Skocz do zawartości

'06 Outback H6 (AKA pan sOBeK ;))


czekker

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, euyot napisał:

o ou... Czyżby?:unsure:

 

Postanowiłem uprzedzić to co nieuniknione ;)

Dojrzałem do tego, że silnik trzeba w końcu porządnie uszczelnić (trochę pociły się pokrywy zaworów, rozrządu, a na ostatnim serwisie olejowym wyszło, że spod głowicy także zaczęło..) - przy okazji do sprawdzenia/zrobienia rozrząd i zawory.

Plus jakieś drobiazgi....

Edytowane przez czekker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, czekker napisał:

 

Postanowiłem uprzedzić to co nieuniknione ;)

Dojrzałem do tego, że silnik trzeba w końcu porządnie uszczelnić (trochę pociły się pokrywy zaworów, rozrządu, a na ostatnim serwisie olejowym wyszło, że spod głowicy także zaczęło..) - przy okazji do sprawdzenia/zrobienia rozrząd i zawory.

Plus jakieś drobiazgi....

To się Subarak ucieszy:ok:

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

sOBeK już w domu :yahoo:

"Święta trójca" ogarnięta (przebieg 232kkm):

1.  uszczelki

2.  rozrząd

3.  zawory

 

ad.1.

Jak już wcześniej pisałem, typowych objawów UPG nie było (silnik się nie grzał, nie wywalało płynu, itp.), ale od dawna pociły się pokrywy zaworów i rozrządu, a ostatnio zaczęło cieknąć pod uszczelką głowicy, więc zostało zrobione po całości (wszystkie uszczelki/oringi silnika, obróbka głowic, itp.).

 

ad.2.

Rozrząd był do sprawdzenia przy okazji, bo na razie nic nie dzwoniło i miałem nadzieję, że może był już kiedyś wymieniany..

Niestety okazało się, że ślizgi były powycierane, napinacz hydrauliczny wylany, więc także został zrobiony komplet (nowe łańcuchy, prowadnice, napinacze i ślizgi).

 

ad.3.

Luzy zaworowe podobnie jak rozrząd - do kontroli korzystając z okazji, że silnik wyjęty..

Okazało się, że do regulacji były wszystkie zawory wydechowe i 4 ssące.

 

 

Do tego zostały wymienione/zrobione:

-  olej (tak jak do tej pory:  Eneos PremiumHyper 5W30)

-  filtry oleju i powietrza (Knecht)

-  termostat

-  płyn chłodniczy

-  serwis klimatyzacji

 

@carfit perfekcyjnie ogarnął temat - polecam wszystkim :thumbup:

Po tygodniu auto było do odbioru:  umyte, silnik wygląda i pracuje jak nowy, do tego chyba nawet zaczął mniej palić ;)

Zadowolenie 10.

:thx:

 

IMG_20200513_224225.jpg

 

IMG_20200513_214810.jpg

 

IMG_20200513_215501.jpg

Edytowane przez czekker
  • Super! 6
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz już tylko jeździć i cieszyć się Subarakiem :thumbup:

7 minut temu, czekker napisał:

"Święta trójca" ogarnięta (przebieg 232kkm)

To prawie jak u mnie, robiłem przy 235kkm :)

 

Sugerowałbym wymianę przewodów płynu chłodniczego, zdarza się, że po tylu latach parcieją, a UPG chyba nie chciałbyś robić jeszcze raz.
Warto również się jeszcze przyjrzeć chłodnicy, może nie tyle co wymienić, ale opłukać z syfu, który gromadzi się miedzy nimi ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Oczkoo15 napisał:

Sugerowałbym wymianę przewodów płynu chłodniczego, zdarza się, że po tylu latach parcieją, a UPG chyba nie chciałbyś robić jeszcze raz.

Warto również się jeszcze przyjrzeć chłodnicy, może nie tyle co wymienić, ale opłukać z syfu, który gromadzi się miedzy nimi ;)

 

Wymiana węży chłodzenia była na liście, ale okazało się, że są w dobrym stanie i nie ma takiej potrzeby.

A chłodnice regularnie sprawdzam/czyszczę :D

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Postanowiłem przetestować hybrydowe MotGumy - i tym samym wesprzeć polską gospodarkę ;)

Od ~2 lat miałem Denso, ale ostatnio zaczęły nieco gorzej zbierać więc kupiłem taki zestaw:

https://allegro.pl/oferta/wycieraczki-przod-do-subaru-outback-2003-2009-8307089458

 

Na razie zadowolenie 10 :thumbup:

MotGum wyglądają całkiem solidnie, montaż bez problemów, wycierają bardzo dobrze i co najważniejsze cicho.

Są tańsze, ale zobaczymy czy wytrzymają tyle co Denso :D

 

Poniżej porównanie z Denso - najperw L600 (MotGum na górze):

 

L600-1.jpg

 

L600-2.jpg

 

L600-3.jpg

 

L600-4.jpg

 

P450 (tak samo MotGum u góry, Denso pod):

 

P450-1.jpg

 

P450-2.jpg

 

P450-3.jpg

 

P450-4.jpg

 

 

I jeszcze kilka zdjęc - niestety tylko takie robione na szybko w garażu -_-

 

MotGum1.jpg

 

MotGum2.jpg

 

MotGum3.jpg

 

MotGum.jpg

 

 

update (zdjęcia sprzed garażu ;))

 

IMG_20200604_162817.jpg

 

IMG_20200604_163350.jpg

 

Edytowane przez czekker
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Dawno nic tu nie wrzucałem, a w międzyczasie przegapiłem 234567 na liczniku km <_<

Auto umyte, więc tutaj też dam kilka fotek z wczoraj (spod Zamku w Olsztynie i na Pustyni Siedleckiej).

