ziulotomek Opublikowano 11 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 (edytowane) Witam forumowicze. Od około tygodnia dość często wywala mi płyn chłodniczy z zaworu bezpieczeństwa na silnik, płynu jest ciągle tyle samo (nie ubywa w oczach) dodam, iż pod korkiem z oleju niema żadnego kożucha, wiec uszczelka pod głowica odpada. Dzisiaj autko stało załączone jakieś 10min wsiadłem i jadę temp. Mi pokazała prawie max, zjechałem na pobocze wyłączyłem silnik z zaworu bezpieczeństwa oczywiście wywaliło płyn, właczylem silnik, włączyłem ogrzewanie na full i temp trzymała się około 100 stopni potem lekko spadło dojechałem 5km do domu i autko stoi. Pytanie dla Was co to może być? Najprawdopodobniej termostat, prawda?dodam, że auto nie kopci na biało itp wiec uszczelka pod głowicą odpada... Pozdrawiam! Auto subaru impreza Wrx 2.0t 2003r 225km Edytowane 11 Lutego 2018 przez ziulotomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 11 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 Płyn wywala jak temp wzrasta czy wcześniej? No nie odpada uszczelka niestety. Test CO2 coś więcej może powiedzieć. Jeżeli uszczelka puściła między cylindrem a kanałem wodnym to taki będzie objaw. Termostat, przy obecnych temp i tylko 10 min od odpalenia to raczej mniej prawdopodobnyWysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziulotomek Opublikowano 11 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 Teraz, recki napisał: Płyn wywala jak temp wzrasta czy wcześniej? No nie odpada uszczelka niestety. Test CO2 coś więcej może powiedzieć. Jeżeli uszczelka puściła między cylindrem a kanałem wodnym to taki będzie objaw. Termostat, przy obecnych temp i tylko 10 min od odpalenia to raczej mniej prawdopodobny Wysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka Temp. Wcześniej była okej, a to 10min co autko stało to ja już wcześniej zrobiłem 10km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 11 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 Miałem te same objawy. Niestety uszczelka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PR7EMEK Opublikowano 11 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 Brzmi jak UPG... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziulotomek Opublikowano 11 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 Jaki jest sredni koszt kupna oraz robocizny wymiany UPG? Jutro autko idzie do mechanika to zobaczymy... ale chcę się już dowiedzieć jaki średni koszt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 11 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 Statystycznie niestety wychodzi że upg. Co do cen- nie pomogę niestety.Oprócz termostatu bierz pod uwagę przycinajacy sie korek chłodnicyWysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziulotomek Opublikowano 11 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 Może jest to poprostu termostat? Jutro będziemy mierzyć zawartość CO2 w płynie wiec będę wiedział na 100%co jest grane... oby nie UPG nie orentujecie się jaki średni koszt?razem z planowaniem głowicy 2k? 3k? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcos Opublikowano 11 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 W 99% termostat zacina się otwarty. Pozostaje albo korek albo uszczelka . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 11 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 A ktory to zawor bezp? Korek na chlodnicy? Nie powinno wywalic do przelewowego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziulotomek Opublikowano 11 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 korek chodnicy (napis WARNING !!... ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 11 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 korek chodnicy (napis WARNING !!... ) Hehe ładne!To nie jest żaden zawór bezp tylko korek cisnieniowy. Jezeli z niego pluje to jest napewno do wymiany, wtedy mozesz dalej sprawdzac. Wymieniaj na oem dedykowany do Twojegp autaWysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka Hehe ładne!To nie jest żaden zawór bezp tylko korek cisnieniowy. Jezeli z niego pluje to jest napewno do wymiany, wtedy mozesz dalej sprawdzac. Wymieniaj na oem dedykowany do Twojegp autaA jeszcze jedno- dobrze masz go w ogole zalozonego?Wysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka Wysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziulotomek Opublikowano 11 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 3 minuty temu, recki napisał: Hehe ładne! To nie jest żaden zawór bezp tylko korek cisnieniowy. Jezeli z niego pluje to jest napewno do wymiany, wtedy mozesz dalej sprawdzac. Wymieniaj na oem dedykowany do Twojegp auta Wysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka oj... sorki mój błąd nie znam się tak bardzo... hehe do wymiany? po to jest ten korek cisnieniowy ze w razie duzego cisnienia pluje, taka pełni funkcje, prawda? może termostat albo chłodnica zawalona i tworzy się ciśnienie niema obiegu i zaczyna pluć... sam nie wiem ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 11 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 Pluć powinien do zbiornika przelewowego. Zmien korek, moze bedziesz mial szczescie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziulotomek Opublikowano 11 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 1 minutę temu, owad napisał: Pluć powinien do zbiornika