Simon WRC Opublikowano 17 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2019 Teraz, Oktan napisał: Ale tu nie będę wrzucał jak obrobię bo nie chcę Ci śmiecić, wrzucę w Turbodziadkowy temat Byle gdzie, ważne żebyś linka podesłał 1 minutę temu, Oktan napisał: Oj chyba nie taką jak u mnie, klatka po rozbudowie sie maluje juz 4 lata ale spokojnie auto już jeździ ostatni sezon.. No mój w środku nawet z klatką wyglądał jakby z salonu wyjechał, ale ja mam fioła na punkcie porządku, więc musi być na tip top. A o Twoim, że jego ostatni sezon jeździ, to już chyba 2 lata słyszę 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 17 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2019 Teraz, Simon WRC napisał: Byle gdzie, ważne żebyś linka podesłał No mój w środku nawet z klatką wyglądał jakby z salonu wyjechał, ale ja mam fioła na punkcie porządku, więc musi być na tip top. A o Twoim, że jego ostatni sezon jeździ, to już chyba 2 lata słyszę Ja mam chroniczny brak czasu na estetykę swojego rallycara więc ciągle odkładam remont ale w tym roku będę już miał go gdzie postawić, by prace nad nim nie przeszkadzały w pracy więc w 2021 pojawi się w nowej odsłonie , a 2020 będzie jak Ty, w Imprezieoczywiście klasyka zostanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goluszysko Opublikowano 17 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2019 @Oktan, watek turbodziadkowy? Zaraz poszukam. Dziękuję.Ps. Szymon trzeba było zwołać wszystkie niebieskie imprezy. Czuję się normalnie wykluczony Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 17 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2019 7 minut temu, Simon WRC napisał: Byle gdzie, ważne żebyś linka podesłał Aha co do 'mistrzowania' to sam się złapałem jak obejrzałem surowy materiał ze swoich dwóch przejazdów, bo akurat po nich padła kamera, że coś się stało z pracą rąk u mnie, jakiś luźny lans sie wdał, zwykle tak nie ma więc sam się złapałem ze zdziwieniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 17 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2019 3 minuty temu, goluszysko napisał: Szymon trzeba było zwołać wszystkie niebieskie imprezy. Czuję się normalnie wykluczony Obiecuję, że poprawię się następnym razem 1 minutę temu, Oktan napisał: Aha co do 'mistrzowania' to sam się złapałem jak obejrzałem surowy materiał ze swoich dwóch przejazdów, bo akurat po nich padła kamera, że coś się stało z pracą rąk u mnie, jakiś luźny lans sie wdał, zwykle tak nie ma więc sam się złapałem ze zdziwieniem Bez przesady, tak jak ja ze stylem na "mydełko FA" w ciasnych zakrętach to na pewno nie jeździsz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 17 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2019 4 minuty temu, Simon WRC napisał: Bez przesady, tak jak ja ze stylem na "mydełko FA" w ciasnych zakrętach to na pewno nie jeździsz Fakt, ale na prostych olałem ster, w zasadzie nie było drzew więc sie ratowac nie musiałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 22 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2019 Takie paczki to ja lubię 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 22 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2019 37 minut temu, Simon WRC napisał: Takie paczki to ja lubię co to za kokon Ci Edwin wysłał? Wygląda jak maczuga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipeK Opublikowano 22 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2019 Aluminiowy kij baseballowy Mishimoto z blow offem imitującym świst uderzenia 1 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 22 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2019 1 minutę temu, filipk93 napisał: Aluminiowy kij baseballowy Mishimoto z blow offem imitującym świst uderzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ptasi0r Opublikowano 22 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2019 Obstawiam ze stabilizatory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 22 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2019 oooo już się nie będzie bujał jak drzwi do kantyny! teraz pytanie jakie? Ajbach? Łajtlajn? czy Haender? