Skocz do zawartości

WRX STI MY11 - niebieski dostojny sedan


Simon WRC

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, Oktan napisał:

Ale tu nie będę wrzucał jak obrobię bo nie chcę Ci śmiecić, wrzucę w Turbodziadkowy temat :)

Byle gdzie, ważne żebyś linka podesłał ;)

 

1 minutę temu, Oktan napisał:

Oj chyba nie taką jak u mnie, klatka po rozbudowie sie maluje juz 4 lata :biglol: ale spokojnie auto już jeździ ostatni sezon..

No mój w środku nawet z klatką wyglądał jakby z salonu wyjechał, ale ja mam fioła na punkcie porządku, więc musi być na tip top. 

A o Twoim, że jego ostatni sezon jeździ, to już chyba 2 lata słyszę :biglol:

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Simon WRC napisał:

Byle gdzie, ważne żebyś linka podesłał ;)

 

No mój w środku nawet z klatką wyglądał jakby z salonu wyjechał, ale ja mam fioła na punkcie porządku, więc musi być na tip top. 

A o Twoim, że jego ostatni sezon jeździ, to już chyba 2 lata słyszę :biglol:

Ja mam chroniczny brak czasu na estetykę swojego rallycara więc ciągle odkładam remont:( ale w tym roku będę już miał go gdzie postawić, by prace nad nim nie przeszkadzały w pracy :) więc w 2021 pojawi się w nowej odsłonie , a 2020 będzie jak Ty, w Imprezie;)oczywiście klasyka zostanie :thumbup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Simon WRC napisał:

Byle gdzie, ważne żebyś linka podesłał ;)

 

Aha co do 'mistrzowania' to sam się złapałem jak obejrzałem surowy materiał ze swoich dwóch przejazdów, bo akurat po nich padła kamera, że coś się stało z pracą rąk u mnie, jakiś luźny lans sie wdał, zwykle tak nie ma więc sam się złapałem ze zdziwieniem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, goluszysko napisał:

Szymon trzeba było zwołać wszystkie niebieskie imprezy. Czuję się normalnie wykluczony emoji16.png

Obiecuję, że poprawię się następnym razem ;)

 

1 minutę temu, Oktan napisał:

Aha co do 'mistrzowania' to sam się złapałem jak obejrzałem surowy materiał ze swoich dwóch przejazdów, bo akurat po nich padła kamera, że coś się stało z pracą rąk u mnie, jakiś luźny lans sie wdał, zwykle tak nie ma więc sam się złapałem ze zdziwieniem :P

Bez przesady, tak jak ja ze stylem na "mydełko FA" w ciasnych zakrętach to na pewno nie jeździsz :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Simon WRC napisał:

Bez przesady, tak jak ja ze stylem na "mydełko FA" w ciasnych zakrętach to na pewno nie jeździsz :biglol:

Fakt, ale na prostych olałem ster, w zasadzie nie było drzew więc sie  ratowac nie musiałem :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Simon WRC napisał:

Takie paczki to ja lubię :)

 

imageproxy.php?img=&key=ef6fef51816740e692A51D44-0592-47EF-83DB-EC5F7AD1197F.thumb.jpeg.0f1d019ed3aa3330841da53f47a6e63d.jpeg

co to za kokon Ci Edwin wysłał?

Wygląda jak maczuga :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, filipk93 napisał:

Aluminiowy kij baseballowy Mishimoto z blow offem imitującym świst uderzenia :D 

:drool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oooo już się nie będzie bujał jak drzwi do kantyny!

teraz pytanie jakie? Ajbach? Łajtlajn? czy Haender? :)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Ptasi0r napisał:

Obstawiam ze stabilizatory

Brawo :)

 

Po tym zdjęciu poniżej widać, że auto zachowuje się w zakręcie jak okręt przy 11 w skali Beauforta :biglol:, co wewnątrz bardzo czuć.

 

sti.jpg.c38028f7b291e23cb7ad41169120f419.jpg

 

23 minuty temu, Oktan napisał:

teraz pytanie jakie? Ajbach? Łajtlajn? czy Haender? :)

Łajtlajn - 24mm przód regulowany i 22mm tył regulowany. Niestety do tego modelu nie ma zbyt wielkiego wyboru, więc mimo, że nie jestem fanej łajtlajna wziąłem. Z tyłu jest wybór i można kupić 24mm, ale nie chcę żeby występowała podsterowność, więc będzie 22mm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Simon WRC napisał:

Łajtlajn - 24mm przód regulowany i 22mm tył regulowany. Niestety do tego modelu nie ma zbyt wielkiego wyboru, więc mimo, że nie jestem fanej łajtlajna wziąłem. Z tyłu jest wybór i można kupić 24mm, ale nie chcę żeby występowała podsterowność, więc będzie 22mm. 