przelewowego. Zmien korek, moze bedziesz mial szczescie.... Ten korek ma coś wspólnego z tą rosnąca temp.? moze wymiana korka i termostata pomoże ale jako pierwsze sprawdzimy stęzenie CO2 to jest 100% pewności jesli chodzi o UPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 11 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 oj... sorki mój błąd nie znam się tak bardzo... hehe do wymiany? po to jest ten korek cisnieniowy ze w razie duzego cisnienia pluje, taka pełni funkcje, prawda? może termostat albo chłodnica zawalona i tworzy się ciśnienie niema obiegu i zaczyna pluć... sam nie wiem ;/ Uklad Subaru jest ukladem cisnieniowym. Pracuje przy cisnieniu cos kolo 1,3atm. Jezeli cisnienie wzrasta ponad nominal ten korek ma za zadanie puscic to do wyrownawczego ale napewno nie na zewnatrz. łorning jest zeby nie ołpenic jak jest nagrzany bo po oczach popluje. Sprawdz cat jest dobrze zalozony! Powinien zakliknac I wtedy ponad 90 st obrotuWysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziulotomek Opublikowano 11 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 6 minut temu, recki napisał: Uklad Subaru jest ukladem cisnieniowym. Pracuje przy cisnieniu cos kolo 1,3atm. Jezeli cisnienie wzrasta ponad nominal ten korek ma za zadanie puscic to do wyrownawczego ale napewno nie na zewnatrz. łorning jest zeby nie ołpenic jak jest nagrzany bo po oczach popluje. Sprawdz cat jest dobrze zalozony! Powinien zakliknac I wtedy ponad 90 st obrotu Wysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka " . Sprawdz cat jest dobrze zalozony! Powinien zakliknac I wtedy ponad 90 st obrotu " napisz to tak żebym mógł zrozumieć, haha dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 11 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 Pisalem z tel. Chodzilo CZY jest dobrze zalozony. Nakladasz na dziure trzymajac tak by byl symetrycznie poziomo. Obracasz lekko dociskajac az trafisz ulozenie ze wejdzie jakies 4-5 mm glebiej I wtedy obracasz o jakies 90 st, az poczujesz wyrazny oporWysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziulotomek Opublikowano 11 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 53 minuty temu, recki napisał: Pisalem z tel. Chodzilo CZY jest dobrze zalozony. Nakladasz na dziure trzymajac tak by byl symetrycznie poziomo. Obracasz lekko dociskajac az trafisz ulozenie ze wejdzie jakies 4-5 mm glebiej I wtedy obracasz o jakies 90 st, az poczujesz wyrazny opor Wysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka Tak zrobiłem, poczułem opór i zostawiłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 Poczytaj trochę w "katalogu" tematów w dziale Techniczny / Forester. Jak nie korek (raczej nie w tym wypadku) to obstawiam niestety uszczelkę pod głowicą. Będziesz wiedział więcej, jak zrobisz test na CO2. Koszt: od 3000-3500 wzwyż, nawet do 7000, w zależności od tego, co przy okazji wyjdzie, np. rozrząd, i na jakich częściach będzie składane - ori, czy trochę lepsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 15 godzin temu, marcos napisał: W 99% termostat zacina się otwarty. Pozostaje albo korek albo uszczelka . Nie zgodze sie . U mnie termostat zacinal sie i nie otwierał nie spotkalem sie z zacietym termostatem w pozycji otwartej zreszta jesli w tej pozycji sie zatnie to raz ze silnik dluzej bedzie sie nagrzewal bo caly cas na duzy obieg bedzie otwarty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 3 minuty temu, andre82 napisał: Nie zgodze sie . U mnie termostat zacinal sie i nie otwierał nie spotkalem sie z zacietym termostatem w pozycji otwartej zreszta jesli w tej pozycji sie zatnie to raz ze silnik dluzej bedzie sie nagrzewal bo caly cas na duzy obieg bedzie otwarty. Ja też się nie zgodzę. Zacina się również w pozycji zamkniętej, co grozi przegrzaniem silnika, wywaleniem płynu, itd. Dlatego elementem sprawdzenia na szybko jest wyjęcie wkładu termostatu i zostawienie silnika do testów na otwartym na chłodnicę obiegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziulotomek Opublikowano 12 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 44 minuty temu, rydzada napisał: Ja też się nie zgodzę. Zacina się również w pozycji zamkniętej, co grozi przegrzaniem silnika, wywaleniem płynu, itd. Dlatego elementem sprawdzenia na szybko jest wyjęcie wkładu termostatu i zostawienie silnika do testów na otwartym na chłodnicę obiegu. Nie znam się, aż tak ale mi się wydaje ze to tylko termostacik szlag trafił i jest w pozycji zamkniętej i nie otwiera drugiego obiegu, dzisiaj zrobimy test na CO2 to wyjdzie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abecer Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 Godzinę temu, ziulotomek napisał: Nie znam się, aż tak ale mi się wydaje ze to tylko termostacik szlag trafił i jest w pozycji zamkniętej i nie otwiera drugiego obiegu, dzisiaj zrobimy test na CO2 to wyjdzie... Dokładnie, zrób test na upg i będziesz wiedział co jest grane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzemoST Opublikowano 12 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 1 godzinę temu, ziulotomek napisał: Nie znam się, aż tak ale mi się wydaje ze to tylko termostacik szlag trafił i jest w pozycji zamkniętej i nie otwiera drugiego obiegu, dzisiaj zrobimy test na CO2 to wyjdzie... W takim wypadku chłodnica powinna być zimna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się