Buchu Posted April 12, 2018 W dniu 10.04.2018 o 01:49, Miłosz Rzeźnik napisał: Będą błota, kamienie, krzaki i przepaście. Jeśli nie jesteś emocjonalnie związany ze swoim Outbackiem, jesteś gotowy zostawic w Bułgarii zderzaki, progi, lakier i wszystkie inne zbędne dodatki to możesz śmiało jechać.... Czyli będzie jak na dotychczasowych Subariadach "classic". 7 godzin temu, przemekka napisał: Jeśli tylko masz pieniądze na dodatkowy komplet opon to bez dwóch zdań polecam BF Goodrich AT, najlepiej na stalowej feldze. Mamy zamiar jechać Foresterem XT MY 18-opony Bridgestone Dueler H/L 400-oznaczone M+S-opisane jako przeznaczone do SUV 4x4. Po Waszych wpisach zastanawiam się czy to aby dobry pomysł, Share this post Link to post Share on other sites
pokolenie1991 Posted April 12, 2018 (edited) Generalnie jak jadę na lotnisko to na autostradzie nie schodzi poniżej 160, ale to mają być koła do jazdy 'wycieczkowej' czyli max 120 chyba, że autostrada no to hulaj dusza piekła nie ma Jednak bądźmy szczerzy... Jak jadę na wakacje, albo mam urlop to nieśpiesznie się poruszam... Z czasem walczę w pracy @Przemekka ogólnie z tego co piszesz to jedyną wadą tych opon to hałas... Jednak ma to swoje plusy-z daleka auto brzmi jak poważna terenówka Poza tym pozostaje kolejne pytanie na szybko: Czy 215/75r15 wejdą na fabrycznych felgach i nie będą obcierać o wszystko naokoło Edited April 12, 2018 by pokolenie1991 Share this post Link to post Share on other sites
przemekka Posted April 12, 2018 Ja mam 215 65 16 czyli profil i 5 większy i w Forku SG nie ocierały. W SH będzie to rozmiar odpowiadający oryginalnemu. Musisz skorzystać z kalkulatora i sprawdzić o ile będą większe Share this post Link to post Share on other sites
pokolenie1991 Posted April 13, 2018 Popatrzę jeszcze i przemyśle to Share this post Link to post Share on other sites
przemekka Posted April 13, 2018 14 godzin temu, Buchu napisał: Mamy zamiar jechać Foresterem XT MY 18-opony Bridgestone Dueler H/L 400-oznaczone M+S-opisane jako przeznaczone do SUV 4x4. Po Waszych wpisach zastanawiam się czy to aby dobry pomysł, Wpis @Miłosz Rzeźnik należy traktować jako "najgorszą możliwą opcję". Faktycznie trzeba się liczyć z tym, że krzaki mogą porysować lakier, a jak będzie padać to może być błoto. Ale na pierwsze dwie Subariady też jechałem nowym XT- kiem (nota bene na geolandarach bo goodriche nie były dostępne w tym rozmiarze) i daliśmy radę. Potem tylko mycie podwozia, polerka lakieru i było ok. Share this post Link to post Share on other sites
pokolenie1991 Posted April 13, 2018 4 godziny temu, przemekka napisał: (nota bene na geolandarach bo goodriche nie były dostępne w tym rozmiarze) i daliśmy radę. Mógłbyś podzielić się swoją opinią o Geolandarach na Forku ? Niestety 215/75r15(najmniejszy obecnie produkowany rozmiar BF) nie zmieści się przy amortyzatorach, a ledwo co kupiłem 4 nowe, więc nie śpieszno mi z ich wymianą tylko po to żeby założyć BF Share this post Link to post Share on other sites
przemekka Posted April 13, 2018 Mniejszy jest 215 65 16 Dużo brakuje? Może mały dystans by pomógł. Geolandary nie są dużo mocniejsze od opon szosowych (ja nie przedziurawiłem, ale inni kilka razy) w terenie nie dają znacznej przewagi, na mokrym są śliskie. Ja bym drugi raz nie kupił. Share this post Link to post Share on other sites
