Jump to content
Jacek Wyrzykowski

XI i pół Subariada Bułgaria 4-11 lipca 2018

Recommended Posts

W dniu 10.04.2018 o 01:49, Miłosz Rzeźnik napisał:

Będą błota, kamienie, krzaki i przepaście. Jeśli nie jesteś emocjonalnie związany ze swoim Outbackiem, jesteś gotowy zostawic w Bułgarii zderzaki, progi, lakier i wszystkie inne zbędne dodatki to możesz śmiało jechać.... Czyli będzie jak na dotychczasowych Subariadach "classic".

 

7 godzin temu, przemekka napisał:

Jeśli tylko masz pieniądze na dodatkowy komplet opon to bez dwóch zdań polecam BF Goodrich AT, najlepiej na stalowej feldze.

Mamy zamiar jechać Foresterem XT  MY 18-opony Bridgestone Dueler H/L 400-oznaczone M+S-opisane jako  przeznaczone do SUV 4x4.

Po Waszych wpisach zastanawiam się czy to aby dobry pomysł,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalnie jak jadę na lotnisko to na autostradzie nie schodzi poniżej 160, ale to mają być koła do jazdy 'wycieczkowej' czyli max 120 chyba, że autostrada no to hulaj dusza piekła nie ma ;) Jednak bądźmy szczerzy... Jak jadę na wakacje, albo mam urlop to nieśpiesznie się poruszam... Z czasem walczę w pracy :D 

@Przemekka ogólnie z tego co piszesz to jedyną wadą tych opon to hałas... Jednak ma to swoje plusy-z daleka auto brzmi jak poważna terenówka ;) 

Poza tym pozostaje kolejne pytanie na szybko: Czy 215/75r15 wejdą na fabrycznych felgach i nie będą obcierać o wszystko naokoło ;) 

Edited by pokolenie1991

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam 215 65 16 czyli profil i 5 większy i w Forku SG nie ocierały. W SH będzie to rozmiar odpowiadający oryginalnemu. Musisz skorzystać z kalkulatora i sprawdzić o ile będą większe

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, Buchu napisał:

 

Mamy zamiar jechać Foresterem XT  MY 18-opony Bridgestone Dueler H/L 400-oznaczone M+S-opisane jako  przeznaczone do SUV 4x4.

Po Waszych wpisach zastanawiam się czy to aby dobry pomysł,

 

Wpis @Miłosz Rzeźnik należy traktować jako "najgorszą możliwą opcję". ;)

Faktycznie trzeba się liczyć z tym, że krzaki mogą porysować lakier, a jak będzie padać to może być błoto. Ale na pierwsze dwie Subariady też jechałem nowym XT- kiem (nota bene na geolandarach bo goodriche nie były dostępne w tym rozmiarze) i daliśmy radę. Potem tylko mycie podwozia, polerka lakieru i było ok. :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, przemekka napisał:

(nota bene na geolandarach bo goodriche nie były dostępne w tym rozmiarze) i daliśmy radę.

 

Mógłbyś podzielić się swoją opinią o Geolandarach na Forku ? Niestety 215/75r15(najmniejszy obecnie produkowany rozmiar BF) nie zmieści się przy amortyzatorach, a ledwo co kupiłem 4 nowe, więc nie śpieszno mi z ich wymianą tylko po to żeby założyć BF :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mniejszy jest 215 65 16 ;)

Dużo brakuje? Może mały dystans by pomógł. 

 

Geolandary nie są dużo mocniejsze od opon szosowych (ja nie przedziurawiłem,  ale inni kilka razy) w terenie nie dają znacznej przewagi, na mokrym są śliskie. Ja bym drugi raz nie kupił. ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, przemekka napisał:

Mniejszy jest 215 65 16 ;)

Dużo brakuje? Może mały dystans by pomógł. 

 

Geolandary nie są dużo mocniejsze od opon szosowych (ja nie przedziurawiłem,  ale inni kilka razy) w terenie nie dają znacznej przewagi, na mokrym są śliskie. Ja bym drugi raz nie kupił. ;)

 

Mniejszy może jest, ale mam felgi 15" stalowe, a 16" alu, których nie chcę zdemolować.

 

Chyba jednak pojadę na szosówkach :o 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weź dobrą linkę, kołki butylowe i dasz radę. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dołączę się do tematu. Czy michelin latitude cross 225/65/17 będą ok do Forka SH na subariadę? Czy to się zmieści bez problemów? Mam stare (6 letnie) geolander  g95 i chyba to kiepski pomysł jechać na nich :)

 

Jednak faktycznie nie ten rozmiar, (pomógł kalkulator) ale czy miał ktoś te Michelin? I jak się sprawdzają?

Edited by Bogdan Gromek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja proszę o dopisanie do listy jednak warunkowo - może jako rezerwę wstępnie. Chcę jechać ale może mi przeszkodzić zawodowy kalendarz. Ostateczna decyzja tuż po Plejadach. 