Jak nie chcesz podsterowności to trzeba było brać właśnie twardszy na tył, wtedy byś miał tendencję do nadsterowności. Twardszy przód przy miękkim tyle jeszcze zwiększa podsterowność.

Edytowane przez skwaro
  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, skwaro napisał:

Jak nie chcesz podsterowności to trzeba było brać właśnie twardszy na tył, wtedy byś miał tendencję do nadsterowności. Twardszy przód przy miękkim tyle jeszcze zwiększa podsterowność.

Właśnie miałem to pisać, albo sam tył albo oba w tym tył najgrubszy jak można

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

One są regulowane, więc można się pobawić. A co do grubości przód, tył, to takie mam doświadczenia z hawka. Tam założyłem 23mm na przód i 24mm na tył i wyraźnie pluł przodem :facepalm:

To STI przynajmniej na seryjnym zawieszeniu jest mega neutralne. Jak było wilgotno w Białej i przestawiałem dyfer na (minus), to po pierwszych 3ch zakrętach wracałem do ustawienia na (zero), bo zamiatał tyłem jak głupi. 

W wyborze doradzali Edwin i Marcin, który w swoim STI ma dokładnie to samo a patrząc jakie wyniki robił jak jeszcze nie miał uniballi, świadczy że samochód prowadził się całkiem dobrze ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Simon WRC napisał:

Niestety do tego modelu nie ma zbyt wielkiego wyboru, więc mimo, że nie jestem fanej łajtlajna wziąłem

Jak sie interesowałem kto struga staby do GH, to się okazało że Tommi też robi. Wersje tarmac mają z przódu 21mm a tyłu 20mm średnicy. Niby mniej niż Whiteline, ale przecież poza średnicą znaczenie ma też rodzaj stopu i przekrój.

http://www.tmrparts.fi/index.php?module=ekauppa&type=2&product=20401SC100

Edytowane przez Ptasi0r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Simon WRC napisał:

One są regulowane, więc można się pobawić. A co do grubości przód, tył, to takie mam doświadczenia z hawka. Tam założyłem 23mm na przód i 24mm na tył i wyraźnie pluł przodem :facepalm:

To STI przynajmniej na seryjnym zawieszeniu jest mega neutralne. Jak było wilgotno w Białej i przestawiałem dyfer na (minus), to po pierwszych 3ch zakrętach wracałem do ustawienia na (zero), bo zamiatał tyłem jak głupi. 

W wyborze doradzali Edwin i Marcin, który w swoim STI ma dokładnie to samo a patrząc jakie wyniki robił jak jeszcze nie miał uniballi, świadczy że samochód prowadził się całkiem dobrze ;).

Odnoszę wrażenie że te auta jeżdżą za Was, ja nie mam z tym problemu :P Moje jedzie gdzie chce i muszę je zmuszać żeby jechało gdzie ja chce, i to jest fajne :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Ptasi0r napisał:

Jak sie interesowałem kto struga staby do GH, to się okazało że Tommi też robi. Wersje tarmac mają z przódu 21mm a tyłu 20mm średnicy. Niby mniej niż Whiteline, ale przecież poza średnicą znaczenie ma też rodzaj stopu i przekrój.

Przy tych średnicach różnica sztywności na skręcanie jest ogromna a wszystkie mają przekrój kołowy. W liczniku mamy średnicę do potęgi 4, więc różnica pomiędzy 20mm a 24mm jest ponad dwukrotna. Oczywiście należy pomnożyć przez moduł Kirchoffa, który zależy od materiału, ale stopy nie różnią się aż tak ;)

 

37 minut temu, Oktan napisał:

Odnoszę wrażenie że te auta jeżdżą za Was, ja nie mam z tym problemu :P Moje jedzie gdzie chce i muszę je zmuszać żeby jechało gdzie ja chce, i to jest fajne :D

Bo jak się umie jeździć, to jest to fajne. Jak nie, to człowiek zawsze szuka drogi na skróty :biglol:.

 

Zobaczymy, to nie ma być auto torowe, tylko troszeczkę poprawiona seria ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Simon WRC napisał:
Godzinę temu, Ptasi0r napisał:

Jak sie interesowałem kto struga staby do GH, to się okazało że Tommi też robi. Wersje tarmac mają z przódu 21mm a tyłu 20mm średnicy. Niby mniej niż Whiteline, ale przecież poza średnicą znaczenie ma też rodzaj stopu i przekrój.

