu zastosowań. Można też ustawić na lekkiej, niskiej konstrukcji, do której jest łatwy dostęp. Albo na ogrodzeniu itp. Możliwości jest wiele, wystarczy zwolnić hamulec w mózgu ;)

 

Niezrozumiałe jest dla mnie jak można być konsumentem prądu (wszyscy jesteśmy) i mieć miejsce na panele (już nie wszyscy) i nie korzystać z fotonów lecących do nas całe 8 minut ;)

Dziś instalacja bez montażu to 10 tys. za 10 Kwh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Christoph

Świetna dziennikarska robota. Doskonale opisujesz swoją przygodę z hybrydą. 

Ode mnie laik za dziennikarstwo. Ale i tak się nie zgadzam z uzasadnieniem dla posiadania PHEV-a ;)

 

Tak jak @matros1 napisał. Weź na analogiczny test BEV-a, najlepiej Mercedesa, żebyś miał miarodajne porównanie i czekamy na równie ekscytujący test.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Adi napisał(a):

 

Z 80 pewnie, ale po co dach, można zrobić wiatę, która przyda się do wielu zastosowań. Można też ustawić na lekkiej, niskiej konstrukcji, do której jest łatwy dostęp. Albo na ogrodzeniu itp. Możliwości jest wiele, wystarczy zwolnić hamulec w mózgu ;)

 

Niezrozumiałe jest dla mnie jak można być konsumentem prądu (wszyscy jesteśmy) i mieć miejsce na panele (już nie wszyscy) i nie korzystać z fotonów lecących do nas całe 8 minut ;)

Dziś instalacja bez montażu to 10 tys. za 10 Kwh.

Ok. 140m2 trzeba przy standardowych panelach 480W.

 

A co do reszty pełna zgoda. U mnie decyzja podjęta, bo ostatnio aktualizowałem sobie ceny w moich wyliczeniach. 

 

W moich konkretnych warunkach zakładając instalację 10kWp za 25k i przy założeniu że prąd kupuję po 85gr/kWh (bez kosztów przesyłu, bo one i tak będą przy PV) i sprzedaży produkowane go prądu po cenie 30gr (tyle wychodzi minimalna na giełdzie obecnie) i autokonsumpcji na poziomie 20% (bez magazynu energii) to bez żadnych dotacji PV zwraca się w 6 lat. Z dotacjami jak zostaną utrzymane na poziomie z zeszłego roku w 2,5 roku. Jak cena prądu wzrośnie zwrot będzie jeszcze szybciej. Opłacalności magazynu energii jeszcze nie liczyłem, ale falownik liczyłem już hybrydowy, żeby móc podpiąć magazyn. 

 

P. S. Jak macie kogoś sprawdzonego to ja chętnie przyjmę polecenia montażystów działających na południe od Warszawy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, popatrzcie na to zagadnienie pd tej strony: diesel czy hybrid-diesel?

 

W tym porownaniu jest to argument za PHEV jest mimo wszystko godny rozwazenia - profil jazdy typowego pracownika mieszkajacego na prowincji i dojezdzajacego do biura:

 

Trasa miejsko/podmiejska TAM - oddalem auto:

IMG_0182.thumb.jpeg.a7f6c1bdde9327fc8b3f42098831c129.jpeg
 

Trasa POWROT - wrocilem swoim:

IMG_0184.thumb.jpeg.5818f2d1dfa9d0344e571693579e1f49.jpeg

 

Fakty: czy jest oszczednosc i zredukowanie emisji na codziennych, krotkich trasach? Diesel vs PHEV-Diesel?


3/4 roku tak jezdza ludzie do roboty.

 

PS: Jako zwykly i nieznaczacy klient Mercedesa bez zadnych kontaktow i bez grubego portfela nie czuje sie w moim salonie w zaden sposob olany, czy dyskryminowany. 

Dzieki uprzejmosci mojego przedstawiciela otrzymalem auto na 48h bez zadnego problemu. Jako klient czuje sie potraktowany powaznie, dotyczy to zarowno spraw serwisowych jak i kontaktu w innych blahych sprawach. 
 

Pieniedzy na mnie mercedes nie zrobi, ale zyskal sobie lojalnosc przez wlasnie premium serwis i potraktowanie mnie powaznie jako klienta, nawet jesli kupilem u nich dopiero jedno uzywane auto. 
 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Adi napisał(a):

Weź na analogiczny test BEV-a, najlepiej Mercedesa, żebyś miał miarodajne porównanie i czekamy na równie ekscytujący test.