pokolenie1991 Posted April 13, 2018 4 minuty temu, przemekka napisał: Mniejszy jest 215 65 16 Dużo brakuje? Może mały dystans by pomógł. Geolandary nie są dużo mocniejsze od opon szosowych (ja nie przedziurawiłem, ale inni kilka razy) w terenie nie dają znacznej przewagi, na mokrym są śliskie. Ja bym drugi raz nie kupił. Mniejszy może jest, ale mam felgi 15" stalowe, a 16" alu, których nie chcę zdemolować. Chyba jednak pojadę na szosówkach Share this post Link to post Share on other sites
przemekka Posted April 13, 2018 Weź dobrą linkę, kołki butylowe i dasz radę. Share this post Link to post Share on other sites
pokolenie1991 Posted April 13, 2018 Zwoje się prostują, ale wybór jest jeden i to pewny Share this post Link to post Share on other sites
Bogdan Gromek Posted April 13, 2018 (edited) Dołączę się do tematu. Czy michelin latitude cross 225/65/17 będą ok do Forka SH na subariadę? Czy to się zmieści bez problemów? Mam stare (6 letnie) geolander g95 i chyba to kiepski pomysł jechać na nich Jednak faktycznie nie ten rozmiar, (pomógł kalkulator) ale czy miał ktoś te Michelin? I jak się sprawdzają? Edited April 14, 2018 by Bogdan Gromek Share this post Link to post Share on other sites
herrkam Posted April 16, 2018 Ja proszę o dopisanie do listy jednak warunkowo - może jako rezerwę wstępnie. Chcę jechać ale może mi przeszkodzić zawodowy kalendarz. Ostateczna decyzja tuż po Plejadach. Jeśli jest taka opcja to poproszę. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Miłosz Rzeźnik Posted April 18, 2018 (edited) W dniu 16.04.2018 o 14:42, herrkam napisał: Ja proszę o dopisanie do listy jednak warunkowo - może jako rezerwę wstępnie. Chcę jechać ale może mi przeszkodzić zawodowy kalendarz. Ostateczna decyzja tuż po Plejadach. Jeśli jest taka opcja to poproszę. Myślę, że z uwagi na rezerwacje po Plejadach czyli 2 tyg przed wyjazdem to będzie znacznie za późno. Uwaga, ekipy zapisane - uruchomiłem grupową pocztę celem wymiany potrzebnych informacji. Jest tam też link do tabelki - bardzo proszę o pilne uzupełnianie. Choć nie ma jeszcze pełnego składu to my już musimy robić rezerwacje, więc te informacje są bardzo ważne. No i czekamy na kolejnych uczestników - przygoda czeka! Edited April 18, 2018 by Miłosz Rzeźnik Share this post Link to post Share on other sites
przemekka Posted April 19, 2018 Plejady są na początku czerwca Share this post Link to post Share on other sites
Miłosz Rzeźnik Posted April 19, 2018 (edited) 16 godzin temu, przemekka napisał: Plejady są na początku czerwca No właśnie, to miesiąc przed wyjazdem. Trochę późno. W dniu 12.04.2018 o 19:24, Buchu napisał: Mamy zamiar jechać Foresterem XT MY 18-opony Bridgestone Dueler H/L 400-oznaczone M+S-opisane jako przeznaczone do SUV 4x4. Po Waszych wpisach zastanawiam się czy to aby dobry pomysł, @Buchu pisze, że ma zamiar jechać, ale nie ma Go na liście... Niedopatrzenie czy niezdecydowanie? Edited April 19, 2018 by Miłosz Rzeźnik Share this post Link to post Share on other sites
Buchu Posted April 20, 2018 Jesteśmy zapisani pod nickiem @Alicja13 1 Share this post Link to post Share on other sites
