Skocz do zawartości

Swap zawiasu do IV ze SpecB, GT etc.


kamul

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, interesuje mnie "wymienność" części między wersjami (w moim przypadku L IV):

- czy zawias od 2.0NA można zamienić P&P np.na ten ze SpecB, GT itp.

Edytowane przez kamul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Adrian713 napisał:

Tak, można 

 

Dzięki.

 

A ktoś się orientuje ile kosztuje regeneracja kompletu (załóżmy, że jakaś pełna). Pisałęm do Zerkpolu ale jak na razie nie doczekałem się odpowiedzi. Zastanawiam się czy przyszłościowo lepiej zakupić używki i regenerować czy zainwestować w nowe B6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalne specowe Bilsteiny na tył są nierozbieralne (nie tak jak normalnie w przypadku B6), więc kup nowe (rozbieralne).

Przód oryginalny jest rozbieralny/regenerowalny, ale Zerkopol podobno ma jakieś trudności ze zdobyciem panewek, więc zużycia w tym miejscu nie usunie.

 

Edytowane przez house_1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, house_1 napisał:

Oryginalne specowe Bilsteiny na tył są nierozbieralne (nie tak jak normalnie w przypadku B6), więc kup nowe (rozbieralne).

Przód oryginalny jest rozbieralny/regenerowalny, ale Zerkopol podobno ma jakieś trudności ze zdobyciem panewek, więc zużycia w tym miejscu nie usunie.

 

Dzięki. A tak sobie myśle ze te ze spec to obniżają auto. Więc jakbym zaryzykował sam przód z regeneracją i na tył nowe b6 to pewnie bym miał obniżony przód? Czy może wysokość jest ta sama?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzator jest parą ze sprężyną.

Jak weźmiesz Bilsteina prz + sprężynę od zwykłej H6 to podniesiesz wóz ok.1,5-2cm

Z tyłu nie mierzyłem. Ale chyba jest zamiennie. Natomiast charakterystyka samej sprężyny (ilość zwojów, grubość drutu) w każdej wersji zawieszenia jest inna.

Zamienność B6 aftermarketowych i oryginalnych bilów specowych jest 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, house_1 napisał:

Amortyzator jest parą ze sprężyną.

Jak weźmiesz Bilsteina prz + sprężynę od zwykłej H6 to podniesiesz wóz ok.1,5-2cm

Z tyłu nie mierzyłem. Ale chyba jest zamiennie. Natomiast charakterystyka samej sprężyny (ilość zwojów, grubość drutu) w każdej wersji zawieszenia jest inna.

Zamienność B6 aftermarketowych i oryginalnych bilów specowych jest 100%.

To teraz tak się zastanawiam czy podejdą sprężyny z serii 2.0 NA na te amory i jakie byłyby tego konsekwencje. Generalnie chciałbym zrobić upgrade, bo czytam same superlatywy jak to na Bilsteinach jest lepiej. I pytanie czy lepiej regenerować czy po prostu zbierać sobie jeszcze na nówki ;) (a może w międzyczasie mi przejdzie :P )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dzwoniłem do zerkopolu pare miesięcy temu to mi podali koszt regeneracji około 450 za przód (obie sztuki). Oryginalny b6 plus sprężyna od speca to raczej auta nie obniży, wrecz może podwyższyć w stosunku do 2.0 - spece miały wiekszy prześwit od "normalnych wersji", szczególnie z przodu to widać. Jak chcesz obniżać to na tył mam wystawione B8 w dziale sprzedam), a na przód lepiej wtedy uzywane oddać do regeneracji i obniżyć tak jak chcesz. Masz LPG?

 

 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładając przód od specB 3.0 N/A do 2.0 N/A przód pojdzie znacznie do góry wzgledem tyłu a to z uwagi na różnice wagi między silnikami i skrzyniami

 

Temat przerabiany na UKLegacy wraz ze zdjęciami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.05.2018 o 14:38, frisco napisał:

Jak chcesz obniżać to na tył mam wystawione B8 w dziale sprzedam), a na przód lepiej wtedy uzywane oddać do regeneracji i obniżyć tak jak chcesz. Masz LPG?