 

a co by było gdyby użyć do kalkulacji zamiast MB AWD Diesel , MB EQE 4Matic 

 

czysto teoretycznie policzmy, MB EQE 4matic 

Screenshot2024-02-2210_39_24.png.5626a384fe1574b0f2515f517279e9c8.png

https://www.mercedes-benz.at/passengercars/mercedes-benz-cars/car-configurator.html/motorization/CCci/AT/de/EQE-KLASSE/LIMOUSINE_LANG

 

5 lat jazdy 30 k km rocznie, nie 17 a 22 kWh zużycia/ 100 km

brak rocznego podatku cytuje "Moje C300d - 245 KM - € 1288,45/rok"

5*1288,45 = 6442,25 EUR 

 

powiedzmy, że takie auto kosztuje 72000 EUR i jego wartość po 5 latch spadnie do 40% wartości początkowej czyli tracimy 60% wartości 

72000 EUR * 60% = 43200 EUR

43200 EUR (utrata wartości z 5 lat) 

30 k km rocznie x 5 lat = 150 000 km i 22kWh -> 33 000 kWh / 5 lat

80% tego ładujemy w domu powiedzmy po 0,20 EUR/kWh 

26400 kWh * 0,2 EUR/kWh = 5280 EUR / 5 lat

20 % w trasie powiedzmy po 0,6 EUR /kWh

6600 kWh * 0,6 EUR/kWh = 3960 EUR / 5 lat

razem "prąd" 9240 EUR

 

razem koszty 5 lat EQE 4Matic z utratą wartości 5 lat - 150 k km jazdy -> 52440 EUR

 

spalanie obecnego DIesla MB 2.0 automat 4matic wychodzi w praktyce ok 7 l/100 km (są wpisy we wcześniejszych wątkach) 

zatem pokonanie nim 150k km w 5 lat przy obecnej cenie ON w AT kosztuje 

16800 EUR

jaka jest utrata wartości MB C Diesel automat 4matic z 5 lat ile w tym przebiegu kosztują przeglądy ?

jeśli taki merc kosztował 60 k EUR to myślę, że jak nic po 5 latach jest warto 50% taniej 

czyli 30 k EUR do tego powiedzmy przeglądy wymiany olejów itp 2 k eur za 5 lat/150 k km i 5 lat podatku 6442,25 EUR

zatem koszt utrzymania MB C Diesel automat 4Matic za 5 lat to może być

53244,25 EUR / 5 lat  150 k km dla Diesla

 

czyli koszty utrzymania auta tej samej marki o klasę wyżej, lepiej wyposażone są praktycznie takie same 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Christoph napisał(a):

Panowie, popatrzcie na to zagadnienie pd tej strony: diesel czy hybrid-diesel?

Żaden z powyższych ;) 

 

17 minut temu, Christoph napisał(a):

Fakty: czy jest oszczednosc i zredukowanie emisji na codziennych, krotkich trasach? Diesel vs PHEV-Diesel?


3/4 roku tak jezdza ludzie do roboty.

 

Odpowiedzią jest BEV. Przy tym sposobie jazdy nie będziesz miał z BEV problemu. Śmiem twierdzić że nawet kupno BEV z dużą baterią przy tym sposobie jazdy będzie bez sensu, bo będziesz tylko targał na codzień dodatkową masę większej baterii. Na przykładzie "nieszczęsnej" Tesli, model Standard Range w zupełności wystarczy. 

Edytowane przez matros1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Christoph napisał(a):

Panowie, popatrzcie na to zagadnienie pd tej strony: diesel czy hybrid-diesel?

 

 

to trzeba zmienić tytuł wątku ;)

bo cokolwiek co ma w sobie spalinowy silnik przestaje być pojazdem elektrycznym "per se"

 

kup sobie co chcesz i jak chcesz, dla mnie hybryda PHEV się nie obroni

 

chcesz robić 100-200 k km rocznie zleży ci na czasie "Diesel" 

jeździsz w trasy 5 razy do roku a reszta do 150 km dookoła komina "BEV"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Christoph napisał(a):

Pieniedzy na mnie mercedes nie zrobi, ale zyskal sobie lojalnosc przez wlasnie premium serwis i potraktowanie mnie powaznie jako klienta, nawet jesli kupilem u nich dopiero jedno uzywane auto. 

