Jump to content

Swap zawiasu do IV ze SpecB, GT etc.


kamul
 Share

Recommended Posts

Hej, interesuje mnie "wymienność" części między wersjami (w moim przypadku L IV):

- czy zawias od 2.0NA można zamienić P&P np.na ten ze SpecB, GT itp.

Edited by kamul
Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, Adrian713 napisał:

Tak, można 

 

Dzięki.

 

A ktoś się orientuje ile kosztuje regeneracja kompletu (załóżmy, że jakaś pełna). Pisałęm do Zerkpolu ale jak na razie nie doczekałem się odpowiedzi. Zastanawiam się czy przyszłościowo lepiej zakupić używki i regenerować czy zainwestować w nowe B6.

Link to comment
Share on other sites

Oryginalne specowe Bilsteiny na tył są nierozbieralne (nie tak jak normalnie w przypadku B6), więc kup nowe (rozbieralne).

Przód oryginalny jest rozbieralny/regenerowalny, ale Zerkopol podobno ma jakieś trudności ze zdobyciem panewek, więc zużycia w tym miejscu nie usunie.

 

Edited by house_1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, house_1 napisał:

Oryginalne specowe Bilsteiny na tył są nierozbieralne (nie tak jak normalnie w przypadku B6), więc kup nowe (rozbieralne).

Przód oryginalny jest rozbieralny/regenerowalny, ale Zerkopol podobno ma jakieś trudności ze zdobyciem panewek, więc zużycia w tym miejscu nie usunie.

 

Dzięki. A tak sobie myśle ze te ze spec to obniżają auto. Więc jakbym zaryzykował sam przód z regeneracją i na tył nowe b6 to pewnie bym miał obniżony przód? Czy może wysokość jest ta sama?

Link to comment
Share on other sites

Amortyzator jest parą ze sprężyną.

Jak weźmiesz Bilsteina prz + sprężynę od zwykłej H6 to podniesiesz wóz ok.1,5-2cm

Z tyłu nie mierzyłem. Ale chyba jest zamiennie. Natomiast charakterystyka samej sprężyny (ilość zwojów, grubość drutu) w każdej wersji zawieszenia jest inna.

Zamienność B6 aftermarketowych i oryginalnych bilów specowych jest 100%.

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, house_1 napisał:

Amortyzator jest parą ze sprężyną.

Jak weźmiesz Bilsteina prz + sprężynę od zwykłej H6 to podniesiesz wóz ok.1,5-2cm

Z tyłu nie mierzyłem. Ale chyba jest zamiennie. Natomiast charakterystyka samej sprężyny (ilość zwojów, grubość drutu) w każdej wersji zawieszenia jest inna.

Zamienność B6 aftermarketowych i oryginalnych bilów specowych jest 100%.

To teraz tak się zastanawiam czy podejdą sprężyny z serii 2.0 NA na te amory i jakie byłyby tego konsekwencje. Generalnie chciałbym zrobić upgrade, bo czytam same superlatywy jak to na Bilsteinach jest lepiej. I pytanie czy lepiej regenerować czy po prostu zbierać sobie jeszcze na nówki ;) (a może w międzyczasie mi przejdzie :P )

Link to comment
Share on other sites

Jak dzwoniłem do zerkopolu pare miesięcy temu to mi podali koszt regeneracji około 450 za przód (obie sztuki). Oryginalny b6 plus sprężyna od speca to raczej auta nie obniży, wrecz może podwyższyć w stosunku do 2.0 - spece miały wiekszy prześwit od "normalnych wersji", szczególnie z przodu to widać. Jak chcesz obniżać to na tył mam wystawione B8 w dziale sprzedam), a na przód lepiej wtedy uzywane oddać do regeneracji i obniżyć tak jak chcesz. Masz LPG?

 

 

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Zakładając przód od specB 3.0 N/A do 2.0 N/A przód pojdzie znacznie do góry wzgledem tyłu a to z uwagi na różnice wagi między silnikami i skrzyniami

 

Temat przerabiany na UKLegacy wraz ze zdjęciami

Link to comment
Share on other sites

W dniu 31.05.2018 o 14:38, frisco napisał:

Jak chcesz obniżać to na tył mam wystawione B8 w dziale sprzedam), a na przód lepiej wtedy uzywane oddać do regeneracji i obniżyć tak jak chcesz. Masz LPG?