Dzięki za propozycję ale wolę pozostać na tym samym poziomie ;) Co do LPG to na szczęście nie :)

 

W dniu 31.05.2018 o 20:24, AR2R_K19DLA napisał:

Zakładając przód od specB 3.0 N/A do 2.0 N/A przód pojdzie znacznie do góry wzgledem tyłu a to z uwagi na różnice wagi między silnikami i skrzyniami

 

Temat przerabiany na UKLegacy wraz ze zdjęciam

I tu właśnie rodzi się moje pytanie o zamienność sprężyń, czy mogę wziąć bilsteina ze Spec'a i użyć seryjnej sprężyny? W całym zamyśle, jeśli już auto ma "iść" w którąś stronę to na pewno równo przód i tył. Czy ktoś się orientuje czy np. Bilstein ze Spec'a i dedykowane bilsteiny do 2.0NA jaki dają efekt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak powyżej, GT czyli 2.0 Twinscroll ma podobna mase jak 2.0NA, nawet lekko niższą z uwagi na aluminiowe elementy zawieszenia i karoserii. Problem różnicy wagi z głowy a Bilsteiny poprawia znacznie prowadzenie bez utraty komfortu. Pozostaje sprawa dostepnosci. 2.0 GT to tylko JDM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, maciek323 napisał:

Lepiej wrzucić zawieche od GT. Auto się nie podniesie, a będzie dużo lepiej się prowadzić.

 

Godzinę temu, AR2R_K19DLA napisał:

Jak powyżej, GT czyli 2.0 Twinscroll ma podobna mase jak 2.0NA, nawet lekko niższą z uwagi na aluminiowe elementy zawieszenia i karoserii. Problem różnicy wagi z głowy a Bilsteiny poprawia znacznie prowadzenie bez utraty komfortu. Pozostaje sprawa dostepnosci. 2.0 GT to tylko JDM.

 

No właśnie z dostępnością problem byłby największy. W takim razie lepiej byłoby zakupić dedykowane B6, tylko, że w poszukiwaniach raczej nówki mi tylko wychodzą, a to na razie wykracza nieco poza budżet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, maciek323 napisał:

Ja pisałem o wersji 2.5 GT na rynek USA.

Częsci zawieszeniowe były kiedyś do wzięcia na allegro za grosze, taniej niż do wolnossaków europejskich.

Wypatruję. Ale dalej drążąc temat swapu ze Spec'a. Podniesienie lekko myślę, że by mi nie zaszkodziło, natomiast czy ktoś ma pojęcie/propozycję przy zastosowaniu całych frontów (amortyzator + spring + mocowanie) ze Spec'a co trzeba by dać na tył, żeby samochód stał równo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tył wzmocnione sprężyny "heavy duty" i/lub adaptery (pokładki) pomiędzy górne mocowania a bude. Wiem, że robią takie do Foresterów. Do Legacy też widziałem. Warto zapytać na forumowej grupie na fb.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Witam mój Legacy IV  dupa przysiadła pewnie po instalacji gazu różnica pomiędzy tyłem a przodem jakieś 3-4cm. W związku z tym zamówiłem dystanse 30mm zobaczymy czy coś pomoże czy nie sprzedawca ponoć też posiada plejade wiec może...

https://www.olx.pl/oferta/dystans-podwyzszajacy-subaru-legacy-outback-CID5-IDhIjhr.html

Z linku pow. może ktoś kupował wie co i jak?

Edytowane przez siara76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Zrobię odkop. Czy ktoś się orientuje czy Przód i Tył z wersji specB ale JDM (tej z twinscrollem) jest regenerowalny?

Dorzucę też spis występujących Bilstein w specach ; LINK z tym, że tu nie mogę się tego doczytać.

Edytowane przez kamul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobię odkop. Czy ktoś się orientuje czy Przód i Tył z wersji specB ale JDM (tej z twinscrollem) jest regenerowalny?
Dorzucę też spis występujących Bilstein w specach ; LINK z tym, że tu nie mogę się tego doczytać.
Chodziło Ci o twin turbo?

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...