Jump to content
Jacek Wyrzykowski

XI i pół Subariada Bułgaria 4-11 lipca 2018

Recommended Posts

Nikt więcej nie ma ochoty na offroadową przygodę w Bułgarii? :huh:

 

Wyjazd  można połączyć np. z plażingiem w północnej Grecji. Z Melnika to tylko 200km. My tak planujemy. :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, przemekka napisał:

Wyjazd  można połączyć np. z plażingiem w północnej Grecji. Z Melnika to tylko 200km. My tak planujemy.

 

Bardzo dobry pomysł. Polecam Thassos. Wyspę można przejechać przez środek tzn. bezdrożami górskimi. Asfalt jest wzdłuż wybrzeża. Thassos to jedna wielka góra marmuru. Dużo szutrówek słabo oznakowanych:D No i to:20170716_192918.thumb.jpg.faff6bd5aaf263d81492ad8aa5db2b82.jpg

Oko Zeusa (Giola) naturalny basen. Skoki do wody- niezapomniane wrażenia;)

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie tam planujemy spędzić kilka dni. :)

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdybyś chciał coś więcej w temacie- PW, co by nie zaśmiecać wątka. Byłem tam 3 razy;)

Edited by Daniel Janus
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 12.04.2018 o 11:19, przemekka napisał:

Jeśli tylko masz pieniądze na dodatkowy komplet opon to bez dwóch zdań polecam BF Goodrich AT, najlepiej na stalowej feldze. Nie wiem jaki rodzaj nawierzchni będzie dominował w Bułgarii, ale opony szosowe będą bardziej narażone na uszkodzenia mechaniczne na kamieniach, skałach, natomiast na mokrej trawie czy w błocie nie będzie praktycznie żadnej trakcji. Oczywiście w głębokim błocie mogą polec także AT-ki, ale myślę, że aż takich atrakcji nie będzie, a jeśli by się zdarzyły, to wszyscy będziemy i tak korzystać z wyciągarki przewodnika. :D 

Innym rozwiązaniem (zamiast AT-ków) jest jazda na oponach zimowych, których bieżnik lepiej będzie sobie radził poza asfaltem. Ale i one nie będą miały dodatkowej ochrony przed uszkodzeniami mechanicznymi. Oczywiście byli tacy uczestnicy, którzy objechali kilka wyjazdów na szosówkach i poza pojedynczymi kapciami dawali radę. Także inne AT-ki jak np. Geolandary AT-S nie dają dużej przewagi nad zwykłymi oponami szosowymi (też się dziurawiły na poprzednich wyprawach), więc jeśli już kupować AT-ki to BF Goodrich będzie optymalnym wyborem. 

Natomiast warto pamiętać, że na asfalcie AT-ki będą głośniejsze i trochę mniej stabilne niż opony szosowe, ale coś za coś. ;) 

 

 

 

 

Zdecydowałem się kupić BF Goodrich -przez komplet rozumiesz 4 czy 5 szt. Jeżeli 4 to zapas fabryczny?

Gdzieś napisałeś ,że kapcia dotychczas na tych oponach nie zaliczyłeś

Edited by piotr_b

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, piotr_b napisał:

Zdecydowałem się kupić BF Goodrich -przez komplet rozumiesz 4 czy 5 szt. Jeżeli 4 to zapas fabryczny?

Gdzieś napisałeś ,że kapcia dotychczas na tych oponach nie zaliczyłeś


Kabcia na karzdyh oponah morzna złapać, a po za asfaltem nawet skasować oponem. Zapas nie mósi być taki sam, ale ma być takiego samego rozmiaró. 






Gdzie te tłumy, które chcą zobaczyć boską Bułgarię? My tu napierniczamy km właśnie i parę nowych atrakcji, których w programie nie ująłem udało się ogarnąć jeszcze!

Edited by Miłosz Rzeźnik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam 5 sztuk BF. Jedna nieużywana. ;)

Taki sam rozmiar zapasu jest szczególnie  ważny w autach z kontrolą trakcji i automatem. Był przypadek, że po założeniu mniejszego zapasu jeden forek zrobił się FWD.