 

myślę, że jednak zarabia tylko ma dość dobre podejście do klienta nie traktując go jak "złodzieja" zwyczajnie normalnie

jednak jakieś serwisy robisz, jednak jesteś klientem tego salonu i jak sądzę płacisz im na czas ;)

 

 

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, skwaro napisał(a):

przy założeniu że prąd kupuję po 85gr/kWh (bez kosztów przesyłu,

Ale jak to kupujesz po 85 gr + koszty przesyłu?

@ketivv dowodzi tu że cena to 

Cytat

0,6255 PLN/kWh brutto bez żadnej łaski

:thumbup:

 

16 minut temu, skwaro napisał(a):

sprzedaży produkowane go prądu po cenie 30gr (tyle wychodzi minimalna na giełdzie obecnie)

A bierzesz pod uwagę planowane przejście na ceny godzinowe po 1 lipca?

Bo mnie to teraz najbardziej zniechęca przed rozważaniem montażu PV. Obawiam się, że skutkiem będzie spadek ceny w godzinach szczytowej produkcji PV. A w moim przypadku, konsumpcja w środku dnia przy pustym domu i garażu jest znikoma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, ketivv napisał(a):

powiedzmy, że takie auto kosztuje 72000 EUR i jego wartość po 5 latch spadnie do 40% wartości początkowej czyli tracimy 60% wartości 

A to nie Ty tu wcześniej pisałeś że za 5 lat ceny nowych aut BEV spadną o 40%.

To ile wart będzie 5 letni tegoroczny BEV?  :yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Jaca68 napisał(a):

Ale jak to kupujesz po 85 gr + koszty przesyłu?

@ketivv dowodzi tu że cena to 

Cytat

0,6255 PLN/kWh brutto bez żadnej łaski

:thumbup:

 

Screenshot2024-02-2211_27_10.thumb.png.d4cd62ccabc1162d31f1a80382ba1821.png

https://www.tauron.pl/dla-domu/prad/prad-z-usluga/prad-eko-las

 

to już ustaliliśmy jednak powtórzę @ketivv jest kretynem 

a @Jaca68 ma racje 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

7 minut temu, Jaca68 napisał(a):

A to nie Ty tu wcześniej pisałeś że za 5 lat ceny nowych aut BEV spadną o 40%.

To ile wart będzie 5 letni tegoroczny BEV?  :yahoo:

 

@Jaca68 to nie do ciebie 

 

dla innych czytających do przemyślenia, jeśli średnie ceny aut BEV spadną o 40% - co dla mnie jest dość oczywiste - i np. dla @Christoph pojawi się mercedes EQC a dla innego użytkownika odpowiednich innego auta

 

to wszystkie auta posiadające ICE łącznie z hybrydami wylądują w szybkim czasie na złomie bo koszt ich zakupu i użytkowania będzie znacząco wyższy jak auta BEV

 

zwyczajnie nie będzie się opłacało posiadać samochodu ICE, HEV czy PHEV

 

tak jak dzisiaj nie ma sensu posiadać faksu choć urządzenie można mieć wciąż sprawne 

 

do przemyślenia dla tych którzy planują wydać swoje pieniądze w najbliższym czasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Jaca68 napisał(a):

O tym zapomniałeś wspomnieć - z twojego linka.

Może nie kretyn, ale Manipulator. :biglol:

tauron.png

 

"§1 Postanowienia ogólne
1. O ile z postanowień niniejszego Cennika („Cennik”) nie wynika inaczej, pojęcia pisane
wielką literą mają znaczenie nadane im w Ogólnych Warunkach Umowy („OWU”).
2. Użyte w Cenniku określenie „Umowa” oznacza umowę kompleksową, zawierającą
postanowienia umowy sprzedaży energii elektrycznej oraz postanowienia umowy
o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej.

3. Użyte w Cenniku określenie „Taryfa” oznacza każdorazowy zbiór cen (stawki stałe
lub stawki zmienne albo ceny energii elektrycznej lub opłata handlowa) lub stawek
opłat oraz warunków ich stosowania, wprowadzany do stosowania w trybie określonym
ustawą i obowiązujący Klientów przyłączonych do sieci TAURON Dystrybucja S.A.,
dla których Sprzedawcą jest TAURON Sprzedaż sp. z o.o.