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 22 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2019 24 minuty temu, Ptasi0r napisał: Obstawiam ze stabilizatory Brawo Po tym zdjęciu poniżej widać, że auto zachowuje się w zakręcie jak okręt przy 11 w skali Beauforta , co wewnątrz bardzo czuć. 23 minuty temu, Oktan napisał: teraz pytanie jakie? Ajbach? Łajtlajn? czy Haender? Łajtlajn - 24mm przód regulowany i 22mm tył regulowany. Niestety do tego modelu nie ma zbyt wielkiego wyboru, więc mimo, że nie jestem fanej łajtlajna wziąłem. Z tyłu jest wybór i można kupić 24mm, ale nie chcę żeby występowała podsterowność, więc będzie 22mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 22 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2019 (edytowane) 3 minuty temu, Simon WRC napisał: Łajtlajn - 24mm przód regulowany i 22mm tył regulowany. Niestety do tego modelu nie ma zbyt wielkiego wyboru, więc mimo, że nie jestem fanej łajtlajna wziąłem. Z tyłu jest wybór i można kupić 24mm, ale nie chcę żeby występowała podsterowność, więc będzie 22mm. Jak nie chcesz podsterowności to trzeba było brać właśnie twardszy na tył, wtedy byś miał tendencję do nadsterowności. Twardszy przód przy miękkim tyle jeszcze zwiększa podsterowność. Edytowane 22 Marca 2019 przez skwaro 1 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 22 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2019 Teraz, skwaro napisał: Jak nie chcesz podsterowności to trzeba było brać właśnie twardszy na tył, wtedy byś miał tendencję do nadsterowności. Twardszy przód przy miękkim tyle jeszcze zwiększa podsterowność. Właśnie miałem to pisać, albo sam tył albo oba w tym tył najgrubszy jak można Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 22 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2019 One są regulowane, więc można się pobawić. A co do grubości przód, tył, to takie mam doświadczenia z hawka. Tam założyłem 23mm na przód i 24mm na tył i wyraźnie pluł przodem . To STI przynajmniej na seryjnym zawieszeniu jest mega neutralne. Jak było wilgotno w Białej i przestawiałem dyfer na (minus), to po pierwszych 3ch zakrętach wracałem do ustawienia na (zero), bo zamiatał tyłem jak głupi. W wyborze doradzali Edwin i Marcin, który w swoim STI ma dokładnie to samo a patrząc jakie wyniki robił jak jeszcze nie miał uniballi, świadczy że samochód prowadził się całkiem dobrze . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ptasi0r Opublikowano 22 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2019 (edytowane) Godzinę temu, Simon WRC napisał: Niestety do tego modelu nie ma zbyt wielkiego wyboru, więc mimo, że nie jestem fanej łajtlajna wziąłem Jak sie interesowałem kto struga staby do GH, to się okazało że Tommi też robi. Wersje tarmac mają z przódu 21mm a tyłu 20mm średnicy. Niby mniej niż Whiteline, ale przecież poza średnicą znaczenie ma też rodzaj stopu i przekrój. http://www.tmrparts.fi/index.php?module=ekauppa&type=2&product=20401SC100 Edytowane 22 Marca 2019 przez Ptasi0r Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 22 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2019 28 minut temu, Simon WRC napisał: One są regulowane, więc można się pobawić. A co do grubości przód, tył, to takie mam doświadczenia z hawka. Tam założyłem 23mm na przód i 24mm na tył i wyraźnie pluł przodem . To STI przynajmniej na seryjnym zawieszeniu jest mega neutralne. Jak było wilgotno w Białej i przestawiałem dyfer na (minus), to po pierwszych 3ch zakrętach wracałem do ustawienia na (zero), bo zamiatał tyłem jak głupi. W wyborze doradzali Edwin i Marcin, który w swoim STI ma dokładnie to samo a patrząc jakie wyniki robił jak jeszcze nie miał uniballi, świadczy że samochód prowadził się całkiem dobrze . Odnoszę wrażenie że te auta jeżdżą za Was, ja nie mam z tym problemu Moje jedzie gdzie chce i muszę je zmuszać żeby jechało gdzie ja chce, i to jest fajne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 22 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2019 33 minuty temu, Ptasi0r napisał: Jak sie interesowałem kto struga staby do GH, to się okazało że Tommi też robi. Wersje tarmac mają z przódu 21mm a tyłu 20mm średnicy. Niby mniej niż Whiteline, ale przecież poza średnicą znaczenie ma też rodzaj stopu i przekrój. Przy tych średnicach różnica sztywności na skręcanie jest ogromna a wszystkie mają przekrój kołowy. W liczniku mamy średnicę do potęgi 4, więc różnica pomiędzy 20mm a 24mm jest ponad dwukrotna. Oczywiście należy pomnożyć przez moduł Kirchoffa, który zależy od materiału, ale stopy nie różnią się aż tak . 37 minut temu, Oktan napisał: Odnoszę wrażenie że te auta jeżdżą za Was, ja nie mam z tym problemu Moje jedzie gdzie chce i muszę je zmuszać żeby jechało gdzie ja chce, i to jest fajne Bo jak się umie jeździć, to jest to fajne. Jak nie, to człowiek zawsze szuka drogi na skróty . Zobaczymy, to nie ma być auto torowe, tylko troszeczkę poprawiona seria . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ptasi0r Opublikowano 22 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2019 16 minut temu, Simon WRC napisał: Godzinę temu, Ptasi0r napisał: Jak sie interesowałem kto struga staby do GH, to się okazało że Tommi też robi. Wersje tarmac mają z przódu 21mm a tyłu 20mm średnicy. Niby mniej niż Whiteline, ale przecież poza średnicą znaczenie ma też rodzaj stopu i przekrój. Przy tych średnicach różnica sztywności na skręcanie jest ogromna a wszystkie mają przekrój kołowy. W liczniku mamy średnicę do potęgi 4, więc różnica pomiędzy 20mm a 24mm jest ponad dwukrotna. Oczywiście należy pomnożyć przez moduł Kirchoffa, który zależy od materiału, ale stopy nie różnią się aż tak . Wiem, liczyłem takie rzeczy na polibudzie Z przekrojem bardziej mi chodziło o pełny vs pusty w środku. Są tez staby typu "hollow" ale te dwa o których mówimy to typ "solid". Tak czy inaczej, daj znać jakie wrażenia po montażu i na którym ustawieniu je spiąłeś. 20 minut temu, Simon WRC napisał: to nie ma być auto torowe, tylko troszeczkę poprawiona seria To co poprawiasz po kolejnym trackday? Przekładnia z MY'15? Ja staram sie trzymać serii ale po chłodnicy i wiatrakach mishimoto będe wstawiał łącznik i mocowania skrzyni sti performance. Oczekuje precyzyjniejszych zmian biegów i braku stukania IC o górną rózpórkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommi1 Opublikowano 22 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2019 Godzinę temu, Simon WRC napisał: Brawo Po tym zdjęciu poniżej widać, że auto zachowuje się w zakręcie jak okręt przy 11 w skali Beauforta , co wewnątrz bardzo czuć. Łajtlajn - 24mm przód regulowany i 22mm tył regulowany. Niestety do tego modelu nie ma zbyt wielkiego wyboru, więc mimo, że nie jestem fanej łajtlajna wziąłem. Z tyłu jest wybór i można kupić 24mm, ale nie chcę żeby występowała podsterowność, więc będzie 22mm. A seria jeździ na?? Znacie średnice?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 22 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2019 5 minut temu, Ptasi0r napisał: Wiem, liczyłem takie rzeczy na polibudzie Ja też 5 minut temu, Ptasi0r napisał: To co poprawiasz po kolejnym trackday? Przekładnia z MY'15? Ja staram sie trzymać serii ale po chłodnicy i wiatrakach mishimoto będe wstawiał łącznik i mocowania skrzyni sti performance. Oczekuje precyzyjniejszych zmian biegów i braku stukania IC o górną rózpórkę. W sumie nie mam żadnych planów, chcę utrzymać auto jak najbliżej serii. Gdybym stawiał na ściganie, to nie sprzedawałbym hawka, tu podejście mam zdecydowanie inne. Auto ma być w idealnym stanie i od czasu do czasu sprawiać frajdę bez większego wstydu na pojeżdżawkach . Zapewne kiedyś silnik dokona żywota, bo parametry jak na serię zabójcze, więc trzeba będzie z tym zrobić porządek. Póki co plan jest jeździć i cieszyć się autem. 3 minuty temu, Tommi1 napisał: A seria jeździ na?? Znacie średnice?? Jak zdemontuję, to zmierzę. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommi1 Opublikowano 22 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2019 (edytowane) Teraz, Simon WRC napisał: Jak zdemontuję, to zmierzę. Będę wdzięczny. Ja odebralem też łajtlajny tylko nie wiem czy nie za "cienkie" (lub nie takie same jak seria) bo tylko 22mm przód i 22 mm tył. Tylko czasu na założenie brak ... P. S. Zresztą, nawet pewnie na takich będzie i tak lepiej niż seria... Edytowane 22 Marca 2019 przez Tommi1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MDsuperstar Opublikowano 22 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2019 @Simon WRC dobrze się czyta ten Twój wątek, bo stał się takim miejsce wymiany pomysłów dla GR/GV. Można znaleźć inspiracje na zmiany w swoim samochodzie. O stabilizatorach/rozpórce przedniej dolnej myślałem już wcześniej (za bardzo pluje przodem), ale poczekam jeszcze na recenzję Twojej specyfikacji Mój jest kompletnym daily, więc chciałbym lekko poprawić, ale nie stracić na komforcie. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekK Opublikowano 22 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2019 Podobno w tych modelach zmiana stabilizatorów daje ogromną różnicę. U mnie 23mm przód, 24mm tył nieregulowane i musiałem zmiękczać tył, bo nie można było prosto jechać na wyjściu z zakrętu nawet na minimalnie śliskim. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się