 

14 minut temu, Miłosz Rzeźnik napisał:

 

Gdzie te tłumy, które chcą zobaczyć boską Bułgarię? My tu napierniczamy km właśnie i parę nowych atrakcji, których w programie nie ująłem udało się ogarnąć jeszcze!

 

Najwyżej będzie jak w Gruzji dwa lata temu. ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, przemekka napisał:

Ja mam 5 sztuk BF. Jedna nieużywana. ;)

Taki sam rozmiar zapasu jest szczególnie  ważny w autach z kontrolą trakcji i automatem. Był przypadek, że po założeniu mniejszego zapasu jeden forek zrobił się FWD.

 

 

Najwyżej będzie jak w Gruzji dwa lata temu. ;)

 

Aktualnie mam 225/55/17 i taki też zapas.

BF to 215/65/16 i jest to rozmiar homologowany, dokładna różnica wg.zamiennika 0,96%(dopuszczalny 1,5%),a więc 4 za 4 na pewno, ale czy dotyczy to sytuacji 3+1?

A co było w Gruzji dwa lata temu:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cztery ekipy. ;)

Było kameralnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 16.04.2018 o 14:42, herrkam napisał:

Ja proszę o dopisanie do listy jednak warunkowo - może jako rezerwę wstępnie. Chcę jechać ale może mi przeszkodzić zawodowy kalendarz. Ostateczna decyzja tuż po Plejadach. 

Jeśli jest taka opcja to poproszę. 

 

I jaka decyzja? :)

Imprezy na Subariadzie jeszcze nie było.  ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety nie ogarnę się  z wolnym czasem.  Samochód co prawda gotowy, może następnym razem ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uwaga, uwaga! 

Subariada na prośbę Miłosza otrzymuje numer: XI i pół (11,5). Operacja podyktowana jest koniecznością utrzymania chronologii numerów przy jednoczesnym zachowaniu dalszej numeracji. 

 

Proszę się nie obawiać, gdyż pomimo nietypowego numeru Subariada będzie cała, a nie połówkowa :) 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Urabus napisał:

numer: XI i pół (11,5)

Może mniej obaw budziłoby coś w stylu 11a (b), albo 11-2... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Kambol napisał:

Może mniej obaw budziłoby coś w stylu 11a (b), albo 11-2...

 

Nie ma sensu się nad tym zastanawiać... istotniejsze jest w jakim stylu będziecie się budzić na Subariadzie :mrgreen: 

Edited by Urabus
Zmiana numeru Subariady na XI i pół

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pobudka w stylu "0,5" też może budzić obawy u budzących się kierowców. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żeby było chronologicznie to powinna być raczej 11.5. ;)

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, przemekka napisał:

Żeby było chronologicznie to powinna być raczej 11.5. ;)

 

Faktycznie moja ślepota... już poprawiam.

@Kambol, Twój wpis też poprawiłem, żeby się nikomu nie pomyliło... w końcu liczba przed kropką nie miała znaczenia, chodziło tylko o połówkę ;) 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszyscy uczestnicy dostali właśnie mailowo oraz pocztą forumową ostatnie instrukcje.

PS. Pytanie do kolego @Ad byłeś na liście, potem jakoś brak jakichkolwiek odzewów... Może jednak decyzja "rzutem na taśmę" ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przygotowania czas zacząć. ;)

20180624_152311.thumb.jpg.30c8d1f54b93e3f034187bb2fb39f785.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jaki masz patent żeby to dowieźć w całości?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow jestem pod wrażeniem, ja bałam się słoików;), ale jak widzę,  muszę jeszcze nad tym pomyśleć :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Justyna zawija je w papierowe ręczniki, które potem zużywa do wycierania naczyń. Poza tym między słoiki idą zupki w torebkach i inne miękkie rzeczy. A całość jedzie w plastikowym pudle z Ikei. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To pudło plastikowe jest kluczowe, dzięki:)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 24.06.2018 o 19:01, piotr_b napisał:

A jaki masz patent żeby to dowieźć w całości?

 

Dowieźć nie problem bo przecież drogi. Na miejscu będzie wyższy lewel :biglol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...