Dzięki za propozycję ale wolę pozostać na tym samym poziomie ;) Co do LPG to na szczęście nie :)

 

W dniu 31.05.2018 o 20:24, AR2R_K19DLA napisał:

Zakładając przód od specB 3.0 N/A do 2.0 N/A przód pojdzie znacznie do góry wzgledem tyłu a to z uwagi na różnice wagi między silnikami i skrzyniami

 

Temat przerabiany na UKLegacy wraz ze zdjęciam

I tu właśnie rodzi się moje pytanie o zamienność sprężyń, czy mogę wziąć bilsteina ze Spec'a i użyć seryjnej sprężyny? W całym zamyśle, jeśli już auto ma "iść" w którąś stronę to na pewno równo przód i tył. Czy ktoś się orientuje czy np. Bilstein ze Spec'a i dedykowane bilsteiny do 2.0NA jaki dają efekt?

Link to comment
Share on other sites

Jak powyżej, GT czyli 2.0 Twinscroll ma podobna mase jak 2.0NA, nawet lekko niższą z uwagi na aluminiowe elementy zawieszenia i karoserii. Problem różnicy wagi z głowy a Bilsteiny poprawia znacznie prowadzenie bez utraty komfortu. Pozostaje sprawa dostepnosci. 2.0 GT to tylko JDM.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, maciek323 napisał:

Lepiej wrzucić zawieche od GT. Auto się nie podniesie, a będzie dużo lepiej się prowadzić.

 

Godzinę temu, AR2R_K19DLA napisał:

Jak powyżej, GT czyli 2.0 Twinscroll ma podobna mase jak 2.0NA, nawet lekko niższą z uwagi na aluminiowe elementy zawieszenia i karoserii. Problem różnicy wagi z głowy a Bilsteiny poprawia znacznie prowadzenie bez utraty komfortu. Pozostaje sprawa dostepnosci. 2.0 GT to tylko JDM.

 

No właśnie z dostępnością problem byłby największy. W takim razie lepiej byłoby zakupić dedykowane B6, tylko, że w poszukiwaniach raczej nówki mi tylko wychodzą, a to na razie wykracza nieco poza budżet.

Link to comment
Share on other sites

21 minut temu, maciek323 napisał:

Ja pisałem o wersji 2.5 GT na rynek USA.

Częsci zawieszeniowe były kiedyś do wzięcia na allegro za grosze, taniej niż do wolnossaków europejskich.

Wypatruję. Ale dalej drążąc temat swapu ze Spec'a. Podniesienie lekko myślę, że by mi nie zaszkodziło, natomiast czy ktoś ma pojęcie/propozycję przy zastosowaniu całych frontów (amortyzator + spring + mocowanie) ze Spec'a co trzeba by dać na tył, żeby samochód stał równo?

Link to comment
Share on other sites

Na tył wzmocnione sprężyny "heavy duty" i/lub adaptery (pokładki) pomiędzy górne mocowania a bude. Wiem, że robią takie do Foresterów. Do Legacy też widziałem. Warto zapytać na forumowej grupie na fb.

 

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ja mam z tylu B6 + sprezyny wzmacniane lesjofors do tego lpg i mam troche wyzej jak bylo

na przod jak uzbieram to tez zarzuce B6 i nowe sprezyny - ale juz zwykle (pewnie od 2.5 lub 3,0)

Link to comment
Share on other sites

Nowe podkładki mam w razie czego wystawione w dziale sprzedam. Miałem zakładać do siebie, ale nie było potrzeby:

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam mój Legacy IV  dupa przysiadła pewnie po instalacji gazu różnica pomiędzy tyłem a przodem jakieś 3-4cm. W związku z tym zamówiłem dystanse 30mm zobaczymy czy coś pomoże czy nie sprzedawca ponoć też posiada plejade wiec może...

https://www.olx.pl/oferta/dystans-podwyzszajacy-subaru-legacy-outback-CID5-IDhIjhr.html

Z linku pow. może ktoś kupował wie co i jak?

Edited by siara76
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Zrobię odkop. Czy ktoś się orientuje czy Przód i Tył z wersji specB ale JDM (tej z twinscrollem) jest regenerowalny?

Dorzucę też spis występujących Bilstein w specach ; LINK z tym, że tu nie mogę się tego doczytać.

Edited by kamul
Link to comment
Share on other sites

Zrobię odkop. Czy ktoś się orientuje czy Przód i Tył z wersji specB ale JDM (tej z twinscrollem) jest regenerowalny?
Dorzucę też spis występujących Bilstein w specach ; LINK z tym, że tu nie mogę się tego doczytać.
Chodziło Ci o twin turbo?

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...