4. Cennik określa w szczególności:
4.1. ceny energii elektrycznej lub stawki opłaty handlowej
4.2. stawki opłat dodatkowych
4.3. bonifikaty i upusty z tytułu niedotrzymania jakościowych standardów obsługi
Klientów
5. Rozliczenia z tytułu świadczenia usług dystrybucji energii elektrycznej dokonywane
będą według cen, stawek opłat i zasad ich stosowania określonych w Taryfie OSD."
https://www.tauron.pl/dla-domu/prad/prad-z-usluga/prad-eko-las

 

 

zatem dodam, że jestem jeszcze manipulatorem i się powtórzę

 

12 minut temu, ketivv napisał(a):

to już ustaliliśmy jednak powtórzę @ketivv jest kretynem 

a @Jaca68 ma racje 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, ketivv napisał(a):

to wszystkie auta posiadające ICE łącznie z hybrydami wylądują w szybkim czasie na złomie bo koszt ich zakupu i użytkowania będzie znacząco wyższy jak auta BEV

 

Brak tu logiki.

Skoro wylądują na złomie to koszt ich zakupu będzie w cenie złomu, znacząco niższy niż koszt zakupu BEV. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Jaca68 napisał(a):

Ale jak to kupujesz po 85 gr + koszty przesyłu?

@ketivv dowodzi tu że cena to 

:thumbup:

 

A bierzesz pod uwagę planowane przejście na ceny godzinowe po 1 lipca?

Bo mnie to teraz najbardziej zniechęca przed rozważaniem montażu PV. Obawiam się, że skutkiem będzie spadek ceny w godzinach szczytowej produkcji PV. A w moim przypadku, konsumpcja w środku dnia przy pustym domu i garażu jest znikoma.

Podaję cenę brutto bez przesyłu, netto jest właśnie okolice 65gr.  Cenę odkupu mam szacunkową - raz że podobno taka ma być minimalna cena odkupu w nowych zasadach, ale to nie jest jeszcze pewne, dwa szacowalem na podstawie średnich cen godzinowych na giełdzie. Są dni kiedy wychodzi drożej, są że taniej, ale średnio wychodzi ok. 30gr. I wo właśnie obliczenia wg nowych zasad. Wg zasad obecnych wychodzi trochę lepiej, bo w najgorszym miesiącu było 35gr za odkup, ale średnio za ostatni rok wychodzi 44gr (robiłem symulację produkcji z rozbiciem na poszczególne miesiące i ceny odkupu z danego miesiąca). 

Edytowane przez skwaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Jaca68 napisał(a):

Wklej skan faktury, gdzie będzie ilość kWh i koszt faktury.

Bo ja wkleiłem z faktury.

 ja rozumiem, że można mieć luki w pamięci dlatego przypomnę poprzednie wpisy

znowu powiem dla innych czytających 

 

bo ten wątek już był poruszany i wyjaśniony

Screenshot2024-02-2211_53_51.thumb.png.caaa0641d5bf39aee15b413e605035bb.pngScreenshot2024-02-2211_54_16.thumb.png.45151ec6edc377533caa9aae03d42e5a.png

 

rachunek @Jaca68 711,52 PLN : 664 kWh  = 1,07 PLN/kWh brutto

 

rachunek @ketivv 2940,66 PLN : 3613 kWh = 0,81 PLN/kWh brutto

 

o ile znam matematykę wciąż 0,81 jest to mniej jak 1,07 

 

1,07 - 0,81 = 0,26 mniej na każdej kWh czyli  0,26/1,07 -> 24,3% taniej, mniej, niżej 

 

 

zatem, powtórzę się

 

18 minut temu, ketivv napisał(a):

zatem dodam, że jestem jeszcze manipulatorem i się powtórzę

 

33 minuty temu, ketivv napisał(a):

to już ustaliliśmy jednak powtórzę @ketivv jest kretynem 

a @Jaca68 ma racje 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciesze sie, ze rozruszalem watek :OO:, juz nawet nie nadazam z czytaniem i pisaniem, ale ja tu nie chce tu robic za "Klugscheißera" czy jakiegos naczelnego prowokatora :D

 

Wrocilem swoim samochodem i mam swoje spostrzezenia. Jak bede mial okazje poprobowac innych modeli, napewno sprobuje elektrykow Mercedesa i Smart #3. Chce pozostac przy Mercedesie, bo mi auto i serwis bardzo odpowiada. 