Jeśli jest taka opcja to poproszę. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 16.04.2018 o 14:42, herrkam napisał:

Ja proszę o dopisanie do listy jednak warunkowo - może jako rezerwę wstępnie. Chcę jechać ale może mi przeszkodzić zawodowy kalendarz. Ostateczna decyzja tuż po Plejadach. 

Jeśli jest taka opcja to poproszę. 

Myślę, że z uwagi na rezerwacje po Plejadach czyli 2 tyg przed wyjazdem to będzie znacznie za późno.

 

Uwaga, ekipy zapisane - uruchomiłem grupową pocztę celem wymiany potrzebnych informacji. Jest tam też link do tabelki - bardzo proszę o pilne uzupełnianie. Choć nie ma jeszcze pełnego składu to my już musimy robić rezerwacje, więc te informacje są bardzo ważne.

 

No i czekamy na kolejnych uczestników - przygoda czeka!
 

Edited by Miłosz Rzeźnik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plejady są na początku czerwca ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, przemekka napisał:

Plejady są na początku czerwca ;)

 

 

No właśnie, to miesiąc przed wyjazdem. Trochę późno.

 

W dniu 12.04.2018 o 19:24, Buchu napisał:

 

Mamy zamiar jechać Foresterem XT  MY 18-opony Bridgestone Dueler H/L 400-oznaczone M+S-opisane jako  przeznaczone do SUV 4x4.

Po Waszych wpisach zastanawiam się czy to aby dobry pomysł,


@Buchu pisze, że ma zamiar jechać, ale nie ma Go na liście... Niedopatrzenie czy niezdecydowanie?

Edited by Miłosz Rzeźnik

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 10.04.2018 o 01:49, Miłosz Rzeźnik napisał:

Jeśli nie jesteś emocjonalnie związany ze swoim Outbackiem, jesteś gotowy zostawic w Bułgarii zderzaki, progi, lakier i wszystkie inne zbędne dodatki to możesz śmiało jechać....

Z przykrością proszę o wykreślenie z tabeli. Na razie liftu nie będzie, a zderzaki jeszcze sobie zostawimy... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aż tak przestraszył Cię wpis Miłosza? :o;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Kambol napisał:

Z przykrością proszę o wykreślenie z tabeli. Na razie liftu nie będzie, a zderzaki jeszcze sobie zostawimy... ;)

Nie jest Ci potrzebny lift na ten wyjazd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Miłosz Rzeźnik napisał:

Nie jest Ci potrzebny lift na ten wyjazd.

Skoro w OB nie jest potrzebny lift, żeby nie zostawić nic spod podłogi to jest to Subariada Light czy klasyczna terenowa, bo już się pogubiłem trochę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Terenowa. 

 

Byłem już na siedmiu subariadach i w sumie było tylko kilka sytuacji, gdy teren był faktycznie trochę cięższy (głównie za sprawą pogody). Oczywiście fajnie jest mieć "lift", lepsze opony i metalową osłonę pod silnik, bo wtedy jedzie się na większym luzie, ale na każdym wyjeździe był przynajmniej jeden seryjny forek, a nierzadko Outback i dawały radę. 

Zdarzało się, że zderzak spadł z zaczepów, urwał się chlapacz, czy porysował lakier od krzaków, ale to nie są jakieś duże straty w porównaniu do przygody jakiej się doświadcza. 

Trzeba po prostu zachować spokój, jechać ostrożnie, przewodnik zawsze pomaga jak jest trudniejszy odcinek, a jak widzi, że forki nie dadzą rady to odpuszcza i zmienia trasę. 

 

Reasumując ... nie lękajcie się.  ;)

 

Edited by przemekka
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba, że uderzenie kamienia o podłogę lub gałązka przyprawia o zawał. Wtedy pomoże tylko psychoterapia. :yahoo:

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, przemekka napisał:

Aż tak przestraszył Cię wpis Miłosza?

Aż "tak", to nie ;), ale istotnie - zapisując się byłem przekonany, że to Subariada Light. Poza tym jej nie-lightowość, to tylko jedna z przyczyn rezygnacji, pozostałe są poważniejsze i niestety nienegocjowalne... :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja już podjąłem decyzję że jadę bez liftu, bez metalowej osłony i na gorszych oponach do terenu-przetestuje Continental... W razie czego paczka trytytek, podstawowe narzędzia, w razie czego wezmę drugi alternator,cewki zestaw do kołkowania opon i w drogę! :) ewentualnie chłodnice, ale jest to temat do dłuższego namysłu przy znieczulaczu ;)

  • Like 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Kambol napisał:

Aż "tak", to nie ;), ale istotnie - zapisując się byłem przekonany, że to Subariada Light. Poza tym jej nie-lightowość, to tylko jedna z przyczyn rezygnacji, pozostałe są poważniejsze i niestety nienegocjowalne... :unsure:


Zwolniło się miejsce dla 1 ekipy na Subariadzie LIGHT do Bułgarii w czerwcu (9-16) więc możesz tam wskoczyć jeśli termin Ci odpowiada i inne rzeczy tego nie wykluczają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...