Kambol Posted April 24, 2018 W dniu 10.04.2018 o 01:49, Miłosz Rzeźnik napisał: Jeśli nie jesteś emocjonalnie związany ze swoim Outbackiem, jesteś gotowy zostawic w Bułgarii zderzaki, progi, lakier i wszystkie inne zbędne dodatki to możesz śmiało jechać.... Z przykrością proszę o wykreślenie z tabeli. Na razie liftu nie będzie, a zderzaki jeszcze sobie zostawimy... Share this post Link to post Share on other sites
przemekka Posted April 24, 2018 Aż tak przestraszył Cię wpis Miłosza? Share this post Link to post Share on other sites
Miłosz Rzeźnik Posted April 24, 2018 4 godziny temu, Kambol napisał: Z przykrością proszę o wykreślenie z tabeli. Na razie liftu nie będzie, a zderzaki jeszcze sobie zostawimy... Nie jest Ci potrzebny lift na ten wyjazd. Share this post Link to post Share on other sites
pokolenie1991 Posted April 24, 2018 1 minutę temu, Miłosz Rzeźnik napisał: Nie jest Ci potrzebny lift na ten wyjazd. Skoro w OB nie jest potrzebny lift, żeby nie zostawić nic spod podłogi to jest to Subariada Light czy klasyczna terenowa, bo już się pogubiłem trochę Share this post Link to post Share on other sites
przemekka Posted April 25, 2018 (edited) Terenowa. Byłem już na siedmiu subariadach i w sumie było tylko kilka sytuacji, gdy teren był faktycznie trochę cięższy (głównie za sprawą pogody). Oczywiście fajnie jest mieć "lift", lepsze opony i metalową osłonę pod silnik, bo wtedy jedzie się na większym luzie, ale na każdym wyjeździe był przynajmniej jeden seryjny forek, a nierzadko Outback i dawały radę. Zdarzało się, że zderzak spadł z zaczepów, urwał się chlapacz, czy porysował lakier od krzaków, ale to nie są jakieś duże straty w porównaniu do przygody jakiej się doświadcza. Trzeba po prostu zachować spokój, jechać ostrożnie, przewodnik zawsze pomaga jak jest trudniejszy odcinek, a jak widzi, że forki nie dadzą rady to odpuszcza i zmienia trasę. Reasumując ... nie lękajcie się. Edited April 25, 2018 by przemekka 1 Share this post Link to post Share on other sites
Miłosz Rzeźnik Posted April 25, 2018 Chyba, że uderzenie kamienia o podłogę lub gałązka przyprawia o zawał. Wtedy pomoże tylko psychoterapia. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Kambol Posted April 25, 2018 20 godzin temu, przemekka napisał: Aż tak przestraszył Cię wpis Miłosza? Aż "tak", to nie , ale istotnie - zapisując się byłem przekonany, że to Subariada Light. Poza tym jej nie-lightowość, to tylko jedna z przyczyn rezygnacji, pozostałe są poważniejsze i niestety nienegocjowalne... Share this post Link to post Share on other sites
pokolenie1991 Posted April 25, 2018 Ja już podjąłem decyzję że jadę bez liftu, bez metalowej osłony i na gorszych oponach do terenu-przetestuje Continental... W razie czego paczka trytytek, podstawowe narzędzia, w razie czego wezmę drugi alternator,cewki zestaw do kołkowania opon i w drogę! ewentualnie chłodnice, ale jest to temat do dłuższego namysłu przy znieczulaczu 1 2 Share this post Link to post Share on other sites
Miłosz Rzeźnik Posted April 25, 2018 7 godzin temu, Kambol napisał: Aż "tak", to nie , ale istotnie - zapisując się byłem przekonany, że to Subariada Light. Poza tym jej nie-lightowość, to tylko jedna z przyczyn rezygnacji, pozostałe są poważniejsze i niestety nienegocjowalne... Zwolniło się miejsce dla 1 ekipy na Subariadzie LIGHT do Bułgarii w czerwcu (9-16) więc możesz tam wskoczyć jeśli termin Ci odpowiada i inne rzeczy tego nie wykluczają. Share this post Link to post Share on other sites