Przy tych średnicach różnica sztywności na skręcanie jest ogromna a wszystkie mają przekrój kołowy. W liczniku mamy średnicę do potęgi 4, więc różnica pomiędzy 20mm a 24mm jest ponad dwukrotna. Oczywiście należy pomnożyć przez moduł Kirchoffa, który zależy od materiału, ale stopy nie różnią się aż tak ;)

 

Wiem, liczyłem takie rzeczy na polibudzie:D Z przekrojem bardziej mi chodziło o pełny vs pusty w środku. Są tez staby typu "hollow" ale te dwa o których mówimy to typ "solid". Tak czy inaczej, daj znać jakie wrażenia po montażu i na którym ustawieniu je spiąłeś.

 

20 minut temu, Simon WRC napisał:

to nie ma być auto torowe, tylko troszeczkę poprawiona seria

 

To co poprawiasz po kolejnym trackday? Przekładnia z MY'15?;) Ja staram sie trzymać serii ale po chłodnicy i wiatrakach mishimoto będe wstawiał łącznik i mocowania skrzyni sti performance. Oczekuje precyzyjniejszych zmian biegów i braku stukania IC o górną rózpórkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Simon WRC napisał:

Brawo :)

 

Po tym zdjęciu poniżej widać, że auto zachowuje się w zakręcie jak okręt przy 11 w skali Beauforta :biglol:, co wewnątrz bardzo czuć.

 

sti.jpg.c38028f7b291e23cb7ad41169120f419.jpg

 

Łajtlajn - 24mm przód regulowany i 22mm tył regulowany. Niestety do tego modelu nie ma zbyt wielkiego wyboru, więc mimo, że nie jestem fanej łajtlajna wziąłem. Z tyłu jest wybór i można kupić 24mm, ale nie chcę żeby występowała podsterowność, więc będzie 22mm. 

A seria jeździ na?? Znacie średnice?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Ptasi0r napisał:

Wiem, liczyłem takie rzeczy na polibudzie:D

Ja też :D

 

5 minut temu, Ptasi0r napisał:

To co poprawiasz po kolejnym trackday? Przekładnia z MY'15?;) Ja staram sie trzymać serii ale po chłodnicy i wiatrakach mishimoto będe wstawiał łącznik i mocowania skrzyni sti performance. Oczekuje precyzyjniejszych zmian biegów i braku stukania IC o górną rózpórkę.

W sumie nie mam żadnych planów, chcę utrzymać auto jak najbliżej serii. Gdybym stawiał na ściganie, to nie sprzedawałbym hawka, tu podejście mam zdecydowanie inne. Auto ma być w idealnym stanie i od czasu do czasu sprawiać frajdę bez większego wstydu na pojeżdżawkach ;). Zapewne kiedyś silnik dokona żywota, bo parametry jak na serię zabójcze, więc trzeba będzie z tym zrobić porządek. Póki co plan jest jeździć i cieszyć się autem.

 

3 minuty temu, Tommi1 napisał:

A seria jeździ na?? Znacie średnice?? 

Jak zdemontuję, to zmierzę. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Simon WRC napisał:

Jak zdemontuję, to zmierzę. 

Będę wdzięczny. 

Ja odebralem też łajtlajny tylko nie wiem czy nie za "cienkie" (lub nie takie same jak seria) bo tylko 22mm przód i 22 mm tył. Tylko czasu na założenie brak :facepalm:... 

P. S. Zresztą, nawet pewnie na takich będzie i tak lepiej niż seria... ;)

Edytowane przez Tommi1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Simon WRC dobrze się czyta ten Twój wątek, bo stał się takim miejsce wymiany pomysłów dla GR/GV. Można znaleźć inspiracje na zmiany w swoim samochodzie. O stabilizatorach/rozpórce przedniej dolnej myślałem już wcześniej (za bardzo pluje przodem), ale poczekam jeszcze na recenzję Twojej specyfikacji :thumbup:

Mój jest kompletnym daily, więc chciałbym lekko poprawić, ale nie stracić na komforcie.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno w tych modelach zmiana stabilizatorów daje ogromną różnicę.

U mnie 23mm przód, 24mm tył nieregulowane i musiałem zmiękczać tył, bo nie można było prosto jechać na wyjściu z zakrętu nawet na minimalnie śliskim.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...