 

dsc_5269-nef.jpg

 

dsc_5266-nef.jpg

 

dsc_5263-nef.jpg

 

Edytowane przez czekker
  • Super! 4
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

W końcu zmieniłem aku - na starym przejeździłem prawie 3 lata (plus ileśtam lat poprzedniego właściciela), ale w poniedziałek wyzionął ducha (wystarczyło 10min nieuwagi z włączoną stacyjką, światłami i klimą i już nie odpalił..).

 

IMG_20200930_173945216.jpg

 

IMG_20200930_174003899.jpg

 

Edytowane przez czekker
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.10.2020 o 11:26, ManoLEE napisał:

Chyba brakuje Tobie oryginalnej podkładki plastikowej pod aku ;)

 

Tak już było ;)

Poprzedni aku (Banner PowerBull P7024 70Ah 570A), który ktoś kiedyś zamontował, był trochę większy i pewnie się nie mieścił więc podkładkę usunięto..

 

Edytowane przez czekker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 3.06.2020 o 01:21, czekker napisał:

Postanowiłem przetestować hybrydowe MotGumy

 

Niestety po niecałych 5 miesiącach MotGumy przestały być bezgłośne <_<

Jeszcze jakoś się przemęczę jesienią/zimą, ale na wiosnę raczej wracam do hybrydowych Denso..

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Orear napisał:

Do niczego ona nie potrzebna. W mojej zawsze stała woda dopóki nie wywierciłem w niej kilku otworów. 

Jak by nie była potrzebna, to kto by ją robił? Przy wydostaniu się elektrolitu z akumulatora może być potrzebna... Dobrze, że wywierciłeś otwory, że też w Japonii o tym nie pomyśleli...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ManoLEE napisał:

Jak by nie była potrzebna, to kto by ją robił? Przy wydostaniu się elektrolitu z akumulatora może być potrzebna... Dobrze, że wywierciłeś otwory, że też w Japonii o tym nie pomyśleli...

Wyczuwam straszne oburzenie. ;) Nie wiem jak Ty, ale ja tam wolę jak w komorze silnika jest w miarę możliwości sucho i nigdzie nie stoi mi tygodniami powolnie parująca woda. Ciekaw jestem też co trzeba zrobić aby z akumulatora sam z siebie wydostał się elektrolit, ostatnio byłem świadkiem standardowej wymiany 6cio letniego akumulatora bo zwyczajnie sobie zdechł ze starości, niemniej jednak nie było na nim żadnych spuchnięć, pęknięć ani śladów uszkodzenia, które mogłyby spowodować taki wyciek. To, że ktoś kiedyś w Japonii wsadził pod akumulator kawałek plastiku o wysokości niecałego centymetra nie oznacza, że należy to traktować jako jakąś niezbędną rzecz. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Orear napisał:

Wyczuwam straszne oburzenie. ;) Nie wiem jak Ty, ale ja tam wolę jak w komorze silnika jest w miarę możliwości sucho i nigdzie nie stoi mi tygodniami powolnie parująca woda. Ciekaw jestem też co trzeba zrobić aby z akumulatora sam z siebie wydostał się elektrolit, ostatnio byłem świadkiem standardowej wymiany 6cio letniego akumulatora bo zwyczajnie sobie zdechł ze starości, niemniej jednak nie było na nim żadnych spuchnięć, pęknięć ani śladów uszkodzenia, które mogłyby spowodować taki wyciek. To, że ktoś kiedyś w Japonii wsadził pod akumulator kawałek plastiku o wysokości niecałego centymetra nie oznacza, że należy to traktować jako jakąś niezbędną rzecz. 

Wręcz przeciwnie, tylko śmieszą mnie takie wypowiedzi, że coś jest nie potrzebne, bądź trzeba w tym wywiercić parę otworów, ok jeśli ktoś czegoś nie potrzebuje w aucie jego sprawa, bądź chce coś zniszczyć, ale trudno mówić o czymś, że tak ma być, skoro fabryka robi to w każdym aucie. Elektrolit z akumulatora może wydostać się podczas np. uszkodzenia alternatora, uszkodzenia akumulatora, kolizji.

Edytowane przez ManoLEE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • czekker zmienił(a) tytuł na '06 Outback H6 zwany sOBKiem ;))
  • czekker zmienił(a) tytuł na '06 Outback H6 (AKA pan sOBeK ;))
  • 2 tygodnie później...

Ostatnio zaczęło coś buczeć z tyłu i telepać budą przy ruszaniu z miejsca więc dzisiaj podjechałem do ulubionego ASO (ATS w Mikołowie) - efekt to nowa piasta SNR (lewy tył) i niestety diagnoza, że wał do wymiany lub regeneracji <_<

 

Na razie szukam używki w dobrym stanie z OBK 3gen. H6 AT :rolleyes:

Może ktoś, coś..?

 

Edytowane przez czekker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponował bym naprawę swojego, używka może się okazać gorsza od Twojego, a tak przynajmniej będziesz wiedział, że wszystko jest zrobione i wyważone. 

Edytowane przez ManoLEE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.01.2021 o 12:16, ManoLEE napisał:

Proponował bym naprawę swojego, używka może się okazać gorsza od Twojego, a tak przynajmniej będziesz wiedział, że wszystko jest zrobione i wyważone. 

 

Tak też zrobiłem - używki nie znalazłem, więc sOBeK dzisiaj wczoraj na lawecie do Mikołowa (w przyszłym tygodniu wał napędowy trafi do Bielska do regeneracji, a przy okazji może uda się ogarnąć także akcję serwisową z poduszką pasażera), a my jutro dzisiaj w góry zastępczą Vitarą :rolleyes:

 

IMG_20210108_131222638_HDR.jpg

Edytowane przez czekker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...