 

Przeanalizowalem aktualna oferte na C300de 4Matic z pelnym wyposazeniem premium, ktora po dzisiejszej rozmowie dostalem. Jak to wymienilem w wadach - cena (!). Nie mam cisnienia na zmiane, bo mam dobrze wyposazone, mlode i swietne auto, z ktorego jestem zadowolony.  

 

Nie sadzilem, ze nowa klasa C (S/W206) w stosunku do mojego modelu (S/W205) to az taka przepasc technologiczna. Sam silnik diesla w mojej generacji jest genialny. Ten w hybrydzie jest jeszcze o niewiele poprawiony. Ale jesli chodzi o elektryczne sprawy, wyciszenie, system obslugi, nawigacja, asystenty itp, slowem MBUX - ogolnie calosc, to jest to przepasc technologiczna. To jak ten nowy samochod dziala i to jak "hardcorowy" jest ten moj - to dwa rozne swiaty. 

 

I wlasnie dlatego jestem bogatszy o nowe doswiadczenie i nowa perspektywe. I warto bylo sobie pojezdzic tym autem. Nowa technologia otwiera nowe mozliwosci. Widze ogromny potencjal w tej tradycyjnej marce oraz software MBUX i to daje mi malenka doze nadziei, ze nie bede czekal dlugo na swoje upragnione auto. Wiem czego oczekuje i wiem, czego nie chce. 

 

 

 

@ketivv dzieki za propozycje, bo EQE jest bardzo fajnym samochodem, ale to ponad 5 metrowa limuzyna - golas ma malo premium i nie ma nawet kamery 360 i integracji ze smartfonem, a z pakietem premium przekracza juz € 90.000. Nie tego szukam. Za wielkie, niepraktyczne do miasta i szkoda ze nie kombi. :D 

 

  

15 godzin temu, matros1 napisał(a):

@Christophjeżeli masz możliwość to weź na podobne testy tego elektrycznego Brabusa albo nawet EQE. Żeby sobie zobaczyć jak to jest pojeździć 100% BEV. Może się okazać że dojdziesz do wniosku że warto poczekać na to EQC. 

 

Taki mam tez zamiar, bo wiem, ze sobie w swiecie elektromobilnosci poradze. 

 

Skoro juz zapowiedziano, ze obecna E-Klasse to ostatnie wydanie ze silnikiem spalinowym, wszystko wskazuje na to, ze w nastepnym kroku Mercedes bedzie mial nowe auto w klasie kompaktowej oparte o calkowicie elektryczna architekture.

 

Nie sadze, by Mercedes zlekcewazyl najlepiej sprzedajacy sie model swojej marki i zaniechal produkcji C-Klasse. Dlatego bede czekal na nowa klase EQC-T-Modell, ktory z pewnoscia sie pojawi:

 

Tu koncept - prezentacja nowej platformy:

image.thumb.png.5607f4654f97246c6217927c0dbd0488.png

 

Tu cos sie juz dzieje:

image.thumb.png.b4b99cb559c0165db96995405927d61f.png

 

 

Wniosek. 

Gdybym mial nieograniczony budzet i ciagle cisnienie na zmiane - nie ma tematu, zmieniam auto co dwa lata i kupuje, na co mam kaprys, bez patrzenia co i jak sie oplaca. 

 

Gdy patrze na budzet i mialbym cisnienie na prawdziwego elektryka - koniecznie wzialbym pod uwage Smart #3 Brabus, ale to nie ma MBUX i jest chinskim (nie oznacza ze zlym) produktem o dobrej technologii i stosunku cena/wyglad/wlasciwosci jezdne/elektryczne. Fajne auto wazne rozwazenia. EQA i EQB maja MBUX, ale sa to elektryki oparte o platforme spalinowa, niezbyt wydajna, elektrycznie mocno kompromisowa - raczej auto dla spokojnego emeryta, ktory laduje w domu i jezdzi wokol komina. Wazne, ze jest wygodnie i wysoko sie siedzi. To jest auto dla tych, co sie lubuja w klasie A i B - czyli emeryci. 

 

Gdy patrze na budzet i chce jezdzic dobrym, elektrycznym, kompaktowym Mercedesem - nalezy uzbroic sie w cierpliwosc. Zadnych polsrodkow - ma byc kombi C-Klasse :OO:

 

Dzieki za krytyczne komentarze. Sporo sie przez te kilka dni nauczylem. Dlatego marze i patrze optymistycznie w przyszlosc - w gwiazdach :krecka_dostal:

 

 

Edytowane przez Christoph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...